Recenze

9 Majitel

Ford Focus Combi 1.8 TDDi 66kW

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta ::Buchta:: Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 66 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza 123".

::Úvod::
Běžný rodinný dopravní prostředek, který nám již 3 roky spolehlivě slouží. Koupený bazarový, dovoz ze SRN, ve velmi dobrém stavu s 82 tisíci km na tachometru.

::Výbava::
Modelová řada: Ghia
Barva: modrozelená metalická
Brzdy: kotouče všude
Kola: letní 15" plech, zimní 14" plech
Bezpečnost: 4x airbag
Viditelnost: přídavné světlomety, vyhřívané přední sklo
Konfort: man. klima, všechna okna a sedadlo řidiče elektricky, centrál dálkově
Chybí: palubní PC, loketní opěrka řidiče, rádio

::Tříletá bilance::
Najeto: 88.000 (tedy 82 km denně, hlavně cesty do práce).
Průměrná spotřeba: 5,5 (charakter cest: 30% Praha, 30% dálnice, 40% okresky).

Silné stránky

Spolehlivost (klep, klep), spotřeba, postornost jak na sedadlech, tak zejména zavazadlového prostoru, vysoký posaz a tím dobrý výhled, výkon motoru v dálničních rychlostech, jízdní vlastnosti na sněhu (pneu Semperit Winter Grip 185/65 R14), nenápadnost.

Slabé stránky

Zátah motoru v nízkých otáčkách (subjektivně), zhoršaná svítivost poškrábaných plastových světlometů, hlučnost motoru.
Závady většinou elektrické: plynový pedál, páčka stěračů, ovládání okna spolujezdce, jednou za půl roku odejde žárovka, a to buť přední H4 nebo brzdová dvouvláknovka.
Počínající koroze 4. (vnitřní spodní hrana) a 5. dveří (lak nad RZ)

Jen jednou nás nedovezl - asi měsíc po koupi odešla baterka, s novou OK.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

::Největší opravy::
po koupi vozu (82.000km): komplet výměna náplní, rozvodů a obou sad pneu, geometrie;
po půl roce (96.000km): výměna plynového pedálu;
po roce (120.000km): výměna všech brzdových kotoučů a destiček;
po roce a půl (135.000km): výměna nefunkční páčky stěračů, seřízení geometrie, oprava zatuhlé ruční brzdy, výměna poškrábaného čelního skla
po dvou (155.000km): výměna prokluzující spojky

::Provozní náklady za 3 roky::
Materiál (náplně, filtry, pleu, destočky, stěrače, střešní nosič, Defend,..): 76 tisíc.
Práce servisu: 20 tisíc
Ostatní: povinné ručení, pojištění, DZ, mytí,...: 88 tisíc
Nafta: 136 tisíc

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Auto Beroun, nechtěl jsem sebou tahat peníze v hotovosti, převodu na účet moc nevěřili, ale nakonec to šlo. Z bazaru Focus putoval rovnou do servisu (náplně, rovody), kde mj. zjistili, že vůz nemá katalizátor (chybí jeho vnitřní část). Při reklamaci mi moc nevěřili a dohodli jsme se, že se změří emise, ale pouze na místě, které určil autobazar (!!!). Při sjednané schůzce tam ale "náhodou" nikdo neměl čas to změřit, nokonec mi obvinili, že jsem si katalizátor mohl klidně vymontovat sám (!!!). Po konzultaci s mechanikem jsem to přestal řešit, na emisích auto prochází (katalizátor emise ještě více sníží, bez něj se ale do normových požadavků vejdu). Takže Auto Beroun příště nebrat :-(

Proč zrovna Focus?

Když jsem před skoro třemi lety začal vybírat nové auto, měl jsem jasné představy, co musí splňovat. Na prvním místě byl velký zavazadlový prostor, pak bezpečnost a spolehlivost a v těsném závěsu nízké provozní náklady. To vše za omezené finanční prostředky. Nešlo mi o značku, image nebo tuningovatelnos.
Netrvalo dlouho a jako JEDINÁ možná volba byl právě ojetý Focus combi s naftovým motorem.
A kdybych dnes vybíral znovu? Neměnil bych - požadavky na auto mám po třech letech stále stejné... :-)

 

Novinky v recenzi

10.3.2008 00:00

::Fotky::
Proběhl další update, dočasné "první místo" ve své kategorii mi nutí stále se zlepšovat :-)))
Takže jsem přihodil další fotky z rodinného alba.

3.3.2008 00:00

::Aktualizace hlavního textu::
Doplňeny aktuální data, lehce upraveny silné a slabé stránky.

2.3.2008 00:00

::Servisní prohlídka únor 2008::
Nutná výměna oleje a filtrů, spojená s kontrolou kde čeho. Lehce seřízena geometrie, vyměněny 2 prasklých žárovek (H4 v reflektoru a bludička nad RZ). Zadní stěrač to měl už také za sebou. Destičky už dosluhují, při přezutí na léto bude třeba výměna.
Už v létě 2007 nefungovala klimatizace, ale nejsem "klimatizující typ", tak mi to moc netráplilo. Už dříve klimatizaci tekl chladič, pak se to zas zatáhlo, ale asi ne na dlouho :(
K běžnému koloritu patří napůl fungující ovladač okénka u splujezdce. Už jsme si také zvykli :)
Jinak vše O.K.
Jen tak mimochodem: nevím, jak je to běžné, ale za 3 roky jsem nemusel ani jednou doplňovat olej! (klep, klep)

29.2.2008 00:00

::Fotky::
Hmm, koukám fotky se hodnotitelům moc nelíbí, tak přidávám něco z rodinného alba :-)

3.1.2008 00:00

::Bilance 2007::
Dlouho jsem neaktualizoval, tak alespoň co přinesl rok 2007.
Najeto: 19.610 km, tedy o dost méně než v předchozích dvou letech. Je to hlavně tím, že se ::Buchta:: přestal využívat pro služební účekly a slouží teď z poloviny pro mé cesty do práce a z poloviny pro rodinné účely
Utraceno za naftu: 28.500 Kč
Utraceno za opravy a údržbu: 18.500 Kč
Poslední dobou na nějaké hýčkání není moc čas, takže ::Buchta:: dává hlavně nám. A my jemu jen nutné dávky nafty. Vždy nás všude spolehlivě doveze, nejsou s ním žádné prblémy, někdy se trošku stydím, že ho za dobré služby služby nevezmu častěji do myčky, nebo nevysaji častěji interiér.
Jsou tu ale i mouchy na kráse, ale ty jsou oprvdau malé:
Zlobí kontakt v jednom světlometu, opravenou vždy "ránou do očíčka" :-) V zimě jaksi nestčí vzpěry pátých dveří, tak je nakládání a vykládání kufru vždy trošku adrenalinové. Vzhledem k tomu, že denně pakujeme kočárek, to je docela pruda :(
Přední světlomety jsou už zoufale poškrábané. Jsou plastové :-( Čeká je výměna.
Perlička na závěr: oblíbeným šprýmem ::Buchty:: pro neznalé řidiče je vypadnutí řadící páky. Pokud do auta sednete, neuvědomíte si, že by mohla být zamčená řadící páka a vší silou se snažíte zařadit jedničku, zůstane vám šaltpáka takříkajíc v ruce. Ale telefonickou instruktáž opětného nasazení mám už nacvičenou, takže no problem. Btw. mě řadicí páka ještě nikdy nevypadla ;)

16.8.2007 00:00

::Nové pneu::
Po defektu mi v pneuservisu (Barum Kladno) sdělili nemilou zprávu, že je guma neopravitelná. Musel jsem tak koupit celý pár, přecijen vzorku už moc nebylo. V jiném pneuservisu (Chárasport Kladno), kde jsem si nové gumy nechával nasadit, mi pro změnu řekli, že defkt opravitelný je. Ach jo, tak komu věřit? Nicméně 3 tisíce za pár nových gum již byl utracen a doma mi teď na dvoře leží 2, na jednu sezénu ještě použitelné gumy (byť jedna proražená).
Každopádně nové kousky, Fulda Carat Progresso 195/60 R 15 88 H, jsou o dost lepší jak původní Klebery. Ani jsem netušil, jak velký rozdíl je poznat. Zejména na suchu, kdy Klébry v běžných zatáčkách pištěly v nedotáčivém smyku, Fuldy drží a drží a drží!
Nejsem žádný vyznavač sportovní jízdy, ale když mám jistotu, prostor a nikoho ani nic nevezu (což je opravdu vyjímečně), je radost si v zatáčkách trošku "zazlobit" :-)))

17.5.2007 00:00

::Update popisu::
Zlepšil jsem popis vozu, upřesnil opravy, apod.

10.5.2007 00:00

::Spotřeba::
Dlouhodobá spotřeba stále lehce klesá. Dlouhodobý průměr má hodnotu 5,61 a průměr za tento rok (2007) mám na 5,24 l/100 km.
Přidal jsem graf spotřeby za celou dobu provozu. V grafu jsou vidět jednotlivé vypočítané hodnoty po každém tankování na plnou nádrž. Btw. v červenci 2006 přestala manželka auto využívat ke služebním cestám (a vůvbec cesty omezila - mateřská dovolená), takže je od tohoto data graf řidší (méně tankování), ale i nižší :-)))

26.4.2007 00:00

Přidány grafy nákladů a najetých km za roky 2005 a 2006.
Původně jsem počáteční vysoké náklady (rok 2005, leden, únor a březen) chtěl z grafu vyhodit. Jedná se totiž o nutné dodatečné investice do vozu, které nebyly součástí jeho kupní ceny (dvě sady pneu, rozvody, všechny náplně, zámek řadící páky,...)
Pod položkou ostatní se nalézá zejména pojištění, dálniční známky a pak třeba mytí a jiné neservisové položky.
Můžou se zde vyskytnout i jisté anomálie, např. je najeto hodně, ale za naftu je utraceno málo. Párkrát jsem totiž auto půjčil k cestě do zahraničí, nafta tak nebyla v mé režiji, proto není ani v grafu.
Btw. zase jsem jednou nedal auto do garáže a zase pršelo ukrajinské bláto, ach jo...

20.3.2007 00:00

Lak už není to co bývalo. Časté užívání přináší časté šrámy, některé vinou cizí, ale dost vinou vlastní. Nedávno jsem se na polňače vyhýbal cyklistovi a levým bokem se otřel o křoví. Bohužel byla to nějaký akát, s trny jak hřebíky. Ach jo :(

20.3.2007 00:00

ve 155 tisících (březen 2007) jsem byl zatím na největší opravě: Výměna prokluzující spojky, výměna tyček stabilizátoru přední osy a provaření táhel vrzajícího spojkového pedálu


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Až na malé "elektrické" mouchy spolehlivé

praktičnost
10

Co to je praktičnost? Schopnost dovézt majitele prakticky kamkoliv? Schopnost zaparkovat kdekoli? Schopnatost narvat do auta cokoli? Z mého subjektivního pohledu toto aouto oprvdu prkatické je, protože prkaticky vyhoví všem mým praktickým potřebám ;-)

prostornost
8

Za mnou na zadních sedadlech sedící člověk moc místa na nohy nemá, vepředu přehršel.

jízdní vlastnosti
9

Hlavně na sněhu perfektní, jinka velmi dobré. A další zajímavý poznatek: čím více naloženo, tím lépe!

jízdní komfort
7

Není to žádná houpavá limuzína, ale i dlouhé cesty jsou O.K. Zajímavé je, že na letních 15-ti palcových kolech to tolik nedrncá jako na zimních 14kách.

provozní náklady
7

Vcelku nízké, ale nemám s čím srovnávat.

náhradní díly
8

Velmi dostupné, ceny nemohu srovnávat.

výkon motoru
8

66kW je málo v nízkých otáčkách pro rychlé městské rozjezdy. Lahůdkou jsou však dlouhá táhlá dálniční stoupání ;)

spotřeba
9

Dluhodobá dvouletá spotřeba: 5,64. Celonádržové měřené cykly spotřeby v rozmezí od 4,85 do 6,80 l/100km. Na spotřebu má asi nevíce negativní vliv rychlé jízda po dálnici, normální jízda s narvaným autem (přesun na dovču) se na spotřebě moc neprojevila (!)

hlučnost motoru
6

je to diesel zastaralejší konstrukce, po zahřátí se zvuk lehce umírní

kvalita sedadel
8

Těžko mohu srovnávat, ale nejsou tak špatné, dlouhé cesty se dají dobře zvládnout bez rozlámanosti.

brzdy
7

Auto brzdí. Ale když je potřeba hodně zabrzdit, musí se pedál stisknout opravdu velkou silou (při panickém brždění sílu asi nebude problém vyvinout, naštěstí nevyzkoušeno)

zavazadlový prostor
10

Největší na svou dobu ve své třídě. Co dodat :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…