Recenze

8 Majitel

Ford Mondeo 1.8 16V sedan

9.43 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Mondík Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:129000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "danissimo".

Je to Ford Mondeo sedan roku výroby 1997, do prodeje byl uveden v lednu 1998 v Německu, předchozí majitel se o něj pečlivě staral a také se o něj perfektně postarali ve značkovém servisu Ford, kde absolvoval pravidelné servisní prohlídky(vím ze servisní knížky, která k autu byla přiložena). Pod kapotou má 1.8 16V se 115 koníky(85kW).Je vybaven manuální klimatizací, přední okna jsou v elektrice,také vnější zpětná zrcátka se ovládají elektricky a navíc jsou vyhřívaná - výborný pomocník v zimě:-), dále je to elekt.stavitelné sedadlo řidiče,volant nastavitelný ve dvou osách,2 airbagy a ABS.Původně jsem vůbec nechtěl tak velké auto, a taky jsem si ten den jel úplně pro jiné auto které jsem měl rezervované v Teplicích.Jenže mi ho i přes rezervaci prodali a tak jsem po cestě zpět do Ostravy procházel bazary až jsem narazil na tohodle krasavce.Zalíbil se mi na první pohled, byl sice na nevzhledných forďáckých litých kolech, ale tohle jsem přešel a posléze napravil...Líbil se mi spíše stav tachometru, 92000km, nebylo to moc a taky celkový stav autíčka.Byl jsem rozhodnut..

Silné stránky

Na mém autě se mi líbí že je velmi prostorné i když kufr je díky typu karosérie hůř přístupný(malý otvor), a taky velice pohodlné. Dále bych vyzdvihnul jeho spolehlivost, mám ho od února loňského roku a když nepočítám výměnu svíček, oleje, kotoučů, což jsou věci které se po čase opotřebují ať chceme či ne, tak jsem na něm nebyl nucen nic opravovat....Až nedávno jsem měl větší investici v podobě výměny rozvodového řemene a kompletní kontroly a výměny všeho co bylo třeba vyměnit, čekala mě totiž náročná a daleká cesta do Ženevy. Ale v pohodě, autko to zvládlo hravě:-) Ohledně podvozku....měl jsem předtím Audi 80 a to byl houpavý koráb, tohle auto je rozhodně o dost tužší a kola které jsem na něj nasadil tak ho ještě přitvrdily.Mi to ale vyhovuje... Má taky příjemně tuhý posilovač řízení, je to fajn při vysokých rychlostech, auto ,,netancuje",ale zas na druhou stranu není parkování zas tak jednoduché:-),ale už jsem se naučil.

Slabé stránky

Už při prvním setkání s mojim autem mě na něm překvapily bubnové brzdy, je to dost těžké auto a taky dost velké, takže mi připadlo hodně divné, že vzadu nejsou kotouče, protože ani přední kotouče nejsou nějakého velkého průměru aby zvládly krotit rozjetou tunu a půl...Po nějakém čase se mi to i potvrdilo zkroucenými kotouči:-( Další podstatné minus je palubní deska....Ne že by byla škaredá či zastaralá, její design je stejný jako design celého vozu...kulaté tvary, žádné ostré hrany...k vozu se perfektně hodí!Při jízdě na nekvalitním povrchu palubka totiž dost vrže a rezonuje, např. jízda po ,,dálnici" D1 byla pro mého Mondíka naprostým utrpením...ale nejen pro něj, co si budeme povídat...na téhle cestě jsou nejspíš všichni vyklepaní jak ,,startky". A na závěr byl nepochválil audio soustavu v autě - rádio na kazetu už prostě nefrčí a repráky...ty nejspíš nikdy ani nefrčely:-)Drnčí už při minimálním zesílení:-( Rádio jsem už vyměnil za bomba Panasonic s CD,MP3,WMA a možností vytvářet si vlastní barvu i pozadí displeje..Je to rozdíl. Repráky přijdou na řadu v nejbližší době...Snad...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vez značkovém servisu Ford už mě nikdy neuvidí, jelikož mě tam dost zklamali...Při zkroucených kotoučích jsem zajel do Forda, s tím, že bych potřeboval vyměnit kotouče a desky.Nechtěl jsem pro své auto žádné nekvalitní kotouče a proto jsem požadoval originály.Domluvili jsme se na nějaké předběžné ceně a jsem tam spokojeně nechal auto, s tím, že další den bude spravené a já klidně odjedu a budu spokojen...Další den jsem si opravdu vyzvedl auto, ale zaplatil jsem o dost nižší cenu než byla ta předpokládaná..Trochu mě to zarazilo, ale mlčel jsem a řekl jsem si že jsem alespoň něco ušetřil..Až doma jsem podle faktury a podle zde uvedených kódů zjistil že mi byly namontovány neoriginální kotouče. Jsem opravdu zvědav jak dlouho vydrží..O dté doby jezdím ke chlápkovi co dlouhé roky pracoval pro FORD JL Motorsport, takže Fordům perfektně rozumí.A jsem spokojený...Jinak ceny ve Fordu jsou na přijatelné úrovni..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v jednom z autobazarů v Čechách někdy na začátku února loňského roku a s prodejcem jsem spokojený nebyl. Nic moc mi o autě nedokázal říct a nakonec si mě přestal úplně všímat a odešel.Musel jsem si ho pořádně prohlédnout sám za asistence mého otce:-) Zkušební jízda stála za úplný prd! Ani jsme nevyjeli na cestu, zavezl nás na takový plácek za bazarem a tam jsem jezdili do kolečka...No ale i přes to všechno jsem se rozhodl si Mondíka vzít a zatím nelituju.Jsem moc spokojený:-)

jen tak ,,light

Moje auto není žádný tuningový skvost a ani jsem neměl v úmyslu někdy něco podobného z něj dělat...Já potřebuju auto ke každodennímu ježdění a ne abych s ním vyjel párkrát za sezónu na nějaký ten sraz. Zastávám názor že kola dělají auto...Kola jsem si na Mondíka pořídil moc pěkné, teda alespoň podle mého názoru:-) a navíc splňují předepsanou velikost od výrobce..Časem snad pořídím ještě o ,,číslo" větší..Další tuningovou maličkostí jsou mračítka předních světlometů, které příjemně zagresivněly výraz jinak rozesmátého Mondea..Jinak jsou to jen barevně zvýrazněné třmeny a bubny, které už takhle byly při koupi, já je jen opravil. Do budoucna plánuji ještě snížení podvozku pomocí tužších a kratších pružin...mondík pak bude sedět pěkně při zemi...To bude paráda.Jinak žádné spojlery a podobné blbosti na své auto rvát nebudu..

 

Novinky v recenzi

14.7.2007 00:00

Jak jsem na tom letišti zjistil, tak dá opravdu velkou námahu Mondíka utrhnout do smyku,jak už někdo v recenzích poznamenal. Mi osobně se to podařilo když jsem asi ve stovce prudce trhnul volantem. Auto sice sklouzlo ale hned se zas vrátilo do původního směru...No žádná legrace se zase nekonala:-) Možná že kdybych na Mondíkovi měl gumy tak 185 tak by se to povedlo ale na těch 205 to nehrozí...

6.7.2007 00:00

tak jsem přiložil pár nových foteček z takového malého testování na letišti...je tam dost špatný povrch takže jsem si moc nedovoloval ať si něco nepoškodím..snad někde najdu lepší a budou i zajímavější fotky


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

ke spolehlivosti Mondea nemám žádné výhrady...nikdy mě nezklamalo

praktičnost
8

kufr není velikostí žádný zázrak ale co člověk může čekat od sedanu..malý otvor a vyšší nakládací hrana, ale vleze se sem celkem dost, málo odkládacích prostor v interiéru

prostornost
9

velkorysý prostor jak pro řidiče tak spolujezdce na předních i zadních sedadlech

jízdní vlastnosti
8

jízdní vlastnosti jsou vcelku dobré, tužší podvozek zajišťuje jistotu v zatáčkách i když má tendenci na příčných nerovnostech odskakovat - ale to bude způsobeno i nízkoprofilovými pneumatikami

jízdní komfort
9

jezdí se v něm velice pohodlně, na dlouhých cestách nic nebolí, nastavení sedadla řidiče ve spojení s nastavitelným volantem umožňuje si najít optimální polohu za volantem

provozní náklady
8
náhradní díly
8

ceny náhradních dílů jsou srovnatelné s konkurencí, mnohdy i nižší, dostupnost je vysoká díky husté sítí prodejců a servisů

výkon motoru
7

dostačující...pár koníků navíc by ale rozhodně neškodilo:-)

spotřeba
8

spotřeba by mohla být nižší...motor je nutno točit ve vyšších otáčkách a to zaručuje dost vysokou spotřebu:-) Na druhou stranu při dlouhé cestě a dodržování dálniční rychlosti +-10,15km/hod je spotřeba na sedmi litrech což je fajn

hlučnost motoru
5

do roku 99 měly tyto auta problém z hlučností motorů v interiéru což je i můj případ...v nízkých otáčkách je to supr ale při vytočení motoru nad 3000ot./min. je už motor dost citelně slyšet:-(

kvalita sedadel
8

sedadla nejsou špatná ale výraznější boční vedení jakož i tužší by jim rozhodně prospělo, po čase také začínají vrzat

brzdy
7

brzdy nic moc, bubny na zadní nápravě to docela těm malým předním kotoučům zkomplikovaly...ale špatně to nebrzdí, zatím jsem to vždycky bez problému ubrzdil:-)

zavazadlový prostor
7

prostě sedan...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…