Recenze

Destract (muž 25 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Peugeot 106 1.2 44kW

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 106, foto 1 Peugeot 106, foto 2 Peugeot 106, foto 3 Peugeot 106, foto 4 Peugeot 106, foto 5 Peugeot 106, foto 6 Peugeot 106, foto 7 Peugeot 106, foto 8
Peugeot 106, foto 9 Peugeot 106, foto 10 Peugeot 106, foto 11 Peugeot 106, foto 12 Peugeot 106, foto 13 Peugeot 106, foto 14 Peugeot 106, foto 15 Peugeot 106, foto 16 Peugeot 106, foto 17 Peugeot 106, foto 18 Peugeot 106, foto 19 Peugeot 106, foto 20 Peugeot 106, foto 21 Peugeot 106, foto 22 Peugeot 106, foto 23 Peugeot 106, foto 24 Peugeot 106, foto 25 Peugeot 106, foto 26 Peugeot 106, foto 27 Peugeot 106, foto 28 Peugeot 106, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Píďa Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:106500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Je tomu asi čtyři roky co se nám začal rozpadat stařičký Forman, nejdřív zkolabovala zadní lavice a následně práh na straně spolujezdce. Tudíž jsme mu dopřáli důstojný odchod a začala se hledat náhrada. A tak známý potkal známého, slovo dalo slovo a objevila se lákavá nabídka na P106. Podle ceny jsme čekali, že to nebude bůhví jaká bomba, jenže to byl omyl, alespoň se to na první pohled zdálo. Majitelka se ho chtěla velmi rychle zbavit a tak byla ochotná jít s cenou velmi nízko. Do rodiny nám tedy přibyl nový člen. Zprvu jsem si to ale moc neužíval, ono sedět se svými 188 cm na výšku vzadu, nebyl zrovna med. Situace se razantně změnila před rokem a půl. To jsem dostal řidičák a také do rodiny přibyl nový Focus. V tu chvíli se tak nějak rozhodlo, že mé první řidičské zkušenosti naberu zrovna ve 'stošestce'. Lepší start jsem si ani přát nemohl, lehké (920kg), malé, agilní a žádné elektronické serepetičky. Zkrátka volant, pedály a řidič.

Podvozek je velmi příjemně naladěn. Je to takové créme de la fránce tudíž zvládá české silnice. Dovolí i rychlejší projíždění zatáček, jen bych to asi nenazýval vyloženě jako sportovní jízdu, od toho tu jsou S16.
Motor nenabízí zrovna velkou dávku výkonu (44Kw/6200ot.min), ale na pohyb po městě a občasný výlet za něj skousne v pohodě, i když často se z předjíždění stává docela divadlo kdy tahám ručičku tachoměru vším možným výš a výš, jen abych se předjel onoho loudala. Jeho zvukový projev je mi velmi milý a rád ho nechávám točit až do... to většinou záleží na čase, někdy až do čtvrt na šest někdy i do desíti ...tu jen narážím na absenci otáčkoměru :) Je taky velmi spolehlivý, v zimě mi pokáždé ihned nastartoval (opomenu-li den kdy nenastartoval z důvodu naprosto suché baterie, ta byla vyměněna za nový svěží kus)
Převodovka je dobrá, jednotlivé stupně zapadají vcelku přesně. Menší problémy se objevují když je auto ještě studené, totiž dvojka dělá problémy a chce to sílu jí zapasovat, ale jak se rozehřeje olej je to v pořádku. Druhá věc je zpátečka, s tou jsou problémy od začátku. Ne a ne zalézt, nakonec jsem našel řešení v podobě čekání než se 'kolečka' ustálí, pak už se dá zařadit poměrně v klidu.

Exteriér
soudě podle laku vůz nebyl garážován, neb každý panel má jinačí odstín červené. Boky utrpěly za život už pár proláklin, nejspíš od šikovných SUV couvalů. Ale to je jen kosmetická vada. Auto také netrpí viditelnou korozí. Jen výfukové potrubí na tom nebylo dvakrát dobře, jelikož při jedné delší cestě se ze zadní části začalo ozývat podivné dunění, které stále sílilo. Po několika dalších kilometrech se ozval rána a dunění nabralo razantně na síle. Tlumič se totiž odstřihl od truby. Tudíž se měnil střední díl.

Jednoho dne, bohužel, se mi v zimě nevyplatilo stání přímo pod okny domu, při oblevě nám na kapotu přistálo asi půl tuny mokrého sněhu. Výsledek, pomačkaná haubna, zdeformovaný levý boční nárazník a trošku hnuté světlomety a také se od té chvíle začal ozývat docela nepříjemný hvizd od střešního okna. Ale po technické stránce naštěstí nic nestalo.

Interiér
je původní, prakticky bez kazu a taky velmi útulný. Nejdéle sem travil vevntiř kolem čtyř hodin a nemohu říct že bych nějak trpěl. Novější je pouze volant. Věnec bych uvítal o menším průměru, ale je tříramenný a příjemný do ruky. A osobně vypadá honosněji než ten origoš dvouramenný.

Silné stránky

Do určité míry jízdní vlastnosti
Motor (jednak svojí výdrží a pak také, a to si neodpustím, i přes svůj výkon dokáže mladému rozbouřenému řidiči poskytknout v určitých chvílích velkou dávku zábavy)
Zpracování interiéru (líbí se mi použité materiály, člověk není tolik obklopen plasty a kupodivu nikde se nic neklepe ani nevrže)
Podvozek

Slabé stránky

Prostor nad hlavou (188cm)
Prostor mezi volantem a stehny
Absence otáčkoměru ukazatele teploty oleje
Hvizd od střešního okna
Malá zrcátka (holt transit je transit no...)
Dostupnost ke světlometům

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Náhradní díly nebyl problém sehnat a se servisem také nejsou problémy, jezdíme za léty prověřenou osobou.

Výměna kapoty
Výměna středního dílu výfokového systému
Dále se měnilo čidlo zpátečky, po zjištění že pojistky i žárovka jsou v pořádku.

02/2012
Servis po technické :

nové koutouče a destičky
brzdové válečky
nové přední svítilny a blikač
klínový řemen
rozvody
vodní pumpa

11/2012
záplatování přebytečných děr na výfuku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nebyl jsem přitomen.

 

Novinky v recenzi

3.1.2013 16:05

Spotřeba!!!

Konečně jsem protáhl pružiny a na 17 natankovaných litrů jsem ujel 300 kilometrů :) byl jsem tím neuvěřitelně překvapen a to byla cesta jen po okreskách.

3.12.2012 19:54

Curse you exhaust pipe!

z výfuku se pomalu stává plnohodnotná flétna. Zbytek se ale zdá být v pořádku. Aktuálně jsem na 104 523 najetých kilometrech

22.2.2012 12:07

Nové fotky

přidal jsem pár nových fotek a konečně sem trochu nafotil i interiér.

31.1.2012 19:05

zpátky doma

akorát jsem ho přivezl ze servisu, cena se vyšplhala docela vysoko, na druhou stranu toho ale bylo hodně na práci. nové brzdové destičky, válečky, světla, řemeny a rozvody. A aby toho nebylo málo zjistil mechanik že auto bylo bouráné, než se nám dostalo pod ruku, proto asi stálo co stálo. Avšak převládá radost z toho že je konečně pod okny!

16.1.2012 14:59

technická

tak jsem byl dnes na technické. Plný očekávání hladkého průběhu sem sebevědomě vjel nejdřív na emise, po pár chvílích začal chlap kroutit hlavou. To byl první znak toho že něco není v pořádku... Takže lambda sonda půjde na výměnu, ale emisní štítek sem dostal.
Už ne tak sebevědomě sem vjel na samotnou technickou, zjistilo se e je uvolněný čep u levého předního kola, u kterého se zjistilo že brzdí o 5o% méně než kolo pravé. A aby toho nebylo dost, levý přední světlomet má větší vůli než by bylo zdrávo. Tedy červenou sem nedostal... Poněkud smutný sem dojel domů a příští pondělí se jede na servis...

13.1.2012 19:38

menší úpravy

konečně mám v rukou velkej techničák, tak sem doplnil několik informací. Nahrál několik nových fotek a decentně poupravil recenzi :)


Další vozy Peugeot 106



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

frantíkům se vážně povedl!

praktičnost
8

dodávka to není, ale praktické do města akorát.

prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
6
náhradní díly
7

není problém sehnat

výkon motoru
7
spotřeba
7

udáváná je mezi 5 až 7 litry, myslím že bere víc...

hlučnost motoru
9

víc než motor slyším hvizd od zrcátek. A taky od toho mizerného střešního okna!!

kvalita sedadel
9

pohodlné a to i na ''delší'' cesty

brzdy
8

Konečně nové a brzdí!

zavazadlový prostor
8

Velikost jsem nezjišťoval. Víko má super úhel otevření, přístup je bezproblémový a systém sklopení sedadel je velmi jednoduchý a není nijak náročný.


Více o modeluPeugeot 106
Peugeot 206 1,4 XR Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i…

Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází

Když jsme na jaře na ženevském autosalónu na stánku…

 





Blesk.cz

Parašutista na letenském Dni armády dopadl mezi diváky. Zranil tři lidi včetně dítěte

Parašutista na letenském Dni armády dopadl mezi…

Den armády na Letné přilákal od rána stovky návštěvníků. Někteří z nich na něj ale nebudou vzpomínat v dobrém -…

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila kritiku za řeč před ženami lídrů

Ani v růžovém neoslnila. Melania Trumpová sklidila…

Melania Trumpová zahájila slavnostní oběd chotí světových lídrů, kteří se sešli na Valném shromáždění OSN. Její…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Neuerův náhradník vyrobil velký kiks, Bayern ztratil

SESTŘIH: Neuerův náhradník vyrobil velký kiks,…

Fotbalisté Bayernu Mnichov pouze remizovali v předehrávce 6. kola bundesligy s Wolfsburgem 2:2 a promarnili před…

Hecování na Laver Cupu! Poklony Federerovi, mexická vlna i kliky

Hecování na Laver Cupu! Poklony Federerovi, mexická…

Největší tenisové hvězdy si užívají zcela mimořádnou akci. Laver Cup v Praze během prvního dne všechny…

 

Reflex.cz

Inspektor Mrázek, šplhoun Mazánek nebo dabér Louise de Funse. Před 110 lety se narodil František Filipovský

Inspektor Mrázek, šplhoun Mazánek nebo dabér Louise…

Přestože František Filipovský ve filmech a seriálech sbíral spíš menší role, patřil vždy k hereckým ozdobám…

Bond, James Bond. Fosilie se vrací v komiksu

Bond, James Bond. Fosilie se vrací v komiksu

James Bond je zkamenělina. Relikt z minulého století, který se snaží nějak přežít v tisíciletí novém. Můžete si…