Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Feluška Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Max89".

V této recenzi bych rád představil své auto. Jedná se o Škodu Felicii Combi GLX. Auto sjelo z výrobní linky roku 1996, do naší rodiny se ale dostalo v roce 2002. Do mého vlastnictví se auto dostalo v červnu 2009. Auto při koupi v 2002 nebylo nikterak poškozené a mělo najeto pouze 24000 km coz na 6let provozu nebylo moc. Jeho výbava zahrnovala: centrální zamikání na dálku, imobilizér a originální autoradio Blaupunkt.

Felicie sloužila od roku 2002 do června 2009 jako rodiné auto, ke konci června se však pořídila Škoda Octavia Combi L&K s motorem 1.9Tdi 81kW, která zaujala místo rodiného auta. A jelikož sem s tímto autem jezdil od získání řidičského průkazu (říjen 2007), bylo jasné kdo se Felušky ujme do budoucna. S autem mi zůstala i garáž (Octavia je o cca 27cm delší, Felicie v garáži stojí tak že zadek je opřený o bublinkovou folii na zdi a vrata sou cca 1-2cm od přední SPZ), takže auto je v zime garážované a tudíž bez vážnějších následků po zimních mrazech. Auto je pravidelně ručně umývané a každý rok absolvuje roční servisní prohlídku ve značkovém servisu Škoda.

Silné stránky

Povedený design karoserie. Mezi silné stránky určitě patří velký zavazadlový prostor (447L), pro mou potřebu nadmíru dostačující. Stav laku, po 13letech provozu pořád ve velmi dobrém stavu díky poctivé údržbě a převážně ručním mytí. S interiérem sem též spokojen, až na autozásuvku (ale to až ve slabých stránkách), po letech provozu nejsou známky po nepříjemném vrzání jednotlivých plastů a i po četných demontážích některých dílů stále perfektně lícují s ostatními. Perfektní a intuitivní uspořádání ovládacích prvků a signalizačních kontrolek.

Po stránce jizdních vlastností si neztěžuji, vzhledem k tomu že se jedná o kombika nemůžu očekávat že se bude chovat podobně jako sportovněji zaměřené auto. Pro normální jízdu výkon motoru dostačuje a předjíždění také nečiní větší problémi. Co se týče podvozku, pro mé potřeby je vyhovující a podle toho také jezdím.

Poslední silnou stránkou je pro mě celková spolehlivost, za dobu co auto bylo v naší rodině a krátkou dobu v mém vlastnictví se nestalo že by auto nenastartovalo, nebo zustalo nekde stat a muselo byt odtazeno.

Slabé stránky

Koroze, naštěstí se mě tedy netýkají 5té dveře (musím zaklepat, ťuk, ťuk) jako velké části majitelů tohoto modelu, ale v mém případě se jedná o jemnou korozi zadních lemů blatníků a jemnou korozi na předních blatnících kolem blinkrů, v době psaní této recenze se na této závadě pracovalo a oprava se blížila ke konci.
Továrně dodávané repráky sou pro mladého člověka jako já nedostačující a proto je naplánovaná výměna za výkonější a kvalitnější.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jediná příležitost kdy se auto podívá na servis zevnitř se koná 1xročně a to při pravidelné roční prohlídce, kdy nechám auto prohlédnout a vyměnit provozní kapaliny (sám nedělám, neboť bych musel řešit kam s použitými), a protože ne všechny závady lze odhalit v domácích podmínkách. Jinak ostatní servisní zákroky provádím osobně, protože je to zároveň mé povolání.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jelikož sem auto odkoupil od svého otce a ten ho kupoval přímo od původního majitele s autobazerem tedy nejsou žádné zkušenosti.

 

Novinky v recenzi

31.1.2010 12:49

Po dlouhé době a hned s problemem :-D

Problém do výměny vázl v termostatu, pokud auto stálo teplota se držela, ale za jízdy prudce padala a motor se nebyl schopný ohřát, při rozhodovani, sem šel raděj do celého tělesa (termostat i s čidlem teploty, výměna se samozřejmě neobešla bez problému, problemy s těsností se vyřesily a došlo na zkušební jízdu, jaké bylo překvapení když ukazatel teploty vyletěl do hodnot, kde se nikdy za celou dobu užívání auta nevyšplhal, chyba asi byla už z výroby v čidle teploty, a velkou náhodou kdy sem se rozhodl pro koupi celého bloku (a vůbec těch peňěz navíc nelituji) termostatu byla odhalena, takže teď je vše jak má být.

4.11.2009 00:28

Výměna svíček

Nakonec sem se před zimou rozhodl ještě pro výměnu zapalovacích svíček a palce rozdělovače, staré svíčky už nevypadaly nikterak zdravě a palec na tom nebyl o nic lépe. Vyměnil sem originální svíčky (BOSCH) za nové BRISKy. Rozdíl byl znatelný ihned při první projížďce.

17.10.2009 23:51

Dokončení opravy zadních lemů

Tak sem to konečně dodělal, byla to fuška a chvílema to vypadalo ze to vzdam a nedokončim to. Jinak došlo k montáži plastových nadkolí kdy byly nalepeny na nové lemy (po dobrých zkušenostech sem opět zvolil tmel na lepení autoskel, mam ho už ověřený a to co jednou slepí už de špatně rozdělat). podběhy sem jako vepředu vytřel tlumexem a nové lemy sem nastříkal lakem, abych docílil co nejvhodnějšího povrchu k lepení lemů. Následovalo lepení plastových lemů u kterých sem se řádně zapotil, neboť byla znát nepřesnost výroby, takže sem musel částečně improvizovat. Dyž už byl sundaný zadní nárazník využil sem toho, sundal sem konzolu tažného zařízení a po důkladném odrezení, nátěrem antikorozní barvou sem ho natřel na černo. Tím sem dokončil opravy před zimou a auto připravil na přívali sněhu a agresivní sůl.

7.10.2009 12:48

Výměna halogenových žárovek

Došlo na výměnu klasických halogenových žárovek za žárovky s xenonovou náplní, vyměnil sem H4 v předních světlometech a H3 v mlhovkách.

1.10.2009 21:32

Opraveny zadni lemy

Dnes byla dodelana kompletni oprava zadnich lemu, kde na prave strane byl lem zcela vyhnily a to i vnitrni cast a na leve strane byl jen lehce orezly, ale dyz uz oprava tak pro jistotu celková.

18.9.2009 22:11

Výměna žárovek za LED

Už delší dobu sem po očku pošilhával po LED žárovkách, přemýšlel sem které vyměnit. Nakonec sem zakoupil bílé LED žárovky do parkovacích světel a svítilen osvětlení SPZ. LED žárovky, už sem měl vyzkoušené z dřívějška kdy sem vyměnil žárovku za LED v interierovém osvětlení (bílá LED) a v osvětlení kufru (zde jsem zvolil modrou LED, ale přemýšlím o kombinaci bílá/modrá). Foto postupem času dodám.

18.9.2009 22:06

Odrezení přední části a výměna předních blatníků

Vzhledem k nastupujícímu podzimu a blížící se zimě sem se rozhodl k opravě koroze a celkové výměně předních blatníků (drobná koroze, ale hlavně skrz naskrz prorezavělá část kolem bočních blikrů), starý blatník šel pryč, vnitřní strana podběhu a přilehlých částí byla důkladně zbavena rzi a patřičně ošetřena, jako ochranu sem zvolil nátěr podběhu Tlumexem a v nejbližší době dojde i k montáži plastový podběhů společně s platovými lemy blatníků. Společně s předními blatníky sem vyměnil i přední blinkry (vyměnil sem standartní oranžové za čiré bílé). Spolu s blikry došlo k opravě kabeláže pravého blinkru (při jeho demontáži před cca 14dny zřejmě došlo ke zlomení kabelu).

9.9.2009 23:47

Montáž bezraménkových stěračů FLAT

Konečně sem se k tomu dostal, koupil a vyměnil původní za nové. Staré už měli zničené gumičky. Při každém dešti sem při prvních setřeních musel použít ostřikovače, protože trocha vody, kterou sem setřel rozmazala všechnu nečistotu na gumičkách po skle. Po prvním testu sem byl příjemně překvapen a nadmíru spokojen (jejich pohyb není vůbec slyšet a stírají perfektně)


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Výborná, nikdy mě nenechala ve štychu

praktičnost
9

Velký kufr, dostatek prostoru v interiéru, prostupnost terénem je celkem slušná

prostornost
9

viz. výše :-D , interiér je dostatečně prostorný

jízdní vlastnosti
8

Koupil sem kombika, takže jezdím jako s kombikem, ale pár koní navíc by se hodilo :-)

jízdní komfort
9

Po výměně tlumičů si nemohu stěžovat, hluk motoru se pohybuje v přijatelné mezi, pouze při vysokých rychlostech se projevuje hluk způsobený obtékáním vzduchu.

provozní náklady
9

klasika, pravidelné výměny a žádné dodatečné doplňování

náhradní díly
10

Zatím nebyl žádný problé sehnat potřebné díly

výkon motoru
9

Pro normální ježdění dostačuje, ale pro sportovnější jízdu by snesl pár koní navíc.

spotřeba
8

Při klidné jízdě klidně za 6, pokud si chci užít trochu sportovnější jízdu průměrná hodnota se zastaví mezi 7,5-8 litry (což není zlé)

hlučnost motoru
9

Do 3000ot klidně vrní, nad tuto hranici začíná být hlučnější a s rostoucími otáčkami se hluk zvyšuje

kvalita sedadel
8

Přední sou pohodlná, ale snesla by lepší boční vedení, zadní sou méně pohodlná

brzdy
10

Po výměně za sportovní destičky sou výborný, ale už pošilhávám i po sportovních kotoučích

zavazadlový prostor
10

447L je pro mé potřeby plně dostačující a nestalo se že bych ho naplnil






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…