reklama


Recenze

concorde (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Porsche 911 Carrera S

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 57× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche 911, foto 1 Porsche 911, foto 2 Porsche 911, foto 3 Porsche 911, foto 4 Porsche 911, foto 5 Porsche 911, foto 6 Porsche 911, foto 7 Porsche 911, foto 8
Porsche 911, foto 9 Porsche 911, foto 10 Porsche 911, foto 11 Porsche 911, foto 12 Porsche 911, foto 13 Porsche 911, foto 14 Porsche 911, foto 15 Porsche 911, foto 16 Porsche 911, foto 17 Porsche 911, foto 18 Porsche 911, foto 19 Porsche 911, foto 20 Porsche 911, foto 21 Porsche 911, foto 22 Porsche 911, foto 25 Porsche 911, foto 26 Porsche 911, foto 27 Porsche 911, foto 28 Porsche 911, foto 29 Porsche 911, foto 30 Porsche 911, foto 31 Porsche 911, foto 32 Porsche 911, foto 33 Porsche 911, foto 34 Porsche 911, foto 35 Porsche 911, foto 36 Porsche 911, foto 37 Porsche 911, foto 38 Porsche 911, foto 39 Porsche 911, foto 40 Porsche 911, foto 41 Porsche 911, foto 42 Porsche 911, foto 43 Porsche 911, foto 44 Porsche 911, foto 45 Porsche 911, foto 46 Porsche 911, foto 47 Porsche 911, foto 48 Porsche 911, foto 51 Porsche 911, foto 52 Porsche 911, foto 53 Porsche 911, foto 54 Porsche 911, foto 55 Porsche 911, foto 56 Porsche 911, foto 57 Porsche 911, foto 58 Porsche 911, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Poršák Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3800 výkon [kW]: 283 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,1 maximální rychlost [km/h]: 302 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

v roce 2010 na jaře si koupil kámoš Nissana 350Z v červené.
Já v té době vozil Audi S3, předtím z těch sportovnějších jen Golf R32. Silně jsem uvažoval o Audi RS5, dokonce jsem se v ní svezl a to auto má opravdu "koule" Nádherný zvuk osmiválce, zpracování na výbornou, cena okolo 2 mega, málem jsem ho objednal.

K obrovské radosti prodejce audi jsem ale pořád někde v koutku chtěl něco víc. Auto víc hravé, lehčí, zadní náhon a 2 mega mi za auto taky přišlo dost.
Když už Porsche , tak rozhodně 911, Cayman je sice fajn svým motorem uprostřed, ale přijde mi jako auto pro frikulíny nebo pro manželky zbohatlíků. (ono to ale rozhodně není špatné auto, jen tak divně vypadá)
Když 911, tak určitě se zadním náhonem, tím vypadlo Turbo a 4S.
Jsem už starší člověk zhýčkaným DSG a S-tronicsem tak to chce PDK
Peníze mi dovolí Carreru S s PDK (ale kdo by nechtěl GT2 RS, že ?)
A všichni se asi shodneme, že předchozí generace 996 měla tak ošklivá přední světla, že i sami majitelé si je přelepovali, aby vypadala jako u modelu 997.
Tedy jsem hledal ročník 2005 a novější....

Kdo z nás se občas nepodívá na netu na 911 k prodeji ať hodí kamenem. Lamba a Feráča jsou fajn, ale cenově a servisově úplně mimo mojí ligu a tak 911 vlastně je jediné sportovní auto, které je zaplatitelné jak svou cenou, tak i provozem.

Na podzim 2010 vyšel AutoTip speciál Sportcars a v něm několikastránkový rádce při koupi 911. A v něm snad nejpravdivější věta o 911 ze všech: Porsche 911 je auto, které nikdo ve své podstatě nepotřebuje, ale skoro každý ho chce"

No a jak kolega začal prudit se Zetkem, záviděl jsem mu. S3 jsem ho sice předjel, v zatáčkách jsem byl jistější a rychlejší, měl jsem na zimu lepší trakci kvůli čtyřkolce, měl jsem jí v plné výbavě, ale přesto ta Audina neměla charisma sporťáku s velkým S.

Měsíce na netu a objevil se první favorit - Carrera S, 5 tis, světle hnědý interier, voňavka, ale hnědá metalíza. Ale super cena, jen to byla Ostrava.
Chvilku jsem s nimi komunikoval a než jsem se rozhoupal, byl prodaný.

Po měsíci jsem měl ale štěstí a objevil jsem dalšího favorita, tentorkát z Prahy, tak jsem dohodl prohlídku a jízdu.
Byl to asi první Poršák, kterého jsem tak zblízka viděl, osahal si a sedl do něj. Srdce mi bušilo už když jsem k němu šel, byť černý a černá kůže.
Majitel byl v pohodě, pověděl mi o autě všechno, ukázal mi všechny možné fičury co 911 umí a já byl skoro rozhodnutý. Veděl jsem, že jestli zase budu váhat, uteče mi a budu smutný. byť kupovat auto na zimu není dobrý nápad...ale zase to zlepšuje cenu

Dal jsem si čas přes víkend, ale víceméně už jsem jen mezi účty přesouval peníze tak, abych to vysněné auto v úterý zaplatil a odjel s ním.
No a nakonec se tak i stalo a já se stal hrdým majitelem legendy se jménem Porsche 911 Carrera S. Cesta po dálnici z Prahy do Liberce mi připomínala moje první sólo v Blaníku před 20ti lety. Obrovská euforie, zpíval jsem si, připadal jsem si jako nevětší hrdina na světě, tep srdce 200/minutu....
byť bylo auto na zimákách, jel jsem pilu, zapnul nejtvrdší podvozek, dal tam tvrdé manuální řazení, motor zpíval, auta uhýbala... prostě nirvána... . ten večer jsem v autě a kolem auta seděl až do 3 do rána, a ráno už v 6 hodin vyběhl ven a začalo všechno na novo. Asi ani kdybych si pořídl novou milenku, takhle bych se jí nevěnoval....


Silné stránky

Silné stránky jsou to, proč jsem si 911 vybral. Čím začít ?
Ryze sportovní vzhled a vlastnosti auta kombinované s léty piplaným "kultem" osobnosti.

První usednutí za volant při zkušební jízdě, pohled v zrcátku na svalnatý bok nad zadním kolem znamenalo konec rozhodování. Od té doby mi všechna ostatní auta přijdou obyčejná a placatá - na bocích myslím. Naopak placaté Porsche je tak nádherné, že když dokončím velmi časté mytí a leštění a ďoubání kamínků z pneumatik, sednu si na židličku k autu a jen tak se kochám.... . Moje žena už ze mě nemůže :-). V mobilu je 98% všech fotek nějaká 911, polovinu tvoří moje Porsche před a po lakování, včetně příšerných fotek při demontovaných dílech.

Zvuk šestiválcového boxeru je v nižších otáčkách mírný, nad 5000 ale nádherně řve. A to nemluvím o tom, jak táhne, když dam plný plyn. Je-li jenom trochu vlhko, zadek s sebou hází ze strany na stranu a auťák se dere dopředu jak stíhačka na katapultu.

Zadní kola 305/30 R19 jsou trochu schovaná za dlouhou zádí, ale i tak jsou vidět a je to bomba. Vždycky jsem záviděl na Mimoňských válkách Corvettám a Viperům jejich "salámy", konečně už je mám taky. Přední jsou "jen 235" ale k autu to ladí.

Přístrojovka: když jsem poprvé sedl za volant, první co mne napadlo bylo "švýcarské hodinky". tak přesně na mne kokpit působil. Všechno maličké, ale velmi přesně zpracované, žádný plast v interieru - všude kůže (byť zatím černá)

sedačky: jedním slovem parádní. Předchozí majitel se rozmazlil a koupil s přifukováním bočnic, takže si včetně bederní opěrky nastavím sedačku na normální jízdu, na relax a nebo na okruh na jednotlivé pozice paměti a všechna nastavení perfektně padnou k danému účelu. Ovšem větší člověk než já už bude mít potíž se do auta nasoukat, mi to naopak přijde tak akorát.

image: nechal jsem to jako poslední, ale je to to první, co vás bouchne přes smysly. Po prvních pár jízdách - ještě v černém mohu konstatovat: všichni čumí :-) ale opravdu skoro každý člověk se na silnici koukne nebo otočí. S červenou se tento jev znásobil, až je mi to někdy nepříjemné. Když koukají mladé kočky, je to fajn, pánové občas dají očima najevo, že jsem hnusný zbohatlík, nejlepší jsou ale kluci. Ti nepokrytě ukazují rukama a odezírám jim ze rtů - hele vole, koukej, Poršák .

Slabé stránky

naprosto nepraktické auto s mrňavým kufrem, obtížným nastupováním a vystupováním. Špatně se mi zajíždí k domu - musím přeložit zámkovku.
V Topgearu James May psal, že mít supersportovní auto je závazek a jezdit s ním vlastně znamená poskytnout lidem v okolí požitek z pohledu na něj. A s tím souviví potřeba jezdit pouze s umytým a nejlépe i naleštěným vozem.
S3 jsem myl a leštil 2x týdně, Poršáka zatím myji skoro obden, pokud to drahouš potřebuje. Nevadí mi to, baví mě to, jsem divný, já vím, manželka nadává, kdybych tak uklízel doma... no však to znáte.

slabou stránkou je pojistka: 50 tis je ještě slušná cena za komplet povinné a havarijko a čelní sklo, a servis je daleko (LBC-PHA)

všechny nedostatky drtivě přehluší jeho klady, to mi věřte

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

vyhlídky byly hrozivé, historky od známých poršistů strašidelné, nakonec se ale nevyplnily... čekejte zajímavé informace

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodávající byl pro mne neznámý člověk na netu, prodával přes bazar, rozhodl stav auta a to, že byl také pilot. Lidi od letadel se umějí k technice většinou chovat a starají se o ní.

úpravy

Auto po pár měsících trápení s černou dostalo červený lak a aerokit Carrera S - přední nárazník, zadní křídlo,...

První mini tuning byla výměna vzduchového filtru. Původní papírové byly po 50 tis takové vočáchlé, vosmrádlé - však je vám jasné, jak musejí vypadat po takové době.
KN na 911 filtry nedělá a kdyby jste mě teď zabili, nevzpomenu si co tam mám za výrobce. Nicméně designově vypadjí stejně jako od KN. Byly potřeba dva, fotku dodám.

Křídlo jsem chtěl o začátku, ale dlouho jsem nikde na netu nemohl sehnat. nakonec jsem tedy zvolil tovární aerokit, který byl příšerně drahý, ale mám jistotu, že mi křídlo nikde v kalupu neuletí :-)

Původní přední nárazník a zadní kryt motoru se zvedacím křídlem mám uložené, ale obávám se, že zpátky už nepůjdou.

Jestli se dá za tuning považovat nákup letních kol, tak jsem po zimním přemýšlení koupil repliky kol Porsche Turbo. Originály by vyšly na 150 tis i s pneu - což je strašidelná cena, takhle jsem měl kolo za 7,5 tis a koupil jsem si jednu sadu "civilních" Pirelli P Zero a na zimní kola jsem obul Pirelli Corsa semi-slicky. otestováno na okruhu a bomba.

 
reklama

Novinky v recenzi

3.1.2012 09:05

smutný konec Poršáka

30.7. dálnice Praha-Liberec, pršelo, sjezd z jeřmanického kopce už skoro do Liberce a na silnici najednou potok .... zbytek vidíte na fotkách. Lehký čumák nešel řídit ani trochu....

14.7.2011 08:18

poznámka na okraj

koukám, že mám celkvové hodnocení 9,97 - tedy stejně jako současný model 911 - 997. Tak asi už bych neměl být lepší nebo horší :-) a děkuju všem, co hodnotili....

13.7.2011 08:53

přidány další fotky

v návaznosti na diskusi.

26.3.2011 23:06

nové fotky

vložil jsem další fotky ze zrcadlovky, tak snad se budou líbit...


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 Carrera S

Další vozy Porsche 911


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

tak všude 911 vyhrávají tabulky spolehlivosti, zatím jim budu věřit. Rosily se mi zadní lampy, Porsche na záruku vyměnil. Záruku jsem si o rok prodloužil... tak uvidím

praktičnost
4

nepraktické, příšerné, malé, tvrdé .... ale boží

prostornost
4

maličkaté, ale všechno v autě je po ruce

jízdní vlastnosti
10

při standardním nastavení tlumičů o málo tvrdší než Audi S3, při nastavení sport a sport plus tvrdé, nižší, spíše na okruh. Na liberecké silnice to je o plomby

jízdní komfort
8

tohle auto je tak tvrdé, že žena se mnou odmítá jezdit. Její škoda

provozní náklady
6

spotřeba 11-12 litrů. To považuji u tak výkonného auta za zázrak. Jinak srovnatelné se sportovním Audi

náhradní díly
6

mám už svého oblíbeného prodejce dílů na Proseku, je šikovný, vstřícný a sežene mi cokoli. A někdy mě cena potěší, někdy si musím sednout...

výkon motoru
9

carrera S má vyšší výkon než předchozí generace GT3 RS. skoro 400 koní mi zatím stačí, Porsche umí Powerkit na 300kW, tak uvidím časem.....

spotřeba
9

už jsem psal 11-12 l/100km. Olej - 2 hodiny dovádění na okruhu - 0,5 litru jsem dolil

hlučnost motoru
9

tak akorát, možná časem doladím ...

kvalita sedadel
10

výborná, s přípravky na kůži kolem nich běhám a vypadají jako nové

brzdy
10

oproti normálním autům jsem myslel, že je to rozbité. Jako bez posilovače. kolegové s 911 mi ale potvrdili, že je to tak správné. Brzdění je prostě tvrdé, chlapské ale výborně se dávkuje

zavazadlový prostor
6

menší nákup, nebo věci na víkend uveze. tím to hasne :-)


Více o modeluPorsche 911 997 (2005–2012)
Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu? Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?

Turbo bylo odpradávna jednou z nabízených verzí Porsche…

Porsche 911R můžeme očekávat v Ženevě Porsche 911R můžeme očekávat v Ženevě

Puristické Porsche 911R se má představit již velmi brzy a…

 

reklama





Blesk.cz

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska: Může být nebezpečná

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska:…

Německá policie před blížícími se oslavami konce roku varuje před dovozem nelegálních petard a ohňostrojů z…

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Nedávno vás zaujal tip na službu Clickclickclick.click, která názorně předvádí, co se o vás dozví internetová…

 

iSport.cz

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká je Estonsko, či Kanada

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká…

Čeští florbalisté prohráli na mistrovství světa v Rize s favorizovaným Švédskem 4:8, skončili druzí v základní…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama