reklama


Recenze

ThomasHK (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Felicia Scout

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37 Škoda Felicia, foto 38 Škoda Felicia, foto 39 Škoda Felicia, foto 40 Škoda Felicia, foto 41 Škoda Felicia, foto 42 Škoda Felicia, foto 43 Škoda Felicia, foto 44 Škoda Felicia, foto 45 Škoda Felicia, foto 46 Škoda Felicia, foto 47 Škoda Felicia, foto 48 Škoda Felicia, foto 49 Škoda Felicia, foto 50 Škoda Felicia, foto 51 Škoda Felicia, foto 52 Škoda Felicia, foto 53 Škoda Felicia, foto 54 Škoda Felicia, foto 55 Škoda Felicia, foto 56 Škoda Felicia, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta Garfield Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 / 44 * maximální rychlost [km/h]: 158 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,2

Popis vozu

Tak tohle je moje druhé auto, které před dvěma lety nahradilo mýho prvního mazlíka, Trabant 601 Combi.

Chtěl jsem něco většího, bezpečnějšího a spolehlivějšiho, což pro mě moje felicie splňuje. Vybíral jsem mezi mnoha inzeráty, ale nemohl jsem se rozhodnout.

Trh byl přesycený těmito vozy, ale všechny měly nějaké vlastnosti, kterým jsem se chtěl vyhnout. Hledal jsem felicii do 50000 Kč, do 150000km najeto, bez větší koroze a se servisní knihou.

Nakonec jsem objevil tuto. Měla najeto 106000km, měla vedenou servisní knihu a většinu svého života strávila v Pardubickém Telecomu. Interiér byl ve skvělém stavu a tak jsem i překousl fakt, že se jednalo o "sociální" výbavu. Byla to láska na první pohled a hned jsem si ji začal uzpůsobovat k obrazu svému.

Historie tohoto vozu:
Tato felicie byla vyrobena v závodě Kvasiny s továrním označením LX a 29.3.1996 byla schválena k provozu Expedicí Mladá Boleslav. Odtud putovala do Autosalonu Dryml Pardubice, odkud šla přímo do služeb SPT Telecom, a.s. V roce 2000 byla oficiálně převedena na Český Telecom, sídlem v Praze, nadále však zůstávala v Pardubicích, kde plnila spíše drobné úkoly. Hlavní náplň jejího využití byla doprava úřednic na poštu a podobné městské jízdy. V roce 2005 byla z Českého Telecomu prodána do rukou soukromníka z Pardubic a od něj dalšímu soukromníkovi z Opatovic v roce 2007. Ke dni 14.1.2008 jsem ji pak zakoupil já a felicie se mnou odcestovala do Hradce Králové, kde je dodnes.

Nejprve jsem "Garfielda" víceméně jen opečovával a později začal doplňovat výbavu (otáčkoměr, otevírání kufru od řidiče, nárazník z New face s denním svícením, centrál na DO, voltmetr, odhlučnění motorového prostoru, odkládací středový panel a schránky pod sedadly. Na jaře půjdou do auta elektrická zrcátka a okénka atd..).

Po nějakém čase jsem přemýšlel, jakým směrem auto stylizovat. Nechtělo se mi plazit "břichem" po asfaltu, pro moje potřeby je to nepraktické a tak jsem začal mazlíka upravovat po vzoru Octavia II Scout. Jako předloha mi posloužil i kamarád z Nového Jičína Aleš, který je zde zaregistrován a svou felicii jako Scouta rovněž upravil. Na řadu tedy přišly plastové lemy blatníků a prahů, úprava budíků, odrazky a nápisy Scout, stylové polštářky a maska dovezená z Německa, původně určená pro Felicia Caddy.

Jak se stylizace povedla můžete posoudit sami. Největší radost mi udělal jeden mechanik z autorizovaného servisu v HK. Jednou jsem si přijel vyzvednout nějaké díly a on zrovna venku trávil pauzu s cigaretou. Hned jak jsem od auta odešel do proskleného autosalonu, začal koukat po označení vozu, potom na budíky a nakonec zkoumal přední část auta. Po "ohledání" vstoupil za mnou do salonu a ptal se mě, odkud že tu felicii mám, že doteď nevěděl, že se i felicie dělaly jako Scout. Velice mě tato reakce potěšila, dokazovala totiž, že úpravy měly vytoužený výsledek.

Zkušenosti:
S vozem jsem po všech stránkách spokojený. Designově se mi felicie vždy líbila a to jak exteriér, tak i interiér. Navíc doplněný touto ojedinělou barvou, tvoří pro mě moje felicie dokonalý celek. Cílem bylo zachovat originální rysy vozu, protože právě ty dělají auto samo o sobě krásným.

Motor:
Původně jsem sháněl felicii poháněnou motorem typu MPi 50Kw. Nakonec jsem se spokojil s motorem BMM 40Kw a nutno dodat, že toho nelituji. Nejen že byl tento motor dobře opečovávaný, ale díky jeho konstrukci jsem zatím neměl žádný problém. Jediné náklady na jeho údržbu jsou pravidelná výměna oleje a filtrů a investice do chipu od CIMBU motorsport, který motoru dodal optimální chod a vlastnosti.

Prostor:
Prostornost felicie je pro mě naprosto dostačující, mám dost místa pro sebe a ani ostatní spolucestující neměli nikdy problém (měřím 182cm, takže jedině za mnou příliš místa není). Kufr bych mohl mít skutečně větší, ale kombika jsem kupovat nechtěl. Ale i do tohoto kufru jsem dokázal nacpat celou brankářskou výstroj na hokej (krom betonů teda :).

Jízdní vlastnosti:
Mám rád ostřejší jízdu, felda celkově drží na silnici dobře, pouze do zatáček má tendenci k většímu náklonu, kvůli čemuž jsem zakoupil rozpěrnou tyč mezi tlumiče. Rozdíl je v zatáčkách skutečně patrný, auto se méně "kroutí". Spotřeba je taky poměrně rozumná, když tedy nepočítám krátké zimní přejezdy. Dlouhé cesty jsem se Scoutem také absolvoval, několikrát jsme s přítelkyní vyrazili na dovolenou a nikdy nám komfort nechyběl. K omezení hluku přispělo odhlučnění motoru od firmy MICRA. Je fakt, že po několika hodinách jízdy už sedačky nebyly tak pohodlné jako na začátku, ale rozhodně člověk netrpí. Motor 1.3 není rozhodně dělaný pro sportovnější jízdu, ale po úpravě s chipem CIMBU je celkem pružný a živější než v sérii.

Interiér
Jak jsem již popsal výše, interiér byl od motoru odhlučněn, což zvýšilo komfort při jízdě. V tomto modelu je tmavší interiér, který se používal do roku 98 a mně osobně se líbí více, než novější světle šedý. Sedadla dostala žlutočerné potahy šité přímo pro felicii a namontoval jsem originální středový panel pro modely do roku 98 (v základní výbavě totiž samozřejmě chyběl). Obrovské analogové hodiny nahradil otáčkoměr s digitálními a celé budíky dostali na zakázku vyrobené polepy s logy Scout. Podsvícení palubní desky jednoznačně zachovávám originální zelené, jelikož často jezdím do noci a působí na mě příjemně a nebije do očí.

Hudba:
O hudbu se v autě stará autorádio SENCOR 5535MR, vybavené CD přehrávačem MP3, slotem pro SD karty a vstupem USB. Ať si každý tvrdí co chce, ale s touto značkou rádia jsem absolutně spokojen a výstupní výkon 4x50W je také dostatečný. V předních dveřích jsou schované za originálními mřížkami 2-pásmové reproduktory Panasonic a nyní byly do zadního plata nainstalovány 3-pásmové reproduktory Crunch BMX63. Šikovný táta elektrikář mi připravil kabeláž, kterou dokázal protáhnou skrz vnitřek plata a aby se mohlo plato vyndávat, udělal na něm konektor. Nehodlám se pouštět do žádného audio-tuningu, jde mi pouze o slušný poslech při jízdě.

V loňském roce prošel Scoutík omlazovací kúrou, byly vyměněny přední blatníky kvůli korozi a opraven zadní lem a pravé dveře od drobné kolize a množství koroze tak kleslo na minimum. Cíle do budoucna jsou jasné: Udržet auto ve slušném stavu a užít si s ním mnoho příjemných kilometrů :)

Odměnou za moji snahu a lásku vloženou do svého auta mi je jeho "vděčnost", věrné služby a milé reakce kolemjdoucích, kteří auto chválí a rádi se za ním na ulici otočí. Bohužel žádné auto není věčně hezké, ale doufám, že díky své snaze své felicii pomůžu, aby to trvalo co nejdéle.

Silné stránky

+ srdeční záležitost
+ nízké provozní náklady
+ údržba
+ ceny náhradních dílů
+ dostupnost dílů
+ design vozu
+ spolehlivost
+ současný stav s minimální korozí

Slabé stránky

- koroze obecně u tohoto modelu
- bezpečnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen ty nejlepší, hodně jde opravit svépomocí, případně na počkání u většiny mechaniků...ceny dílů jsou luxusní ;)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl solidní, snažil se ve všem vyjít vstříc. Vše proběhlo rychle a hned jsem mohl se svou novou láskou odjet k domovu

Úpravy vozu

Obecně:

- stylizace SCOUT
- centrální zamykání na DO
- chip CIMBU motorsport
- Elektrické ovládání oken

Exteriér:

- ofuky na všechny okna - demontováno
- bílé boční blinkry
- nárazník new face
- SPDS
- stěrače flat
- maska Caddy grill - demontováno
- ALU kola 14"
- nový klakson (místo originálního dva elektromagnetické)
- rozpěrná tyč mezi tlumiči

Interiér:

- potahy do barvy vozu
- výměna hodin za otáčkoměr
- originál schránky na doklady pod sedačkami
- třetí brzdové světlo
- design budíků Scout
- odhlučnění kapoty, mezistěny a tělesa topení od firmy MICRA
- originální středový panel
- textilní koberečky se žlutým nápisem felicia

Doposud provedené opravy od koupě vozidla:

- výměna zadního tlumiče
- výměna těsnění víka ventilů
- ukopnuté zrcátko spolujezdce (doufám, že dotyčný pachatel dodnes trpí!)
- oprava promáčknutého pravého zadního lemu a dveří
- výměna předních blatníků kvůli korozi
- lakování výše uvedených dílů

2011 opravy:

- vyměněny přední tlumiče
- vyměněn poslední díl výfuku
- komplet přední brzdy - kotouče i obložení a levý třmen

Co mě čeká a nemine:

- felinka půjde na jaře do světa :-/ takže plánů již moc není...

 
reklama

Novinky v recenzi

11.4.2011 23:23

Tak opět aktualizace

Tak po delší době opět nějaké info ;) musel jsem vyměnit levý brzdič, jelikož se kompletně kousl a mále mi shořela přední pneumatika. Při té příležitosti se třmeny nalakovaly do stejné barvy jako bubny. Jinak felda vypadá stále stejně a to považuji za ten největší úspěch :D

10.7.2010 22:41

Elektrická okna

Konečně jsem se dostal k montáži elektrických oken. Použil jsem originální stahovačky (ovšem měl jsem kliku a sehnal s kovovým vedením) a originální kabeláž... v tomto počasí skutečně nedocenitelná věc!

30.4.2010 17:03

Jarní údržba - 4. díl

Tak konečně jsem se dostal s údržbou i k interiéru... všechny potahy jsem sundal a nechal od maminky vyprat :-D palubní desku si vzaly do parády ubrousky na interiér TEMPO a veškeré nečistoty jsem pečlivě vysál a dal letní koberečky. Konečně jsem zas na čistotu svého interiéru hrdý ;)

25.3.2010 17:04

Jarní údržba - 3.díl

Tak jsem tu s dalším dílem jarní údržby, po výměně filtrů, svíček a kabelů jsem se pustil do karoserie... Sundal jsem "SCOUT packet" a pořádně vymyl veškeré nečistoty ze zimy, ošetřil pár flíčků koroze a vyrazil do pneuservisu. Na auto přišly gumy PIRELLI P3000 Energy 175/65/R14. Měly by být spíše 60, ale aspoň jsou kola trošku vyšší a zatím spokojenost... Pak přišlo opětovné nasazení plastů a teď se pustím do interiéru... údržba viz foto

3.3.2010 18:43

Jarní údržba - 2.díl

Tak vzhledem k plánu, sundat SCOUT packet současně s přezutím na letní kola, jsem tuto činnost odložil. Další část jarní údržby se tedy věnovavala motoru. Po výměně svíček přišly na řadu i nové zapalovací kabely, jelikož ty staré byly možná ještě originál :) v pátek ještě půjde do auta nový vzduchový filtr. Když už jsem se vrtal pod kapotou, nainstaloval jsem rozpěru mezi přední tlumiče. Škoda, že jsem to neudělal už dřív, rozdíl v zatáčkách je skutečně patrný. Rozpěra a kabely viz foto.

27.2.2010 18:31

Jarní údržba - 1.díl

Tak nastává teplejší období a na Scoutíkovi se začala dělat domácí jarní údržba :) Jako první to odnesly rizikové a na sůl náchylné 5.dveře... Po oddělání čalounění a černé kufrové lišty mě mile překvapilo, že zde nedošlo k velkým změnám :-D pár rizikových míst jsem obrousil na kov a ošetřil Hammeritem, prostor pod lištou vyčistil reálem a vnitřní část dveří rovněž ošetřil a prostříkl silikonovým olejem :) ... v druhém dílu se zaměřím na odmontování SCOUT packetu, očištění míst, které chrání a opravení případných nedostatků ;)

6.2.2010 19:10

VAG a foto palubní desky

Předevčírem jsem vzal feldu na diagnostiku... jsme zcela bez chyb a ani zadna stara chyba na jednotce nebyla ;). Pridano foto pohledu na palubni desku

2.2.2010 17:01

Reproduktory Crunch BlackMaxx 63

Dnes jsem zapojil tripasmova repra do zadniho plata, konecne poradny zvuk :)

31.1.2010 22:19

Recenze upravena

tak recenzi jsem trošku doladil, snad se pohnula směrem dopředu ;)

31.1.2010 16:59

Doplnovani...

Doplneno par fotek, vecer doplnim recenzi o dalsi podrobnosti, dekuji za zajem a strpeni :) ThomasHK

31.1.2010 10:33

přehled úprav

přidán seznam úprav


Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia Scout

Další vozy Škoda Felicia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě nikdy mě nikde nenechala, žádná vážná závada... jediné investice jsou nápně a filtry

praktičnost
9

pro mé potřeby naprosto vyhovující

prostornost
8

místa je dost pro všechny cestující, jen si občas říkám, že to měl být combi :-D

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
8

Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9 mrtvých a 25 pohřešovaných

Noční klub zachvátil mohutný požár: Nejméně 9…

Nejméně 9 mrtvých si vyžádal masivní požár, který v noci na dnešek zachvátil kalifornské skladiště, ve kterém…

 

iSport.cz

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory porazili jasně 8:4

Češi na úvod MS potvrdili roli favorita, Nory…

Čeští florbalisté za sebou mají úspěšný vstup do mistrovství světa v Rize, když ve svém úvodním utkání turnaje…

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí, Liberec prohrál v Jihlavě

SESTŘIHY: Sparta porazila Teplice a je třetí,…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama