Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 86× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8 Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10
Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 32 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35 Škoda Felicia, foto 36 Škoda Felicia, foto 37 Škoda Felicia, foto 38 Škoda Felicia, foto 41 Škoda Felicia, foto 42 Škoda Felicia, foto 45 Škoda Felicia, foto 46 Škoda Felicia, foto 47 Škoda Felicia, foto 48 Škoda Felicia, foto 49 Škoda Felicia, foto 50 Škoda Felicia, foto 51 Škoda Felicia, foto 52 Škoda Felicia, foto 53 Škoda Felicia, foto 54 Škoda Felicia, foto 55 Škoda Felicia, foto 56 Škoda Felicia, foto 57 Škoda Felicia, foto 58 Škoda Felicia, foto 59 Škoda Felicia, foto 60 Škoda Felicia, foto 61 Škoda Felicia, foto 62 Škoda Felicia, foto 63 Škoda Felicia, foto 64 Škoda Felicia, foto 68 Škoda Felicia, foto 72 Škoda Felicia, foto 73 Škoda Felicia, foto 75 Škoda Felicia, foto 76
 

Technické info

Přezdívka auta Beruška Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Morgi".

Psal se den 12.1. 2000 přijde mi jako by to bylo včera. Toho dne jsem šel na trénink na házenou a těšil se na konec, protože jsem věděl, že doma bude čekat beruška , nemohl jsem se dočkat konce. Dočkal jsem se, už když jsem vyšel z poza rohu jsem uviděl tu do oka bijící krásnou, novou, zářivě červenou felicii. Takže už podle toho usoudíte, že není moje, i když příjmení v technickém průkazu je stejné jako moje, ale to jméno už ne . Ale s tímto autem jezdím nejčastěji z rodiny. Mám ochotného otce a jsme jedna krev co se týče aut, takže i heslo podle toho vypadá ,, sloužíme autu, néé auto nám“. I když tohle je hodně nadsazené.

Auto je sice kupované v roce 2000, ale rok výroby je 1999, takže důvod koupě nového vozu byla také, sleva, kterou jsme dostali z důvodu skladového vozu. Byla i možnost objednat nové původně stříbrné, ale když jsem viděl tu červenou v garážích u prodejce a byla hned k odběru, přemlouval jsem tatího. Auto bylo kopováno protiůčtem. Předchozí auto byla také felicia, ale starší model (rok výroby si nevzpomínám) ta byla v barvě královská modř a výbavě glxi, dejme tomu že jí nazvu modráskem. Tatí byl v autosalonu se ještě na něco zeptat a při tom narazil na paní, která sháněla ojetou felicii v dobrém stavu. Netrvalo dlouho a jeli auto přepsat na úřad(tatího ochota), ale když tam odtud chtěli s modráskem odjet, tak nenastartovali. Zavolali do autosalonu, přijelo pro ně servisní vozidlo, které je odtáhlo. V servisu zjistili problém s imobilizérem. Sice to byla kuriozní příhoda, pro nás jako prodávajícího néé zrovna příjemná, ale paní to vzala se smíchem. A po vyřízení formalit si tatí převzal klíče od berušky a byla doma.


Auto už s naší rodinou ze začátku zažilo hodně cestování, několikrát dovolená v Chorvatsku, při které beruška odvezla čtyřčlenou rodinu plný kufr a box na střeše….. Dále zimní dovolené v Krkonoších a na Šumavě v létě výlety s koly. Ale když tatí změnil zaměstnání, tak se na feldu čím dál víc prášilo v garáži.
Když začaly moje první řidičské zkušenosti, tak právě s feldou (i v autoškole jsem začínal s felícií), když už jsem teda mohl legálně řídit auto, tak už jsem s feldou jezdil jenom já a občas mami. Jsem klidnej řidič, takže z počátku mi auto stačilo a stále stačí, přestože už mam (netroufám si říct hodně nebo slovo zkušenosti) něco naježděno. Nejraději jezdím na delší trasy a poklidným stylem, ale zase né brzdou provozu prostě dodržuji předpisy, za to se mi auto odmění spotřebou 5,2 !!!!! až jsem tomu nechtěl věřit. Auto se mnou zažívalo a zažívá stále nějaké výlety, na chalupu, kam jezdím nejraději, s kámošem na kalby, kde kamarád nechtěně ohodil auto blátem při parkování svého, což když vylezl z auta, tak já byl trochu nepříčetnější a při cestě jsem srazil srnku a musím říct na to jaká to byla šlupka to beruška odnesla bez následku, což jsem se hodně divil. Výlety na Lipno(5,5 litru) na Šumavu (5,2 litru) od října roku 2007 už zase ,,odpočívá“ protože jsem na na DPFJ v Pardubicích, takže, když jedu domů (vlakem) tak se těším i na to že se projedu autem. Myslím, že seznámení se mnou a hlavně životem auta u nás by stačilo ,
Možná že to vypadá že neznám jiné auto než tohle, ale není tomu tak, tohle je prostě pro mě srdcovka. Samotné auto asi nemusím představovat, všichni ho dobře znáte, v našem případě se jedná o Škodu felicii lxi 1.3 50 KW.

Koroze:
Felicie jsou známy svojí špatnou antikorozní ochranou, korozí hlavně pátých dveří, lemů blatníků atd...., Hned po koupi jsme dodatečně prolili dutiny i podvozek (u sloupku B dodatečně vyvrtané otvory pro dokonalý přístup, poté zaslepeny). Zadní páté dveře jsou opravdu nešťastně řešeny, proto jsme udělali demontáž tapucírunku a provedli patřičné opatření.Jediný díl který podlehl byla zadní část výfuku (nejenom u přední části tohoto dílu, ale i u konce kde jsme měli koncovku a pod ní se usazovala vlhkost, tak šla dolů) A musím zaklepat, ale na autě zatím nesjou známky koroze.



Výbava:
Je to klasické LXI, takže od výbavy se nedají čekat zázraky, ale doplnili jsme si to i několika věcmi. Ještě jsem neřídil feldu s posilovačem, ta naše ho nemá a nemůžu říct, že by mi nějak chybělo lehčí řízení, není to sice jako u tatího ve služební fábii, ale vůbec si nestěžuju. A na ABS můžu myslet, tak akorát ve snu :-).
- mlhovky
- tónovaná skla
- otáčkoměr
- rádio
- potahy
- tažné zařízení (přemontováno z minulé Felície)
- plastový výlisek v kufru (šikovná věcička, když se něco v kufru vylije)
- Alu AEZ Dion, 13“
- rozpěrná tyč v motoru

Vzhledem k tomu, že studuji, tak nemám moc peněz na zbyt, ale rád bych auto doplnil o loketní opěrku od Milotecu, lepším rádiem a pár drobnostmi.

Něco z historie:

Výroba: Celkem bylo vyrobeno
912.810 Felicií,
351.436 Felicií Combi,
124.565 Felicií Pick-up,
4.016 Felicií Fun,
5.160 Felicií VanPlus

Škoda Felicia byla představena v říjnu 1994 (výroba zahájena 5.9.1994 ve Vrchlabí a 17.10.1994 v Mladé Boleslavi) a stala se tak nástupcem Favoritu, z něhož koncepčně vycházela. Oproti favoritu měla kulatější karoserii vyjadřující elegantní sportovní švih (zejména v zadní části automobilu), příď byla snížena a zakulacena. Felicie dostala zpočátku dva motory. Oba byly nově přepracované pohonné jednotky s rozvodem OHV a objemem 1289cm3. Mají jednobodové vstřikování, slušnou spotřebu a velmi nízkou hmotnost. První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.
V létě 1995 se objevila Felicia Combi, prodloužená o 350mm, jinak bylo konstruovaná tak, aby mělo co nejvíce shodných částí s pětidvéřovým provedením. Zavazadlový prostor pak nabízel velmi dobrých 447 litrů. Po sklopení se však dalo získat 1366 litrů a po vyjmutí sedaček dokonce 1475. Musím uznat, že tento kombík se povedl po všech stránkách, je velmi pohledný i prostorný.
Nejdůležitější změny se však udály pod kapotou. Felicia dostala první zahraniční motor, a to od Volkswagenu šestnáctistovku 1.6 MPI s výkonem 55kW/4500ot.min-1. Škodováci jej trochu upravili (dostal zde jako první vícebodové vstřikování), aby měl lepší průběh točivého momentu (dosahoval 135Nm/3500ot.min-1, u VW jen 125Nm). Se spotřebou to bylo sice trochu horší, ale dala se udržet na úrovni třináctistovek. Odměnou však bylo daleko dynamičtější svezení, protože Felicie byla velmi lehké auto. Na škodovácký motor OHC o obejmu 1,6 litru (78×83,5mm) s velmi vysokým výkonem 74kW/5500ot.min-1 a točivým momentem 140Nm se však nedostalo, VW jej zakázal, což je škoda. Pro šetřílky a příznivce nafty se objevil v nabídce úsporný vznětový motor 1,9D s výkonem 47kW/4300ot.min-1 a točivým momentem 124Nm/2500-3200ot.min-1. Tento motor však nebyl nic extra. Jednalo se o nejstarší diesel, které VW nabízel, nebyl přeplňovaný, ani neměl přímé vstřikování paliva. Byl proto trochu línější a velmi těžký (poprvé se dodával i posilovač řízení, který později dostal i motor 1,6l a projevuje se to větší únavou pední nápravy). Spotřeba byla sice nižší (5,5l/100km) než u benzinových bratříčků, ale vzhledem k váze felicie mohla být trochu nižší. Jen montáž přímého vstřikování by ji snížila asi o 15-20%. Jenže to by způsobilo vysokou cenu tohoto modelu, která i tak byla dost vysoká. Nehledě na zvukový projev dieselu, je hlučnější.
V roce 1995 slavila automobilka Škoda 100let od svěho založení. Bylo tedy na místě představit nějaký akční model. Tím byla Felicia Laurin&Klement. Oproti klasickým feliciím měla velmi rozsáhlou výbavu, uveďme např. čalounění z šedé kůže, nárazníky v barvě vozu,...
Roku 1996, kdy se představila Octavia, dostaly škodovácké třináctistovky vícebodové vstřikování, měly poté označení 1.3MPi
Točivý moment narostl o 6% a zlepšil se i jeho průběh a svého maxima dosahoval podstatně dříve (2600 místo 3750 ot/min)
Ke konci výroby se objevila velká spousta akčních modelů jako např. Magic, Safe Line Sport Line, Space Line, Mystery. Užitkové varianty Felicie se přestaly vyrábět v dubnu 2001, hatchback a kombík 20.června 2001


Technická data:
- zdvihový objem (cm3) 1289
- vrtání/zdvih (mm) 75,5
- kompresní poměr 10:1
- nej. výkon (kW/min -1) 50/5000
- nej. točivý moment (N.m/min-1) 106/2600
- převodovka přímořazena 5-ti stup. :
I - 3,462,
II - 1,957,
III - 1,31,
IV - 0,975,
V - 0,756,
Z - 2,923
- stálý převod 4,118
- pohotovostní hmotnost (kg) 935
- užitečná hmotnost (kg) 485
- Aerodynamický odpor Cx 0,35
- palivo bezolovnatý benzín Natural s ok. číslem min. 95

- Přední náprava typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a tlumičovými vzpěrami
-Zadní náprava kliková s vlečenými rameny a torzním stabilizátorem
-Pérování vpředu i vzadu vinutými pružinami s uvnitř uloženými teleskopickými tlumiči a přídavnými progresivními polyuretanovými pružinami

ROZMĚRY:
Délka/šířka/výška 3883 /1635/1415
Rozvor náprav (mm) 2450
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm) 1420/1380
Světlá výška (94/97) (mm) 100/110
Průměr zatáčení vnější stopový/obrysový 10,45/11,20
Objem zavazadlového prostoru (dm3)
do výše zadního plata 272
maximální po sklopení 967
Objem palivové nádrže (l) 42
Míra komfortu (mm) (vzdálenost od plynového pedálu k opěře zad. sedadla) 1820
Míra pohodlí vpředu (mm) max/min 1051/838
Míra pohodlí vzadu (mm) max/min 873/631
Šíře pro lokty vpředu/vzadu (mm) 1418/1394




Silné stránky

+ dostupné náhradní díly
+ většina závad snadno opravitelné doma
+ desing
+ odolnost ( ale korozi do toho nepočítám  )
+ dalo by se říct i prostornost
+ provozní náklady



Slabé stránky

- koroze
- bezpečnost
- výkon motoru
- hubený věnec volantu
- nedělá zadní sedadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto je servisováno v originálním servisu (pouze velké prohlídky, kvůli zápisu do servisní knížky). Ostatní jako výměna oleje ( pravidelně po roce), dotažení ruční brzdy… Atd. si děláme sami. Dá se v podstatě říct, že to je jenom běžná údržba, protože auto nás nikdy nenechalo na holičkách a musím zaklepat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velice byli příjemní, auto bylo zakoupeno v jednom rodinném autosalonu na plzeňsku.

 

Novinky v recenzi

5.5.2009 14:51

asi věk uz se podepsal na tom, ze tesneni na poloose je v haji, poznali jsem to znatelnějším zamaštěním motorového prostoru. Pravý zadní lem už začíná prokvétat jak sedmikráska:( což zamrzí než víc dost.Jinak už jezdí zase holka na letňákach a o to víc jí to sluší :)


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nikdy nás nenechala na holičkách, taky má málo za sebou ...

praktičnost
9

více odkládacích ploch by neuškodilo

prostornost
9

uspokojivá

jízdní vlastnosti
8

co čekat od felície...., ale nikdy se mi nepodařilo jí utrhnout zadek, musel jsem tomu pomáhat ručkou

jízdní komfort
8

extra pohodlné na dlouhé cestování to není, ale mně to stačí, ale hluk motoru ve vysokých otáčkách je někdy nesnesitelný

provozní náklady
10

bez komentáře..., pouze doplňujeme provozní kapaliny

náhradní díly
10

dají se sehnat za babku a všude

výkon motoru
7

co čekat od zastarélo OHV s 50 KW, ale na klidnou jízdu stačí

spotřeba
9

mimo město je supr, ale ve městě už je to horší

hlučnost motoru
6

nad 120 Km/h po dálnici už o sobě dává dost vědět :(

kvalita sedadel
8

čalounění kvalitní, ale chtělo by to delší sedák a opěradlo. A brzy se prosedí

brzdy
9

v této kategorii automobilů a vzhledem k věku vozu naprosto vyhovující

zavazadlový prostor
9

ideální, na stěhování to není, ale když se přepravuje kolo, tak jde na střechu, škoda že zadní sedačky nejsou dělitelné (lxi)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…