Recenze

10 Majitel

Ford Focus Turnier FNW FYDB 1,6 16V 74kW

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Fousek Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:218000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 74 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Jsem fanda rallye, takže jsem samozřejmě věděl, že existuje něco jako Ford Focus, jakkoliv kombíka Colin zrovna neproháněl. Zatímco v ČR se z počátku objevovaly spíše chudší verze, z různejch dovolenejch a výletů v mladickejch letech jsem měl zafixováno, že v lepší výbavě je to docela elegantní auto, z novin zase že to má excelentní podvozek… A taky jsem věděl, že je to Ford, takže nic pro mě. Po anabázích se svojí poskládanou Hondou Civic VTi EG6 (recenze zde: http://moje.auto.cz/jvkgrifone/zinka-ftek.html) jsem chtěl nějaké levné, pohodlné a trošku už reprezentativní auto. No nebudu zastírat, Octavia pro mě znamenala jasnou volbu. Tento dojem se u mě umocňoval tím, že jsme jich měli doma nespočet a navíc švagr mi půjčoval jejich kus. S těmi auty nikdy nebyl zásadnější problém a navíc mají ten správný znak na masce. Pak se ovšem sestře během dvou měsíců dvě oktávky ztratily a s tím ztratila trpělivost i ona s manželem. Koupili Focuse Turnier 1,6 16v 74kW v šílený zelený barvě, ale technicky ve velmi zajímavém stavu. Až na počínající korozi, pochopitelně. Na jejich volbu jsem koukal přes prsty, ale jak už to tak bývá, občas jsem si vozidlo půjčil. A zjistil jsem, že v životě jsem neřídil auto, které by mě tak sedělo. Řízení, řazení, podvozek a navíc slušné ozvučení továrního rádia 6000CD. Já jsem v tu chvíli taky potřeboval auto… Takže bylo rozhodnuto.

V době, kdy se fousek pořizoval, jsem byl ještě student a nebyl předpoklad, že bych jezdil nějaké zbytečné dálky. Proto jsem chtěl benzín, nejlíp 1,8, na který jsem slyšel více chvály, než na obligátní 1,6. Z důvodu nutné péče o Hondu jsem chtěl kombíka, který zkrátka pojme více dílů. Strašně se mi líbila originální kola výbavy Trend a taky stříbrné lišty na výplních bočních dveří. Takže zacíleno bylo jasně, tmavě modrej (metalíza) kombík, 1,8 ve výbavě Trend. Jenže, pak se objevil černej s 1,6 pod kapotou a já věděl, že to je on:) A tak se pro něj jelo…

Při přebírání měl fousek 164tkm, servisku a přišel z Holandska. Při pohledu kamkoliv bylo vidět jen nápisy Motorcraft, čili díly Ford, což mě naplňovalo klidem. U auta byly i trošku nepochopitelně nově udělané přední brzdy ještě v domovském servisu Ford. Jakoby to naznačovalo, že auto mělo projít větším zásahem, ale z nějakého důvodu se raději poslalo do světa… Pro auto jsem jel do Auto ESA, což byla podmínka mého „investora“. Jestli někdo čeká, že tu firmu pochválím, mýlí se. Prodejní styl a prodejci samotní u mě neobstáli. Krom toho, fous měl docela dost jemných škrábanců – holt ta proklatá černá barva, takže jsem byl lehce otrávenej a znejistil jsem. Na druhou stranu mi bylo naznačeno, že investor nemá čas se mnou jezdit po autech a že, když už jsme vycestovali, by bylo záhodné vůz vzít. A tak jsme ho vzali. Tedy, díky Auto ESA to tak jednoduché nebylo. Seděli jsme v tom jejich kanclu do 22h, načež nám řekli, že jim nejede databáze a my se pro auto musíme stavit druhý den. Bylo domluveno, že předání proběhne zase v podvečer. Ale chlapci už dopoledne volali, že jim jiná zákaznice na vůz složila zálohu. Jak je můj otec kliďas, myslím, že tentokrát nebyl… Dost možná to je jen z jejich tradičních triků, těžko říct. Druhý den jsem ale nakonec podle plánu dostal klíčky do ruky a mohl jet s novým autem domů. Bohužel, prodejce se sice opět uměl uměle usmívat, ale netušil, že nám má k autu hned dát zelenou kartu. A tak já týden pokojně jezdil bez ní s tím, že přijde poštou. Nevím, kdo by mi případnou pokutu uhradil (jasně, je to i moje hloupost).

Už po pár kilometrech se mi na autě ale něco nezdálo. Motor škubal, když jsem zapnul klimu, tak se na volnoběh celé auto děsivě klepalo, houpaly otáčky. Jakoby motor nevěděl, kde má volnoběžky. Po přihlášení jsem tedy zase jel do Auto ESA, abych jim věc oznámil a ukázal v předávacím protokolu, že není nic, co by je z tohoto problému vyvinilo. Byl jsem nasměrován za tamním reklamačním technikem. Na jméno si nevzpomenu, ale na to, že to byl neskutečně arogantní jedinec, nikdy nezapomenu. Vsadím sbírku ženských podprsenek, že býval policistou za bývalého režimu. Napřed se se mnou nechtěl bavit, tak jsem "zvýšil hlas". V životě jsem nic podobného neřešil, tak to muselo působit komicky. Na pana reklamačního technika to ale bůhvíproč zabralo. Poslal mě do servisu Ford na prohlídku, kterou mi pak proplatí. Znělo to jako výhra. Vybral jsem si Ford Valoušek v Praze na jižním městě, objednal se a zajel tam. V tu dobu mi všichni říkali, že mám hezké auto, ale že nějak škube… U Valouška si Focuse prohlédli a řekli, že je to normální projev tohoto motoru. Já měl možnost srovnání se sestřiným autem, a tak jsem jim vysvětlil, že se asi pletou. Péče o zákazníka nulová. A toho času co mě to stálo, nervů a nakonec i peněz. Ve finále mi ve Fordu napsali, že mám prasklej výfuk a u Auto ESA dali 1500 na opravu. Výfuk se opravil, auto škubalo ještě dlouho. Nakonec to bylo hlavní cívkou a snímačem volnoběžek…

Tohle všechno probíhalo v září 2011. Od té doby uplynuly skoro dva roky a já najel přes 60.000km. Původní předpoklad se nepotvrdil a já s autem jezdím hlavně dálnici, v pracovní dny v průměru 130km/den. To nic nemění na tom, že Focuse považuju za perfektní auto, jakkoliv má své mouchy. K mému kusu se původní NL majitel evidentně choval dobře, až na čep a tradiční spotřební materiál je na voze vše původní. To znamená tlumiče, spojka, krom vlnovce i výfuk a všechny díly podvozku. Je pravda, že spojka zabírá u Mt. Everestu, tlumiče v německém dálničním tempu na české okresce dávají vědět o své nevoli dále spolupracovat, ale na normální fungování je fousek ve svěží kondici.

-------------------------------------------------------------------------
MOTOR A PŘEVODOVKA
--------------------------------------------------------------------------
Pod kapotou fouse se ukrývá benzínová atmosfericky plněná 1,6 Zetec se špičkovým výkonem 74kW a kódem FYDB. Slovo špičkový znamená maximální, po přesednutí ze 118kW VTEC jsem o té druhé "špičkovosti" výkonu zrovna dvakrát nemluvil, ale pro život to bohatě stačí. V případě nutnosti nebo chuti se agregát nechá relativně snadno vytáčet, jakkoliv kolem 6000 otáček zní docela nešťastně. Spotřeba není v dnešní době nijak oslňující, prakticky jezdím za 8,5l/100km. Určitě to jde za 6,5l, ale to po mě nechtějte. Rád jezdím autem a motor mi radost nekazí, i když místy si pápne 11l/100km. To ale znamená 180km/h s klimou naplno, což není zlé. V tomto případě se projeví i jeho přirozená chuť po oleji, do 4000ot/min nezmizí ani kapka, nad 160km/h ale není problém ani 0,75l/1000km. Můj kus pořád úplně neví, kde má otáčky, takže mě čeká čidlo, což plánuji na příští měsíc.
K převodovce opravdu nemám co dodat, funguje velmi dobře. Jen zpátečce se tam občas nechce, stačí ale lehce roztočit jedničku a vleze tam sama. Zpřevodování je vymyšlené hlavou a sedí k motoru. Synchrony synchronují, řazení nikterak nezadrhává. Ale koncern to není:)

-------------------------------------------------------------------------
ŘÍZENÍ
--------------------------------------------------------------------------
Majitelé koncernových vozidel, Octávií 2 a 3 zvláště, asi nebudou vědět, o čem tady píšu. Bude to totiž pro ně jako hromada sprostých a neznámých slov (s humorem, prosím :) ). Zpětná vazba, přesnost, cit. S člověkem, co tohle měl u Fordu na starost, bych se rád vyfotil a fotku si pověsil nad postel. Jedním slovem fenomenální. Někoho možná otráví menší rejd, ale se mnou to nic neudělá. Jsem zkrátka zamilovanej a baví mě v tý dlouhý černý věci kroutit tím kulatým nesmyslem před LP sedačkou. Tečka!

-------------------------------------------------------------------------
PODVOZEK
--------------------------------------------------------------------------
Rámečky s fotkama nad postelí mi už začnou solidně plnit zeď. Protože ten, kdo udělal podvozek, to byl prostě borec. Zasloužilý umělec i Národní umělec v jedné osobě. Přiblížím proč. V každé chvíli víte, kde máte jaké kolo a jestli se zrovna nefláká. Tam, kde se mi sportovní Honda „usrávala“ (pardon, sportovní žargon) po tečně ven, tak Focus většinou ani nehvízdne. Jen se zaklekne v tlumičích a pošle Vám do řízení informaci, že jako dobrý, příště můžeš víc. Přejezd děr je s Octávií 1 nesrovnatelně jinde (opravdu se ta auta vyráběla současně?!) a díky seškrtaným nákladům na straně Škody bohužel překonává i novou Octávii 3 s klikou. Podvozek není stejně pohodlný jako v Citroënu Xantia ani nekompromisní jako v Mégane R.S. Cup, ale je to pohodlné rodinné auto, které uspokojí každého nadšeného řidiče. Chce se mi brečet, protože mám pocit, že tohle už nikdo nikdy neudělá. Podvozek je pro mě jako opiát nutící mě zapomínat slabé stránky auta. Třeba na slabší brzdy.

-------------------------------------------------------------------------
INTERIÉR
--------------------------------------------------------------------------
Postupně se na něm podepisuje čas. Ergonomicky to rozhodně není žádný zázrak, designově na koncern nemá. Ale nikde nic nějak zvlášť nevrže a je z něj cítit snaha udržet určitou kvalitu. Prostorově je řešen docela vhodně, přestože na Octavii 2 nemá. Volant se drží příjemně, i když se trošku loupe, což budu v dohledné době řešit. Je to otázka 200Kč a jednoho odpoledne. Sedačky jsou OK i na delší cestu, vzadu jsou přecijen slabší což zavání úsporama. Kufr je pěknej, holt kombík. Trošku mě mrzí, že zadní sedačky nejdou sklopit do roviny, vlastně ani do pseudoroviny, prostě jsou dost „ do kopce“, což u určitých předmětů přepravy může vadit. Ale interiér se povedl, jen plastová řadící páka chce zvyk a navíc se její stříbrná barva za chvilku smyje.

-------------------------------------------------------------------------
ZÁVĚR
--------------------------------------------------------------------------
Máte omezený rozpočet? Baví Vás řídit? Nedoporučím Vám nic jiného než právě Forda Focuse. Dneska už bych volil 2ku FL, což je de facto jednička v novém kabátě, vypadá moderněji a sloužit bude, dle mého, stejně dobře. Ceny náhradních dílů jsou velmi přijatelné a nebýt koroze, chtěl bych s fouskem najet klidně další stovky tisíc kilometrů. Auto mě zatím nikde nenechalo a já na něj budu vždy dobře vzpomínat. Jízda s ním mi vykouzlí úsměv na tváři a navíc uspokojí všechny mé přemísťovací potřeby. Co víc chtít? A navíc jsem docela slušně ušetřil. Dovolím si auto označit jako nenápadného hrdinu a jdu se na něj fetišisticky podívat z okna. Opět s úsměvem. :)

Silné stránky

+ Podvozek
+ Řízení
+ Pozice za volantem
+ Originální ozvučení 6000CD
+ Ticho v autě
+ Vyhřívané čelní okno
+ Cena
+ Dostupnost a ceny dílů
+ Pocit kvality (na Ford nečekaný)

Slabé stránky

- Koroze (nebýt jí, tak s ním jezdím nadosmrti:) )
- Problémy s centrálem
- Loupe se volant
- Ergonomie středového tunelu
- Výkon klimatizace (něco pamatuje)
- Zadní okna bez elektriky
- Otevírání kapoty klíčkem
- Slabší brzdy
- Pouze manuální klima
- NEMÁ VENKOVNÍ TEPLOMĚR :(
- Nemá palubní počítač

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Výměna čepu řízení
- Nástřik podvozku + dutin
- Výměna vlnovce výfuku (2x)
- Výměna hlavní cívky
- Repase zadních brzd
- Výměna zadních ložisek
- Výměna svíček
- X výměn oleje
- Doplňování klimatizace
- Dolévání vody do ostřiků:)

Peugeot Černý Příbram - skvělé
Böhm Autoopravna Praha Horní Měcholupy - skvělé
Ford Valoušek Praha - Nic moc!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto ESA - strašné, otřesné, amatéři, pitomci.

 

Novinky v recenzi

5.7.2014 22:23

Focus šel do světa...

Byl to zvláštní okamžik, ale Focuse jsem prodal. Byl u velmi důležité etapy mého života a já na něj budu vzpomínat. Řídit ho bylo prostě super:)

5.8.2013 20:12

Nové foto v akci!

Čekáte jízdu po dvou kolech, polet na horizontu metr nad zemí nebo kouř od gum? Kdepák, tohle je kombík! Poslední foto dokazuje nebojácnou povahu zadních tlumičů!

27.7.2013 15:04

Založen profil vozu.

Snad se bude líbit. Fotek moc nemám, je to spíš auto pro život, ne na focení:)


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Na Ford super:)

praktičnost
9

Kombík!

prostornost
8

OK:)

jízdní vlastnosti
10

Yeah!

jízdní komfort
9

Cool!

provozní náklady
7

:I

náhradní díly
10

Levné, dostupné... Supr

výkon motoru
6

Ale jo, hecne se:)

spotřeba
6

...

hlučnost motoru
8

OK! Příjemný zvuk do 5500:)

kvalita sedadel
9

Fakt OK!

brzdy
6

Bubny vzadu...

zavazadlový prostor
9

Super.






Blesk.cz

Rytmusova Jasmina o těhotenství a porodu: „Povinná“ jízda a 9 kilo nahoře!

Rytmusova Jasmina o těhotenství a porodu: „Povinná“…

Moderátorka Jasmina Alagičová (29), která se minulý měsíc stala paní Vrbovskou, podobně jako jiné celebrity…

Vážná nehoda ve Vysočanech: Tramvaj před sebou po srážce hrnula auto, tři zranění

Vážná nehoda ve Vysočanech: Tramvaj před sebou po…

K dopravní nehodě do pražských Vysočan se v pondělí odpoledne sjely všechny složky záchranného integrovaného…

 

iSport.cz

Souček: Slavia je teď pro mě nejlepší varianta, na snovou nabídku čekám

Souček: Slavia je teď pro mě nejlepší varianta, na…

Klíčová opora zůstává. Základní stavební kámen zálohy a kapitán Slavie Tomáš Souček prodloužil s obhájcem titulu…

Sparta řeší odchody: Vatajelu může zpět domů, Čiviče chce Dinamo Záhřeb

Sparta řeší odchody: Vatajelu může zpět domů, Čiviče…

Nová sezona je za dveřmi, vedení Sparty se v uplynulých dnech a týdnech věnovalo především posilování kádru. Do…

 

Reflex.cz

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví na něm moc času, měl by si raději hrát venku s vrstevníky, tvrdí

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví…

Druhá první dáma Jiří Ovčáček se v těchto dnech potýká s nepříjemností. Prezident Miloš Zeman mu zakázal…

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení Trikolóry – neukojené ambice jako společný prvek

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení…

Minulé dny byly ve znamení událostí se společným jmenovatelem. Tím jmenovatelem jsou mýty. Na základě jednoho –…