Recenze

10 Majitel

Porsche Cayenne Turbo

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 265× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche Cayenne, foto 1 Porsche Cayenne, foto 2 Porsche Cayenne, foto 3 Porsche Cayenne, foto 4 Porsche Cayenne, foto 5 Porsche Cayenne, foto 6 Porsche Cayenne, foto 7 Porsche Cayenne, foto 8
Porsche Cayenne, foto 9 Porsche Cayenne, foto 10 Porsche Cayenne, foto 11 Porsche Cayenne, foto 12 Porsche Cayenne, foto 13 Porsche Cayenne, foto 14 Porsche Cayenne, foto 15 Porsche Cayenne, foto 16 Porsche Cayenne, foto 17 Porsche Cayenne, foto 18 Porsche Cayenne, foto 21 Porsche Cayenne, foto 22 Porsche Cayenne, foto 23 Porsche Cayenne, foto 24 Porsche Cayenne, foto 25 Porsche Cayenne, foto 26 Porsche Cayenne, foto 27 Porsche Cayenne, foto 28 Porsche Cayenne, foto 29 Porsche Cayenne, foto 30 Porsche Cayenne, foto 31 Porsche Cayenne, foto 32 Porsche Cayenne, foto 33 Porsche Cayenne, foto 34 Porsche Cayenne, foto 35 Porsche Cayenne, foto 36 Porsche Cayenne, foto 37 Porsche Cayenne, foto 38 Porsche Cayenne, foto 41 Porsche Cayenne, foto 46 Porsche Cayenne, foto 47 Porsche Cayenne, foto 48 Porsche Cayenne, foto 49 Porsche Cayenne, foto 50 Porsche Cayenne, foto 51 Porsche Cayenne, foto 52 Porsche Cayenne, foto 53 Porsche Cayenne, foto 54 Porsche Cayenne, foto 55 Porsche Cayenne, foto 56 Porsche Cayenne, foto 57 Porsche Cayenne, foto 58 Porsche Cayenne, foto 59 Porsche Cayenne, foto 60 Porsche Cayenne, foto 61 Porsche Cayenne, foto 62 Porsche Cayenne, foto 63 Porsche Cayenne, foto 64 Porsche Cayenne, foto 65 Porsche Cayenne, foto 66 Porsche Cayenne, foto 67 Porsche Cayenne, foto 68 Porsche Cayenne, foto 76 Porsche Cayenne, foto 77 Porsche Cayenne, foto 80 Porsche Cayenne, foto 81 Porsche Cayenne, foto 82 Porsche Cayenne, foto 93 Porsche Cayenne, foto 94 Porsche Cayenne, foto 95 Porsche Cayenne, foto 96 Porsche Cayenne, foto 97 Porsche Cayenne, foto 98 Porsche Cayenne, foto 99 Porsche Cayenne, foto 100 Porsche Cayenne, foto 101 Porsche Cayenne, foto 102 Porsche Cayenne, foto 103 Porsche Cayenne, foto 104 Porsche Cayenne, foto 105 Porsche Cayenne, foto 106 Porsche Cayenne, foto 107 Porsche Cayenne, foto 108 Porsche Cayenne, foto 109 Porsche Cayenne, foto 110 Porsche Cayenne, foto 111 Porsche Cayenne, foto 112 Porsche Cayenne, foto 113 Porsche Cayenne, foto 114 Porsche Cayenne, foto 115 Porsche Cayenne, foto 116 Porsche Cayenne, foto 117 Porsche Cayenne, foto 119 Porsche Cayenne, foto 120 Porsche Cayenne, foto 121 Porsche Cayenne, foto 122 Porsche Cayenne, foto 123 Porsche Cayenne, foto 124 Porsche Cayenne, foto 125 Porsche Cayenne, foto 126 Porsche Cayenne, foto 127 Porsche Cayenne, foto 128 Porsche Cayenne, foto 129 Porsche Cayenne, foto 130 Porsche Cayenne, foto 131 Porsche Cayenne, foto 132 Porsche Cayenne, foto 133 Porsche Cayenne, foto 138 Porsche Cayenne, foto 141 Porsche Cayenne, foto 142 Porsche Cayenne, foto 143 Porsche Cayenne, foto 144 Porsche Cayenne, foto 145 Porsche Cayenne, foto 146 Porsche Cayenne, foto 147 Porsche Cayenne, foto 148 Porsche Cayenne, foto 149 Porsche Cayenne, foto 150 Porsche Cayenne, foto 151 Porsche Cayenne, foto 152 Porsche Cayenne, foto 153 Porsche Cayenne, foto 154 Porsche Cayenne, foto 155 Porsche Cayenne, foto 156 Porsche Cayenne, foto 157 Porsche Cayenne, foto 158 Porsche Cayenne, foto 159 Porsche Cayenne, foto 160 Porsche Cayenne, foto 179 Porsche Cayenne, foto 180 Porsche Cayenne, foto 181 Porsche Cayenne, foto 182 Porsche Cayenne, foto 184 Porsche Cayenne, foto 185 Porsche Cayenne, foto 186 Porsche Cayenne, foto 189 Porsche Cayenne, foto 191 Porsche Cayenne, foto 193 Porsche Cayenne, foto 196 Porsche Cayenne, foto 197 Porsche Cayenne, foto 198 Porsche Cayenne, foto 199 Porsche Cayenne, foto 200 Porsche Cayenne, foto 201 Porsche Cayenne, foto 202 Porsche Cayenne, foto 203 Porsche Cayenne, foto 204 Porsche Cayenne, foto 205 Porsche Cayenne, foto 206 Porsche Cayenne, foto 207 Porsche Cayenne, foto 208 Porsche Cayenne, foto 209 Porsche Cayenne, foto 211 Porsche Cayenne, foto 212 Porsche Cayenne, foto 213 Porsche Cayenne, foto 214 Porsche Cayenne, foto 215 Porsche Cayenne, foto 216
 

Technické info

Přezdívka auta Calibrum Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:96400 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4511 výkon [kW]: 331 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 22 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14.8

Popis vozu

DYLAN A PORSCHE

Vzpomínám si na dobu, kdy jsem prvně zatoužil po automobilu Porsche. V seriálu Beverly Hills 902 10, který hodně ovlivnil můj život, se v krásném černém Porsche 356 Speedster proháněl Dylan McKay. V tu dobu jsem si koupil americkou SPZ s nápisem James Dean, a říkal jsem, že si ji jednou dám na své Porsche. To se ale psal rok 1993...

Neuvěřitelné! Při výběru nástupce Range Roveru jsem často říkal a psal, že už nechci žádný benzínový osmiválec. Dále jsem uváděl, že se mi nelíbí auta tmavé barvy, zvláště pak černé. A v neposlední řadě jsem nechtěl Porsche, kvůli malému počtu servisů v ČR.
Bylo překvapením nejen pro všechny, ale i pro mě samotného, když jsem si koupil černé Porsche V8...
Je to už čtvrtý vůz s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou, který jsem pořídil.
Neuznávám názory některých lidí, kteří tvrdí, že Cayenne není Porsche, a zkrátka ho nepřijali. Měli by si totiž uvědomit, že díky zázraku pojmenovaném Cayenne se nechodíme na Porsche dívat pouze do muzea... A právě Cayenne Turbo je Porsche tělem i duší...
Nutno dodat, že jsem si Cayenne nechtěl nechávat delší dobu, a po krátké době jsem ho chtěl prodat. Zkrátka jsem si splnil svůj dávný sen, a pořídil si Porsche.
Jenže do auta jsem se postupně zamiloval, a v současné době prostě nevídím jediné auto, které by se mu dokázalo alespoň vyrovnat.
Laťka byla nasazena až příliš vysoko...

HISTORIE

Na přelomu milénia se německá automobilka Porsche potácela nad propastí zvanou bankrot, a rychle hledala možnost nějaké záchrany. Těžko dnes říci jak se zrodil nápad o modelu Cayenne, ale takový risk musel mít základ v těch nejsilnějších nervech. Ale povedlo se to čemu nikdo nevěřil- Porsche bylo zachráněno!
A co, že je ten záhadný zachránce model Cayenne. Jedná se o superluxusní a také supersportovní SUV. Ano Porsche postavilo SUV a není nepodobné svým bratříčkům 911 a Boxter...
Po prvním uveřejnění modelu Cayenne i ti nejotrlejší tvrdili, že tento vůz nemá šanci na život a že je to poslední hřebík do pověstné rakve Porsche- přiznám se, že jsem byl jedním z nich. Nyní však tento model tvoří více jak 50% příjmů automobilky a ta tak mohla opět rozjet svůj velký koncert. Přicházely další a další modely a z Cayenne se stal ještě sportovnější supersport po osazení osmiválcovým motorem pod označením Turbo a výkonem 331 kW.

DESIGN

Designová stránka se snažila použít společné tvary a nezaměnitelné znaky z ostatních modelů Porsche a ukázala tak co nejvíc rodinnou příbuznost. A myslím, že se to podařilo. Světlomety na přídi vozu nesou stejný tvar jako u 911, jen jsou umístěny nepatrně výš a kolměji. Velký agresivně působící nárazník se čtveřicí obřích otvorů krytých mřížkou je také umístěn podstatně výš nad zemí než u jeho sportovních bratrů. Pod ním se ještě nachází ochranný náběh a lišta pod motorem. Náběh je po stranách ještě doplněn mlhovými světlomety. Boční profil již pak nic z rodu Porsche nepřipomíná. Jedná se o klasickou konstrukci vysokého kombi respektive SUV. Zádi pak dominují opět linie nepatrně připomínající rodilé příslušníky. Splývavá ostře ukončená záď sice není tímto prvkem, ale sdružené koncové svítilny s čirým překrytím a dvojice výfuků po stranách nárazníku již ano. Velké výklopné dveře s nákladovou hranou opatřenou ochrannými nášlapy zpřístupňuje 510 litrů velký zavazadlový prostor. U supersportu hodnota skutečně nevídaná.

INTERIÉR

Interiér nepostrádá kouzlo sportovního vozu, ovšem vše je zde podřízeno maximálnímu komfortu a luxusu. Palubní deska vyvedená v béžové barvě ovšem neukazuje svůj plastový základ, ale je kompletně kryta kvalitní kůží. Doplňky z leštěného hliníku a dřeva jsou pak výborným kontrastním prvkem. Luxus je skutečně maximální s nekonečnou péčí o řidiče a celou posádku. Středová konzole je tvořena obrovským displejem palubního počítače integrujícím i klimatizaci a audiosoupravu a kolem něj je pak řada ovládacích prvků a tlačítek. Hlavice řadící páky kombinuje kůži a hliník a perfektně sedí v ruce. K ovládání automatické převodovky se sekvenčním řazením lze použít i tlačítka na koženém multifunkčním volantu. Přístrojová deska pak poskytuje pohled na pětici kruhových budíků, kde čtyři jsou klasické analogové a prostřední je dalším displejem tentokrát informující řidiče o základních údajích o vozidle. Veškeré materiály použité v interiéru jsou na maximální možné úrovni a dosažitelné kvalitě, zpracování je precizní, příkladné a vše lze zhodnotit jediným slovem – PRVOTŘÍDNÍ!

MOTOR

Jedná se o nejsilnější možný agregát do Cayenne (2003). Osmiválcový motor o zdvihovém objemu 4511 ccm3 dává maximální výkon 331 kW při 6500 ot/min a nejvyšší točivý moment je 620 Nm při 2250 ot/min.

PODVOZEK

Je asi zbytečné říkat jak se s takovými papírovými hodnotami jezdí. Porsche Cayenne mi je bezezbytku potvrdil a ukázal jak jezdí sportovně-luxusní SUV. Poměrně tvrdý podvozek není asi ideální do terénu, tak jako u Range Roveru, ale určením jde o úplně jiné auto.
Na silnici se Cayenne osvědčil skvěle i na kolech 22 palců. Minimální náklony při průjezdu zatáčkami, pohon všech kol a velká řada elektronických asistenčních systémů zajišťují maximální bezpečnost a pohodlí při cestovaní.
Vzhledem k vyššímu posazu mám dobrý přehled po okolí vozu.
Brzdy jsou perfektní a zastaví vůz na požádání- brzdové destičky lze díky tvaru disků MHT měnit i bez sundavání kol.

TECHNICKÉ PARAMETRY

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4511
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 2250 - 4750

Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 266
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 21.9 / 11.9 / 15.7

Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1770
Objem nádrže (l): 100
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2355 / 725

Vnější rozměry:
délka (mm): 4786
šířka (mm): 1928
výška (mm): 1699
rozvor (mm): 2855
rozchod vpředu (mm): 1641
rozchod vzadu (mm): 1656

Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1190
podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 890
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
šířka vpředu (mm): 1430
šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

VÝBAVA

10x airbag, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická čtyřzónová klimatizace, satelitní navigace, HF sada iPhone, potahy kůže, otáčkoměr, originál autorádio, alarm, elektrická okna, posilovač řízení, palubní počítač, CD měnič, DVD přehrávač, televize, mlhovky, multifunkční nastavitelný volant, tempomat, elektricky seřiditelná vyhřívaná a masážní sedadla s pamětí, dělená zadní sedadla, dřevěné obložení, venkovní teploměr, klimatizovaná přihrádka, senzor tlaku v pneumatikách, síťka mezistěny zavazadlového prostoru, elektrický střešní šíbr, ski box, centrální dálkové zamykání, adaptivní xenonové světlomety, stabilizace podvozku (ESP), protiprokluzový systém kol (ASR), ABS, indikátor parkování, regulace výšky podvozku, regulace tuhosti podvozku, tónovaná skla, vyhřívaná elektricky sklopná zrcátka, ostřikovače světlometů, zadní stěrač, senzor stěračů, senzor opotřebení brzdových destiček, automatická uzávěrka diferenciálu, automatické zabrždění v kopci, brzdový asistent, elektrické dovírání víka zavazadlového prostoru, tažné zařízení.

Silné stránky

Porsche Cayenne v této tmavé barvě budí respekt.
Síla motoru je nevídaná, auto zrychluje téměř z volnoběžných otáček.
Převodovka pracuje bez sebemenšího škubání, zařazený stupeň poznám pouze na displeji.
Nesmím zapomenout na zrychlení- skvělý adrenalinový zážitek!
Při sešlápnutí pedálu zařehtá všech 450 koní, a ručička plnícího tlaku turbiny letí prudce nahoru. Bohužel, ručička palivoměru zase prudce dolů...

Slabé stránky

Jediné, co lze Cayenne vytknout, je spotřeba oleje. Výrobce uvádí spotřebu 1 litr oleje 0W40 na 1000 kilometrů.
Jiné zdroje- tedy zkušenosti uživatelů tohoto auta hovoří o litru oleje na 5000 kilometrů. Spíše záleží na stylu jízdy. Ale musím uznat, že to není nijak obtěžující- auto si o olej řekne samo:
"Šviháku, olej dolej!" A to zhruba po 8000 kilometrech!
Další nemilou, ale vzhledem k povaze a obsahu motoru celkem předpokládanou vlastností byla vyšší spotřeba benzínu.
Ale osobní zkušenost hovoří o velice nízké spotřebě v rozmezí 13- 15 litrů na 100 kilometrů!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Porsche jsem navštívil jednou- na odtahovce, když odešla vodní pumpa. Na servis mě přijal pan Mrázek. Předpokládaná cena opravy byla 35.000 Kč. Do dvou dnů bylo ale auto opravené, a cena pouze 16.000 Kč!
Velké díky opatří panu Mrázkovi z Porsche Inter Auto CZ...

Lehčí servis, jako výměny olejů a filtrů, ale i výměny brzdových kotoučů a destiček provádím v HB Rent Renault Mariánské Lázně, kde mám své dobré přátele, a Porsche Cayenne je pro ně únikem od aut s kosočtvercem...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Porsche Cayenne Turbo jsem koupil od prvního majitele, Čechokanaďana, který se živí jako umělecký malíř, a v jeho garáži najdete mimo jiné i skvost jako je Bentley Continental GT.
Jedná se o krásný, zachovalý a čistý kousek se servisní knížkou.
V okamžiku prodeje mělo auto najeto pouze 55.000 kilometrů.
Protiúčtem jsem dal svůj Range Rover Vogue + příjemný doplatek.

Kola

Vůz má zakázková kola 22" MHT Stiletto 5 + pneu Pirelli Scorpion Zero 295/30 ZR22 103W.

 

Novinky v recenzi

5.9.2009 21:12

PCT prodán

Dnes v 15:00 byl PCT prodán. Nové auto budu vybírat pečlivě, není vyloučeno ani V12.
S PCT jsem najezdil 41.000 kilometrů.

8.1.2009 00:00

Ocenění Cayenne v roce 2008:
Cayenne Turbo S získal první místo mezi offroady v anketě časopisu Powercar.
Luxusní SUV vítězilo i jinde, například v anketě specializovaného magazínu Off Road, kde mu patří Off Road Award 2008. Diners Club Magazine vyhlásil tento model nejlepším terénním vozem roku, portál Autoscout24 udělil Cayenne Internet Auto Award jako nejlepšímu evropskému sportovně-užitkovému automobilu. Nizozemská pobočka tohoto internetového serveru Autorecht24 šla ještě výše, Cayenne Turbo zde získal prvenství a titul Vůz roku bez ohledu na kategorii.

Videa:
Rarnge Rover Sport 4,2 Supercharged:
http://www.youtube.com/watch?v=R_ySl0NaXoA
BMW 335i:
http://www.youtube.com/watch?v=3r8Yez4klRs
Mateo D8:
http://www.youtube.com/watch?v=AVTEv4EdbKs

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne Turbo

Další vozy značky Porsche



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Pověst Porsche je velmi dobrá.

praktičnost
8

Pro rodinu ideální, možná zbytečně přemotorované.

prostornost
10

Na supersport nadstandart.

jízdní vlastnosti
10

Takové, jaké se od Porsche očekávají.

jízdní komfort
10

Podvozek zaslouží největší pochvalu.

provozní náklady
5

Cayenne je auto pro vyvolené.

výkon motoru
10

Více si už nedokážu ani představit.

spotřeba
5

Dostat se pod hranici 20ti litrů není asi možné.

hlučnost motoru
10

Nádherný zvuk, zážitek pro zvědavce.

kvalita sedadel
10

Přední místa jsou perfektní, zadní místa malinko horší.

brzdy
10

Která auta mají nejlepší brzdy? Porsche!

zavazadlový prostor
10

Největší kufr ze všech supersportů.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…