reklama


Recenze

genie (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo V6 BAP SEA

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7
Ford Mondeo, foto 8 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta mazlik II Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:169000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2544 výkon [kW]: 125 / 135 * kroutící moment [Nm]: 220 / 225 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,7 / 8,6 * maximální rychlost [km/h]: 230 / 230 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10,4 / 10,4 *

Popis vozu

Jelikož k Fordum tíhnu od malička, není překvapením, že i třetí auto v mé garáži ma na čumáku modrý ovál. Tohle auto ma za sebou spousty pánů a spousty zkušeností, moje osudy se s tímhle kočárem protly dvakrát.

Poprvé, když jako zánovní auto čekalo na nového majitele u mého otce, na ploše jednoho dealerství. Předchozí a první majitel měl bohužel dopravní nehodu - paradoxně jako chodec - a přišel o levou nohu. Tudíž se začal poohlížet po autu s automatem a tenhle krasavec mohl hledal nového páníčka výměnou za třista tisíc zlatých. Přítelkyně mého bratrance hledala slušné auto za dvěstě, ale nakonec rozhodl téměř zánovní stav a slovo dalo slovo - auto se stěhovalo do garáže.

Člověk míní a časy mění a z přítelkyně se stala bývalá přítelkyně. Autem začal jezdit její nový partner a věru s ním nezacházel v rukavičkách. A tak se najednou zjevil na tom samém dvoře, jen o pár desítek metrů náš, tentokráte již notně dobitý, plechový kamarád znovu. Dovezen na odtahovce, s poškozeným pravým předním rohem, na dvou původních kolech a dvou plechových, s chybějícím čalouněním... Když jsem to auto viděl, bylo mi smutno. Kde jsou ty ty krásné čísté tvary.

A tak začla éra číslo dvě tohoto krasavce. Snad bych to nenazýval opravou, protože realita byla úplně jiná než původní představy... Ty totiž počítaly s opravou blatníku a nárazníku, dolakováním a šup do světa. Nakonec to skončilo celoročním martýriem, na jehož konci je auto z 50% nové. Rozpočet dávno překročil únosnou i jakkoli logickou mez a za tu dobu se z auta stal kamarád. Více o opravě o pár odstavců níže.

A navíc nějaká technická data:

Rozměry (v x š x d): 4556 x 1751 x 1424 mm
Rozvor náprav: 2704 mm
Rozchod kol vpředu: 1503 mm
Rozchod kol vzadu: 1487 mm
Počet dveří: 5
Počet míst: 5
Pohotovostní hmotnost: 1407 kg

Druh motoru: V-motor
Umístění motoru: vpředu napříč
Příprava směsi: vícebodové vstřikování
vrtání x zdvih: 82,4 mm x 79,5 mm
stupeň komprese: 9,7
Točivý moment: 220 Nm při 4250 otáčkách
Výkon motoru: 125 kW / 170 k při 6250 otáčkách
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8.4 s

Silné stránky

Jakkoli je to staré auto, je pořád pěkné na pohled i na svezení. Mondeo svým příchodem do střední třídy ukázalo, že i auto neprémiové značky může svého řidiče pobavit a dodnes z tohoto kouzla nic neztratilo (Octavia TDI opravdu není stejná třída jako Mondeo a opravdu není ani tak zábavná). Čitelný podvozek a motor o dostatečném výkonu mají za následek to, že autem jezdím rád i ve chvílích, kdy bych mohl zvolit mnohem ekonomičtější druhy dopravy.

Skvělý kožený interiér a relativně bohatá výbava jsou jen jakýmsi bonbónkem navíc.

Slabé stránky

Opět jako u Cougara - nešťastný objem motoru. O kousíček méně a zase je provoz o něco snesitelnější. Na druhou stranu, značně to sníží nákupní cenu pro případné zájemce.

Stáří - velice dlouho trvalo, než jsem na autě odstranil všelijaká skřípání a vrzání, klepající plasty a dodnes se takovéto pazvuky objeví.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak už bylo psáno v úvodu tohoto povídání, stav auta velice korespondoval s kupní cenou - auto bylo téměř zadarmo. Optimistická očekávání o levném nákupu a levné opravě vzala za své hned po otočení klíčkem do polohy dvě. Auto nestartovalo, zato na svého pokusitele vesele poblikávalo různobarevnými kontrolkami na přístrojovce. Takže jsem nakonec zjistil, že mu chybí předpínač bezp. pásu, airbag v sedadle spolujezdce, signalizace opotřebení brzdového obložení byla zrušena štípačkama, čidlo ABS pro jistotu v zadním kole nebylo vůbec. Motor šel na pět válců a komplet celé auto mělo aroma Natural 95.

Rok se však sešel s rokem a auto dnes jezdí tak jak má, brzdí tak jak má a už na nás nepouští barevnou hudbu. Díky za pomoc všem, kteří se s ním tak dlouho trápili.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ach... raději nerozebírat. Na velký TP jsem čekal více než rok a půl, ale naštěstí auto strávilo větší část této doby na dílně.

ST?

Při téhle kompletní regeneraci jsem auto oblékl do slušivého kabátku modelu ST 200 a pomohl mu několika prvky pod kapotou právě s eSTéčka. Výsledkem je - na svůj věk - stále velice atraktivní auto.

 
reklama

Novinky v recenzi

30.5.2008 00:00

Ráááádio...
Vrazil jsem do auta zpět originální rádio Ford 6000 CD, podle mě tam patří. Foto dodám záhy :) Sice nehraje MP3 ani neumí přehrávat z USB, ale je to pocta originálu :)

26.5.2008 00:00

Do diskuse prosím nějaké tipy / náměty na fotky. Abych doplnil tu hrůzu, co jsem fotil z velké části telefénem :)


Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Není nové...

praktičnost
10

Naprosto dostačující

prostornost
10

Opět naprosto dostačující

jízdní vlastnosti
10

Co lepšího za ty peníze chtít?

jízdní komfort
10

Kůže, autoklima...

provozní náklady
9

No... funguje dobře

náhradní díly
10

Všude a za pár korun

výkon motoru
9

Občas to chce více poníků, ale v 90% stačí

spotřeba
8

Není to TDI 66 kW :)

hlučnost motoru
10

Super ševelící šestiválec

kvalita sedadel
10

Kožená sedadla jsou o dost lepší než sériová

brzdy
10

S pořádnými kotouči naprosto odpovídá charakteru auta

zavazadlový prostor
10

Ještě jsem tam snad nic nevezl :)


Více o modeluFord Mondeo I (1993-2000)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama