Recenze

7 Majitel

Škoda Felicia GLXi

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:158000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Peterecek".

Milí čtenáří serveru moje.auto.cz, vítám Vás u čtení recenze mého vozu Škoda Felicia 1.3 MPi GLXi 1998.

Abych nějak začal, tak nejprve k její historii...

Asi v roce 2002 (teď nevím úplně přesně), se naši rozhodli, že si koupí auto, abychom přestali být závislí na prostředcích veřejné dopravy (díky bohu za tento krok, byl a byl by to opruz). Chtěli auto, které bude v dobrém stavu, za rozumný peníz, s rozumnou výbavou. A tak začal hon za auty po autobazarech. V těch letech jsem byl ještě mladý, moc jsem tomu nerozuměl, a tak jsem jen nečinně přihlížel. Skoro to měla být Mazda 626 z Ostravského AAA, která vypadala moc hezky, měla určitě ještě slušnější výbavu, ale nakonec bylo rozhodnuto jinak. Maminka tehdá měla čerstvý řidičák, a tak padly i názory, že pro začátek by to mohl být i Favorit, avšak po tehdejším extempóre na cestě přímo před našim domem se rozhodli ho zavrhnout. Tehdá se tam odehrála scéna jako z Kobry 11, kdy nějaký starý Seat, který se nápadně podobal Favoritu vzplanul a rodina s dítětem z tama utíkala. Proto mamka usoudila, že tohle nepotřebuje. Nevím proč, ale i tehdy byl Favorit považován jako etalon něčeho méně spolehlivého (nechci tím rozhodně urazit jejich řidiče, ale znáte názory lidí). Takže bylo rozhodnuto a výběr se zaměřil striktně na Škodu Felicia. Bylo nám porazeno, že když Felicia, tak po faceliftu. Pamatuju si, že mě osobně se líbila ve Zlíně červená 99ka, s křídlem (to mě tehdá velice imponovalo), ale byla v dost chabé výbavě, žádný středový panel, žádné pořádné rádio, zkrátka nic. Rozhodující však byl názor známého odborníka, kterému se nezdál projev motoru. Nakonec nás cesty zavedly do jednoho autobazaru poblíž Zlína, kde se objevila velice zánovní Škoda Felicia jako dovoz z německa ve výbavě GLXi, o které nám bylo prozrazeno, že byla lehce ťuknutá na pravý bok, takže je vyměměn blatník. Felicia tehdá měla najeto necelých 30 000 km, což byla velice slušná hodnota, když se na to tak zpětně dívám. V té době byla Felicia něco jako v dnešní době Škoda Fabia - standard, běžné auto, na které Vám nikdo nic neřekl. A tak se začalo jezdit, Felicia byla a je spolehlivá (třikrát zaklepej do stolu :D ). Za dobu co se s ní jezdilo byly náklady vesměs za provozní záležitosti typu olej, pneumatiky, destičky. Pokud vím, tak nás nechala stát jen jednou a to doma, když se pokazil imobilizér nebo spínací skříňka, nešel tam zasunout klíč. Od té doby byl větší problém registrován jen jednou a to ten, že Felicia nechtěla točit do vyšších otáček, nevím v čem byl tehdá problém, ale hádal bych to na Lambda sondu anebo klapku, ale to nevím jistě. Za tu dobu, co se s ní jezdilo, zde bylo dodělávané střešní okno, na léto docela dobrá věc, dá se celé vysadit.


Nesmím zapomenout zmínit, že až do roku 2008 byla garážovaná.

A tak jezdila dál a dál, až se v roce 2008 (kdy jsem já udělal řidičák), rodiče rozhodli koupit nové auto (VW Polo v plné palbě All In) a Felicia mi tak nějak zůstala.

Když jsem s ní začal jezdit, měla okolo 130 000 km, nyní má téměř 160 000 km. Proklínal jsem se, že za celou dobu co s ní mamka jezdila nebyla bouraná, já jsem druhý měsíc po složení řidičáku jel do školy, ani si to nedovedu vysvětlit, ale brzdil jsem příliš pozdě, BUM, Fabia Combi, nárazník, blatník, vyklepávaná kapota, světlo, blinkr, lak. Od té doby jezdí bez černé lišty. Naneštěstí mě smůla, potažmo zeď potkala nedávno znova, tentokrát to odnesl "jen" nárazník, kryt světla a blinkr. Nebyla ale naštěstí ani jednou porušena žádná deformační zóna, takže by to nemělo mít vliv na celkovou strukturu a geometrii celého vozidla. Jsem rád (a znovu ťukám), že to odnesly jen plechy a nikoliv moje zdraví a zdraví ostatních. V obou případech to byly v podstatě "ťukance".

Abych ale nemluvil jen o tom co jsem jí provedl, zmíním taky to co jsem udělal pro ni - VÝBAVA!!!

Dost mě štvalo, že auta působí jako výkladní skříň, tak jsem nechal zatmavit skla fóliemi (přední bez atestu), časem je nechám ale zatmavit ještě víc a to s atestem na 30% a reálných 50%, jeden strážník mě s tím otravoval už podruhé. Má to své výhody - když si něco necháte uvnitř, neříká si to tak hlasitě o krádež. V noci, za deště, nebo když sněží, není vidět dovnitř vůbec.

Dále ve Feličitce bylo autorádio pouze na kazety. Chtěl jsem něco serióznějšího, a tak jsem koupil rádio na CD se vstupem na AUX značky Panasonic (dobrý poměr cena výkon, nechtěl jsem blikajícího user-friendly Sencora, časem vyměním za Alpine). Reproduktory v autě byly sériově pouze dva v předních dveřích, což mi nestačilo - jsem milovník kvalitního audia a hlavně jsem chtěl slyšet basy. Zvuk byl prázdný, tak jsem se rozhodl doplnit audiosoustavu. Prvním, možná trochu zoufalým krokem bylo připojit satelitní reproduktory z bývalé 5.1 soustavy Genius a dát je na zadní plato. Asi na měsíc splnily svůj účel a já jsem byl rád, že zvuk jde i zezadu. Poté jsem si ovšem pořídil subwoofer JBL a když jsem tomu pořád dával, tak jsem ty repráčky chudáčky z 5.1 spálil. Tehdá jsem se moc neptal odborníků na to, co je dobré a co ne, a koupil reproduktory Sony xPlod, průměru 13 cm, které jsem instaloval do předních dveří. Původní reproduktory jsem vyměnil za spálené reproduktoky z 5.1 soustavy. Z poslechu jsem usoudil, že i sériové TVM reproduktory měly lepší přednes, a tak jsem xPlody prodal, dopředu jsem dal opět sériovky a dozadu pořídil ovály od Alpine. Zvuk byl hned plnější a lepší. Později se mi naskytla příležitost za velice dobrou cenu prodat subwoofer včetně zesilovače a koupit za trošku víc nový set, daleko lepší a výkonnější. Tento krok jsem učinil a udělal jsem správně. Je to JBL Infinity, 300W RMS, 1200W Peak (tento výkon bych však raději ani neuváděl, je to marketingový tah výrobců). Budí ho dvoukanál Mac Audio. Hraje to 100x líp než kdejaká Blaupunkt tuba apod. Pořád to ještě nebylo ono, chyběly mi výšky, a tak jsem opět za velice výhodnou cenu koupil komponentní reproduktory Alpine, z těch jsem si nechal výškáče, které jsou nyní ve trojúhelníčcích u zrcátek, a reproduktory samotné jsem prodal. V současné době přibyly pouze další výškáče z VW Passatu, které jsou v madlech zadních dveří. Se zvukem jsem nyní celkem spokojen, určitě by pomohlo vytlumení interiéru a rádio s nastavitelnými frekvenčními propustmi (příjde na řadu Alpine).

Jelikož v autě není klimatizace, dost mě štvalo, že v létě musím otevírat všechny okna, aby se tam vůbec dalo dýchat. Nějak se mi nepozdávalo se neustále natahovat dozadu a točit klikama, a tak opět za velmi výhodnou cenu přišlo na řadu univerzální elektrické stahování všech 4 oken. Říkal jsem si že dělat jen dvě přední je jako dojít jen do půlky cesty. Spolu se dvěma kamarády jsme nad tím strávili celý den (tímto jim opětovně děkuji), ale výsledek stojí za to. V noci navíc svítící spínače krásně oživí interiér vozu. Měl jsem k tomu i ŘJ dojezdu, ale tu jsem se rozhodl nezapojovat a prodat.

Z vozů vyšších tříd se mi líbily loketní opěrky, které zvyšovaly pohodlí za jízdy, tak jsem se rozhodl také jednu zakoupit. Nemůžu si ji vynachválit. Krásně se do ní dá zapřít a navíc má úložný prostor.

Jelikož mám rád decentní interiérové doplňky, které jsou navíc praktické, proběhlo ještě pár úprav jako podsvícení kastlíku bílými LED diodami, podsvícení vnitřních klik zelenými LED diodami a v plánu (viz. níže) je ještě podsvícení noh všech pasažérů bílými LED pásky (samozřejmě na přepínač - buď po otevření dveří, stálé svícení, nebo vypnuto)



Krátce zmíním jízdní vlastnosti - myslím, že každý ví jak to je. Na druhou stranu musím tuto Felicii vyzvednout. Za svých dob stopování jsem jel ve Feliciích 1.3 BMM 40 kW v základních výbavách a musím podotknout, že rozdíl je znatelný. I lidi, kteří se mnou jezdí, mi auto čas od času pochválí.

Osobně si myslím, že je to také o přístupu. Když auto umyjete a aspoň v létě dvakrát měsíčně nebo častěji vysajete interiér, je to něco jiného než jezdit v autě, kde jsou poházené papírky, žvýkačky atd. Pak je celkový dojem samozřejmě daleko lepší.

Nebudu Vám tu nic nalhávat a chválit auto do nebes. Jak jsem říkal, každý víme jak to je, ale ještě k tomu řeknu to, že kdybych si měl vybrat mezi např. Fabií (vyjma 1.9 TDi) a Felicií, zvolil bych Felicii. Bohužel u české automobilky v tomto směru nevidím pokrok a myslím že moje Felicie jezdí v daleko větší výbavě než 3/4 Fabií.



P.S. když si auta vážíte a oceníte jeho služby tím, že mu dáte něco nového, vylepšíte ho, je to plus pro Vás. Do nekonečna se budou objevovat spory řidičů, kteří budou říkat, že Felicia je na nic, vítězí Fabia, trojkový Golf, Punto apod (tím opět nechci urazit jejich řidiče). Je to velmi relativní. Dost mě mrzí, že ohledně Felicií se objevují předsudky. Na druhou stranu je pravda, že většina řidičů si toho auta vůbec nehledí, to se pak není opravdu čemu divit. Na opačné straně stojí řidiči, kteří si aut hledí, zmíním Felicia Klub, kde jsou lidé, kteří mají auto ve stavu aut nedělních řidičů, tímto jim chci poděkovat za to, že vytváří na silnicích něco, o čem se dá říct, že je to chvályhodná záležitost a ocením daleko víc tyto vydržované a udržované Felicie, než auta vyšších tříd, na které řidiči kašlou a nechávají je "jezdit ladem". Je třeba sáhnout si na srdce pánové a uvědomit si, že auto (obecně) není jen stroj, je to věc, která vám dělá život pohodlnějším, zajišťuje Vám třeba i zisky (služební cesty), můžete si vozit zadky, díky němu zažijete plno hezkých chvilek, tak se tomu autu trochu odvděčte a starejte se o něj taky.

Silné stránky

- nízké provozní náklady
- dobrá výbava (GLXi)
- dobré audio
- nízká poruchovost
- v závislosti na roku výroby docela příjemný interiér
- dostupnost servisů
- MĚ OSOBNĚ se docela i líbí vzhled auta, když je pěkně naleštěné, vevnitř vysáté
- je velké plus že tato Felicia má posilovač řízení, zatáčky na parkovišti jednou rukou, žádné stresy a posilování rukou

Slabé stránky

- zrychlení / výkon (nicméně Fabiu 1.2 HTP a 1.4 to pořád položí)
- měkké tlumiče / naklání se více při ostřejším průjezdu zatáček (to by mohly vyřešit tlumiče HP Sporting)
- trošku méně místa v interiéru, měřím 195 cm, takže mám sedátko v lehátkové úpravě a lidé vzadu si občas trochu stěžují :D
- klasika u Felicií - 5. dveře, zvenku to není vidět ale zevnitř to je už pěkně vyhnité (budou nové dveře)
- v dlouhých kopcích chybí výkon
- při rychlosti nad 120 km/h vysoký hluk a malá stabilita vozu

Výbava a plány

- 2x Airbag
- přední mlhovky, zadní mlhovky
- posilovač řízení
- elektricky ovládaná zrcátka s vyhříváním
- 4x elektricky ovládaná okna
- autorádio Panasonic CQ RX102N
- přední repro základ + výšky Alpine (přednes TVMek + výškáčů mi přišel lepší), zadní repro v platu ovály Alpine, v madlech zadních dveří výškáče z Passatu
- subwoofer JBL Infinity + zesilovač 2-kanál Mac Audio
- zámek zpátečky Construct
- dálkový centrál s vystřelovacím klíčem Maxicar
- loketní opěrka s úložným prostorem
- podsvícený kastlík
- podsvícené vnitřní kliky dveří
- stropní světlo s postupným uhasínáním
- střešní okno
- imobilizér
- okenní fólie



Plány:

- podsvícení budíků do bíla, ručičky červené (+ vyměnit šablonu za VW Bora)
- podsvícení všech vnějších klik (po otevření dálkáčem na 30 sekund) - žádná tunerská doména, praktická věc
- podsvícení všech vntiřních klik zelenými vysokosvítivými LED diodami
- podsvícení nohou všech pasažérů bílými LED páskami na vypínač (pásky už jsou doma ale musím vyřešit uchycení, ta oboustranná vrstva je k ničemu)
- podsvícení kapes předních dveří LED diodami na vypínač
- nové páté dveře (asi laminát), zahlazení lišty a možná decentní stříška prodloužení střechy
- možná vyhřívání všech sedaček
- možná trochu sci-fi ale dovybavit auto palubním počítačem, nemyslím TC-6 ale Asus EEE, kde obrazovka by byla někde u výdechu středového topení a odnímatelná, samotný počítač pak někde v palubovce, pod airbagem nebo tak něco. V Asusu Windows 7 a s tím i DVD, Hudba, Navigace, Internet, Televize a takové srandy. Počítač by se ovládal dálkovou myší a dálkovou klávesnicí (všechno v nějaké příruční verzi)
- roletka na zadní okno
- flat stěrače dopředu i dozadu
- výdechy topení z Fabie

 

Novinky v recenzi

12.3.2010 00:15

12.3.2010

- výškové reproduktory z VW Passat v madlech zadních dveří
- zelené podsvícení vnitřních klik (vypadá moc pěkně)
- vzadu budou nové ložiska a uložení tlumičů
- konečně půjde do nástřiku nárazník
- až sleze sníh tak 15" @ 195/45 R15


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nenechala mě ve štychu, dávám 10 :)

praktičnost
7

nákladový prostor je docela malý, ale nějak ho nevyužívám

prostornost
7

5 nebo 6 lidí se musí ve voze už mačkat, ale pořád lepší než Thalia nebo Fabia

jízdní vlastnosti
7

občas dovede ale i pěkně překvapit proti některým vozům :D do města a na okresky bohatě stačí

jízdní komfort
8

dávám 8 díky některým svým úpravám k obrazu svému

provozní náklady
9

jezdí za pěkné peníze

náhradní díly
9

taktéž docela levné

výkon motoru
7

tady je to slabší, ale pro nenáročné lidi plně postačující, někdy dovede i překvapit příjemně

spotřeba
9

výborná

hlučnost motoru
5

toto je jeden z velkých problémů Felicií 1.3, hlučnost v rychlostech nad 120 km/h

kvalita sedadel
8

sedí se mi docela dobře

brzdy
7
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…