Recenze

9 Majitel

Citroën C4 Picasso 2.0 Hdi AT

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4 Picasso, foto 1 Citroën C4 Picasso, foto 3 Citroën C4 Picasso, foto 4 Citroën C4 Picasso, foto 5 Citroën C4 Picasso, foto 6 Citroën C4 Picasso, foto 7 Citroën C4 Picasso, foto 9 Citroën C4 Picasso, foto 10
Citroën C4 Picasso, foto 14 Citroën C4 Picasso, foto 15 Citroën C4 Picasso, foto 16 Citroën C4 Picasso, foto 17 Citroën C4 Picasso, foto 18 Citroën C4 Picasso, foto 19 Citroën C4 Picasso, foto 20 Citroën C4 Picasso, foto 22 Citroën C4 Picasso, foto 23 Citroën C4 Picasso, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Grand C4 Picasso Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:31000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 1951 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ruya".

Vzhledem k tomu, že naše milovaná Ford Galaxy (2002 1.9tdi 85kW) se již definitvně odebrala do věčných lovišť (po 350000 potkanej motor,vstriky,naprava atd..), byl jsem nucen se honem poohlédnout po něčem novejšším. Ve chvíli kdy už jsem si pomalu jel pro Ford S-Max, se najednou v jednom bazaru objevila tahle c4 v opravdu podivné výbavě. Ač všechny ceníky i samotný výrobce tvrdil, že 2,0hdi + čistokrevný automat lze pořídit jen v nejvyšší výbavě (exclusive), tak mi teď před barákem stojí 2,0 hdi + AT ve výbavě SX (dle německého dealera lze postavit jakékoliv auto s jakoukoliv výbavou :) (očividně konečně schopný dealer)).
Přiznávám, že jsem auto kupoval s velmi smíšenými pocity, protože když jste zvyklí na německou kvalitu, přistupujete automaticky k francouzským autům s despektem, takže moje "recenze" bude opravdu kritická, až hnidopišská :)

První dojmy :
Interiér:
(*) Proti Galaxy přeci jen kratší a nižšší. Nastupuje a usedá se výrazně níže (toliko ke komentářům jak obrovské Grand C4 je) :).
Rovnou můžu konstatovat, že se nemusíte snažit vidět si ze sedadla řidiče na čumák, protože je to zhola nemožné.

(*) Celkový vnitřní prostor je rozhodně rapidně menší, ať už se podíváte na prostor mezi prní a druhou řadou sedadel, nebo na kufr samotný. Já osobně se velmi težko srovnávám se svým sedadlem, protože jsem zvyklý sedět vysoko (což zde nelze kvůli sluneční cloně) a pokud možno vpředu (vzhledem k malému protoru za mnou). Po pár pokusech jsem našel vcelku rozumný kompromis tzn. sluneční clona vyklopená a místo od kolen k palubní desce cca 10cm. V tomto "rozpoložení" se za mne vejde cca 185cm vysoký člověk poměrně pohodlně.

(*) Co ale u sedadel musím rozhodně pochválit, je jejich pohodlnost a rozměry velmi podobné domácímu ušáku u krbu.
Co se týče druhé řady, tak jak jsem již psal, místa pro kolena je tam opravdu pomálu, nicméně dají se velmi šíkovně nastavit do polohy "komfort" tzn. skopit více do kufru a mechanizmus kterým zadní sedadlo sklopíte a posunete k přednímu, (aby se dalo pohodlně nastoupit do tředí řady) funguje na jedno zatáhnutí naprosto bezchybně.

(*) Sedadla ve třetí řadě jsou pak skutečně čistě nouzová, či pouze pro děti. Dospělého člověka s výškou cca 180cm bych na ně rozhodně nenacpal. Pokud už by jste se přeci jen k tak zoufalému činu odhodlali, pak vězte, že bude zhola nemožné přepravovat v autě cokoliv kromně osob (prostě už v celém autě není ani troška místa i na tu nejmenší taštičku). Dle mého skromného názoru tohle prostě není 7mi místně auto a doplnění třetí řadou sedadel je asi jen pěkný marketingový tah.

(*) Příhádky, příhrádečky,přihrádečičky ..
Ano je jich spousta, bohužel jsou opravdu malé a kam uložit cokolív formátu A4 budete hledat marně. O využitelnosti přihrádky před řidičem, lze jen polemizovat protože za jízdy Vám bude překážet ve výhledu a kvůli volantu se do ní sahá dost těžce.
Co se týka ledničky, tak její rozměry jsou tak na cca 2x 0,5l lahve, nicméně její výkon není až tak symbolický, jak by jste asi čekali.
Přihrádky v kufru pak nehledejte vůbec. Je tam pouze jediná (na pravé straně) a to tak mělká, že se do ní vejdou pouze startovací kabely nebo lano + vesta. Všechny "povinné" věci (trojůhelník,lékarna,lano atp.) tak prostě musíte musíte hodít mezi druhou a třetí řadu sedadel což Vám asi bude komplikovat přepravu 7mi cestujících.

(*) Kampak s tebou TomTome ?
Zdá se Vám to jako blbina ? Mno, já jsem poměrně dlouho hledal kak umístím svého TomToma. Překážel popravdě úplně všude, ač je přední sklo vážne gigantické, není ho prostě kam dát, ať kvůli sloupku mezi zrcátky, nebo kůli nízko umístěnému střednímu zrcátku atp. Nakonec se jako překvapivě vhodné umístění ukázalö levé boční "Y" okénko kam Tomik zapadl jako zadek vítekam :). Co jsem touto poznámkou chtěl říct, je, že na podobných detailech poznáte jak Citroen klame tělěm. To co na první pohled vypadá velké a prostorné může být jen Vaše iluze.

Exteriér:
(*) To auto se mi zvenku prostě líbí. Ladné křivky, krásný čumák, krásný zadek.

(*) Při obchůzce kolem auta jsem letmo sáhnul na pravý přední blatník, což mne přivedlo k malému šoku. Přední blatníky jsou totiž z mně neznámého důvodu (pravděpodobně bezpečnost či crash zóny) kompletně plastové tzn. pří jemném dotyku se ochotně prohýbají (přehnaně bych to přirovnal k pet-flašce). Zbytek auta je díkybohu z plechu :) ač na některých místech značně ztenčeného (přední haubna, dveře od kufru).

(*) Co Vás předpokládám překvapí stejně jako mne, budou rozhodně brutálně ostré hrany předních dveří, které se k jinak velmi ladným křivkám celého auta nejen rozhodně nehodí, ale už od pohledu jsou velmi nebezpečné. Stejné hrany lze samozřejmně nalézt i na předních oknech ale tam už mi nijak nevadí.

(*) Rezerva...
Na jednu stranu chápu že 17"ková rezerva se pod auto prostě nevejde, ale proč bylo nutné úplně demontovat celý mechanizmus který drži dojezdové kolo, to prostě nechápu. Přeci jen bych se cítil daleko lépe alespoň s dojezdovou 16"kou než s flikovací pěnou a kompresorem, který je uložen za první řadou sedadel v podlaze.

Elektrika:
(*) Display ..
Paráda. Kdo si myslí, že si nezvykne na display uprostřed, tak se podle mně strašně plete. Display je krásně čitelný, je na něm všechno co potřebujete vědět a podle mne je přesně tam kde má být tzn. při pohledu do zrcátka ho perfektně vnímáte. Mně, jakožto hnidopichovi chyběl jen ukayatel teploty motoru, který se prostě nikde zobrazit nedá. Co by pro mně byl vítaný detail by bylo automatické ztmavování a zesvětlování dle intenzity denního světla (tak jak to dnes umí každá druhá navigace), ale absence této funkce taková tragédie není protože si jas můžete nastavovat z volantu.

(*) čudlíky ..
Jak už jste určitě četli v jiných recenzích C4 má volant s pevným středem, kde je opravdu hodně různých ovladačů.
Nemněl jsem sebemenší problém se zorientovat v tom co je kde, nicméně myslím že bych je mrknutím oka dokázal zredukovat minimálně na polovinu a to bych jich ještě spoustu nahradil jinými funkcemi.
Jako příklad mohu uvést např čudlík vnitřní cirkulace vzduchu (který je asi o 20cm vlevo přímo na klimatizaci), nebo "user defined" čudlík kterému lze přiradit zbytečnosti typu barva displaye, zobrazení na display atp.. Překvapivě jsou některé čudlíky na volantu "zmáčknutelné" jen s vyšším usílím, což např. v připadě tempomatu může být trošku nepříjemné, ale jde asi jen o zvyk.

(*) Na nic nešahejte spouští se to automaticky ..
Mám na mysli např světla.. Hezké, nicméně automatická aktivace světel je u nás nepoužitelná. Škoda že další fuknkce typu "Guide me home" jsou závislé pouze na zapnutí teto funkce.
Senzor deště je taktéž podařená věc, ale řekněme že na můj vkus poměrně přecitlivělá. Přeci jen mám nutkavý pocit, že při těch pár kapkách, které mi na přední sklo dopadnou, není nutné mi šavlovat před obličejem stěrači rychlostí rovnající se tv vysíláni (30 snímků za 1 sekundu). Co mi bohužel hodně chybí, je možnost zvolit si interval stíraní sám. Je zde jen možnost senzor a pak "cyklovač", který se ale přizpůsobuje rychlosti jízdy tzn. opět se velmi rychle dostanete na těch 30snimků za sekundu :(

(*) Rádio ..
Netuším kdo ho vyrábí (na Philips to nevypadá), ale rozhodně zaslouží jen chválu vč. reprobeden. Hraje čistě, v prípadě potřeby ("Hitlerka") hlasitě, jednoduše se ovládá, mp3 z cd-rw v žadné situaci neskáčou. Mezi velmi příjemné funkce patří např. "auto-loudnes", který oceníte zejména na dálnici, takže při dojezdu na odpočívadlo se Vám hlasitost automaticky ztlumí na "poslouchatelnou" mez a naopak při poskakování po panelech se hlasitost zvýší. Negativní dojem mám pouze z výše zmíněného ovládaní z volantu, což znamená, že například listování mp3 adresáři můžete provádět pouze z panelu rádia a ne z volantu což je podle mně rozhodně škoda.

Motor:
(*) ..a teď už jen samá pozitiva a sociální jistoty :)
2.0 Hdi, 16V, 320Nm .. samá hezká čísla.
Můj celkový pocit je velmi pozitivní. Motor je nadprůměrně tichý (výrazněji ho uslyšíte až nad 3500 ot.), je dle mého názoru nadprůměrně tolerantní (s AT bežně dojíždím na křižovatku 20-30km/h na 4ku), nicméně nadprůměrně úsporný rozhodně není.

(*)Automat ..
Přiznávám je to můj první automat (ač už jsem skusil Ford Aerostar,Audi a8, Bmw x3 atp.) a jsem z něj naprosto nadšený.
1. neuslyšíte že zařadil
2. neucítíte že zařadil
3. rozhodně nebudete mít potřebu mu do toho jakkoliv kecat (pádly pod volantem).
K software automatu mám jen jednu drobnou výtku a to, že při předjíždění na dálnici, bych osobně v 150km/h rozhodně 5ku neřadil. Jinak opravdu není co vytknout. Automat se ochotně přizpůsobí lenivému tempíčku a bude řadit pod 2000ot. a naopak při prudké akceleraci bude držet řazení až pod úrověn kritických otáček. Do tohoto rozhodování můžete dle libosti zasáhnout pádly pod volantem a během 1s přeřadit např o 2 stupně.
Moje celkové hodnocení AT převodovky nemůže být jiné, než naprosto vynikající. Prosím nikdo mi tu nehajte BMP6 protože by jste srovnávali naprosto nesrovnatelné (mněl jsem tu čest a nedoporučil bych ji ani nejhoršímu nepříteli).

(*) Zrychleni ..
Nečekejte že Vás C4 zatlačí do sedadla. Klasický turbo efekt v něm nezažijete nicméně na displayi můžete pozorovat velmi rychlý nárůst rychlosti takže těch 100kW je přecí jén znát, ale né tak jak by jste čekali. Zrychluje prostě když to potřebujete, aniž by jste to nějak výrazně cítili. Na dálnici jede 2,0 Hdi 130km/h kopec/nekopec nicméně nečekeje nějaké výraznejší zrychlení (ač má max rychlost 195km/h). Upřímně řečeno tohle je auto na delší cesty a jde v něm podle mně spíš o pohodlí než o nějaké závody.

(*) Spotřeba ..
:( Přiznávám se, že jsem nepříjemnš překvapen. počítač ukazuje na "dálnici" (myšleno Praha - Benešov a dál po "Hitlerce" do Olomouce - Opavy) 7,6 , reálná spotřeba je 8,2 l. Je pravda že s automatem je nemožné zařadit neutrál při jízdě z kopce, ale s galaxy jsem jezdil pod 7l a rozdíl 1,9 vs. 2,0 se mi nijak markantní nezdá, navíc nárůst výkonu taky nijak markantní není (Galaxy mnělo max max 190km/h - 85kW, Citroen ma max 195km/h, 100kW). Jízda po městě je obdobně trpná tzn. Galaxy do 7l, C4 do 9l) a s mimo-městskou spotřebou nebyl u Galaxy problém na 6,3l u C4 je to bohužel přes 7,5l.
Dlouhodobá spotřeba meřená oproti Galaxy je pak min +2l (Galaxy 6.8l, C4 8.5l) a to se považují za vážně klidného řidiče (město do 60km/h dálnice 130-150km/h).

Celkový dojem:
To auto je prostě krásné, velmi komfortní, uživatelsky velmi příjemné, jako řidič si určitě užijete AT převodovku,Frantíci si potrpí na deailech a cestovat v něm je alespoň na předních sedadlech radost. Jako slabší stránky na které rádi zapomenete bych zmínil např. místo, spotřebu, koncernové zpracování (přecí jen někde nějaký ten mm převývá/někde chybí),pokud jste zvyklí na německá auta tak rozhodně nešahejte pod sedadla nebo se nesnažte nahlížet pod lemy koberců, naproti tomu v interiéru se budete 100% cítit velmi dobře a rozhodně nikde neuslyšíte žadné vrzání , nebo praskání jak se Vám může stát u jiných "levných" značek.

Pokud jste "sportovní", nebo jinak náruživý řidič který si potrpí např. na přesný podvozek, pak mohu jen konstatovat, že tohle auto se bude 100% líbit alespoň Vaší manželce, která ocení např. rozjiždení v kopci (C4 brzdí dokud nešlápnete na plyn), čí automatické zatahování ruční brzdy (při parkování nebo při rozjezdu se sama zatáhne/povolí), nemluvě o intiutivním a jemném automatickém řazení.
(příznánám že první reakce mojí moravské ženy byla : "jéééé zase modrýýý" a druhá :"jéé to můžu řídit i já" :)

Z mého osobního srovnání C4 vs. Galaxy vychází C4 rozhodně lépe z pohledu komfortu a Galaxy lépe z pohledu zpracování,spotřeby a prostoru.

Silné stránky

+ AT prevodovka
+ komfort
+ sedadla
+ detaily interieru
+ radio

Slabé stránky

- spotreba
- dilenske zpracovani
- prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Pri 30kkm zadne zavady.
- zatim mi vytrvale blika kontrolka tlaku v pneu. zatim nemam potrebu kvuli tomu jezdit do servisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno z AutoSp. Velmi Solidni autobazar, vrele doporucuji.

 


Další vozy Citroën C4 Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…