Recenze

Tomstone (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Porsche Cayenne

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche Cayenne, foto 1 Porsche Cayenne, foto 2 Porsche Cayenne, foto 3 Porsche Cayenne, foto 5 Porsche Cayenne, foto 6 Porsche Cayenne, foto 7 Porsche Cayenne, foto 8 Porsche Cayenne, foto 9
Porsche Cayenne, foto 10 Porsche Cayenne, foto 11 Porsche Cayenne, foto 12 Porsche Cayenne, foto 13 Porsche Cayenne, foto 14 Porsche Cayenne, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Kája Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:184000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4511 výkon [kW]: 331 kroutící moment [Nm]: 620 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,6 maximální rychlost [km/h]: 266 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18

Popis vozu

Porsche se po vyhrabaní z krize v 90.letech díky modelu Boxster rozhlíželo, jakým směrem se vydat, aby nový model vytáhl automobilku to černých čísel a poskytl ji i slušnou finanční rezervu. Nakonec se rozhodli pro SUV model, který vyvíjeli spolu s VW- Cayenne/Touareg. Automobilka tedy představila v roce 2003 model Cayenne s dvěmi motory V8 (Cayenne S a Cayenne Turbo), které později doplnil V6 (zákl. verze). O správnosti jejich rozhodnutí můžeme sáhodlouze diskutovat, nicméně fakt, že automobilku vtáhl do plusu a umožnil ji tak investovat do vývoje nových verzí, následně i modelů, nemůžeme ignorovat.

A zde začíná náš (střídáme se s otcem) příběh s autem, které jsme kupovali jako ojeté v prosinci 2009. Před tím jezdil tenhle kus na plyn v nějaké pražské firmě.. Trošku kontraproduktivní- kupovat si žíznivé Porsche a pak tam cpát plyn.. No ať tak či onak, ještě před naší koupí vozu se auto předělalo zpět na benzín.. Což se samozřejmě neobešlo bez následných velkých investic do opravy toho, co provoz pouze na plyn napáchal.. A když už se něco dělá, tak pořádně, takže se měnila palivová čerpadela, držák motoru a mnohé další až po žárovky do blinkrů..
Auto samotné tedy bylo hotové asi po měsíci strávené v Porsche servise v Brně. Takže se promítla do ceny i notná dávka času tam strávená. Cena je to nechutně velká, takže si ji nechám pro sebe ;)

Při prvním pohledu působí auto přesně jak by mělo. Velké silné SUV, které jasně ukazuje, kde hledalo inspiraci v designu. Nelze si jej ani omylem splést s jiným autem. To lze považovat jako plus :)
Po usednutí za volant však pocítíte trochu zmatek v hlavě. Vevnitř totiž není tak velké jak byste čekali.. Není to nijak markantní, například v tomto směru mě tímto způsobem nepříjemně překvapilo Mitsubishi Outlander, či na design skvostný Citroën C5. Zpět ale do interiéru Porsche. Veškeré materiály jsou i po tolika letech naprosto neopotřebované a ve velmi dobrém stavu. Tedy pokud nepočítám vrzání palubovky při kroucení karoserie při průjezdech zatáčkami. Chápu, má na to svůj věk, ale někdy je to velice otravné. Ale s tím mají problémy hlavně spolucestující, řidič se mezitím protahuje zatáčkami a nemá na takové věci čas ;)
Řidič si v takovém případě může zvolit, jestli nechá řadit auto samotné, nebo si pomůže všemi pošpiňovanými čudlíky na volantu. Přiznám se, i mi ty čudlíky na volantu vadí.. Člověk je chvíli před přeřazenením musí hledat a hlavně si nesplést plus a mínus (obě jsou na obou stranách volantu), navíc přitom musí přehmátnout rukou mimo "ideální" polohy rukou na volantu. Takže jsem rád, že i páni ve Stuttgartu už změnili přístup a dali tam páčky pod volant.
Cayenne je taky vybaven PASMem, kdy ideální se jeví nastavení normal se sníženou výškou o jeden stupeň oproti výchozímu stavu. Samotné auto stejně téhle výšky automaticky dosahuje při překročení rychlosti 140 km/h. Druhý stupeň snížení se aktivuje tuším kolem 230 km/h.
Říkáte si, že takové rychlosti stejně jen tak nedosahujete. Ale opak je pravdou.. Na dálnici vám příjde jízda okolo 200 adekvátní (tím neříkám, že tak jezdím :) ). Auto má totiž obrovské rezervy ve všech směrech a dává to na sobě znát. Například plazení se padesátkou po městě je přímo utrpením. Rád bych dodal, že já se tou padesátkou po městě plazím, takže proto vím, že je to ubíjející :)
Co se týče okresek, tak je neoddiskutovatelnou pravdou, že se inženýři překonali. Nicméně ani nejlepší systém nedokáže ulehčit autu od kilogramů a váha okolo 2,4t je prostě znát. Projíždět zatáčky svižně jde velice lehce, na hraně už to není příliš příjemné. "Pomalejší" průjezdy si pak ale rozhodně Cayenne vynahrazuje na rovinkách, kde je těžké najít konkurenci. Samozřejmě, existuje BMW X5 M atd., ale kolikrát ho potkáte na stejné cestě ve stejný čas? Jenže takové ježdění zase tvoří vír v nádrži a 100 l benzínu zmizí po 400 km ani nevíte jak..
K porovnání bych dal jako příklad mnou zajeté časy jedné velice kvalitní a točité okresky. Lokaci i délku si nechám radši pro sebe..
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D (163 koní): 11min
BMW X3 3.0i (230 koní): 5 min
Porsche (450 k): 3,5 min
Z toho plynoucí závěr: s X3 se dalo jet mnohem rychleji a uvolněněji do zatáček a pořád při poloviční spotřebě oproti Cayennu, právě díky nižší hmotnosti. Proto nebyl velký rozdíl v dosažených časech.

K samotnému průběhu výkonu motoru nemám výhrad. Přes celý rozsah otáčkoměru jde cítit sílu a schopnost kdykoli akcelerovat. Jen mě někdy mrzí, že v automatickém módu, ikdyž nesešlápnete plyn úplně (na to tlačítko), tak auto podřadí a vyletí do otáček a s tím samozřejmě adekvátně zrychlí. Ale dost často by stačil jen kroutící moment na zrychlení. Měřil jsem si pružné zrychlení a výkon hraje před točivým momentem prim, ikdyž pocitově bych to hodnotil naopak. Sílu pak auto má až do vysokých rychlostí, kdy až po 240 km/h jde ručička pomaleji doprava. Pokud chcete jet nad 250, tak si musíte nechat hodně místa a co se týče maximální rychlosti 266 km/h, tak je reálná, dokonce i relativně dost navíc :))))

Silné stránky

Síla motoru- jak točivý moment, tak výkon je enormní.

Nastavitelný podvozek a s tím spojený komfort či "sportovnost" v daném režimu. Pokud jedete přes ležící policajty, tak je nejlepší komfort, zbývající dva jsou stále velmi tvrdé na ně. Naopak v komfortu při terénních vlnách se auto nepříjemně zhoupává.

Postavení na cestě- jen blbci na dálnici neuhnou.. Tímto zdravím pána v modré Fabce, který na nás při předjíždění po 10 km blokování na dálnici najel a la zmedializovaný silniční pirát.

Určitě brzdy. Bez nich by to nebylo bezpečné, to dá rozum.. Taková zvláštnost- je to jediné Porsche s nevrtanými kotouči. A to z důvodu ježdění v terénu- tedy aby se nezanesly bahnem atd. Zároveň muselo splnit náročné testy automobilky, opakované brzdění z max. rychlosti bez vadnutí atd.

Kvalita interiéru- myšleno neošahaná či nepotrhaná kůže.

Slabé stránky

Velmi vysoká spotřeba. Na druhou stranu, nejde od tak těžkého a výkonného auta čekat nic jiného. V tomhle naprosto chápu rozhodnutí hodit do Cayenna diesel. Svého času jsem zaslechl, že Porsche vyvíjí vznětový motor (či silně upravuje nějaký stávající z VW) s vyššími parametry než má stejný v Touaregu a budou mít v portfoliu 2 diesely, ale nějak se po tom slehla zem.. Tím chci říct, že s výkonným dieselem dává auto mnohem větší smysl.

Horší manévrovatelnost v úzkých garážích, parkovištích atd.

Cena doplňků, oprav a náhradních dílů..

Čudlíky řazení na volantu jsou opravdu úděsné..

Interiér není až zas tak luxusní, jak by se mohlo zdát na první pohled. Aura toho, že je to Porsche je pěkná, ale uvnitř to prostě zázrak není. Do toho asi stářím vrzající palubka..

Zvuk motoru mi příjde zbytečně moc utlumený.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prvotřídní služby i jednání. Snad nikdy jsem se nesetkal s takovými servisními poradci. Na druhou stranu se pohybuje asi s maržemi v jiných relacích než třeba u Renaultu.. A taky si nemůže dovolit odlákat zákazníka. Nevalí se mu jich stovky měsíčně na prodejnu..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nekupovali jsme to od prodejce, takže nevím.

 


Další vozy značky Porsche



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

To, co se opravilo po vyhození plynu funguje bez problémů.

praktičnost
5

Na rovinu, příliš praktické auto to není. Velké zvenčí, ne tak vevnitř, hodně žere a stejně byste tam špinavé holínky nehodili..

prostornost
8

Viděl jsem i lepší využití prostoru vevnitř..

jízdní vlastnosti
10

Caterham to není, ale na svou velikost jsou jízdní vlastnosti až zarážející.

jízdní komfort
10

Ten je neoddiskutovatelně prvotřídní.

provozní náklady
9

Krom trochy oleje nebylo třeba nikdy nic dolévat ani doplňovat..

náhradní díly
6

Cenou je to hrůza, ale dodání je velice rychlé.

výkon motoru
10

Tady není o čem mluvit..

spotřeba
3

Spotřeba přes 20 l/100 km je děsivá, ať jde o jakékoli auto.

hlučnost motoru
10

Řekl bych, že je až trochu škoda, že je tak utlumen.

kvalita sedadel
10

Sedačky poskytují výbornou boční oporu i pohodlí. Ikdyž musím říct, že se mi trochu hůř hledá komfortní nastavení na delší cesty.

brzdy
10

Bez excelentních brzd by to nešlo..

zavazadlový prostor
8

Prostor je dostatečný, ale mohl by být i větší..


Více o modeluPorsche Cayenne 957 (2002-2010)
Porsche Cayenne: Unikly oficiální fotky třetí generace Porsche Cayenne: Unikly oficiální fotky třetí generace

Cayenne třetí generace bude odhaleno v úterý. Oficiální…

Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň

Luxusní SUV Porsche Cayenne jsme otestovali s…

 





Blesk.cz

Sisa Sklovská si zahrává: Po operaci natáčela Pevnost Boyard

Sisa Sklovská si zahrává: Po operaci natáčela Pevnost Boyard

Zpěvačka Sisa Sklovská (52) má zřejmě pro strach uděláno. Nabídku na účinkování v dobrodružném pořadu Pevnost…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Slavia pomalu odpadá z boje o titul. Obhájce brzdí POLOPŘEVRAT

Slavia pomalu odpadá z boje o titul. Obhájce brzdí…

Když se spojí sportovní, finanční a strategické hledisko, má Slavia největší sílu sejmout Viktorii Plzeň z…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Piráti se rozdělí a polovina skončí jinde. Jde o to, kdo si je podchytí

Bohumil Pečinka: Piráti se rozdělí a polovina skončí…

Za velkou neznámou považuje komentátor Reflexu Bohumil Pečinka angažmá Pirátů v Poslanecké sněmovně. „Vůbec…

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…