Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo CLX 1,8 TD

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Henry Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:216500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Higgi".

1,8TD, výbava CLX, Pneu Michelin Energy 195@litá kola, závěsné zařízení, zadní spoiler s brzdovým světlem, zámek řadící páky MedvědBlok ..člen CMC 1330..

Koupeno v r 1997, najeto 80 000km. Dnes (20.4.08) má 211111. Projeli jsme s ním celou Evropu, od Narviku, po Gibraltar, Messinu a Dubrovnik. Velkou část s obytným přívěsem. Motor žije dobře, to hlavně díky "dvornímu mechanikovi" JT a dodržování servisních prohlídek. Na zimu se přezouvá na Sava Eskymo.




Jak se s ním jezdí?
Jelikož jsem předtím jezdil Š120, tak je ve všech ohledech lepší ;). Ale to samozřejmě nic neříká, takže popořádku.
motor:
Po nastartování a krátém ohřátí motoru je již auto připraveno k plnému záběru. Ale při rozjezdu je poznat snad největší nešvar - obrovský propad mezi převodovými stupni 1 a 2. Pokud se jednička neroztočí kolem 3000ot, dvojka pak spadne do příliš nízkých otáček a celý proces rozjíždění je výrazně zpomalen. Ale dá se na to zvyknout. Ostatní stupně na tom jsou již dobře. Na trojku se dostanu, tuším, na 70, na 5 až na 178, kdy zapůsobí omezovač. Tuhle rychlost jsem testoval snad jen jednou, protože prostě nebylo kde. Uřídit se auto dalo, ale obávám se, že stát se něco mimořádného, tak nevím. Jinak motor zabírá dobře, v 2200 otáčkách je silný turboskok. Když se pojede na 3 od 1800 otáček a dá se plný plyn, rozdíl po nástupu turba je skutečně znatelný. Auto celkově reaguje poměrně pružne, ale pokud chcete předjíždět na 5 tak ve 120, už je poznat, že 66kW není mnoho. Ale na pohodlné cestování je to dostatečné. Jezdili jsme s ním ve 3 lidech, plně naložené a s obytným přívěsem. Když si vezmu, že se podařilo vystoupat takové cesty, jako je Arlbergpass, Felbertauerstrasse, Col D´Aubisque a podobné, byl jsem opravdu překvapen, co motor o takhle nízkém výkonu vydrží.

pedály:
Celkově jsou tuhé a to mi vyhovuje. Plyn je poměrně težký, z čehož jsem doslova nadšen. Jezdil jsem Fabií 1,4MPi a elektronický plyn mi dělal potíže. Spojka zabírá, kde má, brzdy taky. Auto nelze ovládat naboso, člověk by si způsobil puchýře.

podvozek a řízení:
Auto má posilovač řízení, takže to je pohoda. Na pneu 195 sedí pěkně, zatím se mi nestalo, že by mě při svižném průjezdu zatáčkou začalo zdrhat. Odpružení je tvrdší (dle servisu OK), takže jízda není až tak komfortní. Ale mně to nevadí, naopak vím, po čem jedu. Problém je trochu v pneu, jsou to 60. A ten kousek stačí (zimáky jsou 185/65), abych občas drhnul na retardérech zástěrkami. Kdo se mnou jede prvně, má dojem, že jsme tam zapomněli kus spodku ;). Volant se neklepe, auto nemá tendenci nikam utíkat do stran (pravidleně kontroluju tlaky v pneu). Když se zatíží kufr a připojí karavan, tak zadní kola docela zřetelně zapadnou do blatníků.



Zajímavé silnice, které projelo: (postupně to dopíšu, teď z hlavy nevím vše)

Silvretta (Rakousko)
Grossglockner (Rakousko)
Arlbergpass (Rakousko)
Furkapass (Švýcarsko)
Schusten Pass (Švýcarsko)
Silnice Flom Myrdal (Norsko)
Col D´Aubisque (Francie (Pyreneje)
Cesta ke kempu v Portalegre (To je něco jako Grossglockner, ale prašnej a štěrkovej)(Portugalsko)
Pas okolo Küthai (nejvýše položená vesnice v Rakouských alpách)
a mnoho dalších horských pasů v Alpách.

Některé silnice jsme projeli i s karavanem (Col D´Aubisque, Portalegre, pasy v Rakousku, kam se s karavanem smí).



pokračování příšte.


Silné stránky

Neteče střešním oknem. Ani po tolika letech. Vnitřní prostor je dostatečný i pro pět lidí. Ovládací prvky jsou rozmístěny ideálně, není problém je ovládat. Předinstalovaná reprosoustava ozvučí auto tak akorát. Zadní mlhová světla nejdou za snížené viditelnosti přehlédnout.

2.10.2008

průměrná spotřeba za 5500 km činí 6l/100km. Je v tom jak město, tak dlouhé cesty po dálnici. Na toho dědu to docela ujde.

Slabé stránky

interier: vrčící blokování zpátečky, postupně odcházející ovládání výdechů topení
exterier: reznoucí lemy zadních blatníků (ale co chcete po 15 letech), oko pantu pro zavírání kufru - snadno se o něj lze zranit
motor: vysoká kouřivost (i přes spotřebu kolem 6,8 lt/100km
elektroinstalace - praskající žárovka levé zadní obrysovky (ale asi je chyba někde jinde)
Topení: přestává topit. Termostat vyměněn, nepomohlo. Do zimy se to musí vyřešit. - právě se to řeší.


216500KM - začala se více projevovat koroze lemů zadních blatníků. Nevím, jestli je to slabá stránka po tolika letech...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo servisováno ve Fordu Kruml, Brandýs nad Labem. Nyní se o něj stará známý, který dříve pracoval ve zmíněném servise. Se servisem nebyl nikdy jediný problém. Servisní intervaly jsou striktně dodržovány. Vážnější problém nastal při cca 130000Km, kdy se muselo nechat přetěsnit naftové čerpadlo.

Vážnější závadou je pro mě právě nefunkční topení. Nyní čekám na výsledek opravy.

 

Novinky v recenzi

2.10.2008 00:00

Auto je v opravě, čekám na nové topení. Když je venku -5 mít v autě -4 není nic moc ;). Taky jsem si upravil hlavici řadící páky (dostal jsem od známého jinou), tak jsem zvědav, jak se s tím bude jezdit. Navíc budu montovat teploměr s čidlem na venkovní teplotu, tak uvídíme, jak to bude vypadat ;).

26.4.2008 00:00

26.4.08 - Přidána fotka, kde je vidět i karavan

24.4.2008 00:00

24.4.08 - doplněna recenze


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nenechalo viset.

praktičnost
9

Je jedno, jestli člověk jede na jednání v kvádru s notebookem přes rameno, nebo potřebuje přivést 2 pytle pšenice, ke všemu není problém auto použít. Tošku horší je to s prostorem v kufru pro povinnou výbavu (nejsou přihrádky)

prostornost
8

Prostor pro řidiče a spolujezdce je OK. Vzadu je to taky v pohodě, ale když se obě přední sedadla posunou dozadu, v zadu moc místa není... (ale asi je to tím, že taky nejsem nejmenší)

jízdní vlastnosti
9

V zatáčkách sedí, v rychlostech se neklepe. Akorát aerodynamický hluk od zrcátek by se nemusel tolik projevovat.

jízdní komfort
6

Hlučnost motoru do interieru je poměrně značná, ale dá se to celkem přežít. Horší je, že do kabiny také proniká dost tepla a to je, zvlášť v létě, problém.

provozní náklady
9

Spotřeba 6,7 litru nafty na 100Km mluví za vše. Olej nemizí, v intervalu 10 000Km není třeba doplňovat. Totéž platí pro ostatní kapaliny.

náhradní díly
10

Dostatek kvalitních neznačkových ND zajistí, že opravy auta nejsou drahé. Naštěstí to nebylo moc potřeba, akorát když nás dorostenec trefil do předního nárazníku. To byl zkažený den.

výkon motoru
7

66KW není nijak závratné číslo. Ale ve třech lidech, plně naložené a s karavanem za zádí (asi 700kg) si na alpských a pyrenejských cestách docela hrál. Překvapilo mě to. Ale při nadmořské výšce nad 1700m (St.Moritz) je už úbytek výkonu znát.

spotřeba
9

průměr 6,7. S karavanem od 8-12,5lt.

hlučnost motoru
8

Je to starší diesel, takže hlučí dost. V interieru je to víc znát, ale mně to nevadí (nemám rád tichá auta). S ohřátým motorem pochopitelně klesá.

kvalita sedadel
8

I po 14 letech provozu mikroplyš drží, sedačky jsou pohodlné. Pouze je uvolněné stavění sklonu opěradla u řidiče a je třeba jej relativně často uvádět do odpovídající polohy. Bohužel na zadních sedadlech chybí opěrky hlavy a loketní opěrka.

brzdy
9

Díky pneumatikám 195 není problém auto zastavit ani z vysoké rychlosti. ABS také není k zahození. Je třeba si dávat pozor na ruční brzdu a nepoužívat ji vůbec jako opěradlo, jinak nebude funkční aretace. A se 4 kotouči by to bylo ještě lepší.

zavazadlový prostor
9

Jak je již uvedeno výše, je jeho velikost ok. Dokonce se vešla i rezerva plných rozměrů a ne dojezdové kolo jako u Mondea MkIII. Chybí mi přihrádky na povinnou výbavu, ale malá bedýnka to řeší. Otrava je občas drnčící svrchní deska.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…