Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 50 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.05.14  08:43

    « Křupavý C-RoiSant 2 aneb Jeden den s ďáblíkem

    Dnes má začít přihlašování, tak doufám, že nebude vadit, když sem ještě předtím frknu dojmy z Clia RS. Nijak jsem to moc nestylizoval, jen sepsal, jak mi to myšlenky diktovaly. ;-)

    Červený Swišť se proplétá okrajem Prahy a po chvilce parkuje před komplexem nízkých budov, jež zdobí ohromné dámské ohanbí. Vstupuji přes vrátnici do dvora a mířím k PressCar centru. Ještě je chvíli čas a tak si fotím zbrusu nové Clio RS v povedené červené Flame na 18" ocelově šedých Radicalech. Vedle stojí nablýskaný černý MRS Cup, ten ale pro dnešek není předmětem mého zájmu. O chvilku později podepisuji protokol o převzetí a následně usedám do přistaveného vyčištěného černého kousku.

    Z místa předání jsem okamžitě zamířil ven z Prahy. Vzal jsem to přes Prosek do Kobylis a po starý státovce na Ústí. Cílem bylo prohřát motor a zároveň zjistit jak se chová automat při běžném používání. Za prvé jsem ocenil relativní komfortnost podvozku, který i na 17" kolech v pohodě překonal dojmy z naše městského přibližovadla Swifta na 15". Všechny ty záplaty a příčné spáry, přejezd tramvajových kolejí i výtluky zvládlo Clio s přehledem. Motor běžel klidně a téměř neslyšně. Dojmy z interiéru jsou veskrze pozitivní, sedačky tedy byly v kůži, ale na tom nezáleží - důležité bylo, že jsou výborně tvarované a přitom pohodlné, a zároveň je posaz příjemně nízko.

    Co se týká EDC, při normální klidné jízdě fungoval téměř bez výhrad. Kultura přeřazení je jen o kousíček horší než u našeho HDM. Ano, občas auto lehce cuklo, ale nic co by mě nějak rušilo. Zkusil jsem i pomalé popojíždění na parkovišti, jak dopředu, tak dozadu, zkrátka manipulaci při parkování. Na rovině zase plně uspokojivé, řešitelné přiměřeným dávkováním plynu. Při couvání do řady stojících aut do kopce už to bylo o něco horší. Tady HDM, s kterým můžu couvat doslova po milimetrech i do těch nejprudších svahů, jasně vítězí. Co mě naopak poměrně zklamalo v tomhle plně automatickém režimu, to byly váhavé reakce na snahu o svižnější posun. Dokud s EDC jezdíš poklidně, žádnej problém. Ovšem jakmile jsem u vědomí 200 koní pod zadkem začal ve městě trochu tlačit na pilu, typicky například jedu za někým v pruhu, chci se přeřadit a potřebuju to udělat velmi rychle, automat si nejdřív můj pokyn nohou na pedálu dlouho rozmýšlel a když jsem na něj ještě důraznějším sešlápnutím trval, najednou mi podřadil klidně o víc stupňů, takže jsem vyrazil dopředu jak pomatenec a následně byl zase utlumen rychlým odřazováním na vyšší stupně. Zkoušel jsem tohle hodněkrát a dokud jsem nezačal do řazení zasahovat pádly, moc se to nezlepšilo. Nepomohly ani pokusy o citlivější práci s plynem. V tomhle je Swišť s HDM o hodně lepší, automat tam na krátký rychlý pokyn nohou reaguje podřazením téměř okamžitě a nějakou chvilku sleduje co děláš, jestli tlačíš dál na plyn - v tom případě drží nižší kvalt, nebo plyn uvolníš - a v tom případě řadí výš. Takže ve městech jsem pak už jezdil sice v plně automatickém režimu, ale pomáhal jsem si pádly a bylo to o hodně lepší. Jak už jsem ale psal, při klidné jízdě EDC řadí dobře a mojí ženě by nejspíš vyhovovala. Co mě trochu mrzelo byla řadička, která působila jaksi vyviklaně. Zase když vezmu za srovnání relativně laciný Swift, tak tam volič oproti Cliu působí jako hotový ingot.

    Následně jsem zamířil směrem na Mělník mimo dálnici přes Líbeznice. Chvilku jsem měl režim přepnutý na Sport AT, otáčky slyšitelně vzrostly ale popravdě tenhle režim jsem moc nezkoumal. Přehodil jsem volič k sobě na manuál a začal řadit ručně. Silnice byly stále mokré po dešti, tak jsem zatím Race s vypnutou stabilizací nepokoušel a raději zkoušel jízdní dynamiku. Musím říct, že v tomhle se nové Clio opravdu povedlo. Pokud člověk auto trochu cítí a nespoléhá jen na pružnost turbomotoru, dá se řazením vykouzlit opravdu přesvědčivá dynamika, která zadupe jakoukoliv "cesťáckou" Octavii do asfaltu. Motor ožije, začíná zvuková show (v téhle kategorii turbo H-H téměř bezkonkurenční), člověk si užívá to zatlačování do sedačky i prudkou deceleraci. A co je důležité, tohle celé u Clia tvůrci nezabili tím, že silnému motoru naloží na hrb těžké převody. Speciálně ta trojka je naprosto excelentní "kopanec do zadku" a upozorňovací pípnutí je tady dřív než bych řekl švec. Rychle přeřadit a čtyřka v tahu pokračuje, byť už ne tak freneticky. Tak snadné předjíždění nákladáků a nejen jich jsem na téhle složité trati ještě nezažil. A s tím souvisí i jedna věc, která mě překvapila. Když jsem se s Cliem už malinko sžil a začal trochu využívat jeho schopnosti zrychlení, při podřazení na trojku se současným vybočením vedle předjížděného auta se mi volant ležérně držený jednou rukou (druhá opřená o řadičku) málem pod náporem síly vytrhnul z ruky. Pak už jsem si dával pozor.

    Tahle trasa do Mělníka nicméně nebyla vhodná na nic jiného než na zkoušení dynamických parametrů. Měl jsem v plánu něco jiného. Při průjezdu Mělníkem (stále ještě mokro) jsem z nudy řezal v povolených rychlostech zatáčky a zjistil jak je Clio hravé. Netrvalo dlouho než jsem ho konečně utrhl a předvedl místním obyvatelům krátký ale celkem efektní přetáčivý smyk. Přepnul jsem pak znovu na automat a proplul Mělníkem směrem na Liběchov. Cílem byla známá trasa Liběchov- Jestřebí směrem na Doksy. Bohužel, jak jsem se obával, páteční provoz byl hustý, ale nakonec jsem těch cca 23 km projel tam a zase zpátky dvakrát a vždycky si chvilku počkal, abych měl odstup, protože jinak jsem prostě všechny hned dohnal. Je to opravdu krásná trasa plná zatáček s doporučenou 40-kou, kde Clio i v rychlostech dvojnásobných drželo jak přilepené. V tu chvíli už silnice z větší části uschly. Rád bych vyzkoušel stejné zatáčky několikrát po sobě ale v ten den mi prostě nebylo přáno. Takže jsem poté ještě uhnul z Liběchova na Štětí, kde je asi 6 kilometrový docela rychlý úsek. Tam mě potkala drobná nepříjemnost, protože jsem se chvilku nesoustředil. V jedné táhlé zatáčce jsem příliš pozdě zjistil, že tam najíždím moc rychle, ťuknul ostřejc na brzdu a na lokálním mokrém úseku mi Clio začalo docela "tancovat". Naštěstí už mám něco odjeto a nezpanikařil jsem typicky žensky dupnutím na brzdy, lehkými kontry volantem jsem Clio srovnal ale trochu jsem se orosil, to přiznávám. Pak už byl čas přesunout se na Peugeot Emotion Day a na jízdu s 208GTi.

    To auto je pro mě docela zklamání. Hlavně pokud ho porovnávám právě s Cliem. Silný motor degradován těžkými převody. O hodný kus lehčí řízení. Vnitřní atmosféra na nule. 208GTi na mě nepůsobí o nic zábavněji než moje 200 koňové naftové Mondeo. Prostě relativně dost silné a rychlé auto. Nic víc. Může být pravda, jak popisoval H.Koubek, že 208GTi začíná fungovat až ve vysokých rychlostech, které jsou na otevřených silnicích o hubu. Každopádně v běžném provozu působí ještě komfortněji než Clio a i při rychlostech vysokých ale nikoliv šílených jezdí bez náznaku emocí. Bývá pro tenhle charakter přirovnáváno ke Golfu GTI, jenže za sebe po zkušenostech s GTI7 Performance, které jsem si teď o víkendu osvěžil, musím říct, že GTI působí daleko agilněji a zábavněji. Tím pádem je pro mě 208GTi zcela mimo hru. Nevyvracím nikomu jiný názor, ale pro mě je to jasně dané. Ještě než jsem odjel, byli se chlapci od Peugeotů (a ještě pár jejich "zákazníků") podívat na Clio a vyzvídali, co a jak. Ale já už se viděl úplně jinde.

    Přesunul jsem se na mně dobře známé okresky v okolí Kladna, které charakterizuje vyšší stupeň rozkladu, hodně flastrů, vyjeté koleje a nenadálé změny sklonu. Jednou jsem si tuhle oblast projel v režimu Sport manual a pak už definitivně přepnul na Race. Reakce převodovky a plynu se ještě o něco zrychlily, byť to pochopitelně nebyl ani zdaleka takový rozdíl jako mezi plným automatem a Sportem manual. A právě tady jsem konečně pocítil, že začínáme být s Cliem kamarádi. Teprve tady jsem ho (podle mých měřítek, Loeb by se mi patrně vysmál) pořádně skřípnul a hlavně začal chápat, že plavnost podvozku není totéž co záludnost. Volant jsem pevně držel oběma rukama a s řazením se definitivně přesunul na pádla, abych stíhal. Řízení celkem pochopitelně moc citu nepobralo, vyhovovala mi ale jeho tuhost i přesnost. Musel jsem si ale i nadále dávat pozor na pokusy o vytrhnutí volantu z ruky v určitých chvílích. Brzdy mají výborný účinek a stejně tak dobře se dávkují.

    Provoz na těhle spojovacích okreskách nižší třídy byl mizivý a tak jsem tam strávil vůbec nejvíc času. Okamžitě po průjezdu obcí s podřazením vyráží Clio jak splašené sele. Začínám se dostávat do transu. V tu chvíli jsme jen Clio a já - naladěni na jednu notu. Podvozek si dává zaflastrovaný povrch asfaltky k svačině, řízení je příjemně tuhé a přesné, na prudkých výjezdech ze zatáček na zvlněné silnici stále tahá za volant. To co Cliu chybí na předku, když v režimu Race je kromě ESP vypnutá i el.náhrada samosvoru, dohání zadkem. Jasně cítím, že když je předek už na hraně, Clio si do zatáčky prostě pomůže zadní nápravou, zvlášť po povolení plynu. Tohle je ta správná plavnost podvozku, která jej činí vysoce účinným a kterou neználkové zaměňují za nejistotu. Ve stopě Clio totiž jisté je, ačkoliv ty F1 Eagle pneu mě zrovna za srdce nevzaly, jen to doprovází pohazováním zadečku. Odlehčováním, nikoliv ustřelováním. Samozřejmě při tomhle naladění je třeba dát velký pozor na panické brzdění na zvlněném povrchu. Netřeba se bát, jenom držet pevně volant a korigovat. Nevím, kde přesně se nachází můj tep, ale jinak odhaduji, že v obličeji mám výraz šílence s hubou otevřenou. Jednou napětím, podruhé překvapením jak tu pasáž Clio zvládlo a nakonec halasným smíchem. Přistihuji se jak vykřikuji typicky po česku : No, ty kráááávo, to snad není možný. Motor ze sebe vydává to nejlepší a v tuhle chvíli ho miluju už za ten zvuk. Přecházení z hlubokého "víceválcového" brumenda, přes chvilkovou pasáž zklidnění až po šílený šum svistu si užívám jako malé dítě na pouti. Zatímco Fiesta dobrácky turbově bručí tak nějak v celém rozsahu, Clio má rejstřík o několika oktávách. V duchu se ptám, kdo kdy řekl, že řazení na pádlech je nuda ? Já jsem za ně v tu chvíli rád a jen odhaduji, jak rychle bych to samé zvládl s manuálem. Nechci se ani domýšlet. Tohle uspořádání mi dovoluje brzdit stále později a pod plynem bez větší ztráty přeřadit, vykroužit oblouk a vyrazit. A to všechno doprovázeno skvostným meziplynem. Následuje vytočení podrážděného motoru na trojku do omezovače, ozve se zuřivé zasupění a společně s přeřazením výš i vzteklé odchrchlání do laufů. Chachá, tohle že je domácí mazlíček, s kterým jezdí ženy nakupovat do Tesca ? Ano, vím co chcete namítnout, stroj pracuje za mě, ale já na to kašlu - právě mi Renault dal do pusy cukrátko a já se za to mám stydět ? Ani omylem, pánové. Jezdil bych tam třeba celý den, ale to nasazení mě trochu zmohlo a dostal jsem hlad.

    Zastavil jsem se na oběd v sympatickém motorestu poblíž Slaného. Právě tam dorazili i nějací svatebčané. Část mužské populace najednou přestalo zajímat zametání rozbitého talíře a přišli se podívat, co že to je za Rencka. K nim se přidal i jeden zhruba pětatřicátník vystoupivší z aktuální 5-er. Když jsem pak odjížděl, ještě jsem jim předváděl zvuk, který ani zvenku nezní špatně a Clio si navíc bez Launch Control dokáže hezky hrábnout.

    Protože se čas návratu neúprosně blížil a nádrž jsem vyjel už víc než z poloviny, začal jsem hledat pumpu. Při přebírání na mě Renaulťáci apelovali, abych tankoval N98 a lepší, projev motoru se prý dost liší. No a protože v okolí byl všude jen N95, rozhodl jsem se jako poslední test vzít Clio na dálnici. Najel jsem na D8 u Nové Vsi a zamířil ku Praze. Musím Clio pochválit za tichý a bezproblémový přesun v legálních rychlostech. Samozřejmě jsem vyzkoušel i "žíznivou čáru" a na chvíli zcela ovládl levý pruh. Přesto si myslím, že dálnice nejsou pro Clio tím pravým revírem, rozdíly mezi FieSTou a CRS na dálnici by ještě více vynikly na D1 nebo na výjezdu z Prahy na Hradec, ale Mondeo je Mondeo - i proti hodně dobře odladěnému Cliu je to prostě královský kočár. Už jsem holt zmlsanej. U Zdibů beru MaxxMotion 100 a dotankováním do plné zjišťuji reálnou spotřebu. Najeto v tu chvíli 298 km, tankuji necelých 31 litrů. Přepočet tedy zní: moje průměrná spotřeba dosáhla cca 10.3 litrů na 100. Když vezmu v úvahu klidnější přesuny mezi jednotlivými eRZetami, odhadl bych, že na okreskách jsem jezdil tak za 14 až 15 litrů. Celková průměrná spotřeba na PC za těch 11.000 km, co mělo zkušební a tudíž nešetřené Clio najeto, ukazovala 9.8 l/100. To není vůbec špatné.

    Vracím se do centrály a dojmy se mi perou v hlavě. Výborné jízdní zážitky mi trošku kazí vrzající výplň dveří, rozviklaná řadička a taky (když jsem fotil motor) naprosto otřesné zavírání přední kapoty. Zřejmě tam byla nějaká závada, ale opravdu jsem nebyl schopen zjistit jestli je kapota zavřená nebo ne, protože se viklala v rozsahu cca 2 cm nahoru a dolů. A poslední věc - zkoušel jsem místo na zadních sedačkách a musím konstatovat, že pro dospělého to opravdu není. Maximálně pro dítě a problém může nastat s dětskou sedačkou, která bývá dneska hodně masivní a dítě má z ní nohy vystrčené dost dopředu. To by se muselo vyzkoušet. Ale docela mě to zarazilo.

    To ale nic nemění na faktu, že CRS je skvělé auto pro jízdy za hranice všedních dní. Zábavné, explozivní, ostré....a zároveň hodný beránek, když je potřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 14.05.14  20:05

    « Re: Nafotené

    woody - souhlas :yes: :-) Sladit to vše dohromady do perfektně fungující celku není až tak jednoduché. A právě v tomto "chlapci z Dieppe" už roky ukazují, že to umí >:-[] A všechny ty použité komponenty (Ohlins, Akrapovič..) jsou dost drahé, takže základní cena není až tak překvapivá. Ke všemu je to zase limitka s rekordním kolem na Ringu ;-)
    (ikdyž tady asi zásadní vliv na vylepšený rekord budou mít ty tlumiče)

    A pokud chceš něco spešl, vydrž necelý rok do příštího jara na lepší verzi Clia RS ;-) Ale jestli neuvažuješ o verzi Cup, tak nečekej a raději si kup stávají "civilní" Clio RS bez Cupu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.05.14  18:59

    « Re: Nafotené

    w-a
    Jo, souhlas...
    Vypadá to, že se ti to původní hh bludiště zúžilo na finální rozcestník - GGTIP a CRS.
    Jak jsme se už spolu bavili, mně by u CRS vadilo to místo vzadu, kde je zadní pár dveří dobrý tak na odložení bundy...
    Výhodou CRS je naopak cena, navíc s dvojspojkou v základu.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  18:53

    « Re: Nafotené

    wl: Já myslím, že tyhle závody jsou už úplně mimo nás. Někdo tam v diskusi napsal, že taky si to mohli u Renaultu nechat vyvinout "potají" a nemluvit o tom. Ale když celou tu věc kolem Under8 vidím, tak mi to prostě připadá jako jedna velká marketingová show. Podle mě maj ten čas už v kapse a teď prostě z toho chtěj vytřískat co nejvíc a "partneři" se taky chtěj nechat vidět. Ten čas na Ringu přece vůbec neznamená, že MRS je obecně lepší než Cupra a naopak. Jiná věc je, že ta limitka pochopitelně měla mít všechny věci, co se na rekordu (pokud je ale já věřím, že ano) podílely - tedy podvozek, výfuk i gumy - v základu. Anebo to měli udělat jako příplatkový pack k běžnému MRS Cup.

    A to s těmi "chlapci z Dieppe" jsem myslel tak, že ani souhrm sebelepších komponent ti nezaručí skvěle fungující celek, musí se to dát dohromady a sladit. Ale mě daleko víc než rekordy na NS zajímá, co "chlapci" upravovali na Cliu RS 4. Zatím je to neprůchozí hráz mlčení a mlžení, ale něco se děje. Možná poladili software EDC, možná upravili podvozek a možná taky jenom přidali jednu barevnou serepetičku do interiéru. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.05.14  18:08

    « Re: Nafotené

    w-a
    Taky jsem si to myslel (že, "chlapci z Dieppe nejsou žádní nazdárci"), ale proč potom (v tomto případě) potřebovali tolik externí výpomoci?
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.05.14  17:50

    « Re: Tlak v pneu

    Bully
    Divit se nebudu, třeba u GTIčka mám taky doporučené tlaky obecně, tedy pro všechny rozměry/typy pneu, ale u alllroadu se to naopak liší jak dle různých rozměrů, tak použití (zimní/letní), takže to nelze paušalizovat.
    Podobný manometr (za 300 kila) jsem používal dřív, když jsem ještě hustil vzduchem, teď to řeším hlavně dvakrát za rok při prohození letních/zimních kol v pneuservisu. U allroadu to ukazuje tlak na jednotlivých kolech, kdežto GTI signalizuje až větší únik vzduchu. Těch - 0,4 tam bylo proto, že jsem letos GTI vůbec na zimní nepřezul a taky jsem tam dal loni nové pneu, které než si pořádně "sednou" obvykle trochu toho tlaku ztratí.

    P.S. K tomu mému údajnému nepochopení, když si přečteš svoje poslední dvě reakce hne po sobě, tak místy vyznívají poněkud protichůdně.
    Jednou je něco jedno, podruhé ne, jednou se hustí každá pneu jinak, podruhé zase naopak všechny stejně, na benzinkách všechny manometry hrubě proměřují, ale manometr za 3 kila ne apod.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 14.05.14  12:09

    « Re: Nafotené

    Ad SSS a 86 - každý správny petrolhead nadáva, jak sa EÚ spolu s automobilkami spolčili v mene ekoterorizmu a vnucujú nám hnusné premotorované turbonaleštené prdy neschopné skutočnému vodičovi sprostredkovať iný zážitok ako zrýchlenie v priamke. Keď sa ale niekto týmto mlynom postaví a ponúkne skutočne puristické zvezenie, väčšina aj tak mávne rukou s tým, že v strednom (alebo celom) pásme je to chcíple a ide si pre nový turbohothatch. >:D

    Tak sa tu niekomu zavďač. Ešteže títo puristi aj tak spravidla nájdu svoje ideálne auto v zrovna minimálne generáciu starom modeli, takže autobazárnicky trh situáciu rieši.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  11:16

    « Re: Nafotené

    iudex: Thomasino´s Paradise... >:-[] To jde úplně mimo mě nejen cenou. Ale je dobře, že se Renault nedal, chlapci z Dieppe nejsou žadní nazdárci. ;-)

    PS: A co na to Honda ? Nejspíš nechá tyhle "příštipkáře" vyblbnout a sama pak veřejnosti naservíruje skutečnou bombu. :-! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  11:09

    « Re: Nafotené

    iudex: Jasně, asi to tak je, když chceš u takovejch prcků udržet nějakou stabilitu. A třeba SSS, jehož podvozek ani na 17" rozhodně není tak brutální a dá se podle mě uspokojivě používat i na městské jízdy, má velkou výhodu v nejnižší hmotnosti a převisech téměř rovných nule. I na ten styl Clia RS 4 jsem si musel zvykat, ze začátku vypadá jako nejisté při prudkých změnách směru. Jak ale přidáváš stále víc, tak zjistíš, že to byl jen pocit. Co ale je pravda, že při hodně ostrém brzdění na nerovné silnici trochu "cestuje" a je třeba to korigovat volantem. Tím spíš mě zajímá, co to má být za úpravy, které Renault prý udělal a strašně o tom mlží.

    EDIT: Ten kdo dokázal s Favoritem trhnout Porsche, nemůže být špatný řidič. >:D O D. se bavit nemusíme...
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.05.14  11:08

    « Re: Nafotené

    Presne; SSS je takým ľudovým Toyobaru: všetci ho teoreticky uznávajú ako zábavnú káru, v reále im však chýba výkon a volia turbokonkurenciu (na druhej strane oproti Toyobaru má Swift obrovskú výhodu v bezkonkurenčnej cene: zatiaľ čo za cenu GT86 dostaneš oveľa výkonnejšie hotheče, SSS nemá za 14t žiadnu konkurenciu). Btw. keď sme pri silnom turbe, Renault predstavil Megane RS 275 Trophy: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  11:01

    « Re: Nafotené

    BW: Pomalu mi situace se Swiftem Sport (výborný auto, chci něco výkonnějšího)začíná připomínat epitaf Viktora Dyka na adresu Otokara Březiny:
    "Otokar Březina, žel, odkvetl
    každý ho chválil, nikdo nečetl."
    >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.05.14  10:57

    « Re: Nafotené

    woody: tá tvrdosť a jednoúčelovosť je u malých hothečov asi pravidlom a univerzálnosť a prijateľný komfort je skôr výnimkou najmä s dôvodu veľkosti/hmotnosti: ak má mať malé auto s jednoduchou zadnou nápravou, krátkym rázvorom a malou hmotnosťou, avšak vysokým výkonom dobré jazdné vlastnosti a stabilitu, nevyhnutne to smeruje k tvrdosti a uskákanosti pri bežnej jazde. Nové C RS je ako sám píšeš jedno z mála, ale pri starších subkompaktných HH je to zrejme všetko pomerne jednostranne naladené na tvrdú nôtu. O triedu väčšie/ťažšie autá s multilinkom sú už niekde ďalej, práve preto by som uvažoval skôr o nižšej strednej. Aj keď ten napr. ten majiteľ inzerovaného Focusu ST ho vymenil za novú Fiestu ST, takže ide asi o preferencie, na čo auto Brandon chce. ;-)
    P.S.: tak sa mi javí, že to C RS si Ťa získava stále viac (a je to aj racionálna voľba z rodinného hľadiska: 5dv. pre občasné praktické použitie, automat pre použitie manželkou, takže máš vyriešenú otázku, ktoré auto v Tvojej garáži by nový hotheč nahradil) ;-)
    Edit: tak ešte sa o zvezenie na GTI hlásili dinar a Ron, takže to nemáš také isté (resp. ani ja). >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  10:54

    « Re: Nafotené

    iudex: Fíííha, ten Focus ST se mi ze zatím nabízených aut líbí nejvíc. A pokud znáš chování majitele, tak to je velká výhoda.

    Teď mě tak došlo, že nejspíš se na čelo mých kandidátů znovu prodralo GTI7. A víš proč ? No protože už ho maj všichni vyzkoušený a to moje by se tak nemuselo podrobovat přijímacímu rituálu na trati Rallye Beskydy. >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 14.05.14  10:43

    « Re: Nafotené

    BW: "skodovky som automaticky vylucil, nemam potrebu hladat octaviu na parkovisku pol hodiny ". A ještě ke všemu marně. >:D

    C-RS 3 je super drak. Trochu jsem ho vyzkoušel a víš, co mi na něm vadí ? To auto funguje přímo úměrně rychlosti. Tedy myslím na okreskách, na okruhu nevím. Čím rychleji jedeš, tím lépe se dokáže sladit i s rozmlácenou silnicí. Ale v menších rychlostech neřku-li rovnou při vyhlídkové jízdě to je docela otrava. A mě nebaví, když mě někdo do něčeho nutí. Nové Clio dokáže být klidné, tiché a komfortní i při ploužení nebo na dálnici, ale jakmile zatneš ostruhy, změní se doktor Jekyll na pana Hydea. Zlostně fučí, chrchlá do výfuku, střídá tóniny zvuku, dává meziplyny, při správném řazení se motor doslova hrne k omezovači....a v zatáčkách se sice nakloní ale drží, no a když se ti zachce a trochu ho pobídneš, tak ti na požádání vystřihne přetáčivej smyk. A i ta FieSTa, která by se dala považovat za toho správného nástupce Clia RS 3, dokáže být hodným a úsporným přepravovadlem. Jenom ten podvozek holt je tvrdej, je to taková cihla na kolečkách a jezdí na rozdíl od rozevlátého C-RS 4 se zaměřením na čistou stopu. A to má taky svoje kouzlo. FieSTu a C-RS 4 považuji za sobě rovné, byť trochu jiné, soupeře. Clio RS 3 je hodně jednostranně zaměřené auto a třeba jízda po dálnici s ním je pro zlost. Ale jako auto pro radost by to nemusela být vůbec špatná volba. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 14.05.14  10:40

    « Re: Nafotené

    ano ide o to clio
    st sledujem, no keby som sa pren rozhodol, urcite pockam na oranzovu verziu ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.05.14  10:37

    « Re: Nafotené

    Ak myslíš toto: [odkaz] tak to vyzerá dobre.
    P.S. Toto je auto jedného chalana od nás z TT, o ktorom viem, že si ho dosť hýčkal: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 14.05.14  10:01

    « Re: Nafotené

    iudex presne ako pises vyber nie je boh vie co
    skodovky som automaticky vylucil, nemam potrebu hladat octaviu na parkovisku pol hodiny >:-[]
    swift sport je urcite dobry, ale chcel by som nieco vykonnejsie,
    cupru ako som pisal, rozmyslal som na tretiny, kedze manzelka by chcela automat, ale neverim tomu motoru
    stale viac rozmyslam o tom zltom crs , inzerat som posielal vcera, hadam mi to niekto nevyfukne kym sa dostanem do trencina, siel by som asi aj s peniazmi v den otvaracich hodin inspektoratu, ak by bolo dobre rovno by som ho bral
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.05.14  09:41

    « Re: Nafotené

    Brandon: len tak zo zvedavosti som si pozeral, čo je dostupné na Slovensku, spĺňajúce Tvoje požiadavky (hotheč či kupé do 13t eur) a popravde výber nie je extra bohatý. Výrazne dominujú Octavie RS, potom Fabie RS, nájde sa i viacero C RS či Tajpárov. Otázka znie, či to má spĺňať aj nejaké praktické potreby (5dv.), alebo nemusí. V prvom prípade okrem tých škodoviek moc výber nie je. Pri trojdverákoch sú aj chuťovky ako Mini Cooper S, Clio Gordini či konvenčnejšie Scirrocá i nejaké trojky kupé so slabšími motormi.
    Alebo potom voľba nového HH; najlacnejší je woodyho miláčik Swift sport za 14t a z fúkaných Ibiza Cupra za 17t.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 14.05.14  00:28

    « Re: Tlak v pneu

    w-l:
    sam mam merak asi za tri stovky- ale Kc ;-) Nic profi, ale proste X-krat osvedceny manometr a vitez nejakeho testu. Dobry neznamena hned profi a drahy jak cert. 300 Kc mne prijdou fajn na to, ze si to muzu upravovat sam, kdy to potrebuju a nenechavat to na pneuservisu. Ale u druheho, rodinneho auta s tlakem nijak zvlast nelaboruju (krome delsich cest), tak je to proste jenom o tom, jakym zpusobem clovek jezdi.
    Ad rozmer, sezona plastu apod.- budes se divit, ale stejny tlak se treba doporucuje konkretne na 205/55 R16, 225/45 R17 i na 225/40 R18, at uz jde o zimni, letni nebo celorocni gumy. Potom podle nalozeni auta a prave ZPUSOBU JIZDY fouknes vic nebo min. Zkus si schvalne ty 3-4 desetinky oproti doporucene hodnote na stitku tveho auta i na UHP upustit, poradne zahrej gumy a napis potom, jak to jelo. Ale jasne, nemuze jit o plaste napr. Continental s bocnici jak blato, abys je nevyzul uplne..
    Ze nejsou 4 desetiny vubec nic jsem myslel obrazne a nasledne jsem to vysvetlil. Mam za to, ze to jde z textu pochopit. Kdyby to bylo uplne jedno, nekupoval bych si ani ten manometr a nakonec bych ani neztracel cas psanim o tlaku v pneu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 13.05.14  23:08

    « Re: Tlak v pneu

    Leg: Postupně na FieSTu taky měním názor, ale zezadu to prostě je taková "napr.caná bělice". >:D Nicméně naživo to je lepší, slušně FieSTu vyfotit je opravdovej kumšt.

    Thom: Taková trága to není, neříkám, že je FieSTa bůhvíjaká krasavice, ale problém vidím spíš vzadu a ze zadoboku. Každopádně samotnej vzhled už by pro mě nebyl překážkou ke koupi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…