reklama


Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia 1.6 GLX

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 85× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 4
Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8 Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37 Škoda Felicia, foto 39 Škoda Felicia, foto 40 Škoda Felicia, foto 41 Škoda Felicia, foto 42 Škoda Felicia, foto 43 Škoda Felicia, foto 44 Škoda Felicia, foto 45 Škoda Felicia, foto 46 Škoda Felicia, foto 47 Škoda Felicia, foto 48 Škoda Felicia, foto 49 Škoda Felicia, foto 50 Škoda Felicia, foto 51 Škoda Felicia, foto 52 Škoda Felicia, foto 53 Škoda Felicia, foto 54 Škoda Felicia, foto 56 Škoda Felicia, foto 57 Škoda Felicia, foto 58 Škoda Felicia, foto 59 Škoda Felicia, foto 60 Škoda Felicia, foto 61 Škoda Felicia, foto 62 Škoda Felicia, foto 65 Škoda Felicia, foto 66 Škoda Felicia, foto 67 Škoda Felicia, foto 67 Škoda Felicia, foto 68 Škoda Felicia, foto 69 Škoda Felicia, foto 70 Škoda Felicia, foto 71 Škoda Felicia, foto 72 Škoda Felicia, foto 73 Škoda Felicia, foto 74 Škoda Felicia, foto 75 Škoda Felicia, foto 76 Škoda Felicia, foto 77 Škoda Felicia, foto 78 Škoda Felicia, foto 79 Škoda Felicia, foto 80 Škoda Felicia, foto 81 Škoda Felicia, foto 82 Škoda Felicia, foto 83 Škoda Felicia, foto 84 Škoda Felicia, foto 85 Škoda Felicia, foto 86 Škoda Felicia, foto 87 Škoda Felicia, foto 88 Škoda Felicia, foto 89 Škoda Felicia, foto 90 Škoda Felicia, foto 91 Škoda Felicia, foto 92 Škoda Felicia, foto 93 Škoda Felicia, foto 94 Škoda Felicia, foto 95 Škoda Felicia, foto 96 Škoda Felicia, foto 97 Škoda Felicia, foto 98 Škoda Felicia, foto 99 Škoda Felicia, foto 100
 

Technické info

Přezdívka auta BLACK & WHITE 1.6 Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:195000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 / 55 * kroutící moment [Nm]: 135 / 135 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 / 170 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 8 *

Popis vozu

Felicie v ceně slušně vybavené ojeté naftové Octavie? Spousta lidí si asi řekne, že investovat do auta co má věk rostlého puberťáka je bláznovství.

Nechci se zmiňovat o technických údajích, číslech vyrobených kusů, protože je najdete v jiných recenzích. Zaměřím se čistě na moje auto, úpravy a dojmy.

Příběh Feldy jsem začal psát 23.3.2007, kdy byla zakoupena v jednom menším bazaru jako ojetina. Už při výběru byl jasný cíl a na 99% jsem věděl co chci a do čeho budu investovat.
Uběhl měsíc, dva a já měl jasno. Na serveru tipcars.cz se objevila bílá Felda a já věděl, že je to ona. Byla to láska na první pohled.

Auto sjelo z výrobní linky ve Vrchlabí 24.4.1998, kde dostalo do vínku bílou barvu, úplně přesně BÍLOU CANDY s označením 9P9P. Jedná se o jednu z posledních Felicií se starou tváří a modelového roku 1998. Motor je známá koncernová šestnáctistovka s výkonem 55 Kw / 75 česko-německých koní. Do výbavy s označením GLX dostala posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky seřiditelný a vyhřívaný zrcátka lakovaný v barvě karoserie. Navíc mlhovky, černé polepy "B" sloupků, 2x airbag a ABS. Na budíku byl v době koupě údaj přibližně 125 000 km. Nebudu si nalhávat, že realita byla stoprocentně trochu jinde, ale vem to čert. Celkový stav nebyl špatný a rychle jsme se spolu skamarádili.

Co se úprav týká, od začátku jsem měl určitou vizi a plán s přibližným směrem, kam se ubírat a jaký by mohl být cíl. Pravdou ale je, že se můj názor na vzhled a použití po dobu úprav radikálně změnil.

Celkově jsem se snažil auto předělat, upravit a sladit tak, aby byl vytvořen funkční a kompaktní celek - vzhled a mechanické věci. I přes provedené zásahy slouží Felda bezproblémově jako auto na denní ježdění.

První úpravy se rozjely hned pár dní po koupi . Felda dostala "no name" alu Shaper 15" a namontován byl první podvozek od HP SPORTING ve verzi TUNING. Ve srovnání se sérií to byl znatelný posun kupředu. Postupně se nechaly natónovat okna, navštívil jsem plzeňskou firmu Speedpro, odkud jsem si přivezl 2x skořepinovou sedačku Sparco Sprint, pásy a volant. Z interiéru zmizely zadní sedačky a přední byly vyměněny za již zmíněná Sparca se 4 bodovými pásy. Pomalu se měnil interiér i exteriér. To byla přibližná první fáze úprav, která vydržela do jara roku 2008.

Na začátku sezony 2008 se naskytla možnost koupě lehkých a pevných kol od známého výrobce Speedline, typ Corse 2120 v 15" provedení. Přehodnotil jsem plány postavit z auta vyloženě sportovní náčiní.

Vzhled je alfou a omegou každé úpravy. Design auta je záležitostí vkusu.

Na autě je sada plastů výrobce MS Design, jednalo se o nástavec předního a zadního nárazníku. Prahy jako jediné nebyly od stejného výrobce. Důvod byl, že se sice dělala kopie těchto prahů , ale z laminátu. Volba tedy padla na plastové prahy od firmy Topplast. Proběhlo lakování, vymýšlení polepu, polepení střechy černou matnou folií.

Tou největší změnou byla druhá výměna podvozku od HP Sporting. Nechal jsem se zlákat a Felda dostala soutěžní podvozek HP racing sk N. Daní za „N“kový podvozek je tvrdost, ale za to svezení to stojí :)

Postupem dalšího roku auto dostalo nové přední blatníky, strhly se samolepky a konečně se mi podařilo sehnat originální plastové nástavce prahů od MS DESIGN. A protože mě už nebavil neustálý boj s korozí na 5. Dveřích, proběhla jejich výměna z plechových na laminátové a upravené přesně podle mého přání. Velké doporučení patří p.Chytilové, www.felicia-dvere.cz.
Protože jsem člověk věčně nespokojen a touha odlišit se je velká, tak mám vymyšleno stále pár dalších úprav. Některé jsem dál realizoval : od nových 16“ kol, přes další změnu polepu..

Něco málo dojmů:

Na podvozku od HP spolu s 16" koly si užijete relativně dost zábavy. Samozřejmě co se jedná jízdy po kvalitní silnici. Na našich „tankodromoidních“ silnicích je to horší a chce si to dávat pozor. Připoután ve 4 bodových pásech má člověk pocit bezpečí, i přesto že je Felda vlastně koncepčně trochu lepší Favorit.
S obsahem 1.6 pod kapotou není Felda žádný trhač asfaltu. I na fotkách je vidět, že větší váhu u mě má styling, než honba za výkonem.

Znovu zdůrazním, že to není žádná leštěnka. Felda denně slouží , jezdí a většina úprav se dělá za provozu.

A protože nic netrvá věčně i zde je potřeba napsat, že je čas na výměnu a omlazení vozového parku. Osud auta ještě není zpečetěn, po 4 letech k tomu má člověk přeci jen vztah a loučení bude těžké a plné emocí :) Ale kdo ví, třeba…

Silné stránky

> Jednoduchá konstrukce

> Servis a náhradní díly - bezkonkurenční ceny náhradních dílů a servis zvládne každý druhý mechanik

> Lehké auto a na podvozku od HP se s ním dá užít docela zábavy, kdy se těšíte na každou zatáčku :)

> Na svůj věk pořád hezky vypadá, u mě podpořeno decentním stylingem

> Motor 1.6, s autem si lehce poradí, i když co si budem povídat, nějaký ten oř pod kapotu by nebyl k zahození

> Laminátové páté dveře, upravené přesně do podoby co jsem chtěl - nadobro korozi 5. dveří sbohem :)

Slabé stránky

> Koroze, koroze a zase ta koroze

> Pro ostatní až moc tvrdý podvozek, HP skupiny "N", ale já jsem spokojen :)

> Lehká nedotáčivost, daň za tvdý podvozek, pohon na předek, těžký litinový blok u 1.6

> Závady na škrtících klapkách u 1.6, mě se naštěstí zdárně vyhýbá

> Praskání svodů, praskání vlnovců na prvnim díle výfuku. Svody už jsem nechal vařit, vlnovce nevydržely přes letošní zimu a byly vyměměny

> Nezamlouvá se mi svítivost předních H4 světel. Montáží žárovek Philips Blue Vision se o něco zlepšila, ale pořád žádná "hitovka"

> Naklápění přední světel, jednou opravováno a opět unikla kapalina

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno u známého v servisu.
Během čtyř let byl měněn chladič, 2x termostat, vnitřní a vnější klouby, silentbloky na ramenou, zapalovací cívka. Jinak běžná údržba, filtry, oleje, svíčky, rozvody.
Vyměměno i čelní sklo, nevydrželo zásah od kamínku letos v zimě. Nové je tonované a s černým pruhem ve vrchní čísti.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno přes menší bazar, auto jsem si vyhlédl na internetu, zajel se podívat a i když to vzhledově nebyl až takový krasavec, podepsaly se smlouvy a frčelo se domu.

Úpravy na autě:

Motor: série 1.6, KN filtr - vložka do originálního airboxu

Výfuk:

* katalyzátor nahrazený trubkou
* průchozí střední díl výfuku

Podvozek:

* vzadu HP racing sk N, stavitelná výška pomocí drážek v tlumiči > snížení cca 6cm
* vpředu HP tvrdost jako sk N pevnost jako treninkové, stavitelná výška pomocí šroubu na jímce > cca 8 cm snížení
* lyžina pod převodovkou – Kuboj
* podložky pod zadním nábojem
* podložky na přední nápravě

Brzdy:

* přední kotouče ATE + desky Ferodo Premier
* zadní čelisti Ferodo Premier

Exteriér:

* Bílá kola Cesam Interlagos 7×16, pneu 195/45 R16
* folie na sklech
* "ploutev" na střeše, po vzoru koncernových aut
* křídlo 5.dveří Airdesign, komplet plasty MS DESIGN – prahy, nástavce obou nárazníků
* černé diodové boční blinkry, doupraveny do krystal blinkrů z VW CADDY
* zatmavené paraboly + vnitřky světel, upravané blinkry
* tmavé paraboly předních mlhovek
* bílý karbonový polep střechy
* nový polep auta, pár samolepek :)
* upravená maska
* laminátové páté dveře
* úprava zadních světel – při brždění svítí i mlhovka, blinkr přes celý pruh

Interiér:

* tlačítko na palubce na spouštění větráku na chladiči
* modré sedačky Sparco Sprint V + 4 bodové pásy
* volant s iarbagem - škodovácké tříramínko, doupravené tvarem na vzhled G4 R32
* lakovaná část palubky do černého polomatu + spodní díl tunelu v černém polomatu
* lakované tapecy
* částečně čalouněné zadní sedačky
* bílé budíky, s modrym podsvícenim – Phexsys
* kroužky „tunely“ budíků
* pedály Sparco Reflex
* řadicí páka Sparco T-Rex, broušená kůže
* rádio Pioneer DEH-50UB
* komponentní repro MB Quart FSA 213
* dodělán alarm s DO k originál centrál. zamykání
* diodová sufitka ve stropním světle
* 12V zásuvka vyvedená i v kufru – abych mohl vozit autoledničku:)

 
reklama

Novinky v recenzi

19.5.2011 00:20

Novinky 2011

Proběhla malá úprava a aktualizace recenze spolu s fotogalerií.

22.8.2010 03:20

Doplnění a novinky

Trochu jsem zapomněl doplňovat novinky na MA.CZ, pracuju na fotkách a doplnění recenze, co se udály v letošní sezoně :)

19.1.2010 17:18

Nehoda..

Tak i mě potkala v neděli navečer v chumelenici na sněhu nehoda. Vlítnul mi do silnice zběsilej pes..podařilo se mi o dost zpomalit - díky za ABS, jinak bych měl po nárazníku, ale i tak..prasknul lak na předním nárazníku vpředu a z boku. Pro ochránce zvířat..psovi se nic nestalo a zas si krásně odhopsal dál....
Jinak plán je, že když už se bude muset lakovat, nechám oba nárazníky s nástavcema upravit...

12.1.2010 11:29

Kola Speedline prodána..

Pátek 8.1.2010 je den, kdy jsem se rozloučil se svými koly Speedline. Nově se budou vozit na Felicii Kit Car, postavené na závody do vrchu.
Nastává období výběru nových kol, nebo spíš zúžení výběru na 2-3 kandidáty a hurá objednat :)
Plus v autě přibyla nová hlavice řadící páky, Sparco T-Rex.

16.12.2009 23:03

Recenze :)

Trochu jsem sáhnul do recenze a dopsal pár drobností k autu :)

5.12.2009 10:47

Přežutí na zimáky

Včerejškem i já patřim do klubu zimních kol, na auto byly nasazený originál 14" Atlanty lakované v bílé barvě...
Speedliny budou na prodej. Vybírám kola na sezonu 2010 :)

26.10.2009 00:14

Zásah kamínkem..

Čelní sklo dostalo zásah kamínkem a objevila se prasklinka cca 2x2 mm u spolujezdce nad stěračem. Sklo je naštěstí připojištěný, takže to vypadá na výměnu ještě před zimou.

7.10.2009 23:58

Slasti a strasti silnic v ČR

V důsledku kvalit silnic na našem území a taky stáří jsem byl nucenej přehodit zadní HP tlumiče s pružina za originály a poslat je do HP na repas. Takže auto dostalo neuvěřitelně komickej vzhled, kdy předek leží na zemi a zadek je extra nahoře. Snad se brzo vrátí HP z repase. Kde budou dodělávat i drážky, a půjde to sesadit ještě trochu víc dolu.


Další vozy Škoda Felicia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Pro mě za 10, ostatní by asi trpěli :)

provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
6
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
8

Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle ovdověla a zhroutila se

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle…

Trafikantka Iveta Stará (46) je nejstarší ženou v reality show Robinsonův ostrov. Osud se s ní nemazlil. Iveta…

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

 

iSport.cz

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě uvidí, co dál

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě…

Fotbalový kouč Louis van Gaal popřel úterní informace o tom, že by ukončil trenérskou kariéru. Pětašedesátiletý…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v jakém luxusu žil irácký diktátor

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v…

U moci se držel takřka 24 let a za tu dobu stihl postavit odhadem až 100 opulentních rezidencí. V každém…

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britská premiérka Theresa Mayová nedávno ocenila celoživotní práci historičky architektury Barbary Peacockové,…

 
 
reklama