reklama


Recenze

9 Majitel

Citroën C4 Picasso

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4 Picasso, foto 1 Citroën C4 Picasso, foto 2 Citroën C4 Picasso, foto 3 Citroën C4 Picasso, foto 4 Citroën C4 Picasso, foto 5 Citroën C4 Picasso, foto 6 Citroën C4 Picasso, foto 7 Citroën C4 Picasso, foto 8
Citroën C4 Picasso, foto 9 Citroën C4 Picasso, foto 10 Citroën C4 Picasso, foto 11 Citroën C4 Picasso, foto 12 Citroën C4 Picasso, foto 13 Citroën C4 Picasso, foto 14 Citroën C4 Picasso, foto 15 Citroën C4 Picasso, foto 16 Citroën C4 Picasso, foto 17 Citroën C4 Picasso, foto 18 Citroën C4 Picasso, foto 19 Citroën C4 Picasso, foto 20 Citroën C4 Picasso, foto 21 Citroën C4 Picasso, foto 22 Citroën C4 Picasso, foto 23 Citroën C4 Picasso, foto 24 Citroën C4 Picasso, foto 25 Citroën C4 Picasso, foto 26 Citroën C4 Picasso, foto 27 Citroën C4 Picasso, foto 28 Citroën C4 Picasso, foto 29 Citroën C4 Picasso, foto 30 Citroën C4 Picasso, foto 31 Citroën C4 Picasso, foto 32 Citroën C4 Picasso, foto 33 Citroën C4 Picasso, foto 34 Citroën C4 Picasso, foto 35 Citroën C4 Picasso, foto 36 Citroën C4 Picasso, foto 37 Citroën C4 Picasso, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen C4 Picasso 2.0 16V Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Citroën C4 Picasso přišel k nám do rodiny v roce 2008, jako náhrada za Citroën ZX. Dlouho jsme se poohlíželi, které auto koupit, otec je již starší, tak si přál něco vyššího, ať se mu dobře nastupuje a pohodlného, tak jsme se rozhodli jít právě do tohohle auta.

Vnější vzhled

Design auta je vskutku povedený. Zaoblený tvar karoserie, prakticky nemáte šanci najít ostřejší hranu. To vše působí jakýmsi roztomilým dojmem. Až po přední dveře je karoserie zcela shodná s delší verzí Grand, avšak zadní část se mi zdá lepší právě u krátkého modelu, víc mi pasuje k přídi vozu. Rozhodně doporučuji auto zkombinovat s koly o velikosti minimálně 17“, jelikož vysoká stavba karoserie menší rozměry v sobě utápí a působí spíše jako kolečka od nákupního vozíku.

Interiér

Co Vás praští jako první po usednutí za volant do očí, je obrovské čelní sklo. Díky němu a vhodnému tvarování předních sloupků je z auta znamenitý výhled vpřed a do stran. Bohužel to samé se nedá říci o výhledu šikmo vzad, jelikož B sloupky jsou dost masivní.

Palubní deska je vyrobena z příjemného plastu, v jejím středu trůní kaplička s digitálním displejem. Jak na její pojetí, tak na její umístění je třeba si zvykat, jedná se o velmi netradiční řešení. Po obou stranách se nacházejí dvě osvětlené schránky na věci. Před řidičem se se vyjímá volant s pevným středem, což je další extravagantní prvek, který každý nemusí překousnout. Na jeho samotném středu se tísní několik tlačítek ovládajících prvky příplatkové výbavy, dále rádio, tempomat, palubní počítač a intenzitu podsvětlení displeje. Nalevo od volantu je poněkud zvláštně umístěn hlavní ovladač klimatizace pro řidiče, u verze bez xenonů regulace výšky světel a další tlačítka prvků výbavy – třeba alarm a kontrola vyjetí z pruhu. Napravo od řidiče se nachází buď klimatizovaná schránka, nebo řadicí páka, záleží na tom, jestli máte verzi s automatem (pak je ovládací páčka umístěna trochu po americku pod volantem + pádla na řazení pod volantem) či ne. Ve středu palubní desky je kaplička pro rádio. Před spolujezdcem najdeme další odkládací schránku a ovládání druhé zóny klimatizace. Nad hlavami předních cestujících ještě najdeme lampičky a vzhledem k ploše čelního skla originální clony proti slunci. Zpracování celého interiéru je kvalitní, nikde nic nevrže ani při přejezdu větších nerovností.

Sedadla jsou velice pohodlná, seřiditelná ve všech směrech, bohužel opět bez výraznějšího bočního vedení, což však vzhledem k určení automobilu není žádný výrazný nedostatek. Prostornost je na všech místech velice dobrá, dozadu se vměstnají 3 lidé pohodlně. Zadní cestující mohou navíc využít schránek v podlaze (v případě verze s hydraulikou pouze jedné).

Zavazadlový prostor je pro většinu případů dostačující, navíc dobře využitelný, díky jednoduchému tvarování. Potěší i doplněk v podobě skládacího vozíku, který je ve standardní výbavě.

Výbava vozu je ve verzi Exclusive velmi bohatá, disponuje armádou airbagů (mj. i kolenní pro řidiče), dvouzónovou automatickou klimatizací, elektrickými okénky, příjemným osvětlením interiéru, alcantarou potaženými sedadly, hydraulickou regulací světlé výšky zadní nápravy a mnoha dalšími komfortními prvky.

Motor

Pohonná jednotka o objemu 2 litry a výkonu 103kw je dle mého názoru pro automobil ideální motorizace, za předpokladu, že toho moc nenajezdíte. Dnes již v nabídce není, nahradila ji modernější šestnáctistovka s turbem, nicméně její charakteristika je obdobná. Vzhledem k velké čelní ploše totiž trpí vysokou spotřebou bez ohledu na jízdní styl. I s lehkou nohou je problém dostat se pod 9 litrů. Proto bych pro lidi, kteří najedou více, doporučil spíše vznětový dvoulitr HDi. Jinak motor není špatný, propůjčuje autu dostatek výkonu pro předjíždění. Vevnitř je skvěle utlumen i ve vyšších rychlostech, polykání dálničních kilometrů s ním není žádný problém.

Poloautomatická šestistupňová převodovka je dle mého názoru největší slabinou tohoto vozu. V automatickém režimu řadí zcela nelogicky, například podřazuje uprostřed předjíždění, což spolu s tím, že při řazení není žádný rychlík, dává vzniknout velice nebezpečným situacím. Jediným řešením je zvolit manuální režim a řadit pádly pod volantem.

Jízdní vlastnosti

Pozor, tohle auto není určeno na závodění. Výrazně komfortní naladění podvozku a vysoká stavba karoserie Vám rychle dá najevo, že tohle auto je děláno pro klidnější rodinnou jízdu, než rychlé průjezdy zatáčkami. I kdybyste překousli znatelné náklony karoserie, brzy se projeví výrazná nedotáčivost a zasáhne standardně dodávaný systém ESP, který nelze nad rychlost 50km/h trvale vypnout. Za odměnu však podvozek skvěle filtruje nerovnosti a šetří Vaše záda.

I když jsem se zmínil, že C4 Picasso může být vybaveno hydraulickým podvozkem, nejedná se o hydrauliku v pravém slova smyslu, jako třeba u modelu C5. Zde totiž slouží pouze k zachování světlé výšky automobilu, i když je plně naložený. Rovněž je možné zadek snížit, aby se daly snáze nakládat věci.

Závěr

Citroën C4 Picasso je pohodlným rodinným kočárem vhodným především pro cestování na delší trasy. Posádce dokáže poskytnout pohodlí všeho druhu a to za poměrně příjemnou cenu. Pokud uvažujete nad podobným autem a navíc se Vám líbí neotřelý a originální design, nešlápnete s ním vedle.

Silné stránky

+ pohodlí
+ prostornost
+ odhlučnění motoru
+ originální design
+ variabilita vnitřního prostoru

Slabé stránky

- pro někoho méně přehledné ovládání některých prvků
- sedadla postrádají boční vedení
- náklony v zatáčkách a nedotáčivost
- vysoká spotřeba u benzinových motorů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto zatím šlape jako hodinky, pouze servisní prohlídky. Občas se objeví planý poplach z palubního počítače, který vyřeší vypnutí a zapnutí zapalování.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S prodejcem máme dobré zkušenosti, byl velice vstřícný. Nabídl nám výraznou slevu, výbavu navíc a po dodání automobilu, které bylo vzhledem k netradiční motorizaci velice brzo, nám dopřál kvalitní proškolení ohledně ovládání automobilu. Navíc jsme automaticky dostali slevu na servisní úkony, nemůžu tedy proti němu říct křivého slova.

 
reklama


Další vozy Citroën C4 Picasso


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
9

zatím však nemůžu příliš soudit

výkon motoru
9
spotřeba
6
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9


reklama





Blesk.cz

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na svatbě: Zemřela, protože odmítla tanec s opilcem

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na…

Byla to veselá indická svatba až do chvíle, kdy jeden z opilých hostů vystřelil po tanečnici Kulvinder Kaur…

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

 

iSport.cz

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat sklo, říká jeden z nich

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat…

Už je to týden ode dne, co Florida vyhodila trenéra Gerarda Gallanta a nahradila ho Tomem Rowem. To on je teď…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama