Recenze

koyota (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Corolla E12

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 19 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 31 Toyota Corolla, foto 32 Toyota Corolla, foto 33 Toyota Corolla, foto 34 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38 Toyota Corolla, foto 39 Toyota Corolla, foto 40 Toyota Corolla, foto 41 Toyota Corolla, foto 42 Toyota Corolla, foto 43 Toyota Corolla, foto 44 Toyota Corolla, foto 45 Toyota Corolla, foto 46 Toyota Corolla, foto 47 Toyota Corolla, foto 48 Toyota Corolla, foto 49 Toyota Corolla, foto 50 Toyota Corolla, foto 51 Toyota Corolla, foto 52 Toyota Corolla, foto 53 Toyota Corolla, foto 54
 

Technické info

Přezdívka auta koyota Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 289 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Na úvod bych chtěl napsat, že ač je toto auto roku výroby 2001, v provozu je od roku 2002 konkrétně od května. S Corollou jsem velice spokojen, jediné, co jí můžu vyčíst je 5-ti stupňová převodovka, "šestku" bych určitě uvítal. Jinak bych řekl, že auto je spíše sportovně laděné, tvrdší tlumiče, odezva auta pro řidiče atd...:-) Už jsem o Corolle několikrát četl, že toto auto má jeden z největších prostorů pro posádku, ale naopak jeden z nejmenších kufrů. S prostorem pro posádku můžu bez výhrad souhlasit, ale s kufrem? Co jsem potřeboval naložit jsem naložil. Absolutně si na velikost kufru nemohu stěžovat, ale mohl by být větší. Projel jsem se už ve velké spoustě vozů, mnoho z nich jsem i řídil, ale abych je srovnal s Corollou, tak to by moc nešlo. Řekl bych, že téměř 2/3 z těchto vozů byli z naprosto jiných kategorií. Corolla je 100% auto, s kterým jsem najezdil nejvíce kilometrů, i když. Možná toto pomyslné prvenství bude držet druhé auto naší rodiny. Jedná se o Opel Sintra 2,2 16V s výkonem 104kW (141 koníků). S tímto vozem jsem jezdil hned jak jsem dostal řidičský průkaz. A díky bohu, protože naučit se s tímto autem parkovat, byl docela problém. Auto je ve městském provozu jako tank. I díky své šířce a délce, corolla je docela velká, ale proti Sintře je to trpaslík a po "Sintrovské" řidičské škole se vlezu s Corollou opravdu všude. Zkusil jsem jak Passaty (r.v. 1999, 2004), tak novou Škodu Superb, VW Multivan (2006), Fabii (2004), Fabii II, Octavii, Octavii II, Mercedes-Benz E class (2007)... Těch vozů jsou zkrátka desítky, ale nechtěl bych aby to vyznělo tak, že Corolla je nejlepší, ale rozhodně se ani mezi kategorií vozů ze vyšší střední třídy se Corolla neztratila. Rozhodně má toto auto něco do sebe. Abych ji srovnal například s novým Superbem. Superb má pro řidiče tak o 30% místa méně. Nejvíce mi v něm vadil středový tunel, který opravdu hodně zasahoval do prosoru řidiče. V Corolle se člověk může opravdu "vyvalit" a má kolem sebe spousty místa. Více místa jsem postřehl snad jen u Multivana, Omegy A, a E class. Ale je to možná jen subjektivní. Jsem tak trošku puntičkář a tam mi vadí to a tam zas ono, ale u Corolly mi toho vadí, co se týče prostoru řidiče, až překvapivě málo. Když tak přemýšlím, za jaké auto mou Kojotu vyměnil, byla by to faceliftovaná verze Corolly tak z roku 2006 s magickým červeným nápisem Toyota na zádi a dvěma malinkými písmeny na přední masce. Ano jsou to písmena TS. Chtěl bych zkrátka a dobře zkusit vynikající motor 1,8 VVTL-i z dílny Yamahy se 192 koňmi a s proměnným časováním. Motor točí kolem 9000 otáček za minutu a to musí být na tomto autě prostě mazec. Jednou bych tohle vozítko chtěl mít v garáži.

Technické parametry mého vozu:
Rozměry (v x š x d): 4180 x 1710 x 1475 mm
Rozvor náprav: 2600 mm
Rozchod kol vpředu: 1480 mm
Rozchod kol vzadu: 1460 mm
Počet dveří: 5
Počet míst: 5
Pohotovostní hmotnost: 1210 kg
Užitečná hmotnost: 445 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 1300 kg
Objem zavazadlového prostoru (min./max.): 289 / 1190 litrů
⇓ Motor, pohonná soustava vozu
Druh motoru: řadový
Umístění motoru: vpředu napříč
Příprava směsi: vícebodové vstřikování
Přeplňování: není
Zdvihový objem: 1598 ccm
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Poháněná náprava: přední
Převodovka: Manuální
Počet rychlostních stupňů (manuál): 5

⇓ Jízdní výkon vozidla
Točivý moment: 150 Nm při 3800 otáčkách
Výkon motoru: 81 kW / 110 koní při 6000 otáčkách
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9.8 s
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva
Druh paliva: Natural 95
Objem nádrže: 55 litrů
Spotřeba mimo město: 6.3 litrů na 100 kilometrů
Spotřeba kombinovaně: 7.0 litrů na 100 kilometrů

Silné stránky

INTERIÉR - Zpracování je takřka dokonalé, nic nevrže, všude všechno sedí jak má.

SEDAČKY - Ještě se mi nestalo, že by mě v zatáčce neudržely. A navíc jsou jako nové, i po 135000 km.

DESIGN - Auto je i v dnešní době velice líbivé a několikrát se mi i stalo, že se mě kamarádi ptali jestli je nové, ale když jsem jim řekl, že je tomuto autu 9 let, tak jen koukali.

PODVOZEK - V neposlední řadě je silnou stránkou tohoto auta podvozek. Samozřejmě to není žádné Lambo, ale na rychlé, pardon velice rychlé projetí zatáčky to stačí. V zatáčkách se mě udrží ze sériových aut opravdu málo kdo, ale za to také mohou pneu a kola. (Pirelli P6 195x55xR16)

ŘÍZENÍ - Řízení tohoto auta je jedna velká zábava, má krásnou odezvu pro řidiče a nejvíce se snad bavím v zimě. Tím, že je auto kratší, se dostává na sněhu do smyku trošku častěji, ale je to zábava. Proč? Protože přední kola jsou neustále přilepená k vozovce. Tudíž si smyky může člověk s klidem vychutnat. :-)

MOTOR - Není to žádný tří set koňový agregát, ale můžu říct, že je velká zábava s ním jezdit. I s plně naloženým autem nemá sebemenší problém. Výkon je 82KW, tedy 110 koní v 6000ot./min. Motor se nechá krásně vytočit až k 6500 otáčkám. Kolem 2000 otáček si motor bere kolem 5 litrů naturalu, ale jakmile se ručička otáčkoměru dostane nad 3000 otáček, rozezní se v motorovém prostoru krásná symfonie, ale také se geometricky zvýší spotřeba. Když auto šetřím, tak se 4 lidmi a bagáží si Corolla vezme nějakých 6 až 6,5 litru, což je slušné. Jakmile mi ale ztěžkne pravá noha a dostanu chuť na sportovní jízdu, spotřeba se zastaví na necelých 11 litrech. To už je hodně, ale myslím, že když vím, jak na ni šlapu, tak to do slabých stránek nepatří.
PS: Na co nemám výkon, doženu odvahou. :-DD

PŘEVODOVKA - Bohužel pouze 5-ti stupňová. Ale má krátké a přesné dráhy. Jinými slovy, radost řadit.:-)

BRZDY - Jakmile se dotknu brzdového pedálu, je trošku pomalejší nástup, ale jakmile se dostanu na 1/4 dráhy brzdového pedálu, začnou se pásy zařezávat do těla a pak si uvědomíte, jakou mají tyto brzdy sílu.

BEZPEČNOST - I na to, jak je toto auto staré, je na tom dost slušně v testech Euro NCAP. Získala 4 hvězdičky. Bezpečnostní prvky ABS, 4 airbagy.

Slabé stránky

Slabých stránek jsem u tohoto auta moc nenašel. Asi jako největší neduh se mi jeví podsvícení budíků. Budíky nevídíme, ale jakmile zastrčím klíč rozsvítí se bíle, když se zapnou světla tak se automaticky ztlumí, aby večer neoslňovaly řidiče. Problém je však v tom, že v naší zemi se musí svítit celoročně. Takže ve dnech s ostrým sluncem nebylo na budících nic vidět. To byl hlavní důvod k instalací diod na denní svícení. Protože u nich jsou vyplá světla a budíky svítí naplno.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy? Co to je? Tohle slovo neznám. Tohle vám asi řekne o tomto vozu nejvíce. V autě se mění pouze provozní kapaliny, a svíčky a samozřejmě filtry. Nic jiného. No, mám měněny i pravé přední a pravé zadní dveře. Ale ne mou chybou, zaparkoval jsem před dům a soused mi do něj zacouval. V servisu mi při této opravě vycházeli ve všem vstříc. Nebyl jeden jediný problém. Se servisem jsem opravdu spokojen.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejci. No milí, přívětiví, obětaví, ale to tak většinou bývá, ale jen kvůli tomu, aby vůz prodali. Jinak taktéž nebyl problém, dostal jsem i malou slevičku, takže spokojenost. :-)

 

Novinky v recenzi

14.4.2010 16:08

recenze

tak dnes jsem trošku upravil recenzi, snad se vám to doplnění bude líbit.

28.3.2010 22:31

foto

přidány nové fotky :)

6.9.2009 15:29

sraz

Tak jsem měl s kamarádem sraz na jednom malém zapadlém letšiti a pořídili jsme pár fotek a videa...tak jsou přidány a můžete se kochat:-)

videa:
pašík: http://www.youtube.com/watch?v=rhm4aS2w4IE

kojotka: http://www.youtube.com/watch?v=WxsIr3qTKGM

28.8.2009 11:19

VW Passat V5 4motion

Takže, abych napsal také nějaké novinky o tom, v čem jsem se projel a jak se mi to líbilo. Nějak začít musím.

VW Passat V5 4motion
Včera mi můj dobrý kamarád půjčil svého "Pašíka". Jedná se o model z roku 2003. Objem motoru je 2,3 litru a výkon je 170 koní s pohonem všech 4 kol. Převodovka byla 5-ti stupňová manualní.

Zprvu jsem se trošku bál, že toto vozidlo mě nadchne tahem a výkonem a v zatáčkách si nebude vědět rady. Ale opak je pravdou, tah a výkon byl nic moc, čekal jsem o hodně víc, ale ono to může být způsobeno také tím, že ve voze je plná výbava "High line" a velmi pohodlné kožené sedačky prostě nedaly řidiči znát, jaký má motor sílu. Pravda, když jsem se díval na otáčkometr a tachometr, divil jsem se, jaké má tento "Pašík" zrychlení, ale také mi probíhalo hlavou, kde je to zapasování do sedaček při sešlápnutí plynu?. Ale co, to mi vůbec nevadilo, když jsem viděl, co se okolo mě rozprostíralo. Je opravdu vidět, že toto auto patří do segmentu "skoro manažerských vozů". Zpracování bylo opravdu luxusní. Sedačky mi spolu s příjemně naladěným podvozkem nedaly znát žádné nerovnosti. Teď zpět k tomu co jsem napsal v úvodu. Že vše bylo právě naopak. Při prvním najetí do zatáčky (jel jsem ještě s respektem) jsem si uvědomil, že to není pouze dálniční loď, za kterou jsem Pašíky považoval. V zatáčce si byl Pašík k mému údívu až moc jistý. Pravda, jezdil jsem v Passatu rv. 1999 1,9TDi a ten se v každé zatáčce zabořil a byla patrná nedotáčivost. Ale tady ne. Nedotáčivosti jsem si vůbec nevšiml. Naopak v jedné zatáčce jsem to trošku přehnal a už tam byl náznak přetáčivosti, ale pouze náznak. Auto ochotně reagovalo na zatočení volantem a ihned se vrhlo do zatáčky, ani náklony nebyly patrné tak jak jsem čekal. Opravdu, po jízde v tomto voze jsem změnil svůj názor na Passaty.
PS: taková perlička na závěr, nehrabe, opravdu nehrabe. Jen člověka katapultuje vstříc silnici :-D

Jen malé srovnání s mou kojotou. Já vím že srovnávám nesrovnatelné, ale alespoň se pokusím být trochu soudný a neporovnávat, že corolla je malá a že v passatu je více místa, tohle je jasné a byl by nesmysl tohle zmiňovat.

Takže, jeli jsme tu stejnou trasu nejprve s pašíkem a pak s kojotou. Ihned jak jsem přesedl do corolly, praštil mě do uší ten zvuk motoru. V corolle člověk opravdu slyší vše. Nemyslím odhlučnění kol atd. to opravdu není slyšet, ale motor... Ten je dominantou corolly. Kdežto motor v passatu je naproto odhlučněný, sem tam nějaký ten zvuk pronikne do kabiny, je to v rozmezí 3000-6000 otáček, ale to je asi jasné:-), ale nejlepší je na passatu ten monumentální zvuk dvojté koncovky výfuku (na každé straně vozu je jeden). Když člověk přidá, opravdu jde z toho strach. Další čeho jsem si všiml, bylo to, že spojka u passatu vám říká něco jako: "klidně si šlápni, ale zadarmo ti to nedám" :-), jde o to že spojka je v passatu opravdu mnohem tužší než u corolly a zabírá trošku níž, ale to je o zvyku. A řízení. V tom byl asi ten největší rozdíl. V passatu je to o tom, že krásně drží stopu, posilovač řízení samozřejmě má, ale otočení volantem je těžší než u corolly. A člověk v passatu je takový neinformovaný o vozovce, to je ale dáno luxusněji naladěným podvozkem. Kdežto u kojoty člověk cítí že přejel mouchu. No je to trošku nadsazené, ale víte jak to myslím... A po motorové stránce. 1,6 vs 2,3? Kdo je vítěz? Pro mě asi 1,6 v corolle, nechá se daleko lépe vytáčet a i zátah je citelnější. Ale podle mě je to všechno dáno sedačkami.

Prostě Passat je velký kluk, který nemá zapotřebí blbnout, ale umí si sjednat pořádek, díky svému zrychlení a tomu, jak se umí pohybovat v zatáčkách. A Corolla? To je takový ten "beďarovitý" teenager, který prostě řidiči naznačuje, "zkus to, projedeš to ve 100 kilácích? A co ve 110?".

Tak tohle bylo ode mne vše:-) Na případné dotazy odpovím v komentářích :-).

27.8.2009 08:43

na youtube přidáno další video, odkaz zde:
http://www.youtube.com/watch?v=kbM_ZyRf6xU
video je z této Corolly, jel jsem takřka maximálkou, na tachometru je necelých 200km/h

26.8.2009 19:37

přidány nové fotky

26.8.2009 02:24

Video

Dal jsem na youtube další video s mojí Corollou. Zde je link : http://www.youtube.com/watch?v=R3QLG7lyr4g
http://www.youtube.com/watch?v=YWZ4Au2dEek

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím se po 135 tis. kilometrech neprojevila žádná závada, takže 100% spokojenost.

praktičnost
7

místa pro posádku je habaděj, ale s kufrem je to horší. Ale 5 lidí i s bagáží na týden tam dostanu.

prostornost
9

jak už jsem řekl, pro posádku je místa opravdu spousty.

jízdní vlastnosti
10

o podvozku jsem se rozvášnil již v recenzi, krásně drží a ještě ani jednou mě nezklamal.

jízdní komfort
8

díky sportovněji naladěnému podvozku je komfort trošičku horší, ale vykompenzují to pohodlné sedačky.

provozní náklady
10

kromě oleje a směsi do odstřikovačů žádné!

náhradní díly
7

jediné náhradní díly byly, když mi soused naboural dveře, pravé pření a pravé zadní, výměna, lak celkem 50 000,- v autorizovaném servisu. to je jediné, co jsem kdy potřeboval.

výkon motoru
8

no tento motor mi stačí, ale uvítal bych 1,8 (192 koní), nebo alespoň šestý převodový stupeň.

spotřeba
8

no spotřeba, to je kámen úrazu, pokud člověk spěchá, 8,5 l/100km ovšem pokud se jede na spotřebu, tak 6,2 l/100km.

hlučnost motoru
8

pokud jedu 50km/h na 4-ku motor vůbec neslyším, to stejné 90km/h na 5-ku, jakmile se přehoupnou otáčky motoru řekněme přes hranici 3500ot/min motor o sobě dá vědět a je jedno jestli je to ve 30km/h nebo ve 150km/h

kvalita sedadel
10

jedním slovem teda aspoň pro mně vynikající. nemůžu si stěžovat ani na boční vedení a to velice rád jezdím sportovně.

brzdy
9

trošičku pomalejší nástup, ale po větším sešlápnutí jsou výborné.

zavazadlový prostor
7

jak jsem již napsal u praktičnosti, 5 lidí s bagáží na týden tam dostanu. nebo i 4 lidi na týden na hory i s lyžemi v kufru. zase tak hrozné to není.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…