Recenze

8 Majitel

Peugeot 106 GTI

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 106, foto 0 Peugeot 106, foto 1 Peugeot 106, foto 2 Peugeot 106, foto 3 Peugeot 106, foto 4 Peugeot 106, foto 5 Peugeot 106, foto 6 Peugeot 106, foto 7
Peugeot 106, foto 8 Peugeot 106, foto 9 Peugeot 106, foto 10 Peugeot 106, foto 11 Peugeot 106, foto 12 Peugeot 106, foto 13 Peugeot 106, foto 14 Peugeot 106, foto 15 Peugeot 106, foto 16 Peugeot 106, foto 17 Peugeot 106, foto 18 Peugeot 106, foto 19 Peugeot 106, foto 20 Peugeot 106, foto 21 Peugeot 106, foto 22 Peugeot 106, foto 23 Peugeot 106, foto 24 Peugeot 106, foto 25 Peugeot 106, foto 26 Peugeot 106, foto 27 Peugeot 106, foto 28 Peugeot 106, foto 29 Peugeot 106, foto 30 Peugeot 106, foto 31 Peugeot 106, foto 32 Peugeot 106, foto 33 Peugeot 106, foto 34 Peugeot 106, foto 35 Peugeot 106, foto 36 Peugeot 106, foto 37 Peugeot 106, foto 38 Peugeot 106, foto 39 Peugeot 106, foto 40 Peugeot 106, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Tadeáš Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:164398 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 87 / 91 * kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "106 GTI".

Po prodeji zlaté 106 GTI jsem utřel slzu a začal shánět jiné auto.
Cíl byl jasný Subaru Impreza WRX prostě auto pro zábavu, auto které mě při sešlápnutí plynu rozesměje od ucha k uchu, auto které se kupuje srdcem, auto se kterým si hraju a najede max 10 tisíc za rok takže u něj nemusím řešit spotřebu. Takže peníze našetřeny jen najít ten správný kousek.

Jak jsem tak prohledával různé inzerce a hledal narazil jsem i na inzerát peugeota 106 GTI zlaté barvy za opravdu neskutečně nízkou cenu. Napsal kamarádům z Peugeot clubu at se na ní někdo jede podívat, co když je to třeba zajímavej kousek když už takhle je tento model auta těžké sehnat a ještě horší aby byl ve slušném stavu. Ani mě nenapadlo že bych se o to zajímal dál já....:)

Asi po týdnu co jsem se byl na 2 WRX podívat a byl smutnej že nejsou přesně podle mých představ si říkám že se zajedu podívat i na toho piškota v jakém je stavu.

Po telefonické domluvě s majitelem jsem zjistil že auto je v Praze a bylo o něj prý dobře pečováno (udělána spojka,rozvody, repas převodovky, přetěsněný motor nová ramena, nové brzdy komplet a ještě nějaký drobnosti) Docela jsem byl napnutej a těšil jsem se jak asi bude auto vypadat v reálu.


Už z dálky když jsem se blížil bylo vidět že je auto středem pozornosti - opravdu překrásná ta zlatá metalíza. Dal jsem se s majitelem do řeči - kouknul na slabiny 106 tek (přeci jen už vím na co koukat) a zjistil že zadní náprava je KO jsou slyšet stabil tyčky, je zaseklá vnitřní cirkulace vzduchu a zrezlá koncovka výfuku, ale jinak vše originál at už sání výfuk a dokonce fungující ruční brzda:D což není obvyklé.

Po projížďce jsem věděl že si zase tuhle malou splašenou potvoru koupím:) zase si s ní pohraju dám do dobrého stavu a ušetřené peníze na WRX si schovám na pozdější dobu.

Fakt jsem byl překvapen nízkou cenou, takže jsem zjišťoval jak to že po 7 týdnech na inzerci si to ještě nikdo neodvezl - docela mě zarazila odpověd, spousta lídí jen zavolala, ale pak už se nepřijel nikdo podívat. Myslím že kdokoliv se o tyto auta zajímá viděl by ho tak neváhá a kupuje stejně jako já. Každopádně cena byla ještě o pár tísíc snížena takže spokojenost obrovská.

Skočil jsem do bankomatu vybral pár tisícovek ( připadal jsem si jak když si jdu koupit nějakou slušnější TV a ne auto ) a za pul hodky jsem si vezl GTI do garáže.

Neumíte si představit ten výraz doma, když jsem se ráno vzbudil a říkám že už mám nové auto ať se jdou podívat do garáže:-) Splašeně rodinka vlétla do garáže kouknout na WRX a hle ono tam stojí stejné auto jako tam bylo ani ne o měsíc dříve. Takže otázky proč jsem si koupil uplně stejné auto, když jsi ho nedávno prodal. Já jsem si taky připadal trošku divně protože jsem se těšil na WRX, ale prostě se to nedalo nekoupit...

Nejde tady o to že WRX je prostě uplně někde jinde a nedá se jízdníma vlastnostma srovnávat s tímto autem ale i tak je 106GTI super hothatch.

Takže mám zase opět doma "splašenou francouzskou krabičku" názvem PEUGEOT 106 GTI ( občas zvanou S16 nebo rally - odlehčená verze)poháněnou motorem 1.6 16V 87 kW (118 koníků) na nějakých 950 Kg

Je to 2 generace 106 tky která prošla modernizací a v roce 1996 a vyjela na svět kulatější trošku bezpečnější a vybavenější než v první generaci. Konkrétně tento kousek je až na pár drobností v plné výbavě(okna a zrcátka v elektrice, 2x airbag, posilovač řízení, dodělaný alarm na dálku, centrální zamykání, klimatizace, abs, 4x repro, dělená zadní sedadla 60/40, plnohodnotná rezerva,) nemá střešní okno, vyhřívané sedačky a kůži. Pořizovací cena tohoto kousku v této výbavě byla cca 600 tisíc a osobně bych chtěl vidět toho blázna co tuto sumu v 98 zaplatil..


Silné stránky

Kdybych vzal modelovou řadu 106 tak je to celkem prostorné auto vhodné předevěším do města a na nákupy max pro 2 osoby, ale to se nedá říct o nejostřejší verzi GTI, která má cíl uplně jiný a to zvednout adrenalin, pobavit, vykouzlit úsměv na tváři, zničit úsměv 80% ostatních účastníků provozu:D.

Nejsilnější stránka je prostě a jednoduše pod kapotou. Motor který má v sérii 118 koníků s autěm opravdu nemá vůbec žádný problém. Do cca 4 tisíc otáček se chová jako beránek, poslušně táhne a do této hranice stačí běžnému provozu a rychlostním limitům.

Ovšem jak se dostanete k hranici 4000 otáček z poslušného beránka se stane pěkná bestie vystřelí prudce vpřed a zarazí vás do sedačky. Omezovač je pěkně vysoko a to skoro na 7500 otáčkách. Dobré zpřevodování umožnuje už na 2 rychlost překročit 100 km. Na 3.stupen jede auto 150 na 4.stupen 190 a 5. rychlost je na udržování hranice 220 tachometrových:D zároven ale můžete zařadit v 50km 5 rychlost a využívat krouťák.

Zrychlení je taky velice slušné. Udávané je 8.7sec občas také 7.8 sec ale co jsem tak četl tak reálné je kolem 8 sec dle provozních podmínek.
Sériová zvládá 400m s pevným startem lehce na 15sec. Po drobných úpravách( sání a výfuk) se dá dostat po 15 sec a díky tomu se taky využívá často na sprinty kde odlehčená a s upravou vaček jezdí kolem 14 sec a dělá konkurenci parádním Hondám crx vtec.

Všeobecně se 106 velice dobře řídí a u GTI je výhodou i to že má sériově elektrohydraulický posilovač řízení a od dorazu k dorazu má jen 2.9 otáčky( standard 3.5otáčky ) a díky tomu velice dobře auto reaguje na sebemenší pohyb volantem a skvěle se s ním manévruje i ve velkých rachlostech.

Určitě překvapí spotřeba paliva. Dlouhodobě se dá jezdit kolem 7.5 litru s tím že často využívám potencionál motoru. Když se jdu opravdu jen svézt tak jsem tam na 9-10 litrech. Když bych jel na spotřebu dostanu se k 6 litrům. S porovnáním oproti motoru 1.4 je to skoro ta samá spotřeba ale nesrovnatelé svezení.

Slabé stránky

Určitě bezpečnost vozu - je to prcek a nechtěl bych v tom nabourat.
Zadní náprava PSA (jeličková ložiska doplněna torozní tyčí) - slabé místo kde repas vyjde na 5000,- , slabší brzdy i když jsou vzadu také kotouče, u většiny GTI špatná nebo nefunkční ruční brzda. Na našich silnicích odchází čepy na ramenou a stabil tyčky - ale nejsou to tak extra nákladné opravy. Pak ještě převodovka není zrovna nejpřesnější ale taky to je o tom jak se o ní člověk stará.
No o GTI se musí taky starat ne jen jezdit.

Když si někdo toto auto kupuje musí vědět co má očekávat a pak těch slabších věcí nění tolik - neřeším prostor pro víc lidí, kufr mě nezajímá, tvrdší podvozek ke sportovnímu autu prostě patří, nejezdím s ním v zimě takže mě nevadí že na sněhu hrabe i na pětku. Prostě není to jediné mé auto.
GTI je můj koníček moje zábava má stříkačka pro adrenalin.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Repas nápravy v Příbrami , spoustu věcí opravím sám nebo přes kamarády. Velkou pomocí je pro mě taky Peugeotclub - takže díky za něj:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zkušenost jen a jen dobrá.Nedalo se nekoupit:D prohlédl jsem auto svezl se domluvil se na ceně - podojil bankomat a jel domů. Přistup byl parádní dostal jsem všechny věci k autu - servisní knížku, záruční listy od baterky, rádia. Faktury za opravy prostě vše co bych dostat měl.

Upravy vozu

Už když jsem koupil auto jsem věděl že budou následovat nějaké změny. Přeci jen první GTI jich mělo dost a díky nim auto mělo o dost lepší jízdní vlastnosti než tento kousek.

Zatím proběhla uprava motorového prostoru, zakoupil jsem z francie náporové sání + filtr KN(RU1760) tato úprava změní krásně zvukový projev motoru - lépe se autu dýchá a přidává to pár koníků.

Dále se přelakovalo pár dílů kolem motoru do černé mat a důladně se vše vyčistilo.

-vykreslil jsem si znak na kufru do barvy vozu - stříknul stěrače do černé mat.

-zakoupil světlý koberec nechal jsem si ušít koberečky a přečalounit interier( v lednu bych měl mít hotovo)

-koupil jiná kolečka a to Ouragany originál peugeot v rozměru 16" + nová pneu pirelli zero nero v rozměru 195/45/16

-nalakoval jsem brzdy do červené barvy

-sehnal jsem origo přídavná dálková světla, která jsou v nárazníku za super cenu 500 Kč ( nová vyjdou na cca 5 tisíc)

V plánu přes zimu je snížení vozu o 3.5cm zakoupení z UK komplet výfuku Ngroup + laděných svodů a nová zadní světla - krystal.

To je zatím vše. Až bude něco nového na autě dám jsem foto.

 

Novinky v recenzi

28.1.2010 13:13

28.1.2010

zakoupena nová zadní světla Krystal přes kamaráda z ebay,
dále jsem si nechal ušít koberečky ( barva béžová + obšití koženkou)
poslední věc je zadní stěrač z fabie kombi - vypadá daleko líp než origo co tam byl....

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 106 GTI

Další vozy Peugeot 106



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

zatím mě nikde jak první tak druhé nenechalo

praktičnost
7

praktičnost????není to dodávka ani rodiný kombík

prostornost
9

na předních sedačkách se místa na rozdávání - kdo nezažil tak nechápe. ale je to skutečně auto max pro 2 lidi.

jízdní vlastnosti
8

po drobných úpravách velice slušné - dobrý asfalt hodně zatáček to se mu líbí.

jízdní komfort
6

na sériovém podvozku a kvalitním povrchu je to fajn ale není to nějakej vzduchovej podvozek

provozní náklady
7

francouz:D

náhradní díly
6

levné až na karosářské díly (viz přídavná světla cca 2800 za jedno světlo)

výkon motoru
9

velice slušný

spotřeba
10

na dálku se dá dostat k 6 litříkům , když se na to šlape tak 9-10 na to jak to jede je spotřeba uplně luxusní

hlučnost motoru
6

zatím tichoučko - skoro škoda

kvalita sedadel
10

dobré boční vedení - ani po 300 mě nebolej záda což ve služební fabii už po 100 km.

brzdy
8

parádní ale kdyby to brzdilo ještě líp nezlobil bych se.

zavazadlový prostor
6

2 lidi odveze na dovolenou - pár šílenců se tam dokážou vyspat ve dvou:-) po pár úpravách teda






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…