reklama


Recenze

Gorillaz (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus 1.6 100 koníků

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: 136× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12
Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 51 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 61 Ford Focus, foto 66 Ford Focus, foto 71 Ford Focus, foto 72 Ford Focus, foto 73 Ford Focus, foto 74 Ford Focus, foto 75 Ford Focus, foto 76 Ford Focus, foto 77 Ford Focus, foto 78 Ford Focus, foto 79 Ford Focus, foto 80 Ford Focus, foto 81 Ford Focus, foto 84 Ford Focus, foto 86 Ford Focus, foto 87 Ford Focus, foto 88 Ford Focus, foto 89 Ford Focus, foto 90 Ford Focus, foto 91 Ford Focus, foto 92 Ford Focus, foto 93 Ford Focus, foto 94 Ford Focus, foto 94 Ford Focus, foto 95 Ford Focus, foto 96 Ford Focus, foto 97 Ford Focus, foto 98 Ford Focus, foto 99 Ford Focus, foto 101 Ford Focus, foto 102 Ford Focus, foto 103 Ford Focus, foto 104 Ford Focus, foto 105 Ford Focus, foto 106 Ford Focus, foto 107 Ford Focus, foto 108 Ford Focus, foto 109 Ford Focus, foto 110 Ford Focus, foto 111 Ford Focus, foto 113 Ford Focus, foto 114 Ford Focus, foto 116 Ford Focus, foto 117 Ford Focus, foto 118 Ford Focus, foto 119 Ford Focus, foto 121 Ford Focus, foto 122 Ford Focus, foto 124 Ford Focus, foto 125 Ford Focus, foto 126 Ford Focus, foto 127 Ford Focus, foto 128 Ford Focus, foto 129 Ford Focus, foto 130 Ford Focus, foto 131 Ford Focus, foto 133 Ford Focus, foto 134 Ford Focus, foto 135 Ford Focus, foto 136 Ford Focus, foto 137 Ford Focus, foto 138 Ford Focus, foto 139 Ford Focus, foto 140 Ford Focus, foto 141 Ford Focus, foto 142 Ford Focus, foto 143 Ford Focus, foto 144 Ford Focus, foto 145 Ford Focus, foto 146 Ford Focus, foto 147 Ford Focus, foto 148 Ford Focus, foto 149 Ford Focus, foto 150 Ford Focus, foto 151 Ford Focus, foto 152 Ford Focus, foto 153 Ford Focus, foto 154 Ford Focus, foto 155 Ford Focus, foto 156 Ford Focus, foto 157 Ford Focus, foto 158 Ford Focus, foto 159 Ford Focus, foto 160 Ford Focus, foto 161 Ford Focus, foto 162 Ford Focus, foto 164 Ford Focus, foto 165 Ford Focus, foto 166 Ford Focus, foto 168 Ford Focus, foto 170 Ford Focus, foto 171 Ford Focus, foto 174 Ford Focus, foto 175 Ford Focus, foto 176 Ford Focus, foto 177 Ford Focus, foto 178 Ford Focus, foto 179 Ford Focus, foto 180 Ford Focus, foto 181 Ford Focus, foto 182 Ford Focus, foto 183 Ford Focus, foto 184 Ford Focus, foto 185 Ford Focus, foto 186 Ford Focus, foto 187 Ford Focus, foto 188 Ford Focus, foto 189 Ford Focus, foto 190 Ford Focus, foto 192 Ford Focus, foto 193 Ford Focus, foto 198 Ford Focus, foto 199 Ford Focus, foto 200 Ford Focus, foto 206 Ford Focus, foto 207 Ford Focus, foto 208 Ford Focus, foto 210 Ford Focus, foto 212 Ford Focus, foto 213 Ford Focus, foto 214 Ford Focus, foto 216 Ford Focus, foto 217 Ford Focus, foto 218 Ford Focus, foto 219 Ford Focus, foto 220 Ford Focus, foto 221 Ford Focus, foto 222 Ford Focus, foto 223 Ford Focus, foto 224 Ford Focus, foto 225 Ford Focus, foto 226 Ford Focus, foto 227 Ford Focus, foto 228 Ford Focus, foto 229 Ford Focus, foto 230 Ford Focus, foto 231 Ford Focus, foto 232 Ford Focus, foto 233 Ford Focus, foto 234 Ford Focus, foto 236 Ford Focus, foto 237 Ford Focus, foto 238 Ford Focus, foto 239 Ford Focus, foto 240 Ford Focus, foto 241 Ford Focus, foto 242
 

Technické info

Přezdívka auta Mater Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:265000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jako první auto jsem chtěl Ford Escort 1.6 rok 1996, člověk co mi ho hledal mi nabídl jeho nástupce Ford Focus s tím že je to lepší modernější auto a Escorty se už moc nekupujou. Bylo léto roku 2006 a mým první autem se stal Ford Focus 1.4 1999 pětidvéř ve výbavě trend se 4 airbagy a kupodivu se 4 kotouči což bylo jen na přání.
Po roce jsem začal přemýšlet o něčem jiném, silnějším, možná větším. Proto jsem své první auto prodal nečekaně rychle ani jsem ještě nevěděl co si pořídím a už jsem byl bez auta. Známí mi nabídl Ford Mondeo 2001 2.0 Tddi parádní velký pohodlný auto, který skvěle jezdilo. Než se ukázalo, že už bylo dost bouraný na bok a teklo do vnitř. Takže jsem ho známímu vrátil ten ho prodal za stejný peníze co jsem já zaplatil.

A byl jsem nazačátku co si pořídím??? Volba padla na Ford Focus 1.6 benzín od 2002/2003 facelift. Ten jsem si nechal usilovně hledat v zahraničí. Nakonec jsem našel už dovezený starší kousek pár kilometrů od domova. Jel jsem se na něj podívat a hned se mi líbil.

Focus 1.6 1999 Trend 4 airbagy, manuální Klimatizace, elektrická přední okna, sedačky s velkým bočním vedením, stříbrné plasty v interiéru a sportovně podbarvené přístroje, bohužel v zadu jsou jen bubny jako u většiny Focusů. Za příplatek má vyhřívaná přední sedadla a ostřikovače světlometů. V krásný černý metalíze, černýma oknama a sportovním koncovým dílem výfuku. Měl už sice dost najeto 140 000 Km ale ty jsou alespoň rozhodně pravé. Za dva dny 25. dubna 2008 bylo auto moje.

Je 25. dubna 2009 a už je tomu rok co jsme se daly dohromady :-) To zní dost divně, ale je to tak autíčko mám moc rád. I přes dost věcí co jsem musel na autě vyměnit (většinou spotřební součástky co prostě odejdou) to byl moc příjemný rok. Autíčku dávám co potřebuje a ono mi to oplácí. Tak hurá do dalšího roku!!!

Silné stránky

Nejsilnější stránka Fordu Focus je, jak jsem se přesvědčil i s prvním Focusem jeho podvozek a jízdní vlastnosti. Volant se skvělou zpětnou vazbou, řízení reagující na sebemenší povely. Žádné přeposilované, netočíte jen s volantem bez námahy, ale on se svámi i trošku pere což sportovní auto prostě musí dělat. Podvozek v každé situaci podrží když najedete příliš rychle do zatáčky uberete plyn auto se srovná pak ho přidáte a vytáhne vás z ní ven. Jednoduché zábavné prostě super. Vlastnosti podvozku jsou umocněné litými koly Borbet R16 s Pneu 205/50 Michelin Pilot Exhalto 2, uvažoval jsem i o 17ti palcových, ale to už by bylo asi moc. Na šestnáckách má auto ještě jistý komfort, pneu nejsou zas tak drahé a valivý odpor už je tak dost vysoký a s ještě širšími koly by byl hluk odnich už na úrovni snesitelnosti. Proto 16tky :-)

Na sníh a mrazivé počasí obouvám hliníkové origo Ford R15 s pneu 195/55 Goodyear Performence
Na suché a slunečné počasí obouvám hliníkové Borbet R16 s pneu 205/50 Michelin Pilot Exhalto 2

Motor je velmi silnou stránkou, 1.6 naproti 1.4 mě nenutí ject pořád s plným plynem na podlaze. Právě naopak jezdí se s ním krásně do 2000 ot/min kdy si výfuk jen bublá. Takhle můžete jezdit jak po městě tak i mimo na pětku při 100 Km/h točí pouze do 2500 ot/min. Pokud potřebujete někoho rychle předjet, tak zařadíte trojku, na kterou auto jede až necelých 150 Km/h a předjedete všechno co chcete. Od 4000 ot/min kdy vrcholí točivý moment 145 Nm motor nabere druhý dech a teprv teď začne naplno zrychlovat až do 6600 ot/min kdy už je opravdu čas zařadit další rychlost.
Má také krásný zvuk, nad 4000 je slyšet doslova vytí sání, se sportovním vzduchovím filtrem je ještě výraznější. Hodně mi to připomíná mou velmi krátkou projížďku s Mini Cooper S :-) Ten zvuk kompresoru se nedá zapomenout!
Motor s autem nemá moc práce protože je velmi lehké. Podle techničáku auto váží pouhých 1070kg což je nějak málo oproti 1.4 ta měla uvedeno 1150kg no ale váhu nemám, takže kdoví.

Něco ke spotřebě: Když jezdím normálně né pomalu, ale svižně a řadím do 3000 ot/min s občasným podřazením a vytočením do 6000 ot/min při předjíždění jezdím kolem 7,5 litrů Naturalu na sto. Pokud si více hraju s plynovým pedálem a poslouchám krásný zvuk moturu tak kolem 8 litrů. Nedávno jsem tankoval po ujetí 300 km z toho 200 opravdu s viužitím veškerého potenciálu automobilu a 100 svižnou jízdou a po dotankování plné nádrže vyšla spotřeba na 8,9 litů což je opravdu zatím maximum. na jízdu s kamerou mezi sedačkami velmi dobrá hodnota :-)
Na druhou stranu s denním dojížděním do práce 140 km jsem dělal rekordy ve spotřebě klidným stylem stále kolem 100 Km/h i po dálnici není problém jezdit mezi 6 - 6,5 litry. Rekord byl 5,9 :-)

Fakta: 1,6 l Zetec-SE 16V
Zdvihový objem 1596
Výkon kW (PS) 74(100) při 6000 ot/min
Maximální točivý moment 145(Nm) při 4000 ot/min
Maximální trvalé otáčky motoru 1/min 6450
Maximální krátkodobé otáčky motoru 1/min 6675


Interiér je ve výbyvě Trend další silnou stránkou vozu už mu bude 10 let a pořád vypadá skvěle. Někomu se možná nemusí líbit tvar přístrojové desky nebo použité tvrdé materiály, ale jako celek působí velmi hodnotně, tmavé materiály se stříbrnými doplňky výborně ladí a vytvářejí sportovní nádech spolu s podbarvením přístrojů. Jestli nevíte jakou výbavu tak jedině Trend. Místa je v autě tak akorát jak v předu tak i vzadu a kufr také stačí na víkendový výlet v pěti lidech. Sedačky jsou pevné pohodlné s dobrým bočním vedením. jen vzadu ve třech lidech už je celekm těsno, jak tomu bývá i v mnohem větších vozidlech.

Nyní můžu přidat k silným stránkám i zvukovou aparaturu ve voze. originální rádio 4000trafic jsem ihned po koupi vyměnil za 4000RDS které má aspoň otočný ovladač. A rozhodl jsem se že nebudu shánět originál CD 6000, nebo výborné 6006 (měl jsem ho za pár korun od příbuznýho v prvním Focusu, vejde se do něj 6 cd mezi nimi si přepínáte paráda a i to pěkně hrálo). Šel jsem na to jinak. Objednal jsem v tuning prodejně potřebné redukce (kabely + montážní díly) pro připojení ISO rádia a samotné rádio Pioneer DEH 2020MP. Rádio přišlo za dva dny a redukce ani za týden nepřišla. Zrušil jsem objednávku a zajel do servisu Ford, kde jsem dostal vše potřebné do pěti minut za stejnou cenu a ještě užitečné rady na montáž. Hraje výborně a originální repro Ford asi konečně hrají na plný výkon. Za nějaké 3000 Kč dohromady je to proti staršímu origánulu s CD za hubičku a MP3 vám originál nikdy nezahraje :-)

Slabé stránky

Zatím je slabou stránkou jen spousta věcí na autě, které se musí vyměnit.
Druhý den jsem hned koupil novou baterii, protože originál Motorcraft autobaterie snad ještě z továrny už byla na odpis. Samovolně se mazaly denní ujeté kilometry a při nastartování se pokaždé protočily ručičky tachometru a otáčkoměru. Což normálně auto dělá po odpojení baterie.
Třetí den jsem se pustil do vyndání sedadla řidiče za účelem zjištění co je na něm špatně. Po odkrytí polstrování bylo patrné že něco není na svém místě vzpěra opěrky stehna byla ulomená a doslova zařezaná v molitanu a dělala pěknou dirku už i v čalounění. Soused mi jí přivařil na své místo,ještě jsem tu díru v molitanu trošku zacpal aby to mělo správný tvar a dal zpět a super konečně je to jak má být!
Dále jsem po týdnu vyměnil středový díl výfuku, ve kterém byla díra a byl celý prorezivělý, auto mělo zvuk jako závodní speciál :-)
Ještě to chce vyměnit tyčku stabilizátoru na levé přední nápravě občas to dost cinká a klepe. Splněno otravné zvuky jsou minulostí.

A to nejtěžší je vyměnit těsnění mezi motorem a převodovkou z důvodu netěsnosti motoru a úniku oleje, ale zatím to asi necháme být. Po dolití a ujetí 1500 Km nějak neubývá :-) Tak jsem přistoupil k výměně oleje snad nikam neuteče :-)

Také volant už má nejlepší léta zasebou kůže je obroušená a zůstávají kousky na dlaních. Bude to chtít Přetáhnout novou kůží nebo jiný volant. Neví někdo o nějakým originálním koženým volantu??? Tak i tohle jsem zatím už vyřešil sehnal jsem originál v trochu lepším stavu, ale pořád by to mohlo být ještě lepší :-)

Další věc, která mi dělala starosti byl nepravidelný chod moturu na volnoběh. Po hledání stejného problému na internetových diskuzích jsem zjistil že to může být i špatnou hadičkou odvětrání klikové skříně. Po její kontrole jsem zjistil že je děravá. V servisu jsem koupil novou a po chvilce boje kvůli malému prostoru jsem ji nasadil a problém vyřešen :-)

Objevil se další problém rozsvícení kontrolky motoru a auto jezdilo pořád stejně,na diagnostice nic vadného, hlášení smazáno a po u jetí cca 400Km znovu zas diagnostika a prej je to Lambda sonda ta se přímo v hlášení neobjeví. Přes internet sem objednal vhodný typ, vyměnil a ted se uvidí :-) po 1200Km nic

Také jsem odstranil ostřikovače světel. Nejdříve jsem jen zabránil kapalině dostat se do hadičky ke světlům a po nějakém čas jsem se rozhodl že vyndám celé ostřikovače a díry v nárazníku jsem zaslepil. Problém byl v tom že většinu kapaliny jsem vždy vystříkal na světla a na okno už toho moc nezbylo. Motorek na světla byl dvakrát větší než ten co pumpoval vodu na čelní sklo. Po celé demontáži jsem veškeré díly ještě prodal za cca 1000 Kč.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechny poruchy a opravy řeším své pomocí, co zvládnu udělat sám opravím, co nezvládnu to mi udělá příbuzný, a když si nevý ani on rady tak servis. Tam si kupuju díly a maximálně nechám zjistit kde je problém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

No prodejce mi vzhledem k součástkám které jsem musel ihned měnit měl slevit cca 8000 Kč a nemohl bych říct křivého slova.

Opravy výměny:

26.4.2008 Nová autobaterie 2500 kč (stav 140200Km)
27.4.2008 Oprava autosedadla zdarma :-)
3.5.2008 Výměna středového dílu výfuku 1600 Kč
30.5.2008 Výměna autorádia Ford 4000RDS za super Pioneer DEH 2020MP
rádio 2500 Kč Iso redukce 135 Kč,redukce pro montáž 350 Kč
4.6.2008 výměna LP tyčky stabilizátoru 600 Kč původní byla úplně
zničená a stabilizátor vydával spoustu nepříjemných zvuků.
15.6.2008 Výměna oleje Shell 5W30+olejový filtr (stav 143000Km)
10.7.2008 Výměna obroušeného volantu za volant v trochu lepším stavu
18.7.2008 Výměna prasklé a spuchřelé hadičky odvětrání Klikové skříně 400 Kč
22.7.2008 Výměna papírového vzduchového filtru za KaN 1350 Kč
11.9.2008 Nová Lambda sonda 2500 Kč
21.10.2008 Seřízení geometrie 600 Kč
6.12.2008 Výměna rozvodového řemene a upínací kladky 2500 Kč
stav 149 000 Km
2.2.2009 Oprava polos unikala vazelína, výměna manžet a mazání 1800 Kč stav 151 000 Km
10.2.2009 výměna drážkového řemene (konec pískání:-)) 550 Kč
14.3.2009 Nové žárovky OSRAM Night Breaker svítí krásně 470 Kč
Kontrola po zimě, ozývá se mlácení z přední nápravy, krásný lak na výfuku po působení soli okamžitě slezl, stěrače potřebují vyměnit, a jsou objednány nové letní pneu, v jedné pneumatice jsem našel hřebík a je prázdná Ach jo.
25.3.2009 Nové letní pneu Michelin Pilot Exhalto 10000 Kč
18.4.2009 Vyměněny čepy na předních ramenech, a geometrie 2000 Kč
26.4.2009 Stav po roce užívání 154 500 Km
30.4.2009 Výměna zadních ložisek (konec hučení) 1000 Kč
13.5.2009 Nové kotouče ATE Powerdisc plus destičky ATE 4000 Kč
2.6.2009 Výměna oleje opět Shell Helix 5W30+filtr (stav 156000Km)
20.6.2009 Oprava spojů výfuku. Někde to netěsnilo a krásně pískal.
30.7.2009 Praskla žárovka OSRAM Night Breaker svítí jen dálkové tak potřebuji jednu koupit ach jo moc nevydržela jen 4 měsíce.
20.8.2009 Po řadě hledání nových žárovek jsem koupil jednoduše Philips Premium H4 svítí méně než Osram NB ale za méně než poloviční cenu je to velmi rozumná volba.
18.10.2009 Nasadil jsem zimní 15 stav 162 000 Km
25.1.2010 Oprava pneu (šroub) 100 Kč
15.2.2010 Výměna čepu řízení a tyček řízení+geometrie 3000 Kč
17.2.2010 Výměna oleje opět Shell Helix 5W30+filtr(stav 170000Km)
17.2.2010 Výměna drážkového řemenu 550 Kč
19.4.2010 Proběhla technická kontrola úspěšně :-)
20.4.2010 Oprava těsnění Olejové vany 200 Kč
21.4.2010 Vybroušen a přelakován koncový díl výfuku
22.4.2010 Opravena zadní nápravy po zimním kontaktu s chodníkem
23.4.2010 Nasazeny letní kola stav 176 500 Km, následná geometrie 750 Kč
14.5.2010 Nová Alu Borbet R16 (staré už nešly vivážit) 4000 Kč + přezutí a vyvážení 500 Kč
17.5.2010 Výměna zadních bubnových brzd za kotoučové, destičky 1000 Kč, Brzd. hadičky 500 Kč a výměna Brzd. kapaliny 550 Kč
9.7.2010 Další píchlá pneumatika tentokrát oprava 550 Kč!
10.7.2010 Výměna oleje Shell Helix 5W30+filtr(stav 185000Km)
14.7.2010 Výměna zapalovacích svíček Motorcraft 560 Kč
21.7.2010 Výměna zapalovacích kabelů, palivov. filtr 1000 Kč a výměna snímače otáček motoru 600 Kč (stav 186000Km)
10.10.2010 Nasazena Zimní Pneu R 15 (stav 191000Km)
6.11.2010 Výměna oleje Ford Formula F 5W30+filtr (stav 192700Km)
28.12.2010 Výměna drážkového řemenu 590 Kč (stav 194400Km)
15.1.2011 Výměna koncového dílu výfuku Or. Ford Focus ST 170
9.2.2011 Výměna komplet tlumičů Kayaba 3900 Kč a přední ložiska 900 Kč ruční práce :-)
10.2.2011 Geometrie kol (stav 195850Km) 680 Kč
25.2.2011 Nainstaloval jsem přední rozpěrnou tyč z hliníku 590 Kč
18.3.2011 Nasazeny brzd. destičky EBC Greenstuff
20.3.2011 Nasazeny letní kola R16 (stav 197500 Km)
20.4.2011 Zakoupena třetí sada kol a to z Ford Escort R15 v předu závodní pneu Yokohama 205/50(na okruh a podobně)
6.5.2011 Větší Servis výměna oleje Ford Formula F 5W30+filtr a výměna těsnění olejové vany a Kabinový filtr za 1500 Kč (stav 199950 Km)
23.7.2011 Výměna přední čepy ramene + čepy řízení 1000 Kč + Geometrie kol 600 Kč (stav 203000Km) a dolito půl litru oleje
9.9.2011 Výměna zadních ložisek 1000 Kč (stav 205000 Km)
30.10.2011 Nasazeny zimní kola stav 207500 Km
14.11.2011 Upravena škrtící klapka
20.11.2011 Nové zadní destičky 300 Kč
14.1.2012 Sportovní pružiny Eibach Prokit 3000 Kč
28.1.2012 Výměna oleje Formula F 5W30 (stav 211500)
3.2.2012 Nové svíčky Motorcraft Platinum 350 Kč
15.2.2012 Zánovní zimní pneu 195/55 Goodyear 3000 Kč
10.3.2012 Nové přední kotouče Brembo Max 1800 Kč
30.6.2012 Nové zadní kotouče Brembo
15.7.2012 Výměna oleje Formula F 5W30 stav 220000 km
18.1.2013 Nové zadní brzdové třmeny a destičky 4000 Kč
16.3.2013 Výměna oleje Formula F 5W30 stav 229000 km
20.6.2013 Výměna čelního skla své pomocí cca 2000 Kč plus pylový filtr 300 Kč
25.10.2013 Výměna oleje Formula F 5W30 stav 239000 km
10.11.2013 Geometrie kol 600 Kč
8.3.2014 Nové zadní brzdy Brembo Max 1500 Kč stav 243000 Km
1.4.2014 Nové přední brzdy Brembo Max 1800 Kč
5.4.2014 Rozvody+klín.řemen+chladící kapalina 1700 Kč stav 244000 Km
15.5.2014 Nové přední čepy ramen,čepy a táhla řízení, tyčky stabilizátoru 2000 Kč stav 245500 Km
20.5.2014 Nový středový díl výfuku Bosal na 1.8 1400 Kč
1.9.2014 Výměna oleje Formula F 5W30 stav 250500 km
3.10.2014 Nový uni katalyzátor 1500 Kč
20.3.2015 Obuty letní pneu 195/55 r15 kola s pneu dot2011 4000 Kč staré R16 prodány za 4000 Kč stav 256700 Km
1.6.2015 Výměna oleje Formula F 5W30 stav 259700 Km + ol.filtr a kabin.filtr čidlo klikové hřídele 500 Kč
10.7.2015 Výměna hřebenového řízení 262000 Km 3000 Kč
1.9.2015 Výměna oleje Mobil 5W40 a filtru 264000 Km
20.11.2015 Prodáno 20000 Kč

 
reklama

Novinky v recenzi

24.7.2015 13:55

Video Stelvio

Tady je video z výjezdu Stelvio Pass https://www.youtube.com/watch?v=ZVz6J9UxYwo

20.7.2015 18:10

Alpy 2015 Stelvio

S autem jsem byl zdolat další krásné silnice v Alpách. Stelvio pass 2800 nad mořem v Itálii a dále ve Švýcarsku. Třídenní výlet zvládl v pohodě 1200 Km se spotřebou 5,8 litrů :-)
Po návratu a pokračování dovolené na Šumavě prasklo hřebenové řízení a valil se z něj olej. Cesta domů k mechanikovy 120 Km bez posilovače taky se dala no a do týdne opraveno. Výměna za opravdu zánovní díl bez koroze i s prací 3000 Kč. Teď je řízení ještě tužší než předtím. Ještě že prasklo až v Čechách a né kdesi v horách ve Švýcarsku to bych ho tam mohl nechat a jet autobusem :-)

23.3.2015 10:33

Přidávám nové postřehy. Zimu jsem zajel s celkovou spotřebou stále kolem 6-6,2 litrů a kryt motoru z naftové verze se velmi osvědčil. Motor není skoro vůbec zasviněn :-) Na léto jsem teď pořídil taky sadu 15ti palcových kol, protože 16 už nedržely na mokru a kupovat znovu pneumatiky v tomto rozměru mě přišlo ekonomicky přehnané. Koupil jsem původní kola z nejvybavenější verze Focusu a starší pneu v aukci a dohromady mě to vyšlo za 0 Kč, protože původní letní Borbet r16 jsem prodal za stejnoucenu :-) Snad najezdí spoustu kilometrů a když ne, tak cena nových 15ti palcových pneu stojí méně jak polovinu.

23.3.2015 10:33

Přidávám nové postřehy. Zimu jsem zajel s celkovou spotřebou stále kolem 6-6,2 litrů a kryt motoru z naftové verze se velmi osvědčil. Motor není skoro vůbec zasviněn :-) Na léto jsem teď pořídil taky sadu 15ti palcových kol, protože 16 už nedržely na mokru a kupovat znovu pneumatiky v tomto rozměru mě přišlo ekonomicky přehnané. Koupil jsem původní kola z nejvybavenější verze Focusu a starší pneu v aukci a dohromady mě to vyšlo za 0 Kč, protože původní letní Borbet r16 jsem prodal za stejnoucenu :-) Snad najezdí spoustu kilometrů a když ne, tak cena nových 15ti palcových pneu stojí méně jak polovinu.

25.10.2013 15:48

Spotřeba

Dlouhodobý průměr stále klesá. Za poslední rok jsem hranici šesti litrů překročil jen a pouze při jízdách na okruhu. Určitě to je i tím přibývajícím rozumem :-)

26.7.2012 17:19

Dovolená Chorvatsko

Na začátku července jsem se i já vydal konečně do chorvatska. Během cesty nebyl jediný problém. Trasa byla 850 km a po dotankování vyšla spotřeba na 5,7 l benzínu a cesta zpět byla ještě úspornější 5,5 l/100 km.
Staré benzínové auto může být i úsporné:-)

29.3.2012 17:28

Autodrom Most

Tak jsem opět bez úhony absolvoval nějakých 80 Km na Mosteckém okruhu a auto šlapalo skvěle. Jen musím sehnat další pneu k těmto účelům. Sjel jsem je na plátno :-)

18.1.2012 15:43

Eibach Prokit

Tak jsem na auto nainstaloval sportovní pružiny Eibach snížení 40mm, což sice auto je níže ale těch 40 to asi nebude. Po kvalitní silnici není poznat rozdíl v komfortu jízdy, ale jízda po špatné dálnici se spoustou příčných nerovností a spár je celkem dost hlasitá. Už se těším jak bude podvozek pracovat na okruhu. V březnu to zjistím :-)

24.10.2011 15:47

Autodrom Most 22.10.2011+video

Konečně jsem byl na velkém okruhu a musím říct, že to bylo parádní. Počasí bylo naprd a proto také spoustu aut skončilo mimo trať. Já jsem ovšem neměl žádný problém a krásně jsem se svezl :-) http://www.youtube.com/watch?v=jZB7jqERrxI

21.9.2011 18:16

Video z STdriveRS srazu

http://www.youtube.com/watch?v=vPqv0o51M7Q
http://www.youtube.com/watch?v=0tb7m0ohJ7Y

6.6.2011 16:04

nové Video Myslím že se povedlo :-)

http://www.youtube.com/watch?v=_Ex8-T_o8HY

15.5.2011 09:56

Úpravy výfuku

Podařilo se mi bez větších problému namontovat Nerez svody (omotané termo páskou) + nerez sportovní díl za katalyzátor. Středový díl je zatím Bosal, než se rozpadne pak bude asi trubka. A na konci to vše umocňuje díl z Focusu ST170. Dobrá práce :-)

9.5.2011 16:00

A je to 200 000 Km

Tak se odporoučela Jednotka z přední příčky na počítadle ujetých kilometrů a rázem mám Dvěstětisícové auto!

7.5.2011 10:07

Zkouška polozávodních pneu Yokohama

Tak jsem je nasadil na auto jel vyzkoušet jak se bude auto chovat. Abych pak nebyl na okruhu překvapen. Testovací jízda byla super drží jako blázen, musím držet pořádně volant protože každý malý pohyb a auto okamžitě mění směr. A jsou jak žvejka všechno se na ně nalepí. Brzdí se fantasticky ty pneu se zakousnou do asfaltu a stojíte. Sice jsou dost ojeté, ale snad ještě pár Km okruhových jízd vydrží :-)

1.5.2011 13:08

Dárky k 200 000 Km

Auto dostane ke třem rokům stráveným spolu a blížícím se 200 000 Km hodně úprav nerez svody + nerez náhradu za kat. a termoizolační omotávku. Dále vyměním olej a přitom dám i nové těsnění na olejovou vanu. A kabinový filtr. Už aby to vše došlo :-)

23.3.2011 18:26

Videa z Amater rallye

http://www.youtube.com/watch?v=ywaHEKErk78
http://www.youtube.com/watch?v=Fli9F2ScINo
http://www.youtube.com/watch?v=-opwzeItm2k

23.3.2011 18:00

Amater rallye Bělá pod Bezdězem 19.3.2011

Rozhodl jsem se nabýt nové zkušenosti na amaterské rally. Spolu s vynikajícím spolujezdec jsem zdárně a bez větších obtíží (jen drobně odřený lak) absolvoval všech 6 RZ (RZ znamená rychle zemři nebo také rychlostní zkouška). Na konec z toho bylo 9 místo ve své třídě z 18. Sice jsem si říkal, že nejedu na výsledek, ale poslední RZ rozhodně nemohla být pomalejší než RZ4 kde jsem dokonce na chvíli zastavil. Ale nevadí na bednu by to stejně nebylo :-) Jinak to byl krásně strávený den s velkým podílem Benzínu v krvi.

12.2.2011 11:01

Moje pracovní dovolená!

Rozhodl jsem se vyměnit konečně původní tlumiče, však 195 000 Km už na ně bylo dost. Vybral jsem Kayaba komplet i s dopravou 3900 Kč. Během pondělka jsem rozebral celou přední nápravu, vyndal tlumiče a náboje kol, které potřebovaly nová ložiska. Večer jsem už měl přehozené pružiny na nové tlumiče a druhý den mi příbuzný dal náboje už s přelisovanými ložisky. Takže úterní program byl jasný, namontovat to vše zpět na svá místa:-) K večeru jsem ještě přehodil zadní tlumiče, to bylo hodně jednoduché. A další den jsem ještě brousil zrezlá místa na podvozku a nalakoval je, aby byla ochráněna před dalším přívalem soli. No a ve čtvrtek jsem ráno jel na seřízení geometrie, to bylo celkem rychlé. A pak se mohlo na výlet. Auto mi přijde odost tužší na kvalitní silnice paráda, ale na výmolech a nerovnostech jsem dost vyklepaný, ale takový má být sportovní auto. Hlavně zmizelo hučení ložisek, což jsem si myslel dělala zničená zadní pneumatika ještě ze Sosnové :-) Staré tlumiče kupodivu nejsou až tak v žalostném stavu jen jeden přední se vrací dosti pomalu oproti tomu druhému. Tak taková byla moje dovolená.

17.1.2011 18:00

Nutná změna výfuku

Po krásné prosolené zimě se mi rozpadla trubka ke koncovému dílu Výfuku. Našel jsem levně Or. díl nový na ST 170. Největší problém byl vyndat starý díl. Po několika hodinové bitvě jsem ho zdolal. A byl tu nový problém. Trubka nového dílu má průměr 54mm a trubka ke střed.dílu má 48mm. Po nutných úpravách nakonec drží na svém místě a zvuk je prostě Bomba. Nejhezčí tóny vydává od 3 do 4 tis.ot Krásně bručí. Prostě správná volba :-)

26.9.2010 12:29

Foto z Rally Příbram 2010

Fotky z Rally Příbram najde na mém Facebook profilu

20.9.2010 16:35

Autocar day Sosnová 12. 9 2010

V jednom čísle mého oblíbeného týdeníku Autocar jsem se dozvěděl, že redakce toho to časopisu pořádá volné jízdy na okruhu v Sosnové pro veřejnost. No po krátkém rozhodování jsem se asi během pěti minut přihlásil k účasti. A netrpělivě jsem čekal než nadejde den, kdy si poprvé vyzkouším jízdu na okruhu byť malém, ale o to zábavnějším.
Příprava den před akcí zahrnovala nutný úklid v interiéru a mytí karoserie. Dále jsem po dlouhé úvaze jaká kola a pneumatiky použít nasadil zimáky, které sice ještě měly slušný vzorek ale už byly poměrně staré a loňskou zimu i párkrát ulítly. Ukázalo se to jako dobrá volba, na okruhu celkem postačovaly možnostem auta a po nucené jízdě přes zatravňovačky v zatáčce před cílem dostaly hrany pneu pořádně zabrat. Ještě že jsem nejel na letních Michelinkách ty by dopadly podobně a to by mne hodně mrzelo.
Po příjezdu jsem pokukoval po krásných autech která tam přijela. Poté jsem se šel podívat jak to tedy vypadá na trati a nestačil jsem se divit. Doslova jsem dostal strach z toho jak se najednou před jedním autem druhé roztočí a řidiči mají co dělat aby se vyhnuli. Ale po čase jsem sebral odvahu a zařadil se s Focusem do fronty. Měl jsem velký respekt a když jsem vyjel na trať, tak ze mě nervozita spadla a čím dál tím víc jsem si to užíval. Snažil jsem se projíždět zatáčky tou nejlepší stopou. Chvilku mi trvalo naučit se okruh, ale protože je poměrně krátký, tak to nebyl problém. Rychlejším autům jsem se snažil vždy uhýbat stranou, abych je nebrzdil, z čehož jsem měl také strach, ale na trati se člověk hodně soustředí proto jsem si vždy včas všiml přibližujícího se vozidla a mohl reagovat. Po každé jízdě jsem si musel dát pauzu ze začátku aspoň hodinu, abych si já i auto (hlavně brdy) odpočinuly. Ale jak plynul čas a byly menší fronty tak jsem dělal menší přestávky až jsem ke konci jel dvakrát za sebou.
Strašně moc mě to bavilo na okruhu jsem dohromady strávil 70 min a najel kolem 70 Km a lepších 70 Km jsem ještě nepoznal.

22.8.2010 12:54

Dnešní cesta z práce Ferrari!

Jedu dnes z práce pohodových 80-90 Km/h a najednou se kolem mě za mohutného burácení výfuků prožene krásné červené Ferrari F430 Scuderia. Úkol po zbytek cesty zněl jasně. Nesmí ujet za žádnou cenu, abych mohl znovu slyšet ten nádherný zvuk. Ku podivu to nebylo nereálné. Jen jsem přestal používat nejvyšší převodové stupně a nechal jsem po dlouhé době ručičku otáčkoměru pořádně proběhnout po stupnici. I díky tomu, že cesta z Jinec do Příbrami byla plná děr a majitel měl své auto očividně rád, jsem jel za ním celých 20 Km a po dlouhé době jsem se bavil za volantem! Kéž by tak probíhala každá cesta z práce:-)

14.6.2010 17:35

Málo oleje

Zjistil jsem že mám olej dost pod míru, dolil jsem celý litr aby byl mezi ryskami. Hold tolik kilometrů jsem nikdy za tak krátkou dobu nenajel proto jsem byl překvapen. A další tankování jsem udělal další neuvěřitelnou spotřebu 8O9 Km najeto na dotankované 47.6 litrů benzínu to je průměr 5.91 bomba. A nejel jsem celkem nijak úsporně, dost jsem předjížděl na okreskách. A bylo strašné vedro tak jsem měl většinu času otevřená okna.

16.5.2010 11:18

Spotřeba na letních Pneu

Spotřeba se mě i na širších letních pneu daří držet na stejných hodnotách 6,2 - 6,5 l/100 Km

16.5.2010 11:16

Nutná změna Disků

Tak jsem po nasazení letních kol a následném vyvážení zjistil že jsou kola hodně bouchnutá a už nejdou vyvážit a budou pořád házet. Oprava vyjde draho, tak jsem sehnal jiné lepší :-) foto doplním.

5.4.2010 13:43

Dokázal jsem to!

Dostal jsem se na výbornou hodnotu 6,07 l/100 Km, na dotankovaných 39,54 l jsem ujel 651 Km. To znamená dojezd na celou nádrž 900 Km a to už je naftová hodnota. Pravda je, že jsem zbytečně nepřidával plyn a držel jsem se v rozmezí 100-110 Km/h, ale také jsem dohromady pěkných pár minut strávil popojížděním v kolonách po Praze.

5.3.2010 19:09

Spotřeba

Po výměně oleje klesla spotřeba až k 6,5 l. Bez změny stylu jízdy. Kdybych jezdil opravdu do 80 Km/h a maximálně plynule, tak bych se mohl dostat na 6 litrů. Ale to by ta cesta z práce moc neutíkala :-)

20.1.2010 16:54

nový rekord ve spotřebě

Nastoupil jsem do nového zaměstnání v Praze, takže denní nájezd činí 130 Km a podařilo se mi klidným tempem (na dálnici většinou 110-120 Km/h, po Praze dle předpisů) zajet mou novou nejnižší spotřebu 6,86 l benzínu. Jsem velmi spokojen :-)

13.12.2009 21:17

Výlet do Německa

12.12 jsem vyrazil na Vánoční trhy v Německém Norimberku (280 Km od Prahy). Vyjížděl jsem z Tachova a jeli jsme v plném obsazení to je 5 osob, cesta tam a zpět byla dlouhá 320 Km a pořád podálnici. Rychlost jsem držel v rozmezí 120-140 cestou zpět i 160(v Německu) a přesná spotřeba po dotankování byla 8.05 l/100. To je výborný výsledek :-)

18.10.2009 12:50

Už jsou zimáky na autě :-)

jo sundal jsem krásné 16ky se skoro neopotřebovanými pneu a nasadil zimní sadu 15ky, a zrovna ten den jsem jel a začal padat sníh :-) možná je to ještě brzo ale tím nic nezkazím.

21.9.2009 22:44

Spotřeba

Poslední dobou mi klesá spotřeba i pod hranici 7 litrů což se mi stalo poprvé (6,9 l) a to nemění styl jízdy, na poslední ujetou nádrž půlku po dálnici ve čtyřech (držel jsem většinou 130) a půlku opravdu ostře jedno předjíždění za druhým po okreskách a výsledek 7,4 l to jsem teda koukal :-)

24.7.2009 16:14

Nové video Lesní RZ

chvilkama jsem měl hodně práce :-) Kdyby tam ta cesta nebyla tak rozbitá, tak by to byl výbornej kus silnice až na ty stromy.
http://www.youtube.com/watch?v=mhLx6pEB74s

19.5.2009 19:06

Nové video Vrchy

http://www.youtube.com/watch?v=ofHJxRDWPZQ

18.4.2009 15:24

Po výměně čepů a seřízení geometrie je řízení mnohem tužší a přesnější Nádhera :-)

16.3.2009 20:20

Kontrola

Kontrola po zimě, ozývá se mlácení z přední nápravy, krásný lak na výfuku po působení soli okamžitě slezl, stěrače potřebují vyměnit, a jsou objednány nové letní pneu, v jedné pneumatice jsem našel hřebík a je prázdná Ach jo.

15.9.2008 00:00

Nové video z Mimoňských válek http://www.youtube.com/watch?v=7cTvC68x0aU

14.7.2008 00:00

Nové video zrychlení!!!

4.7.2008 00:00

Všechny moje videa najdete na http://www.youtube.com/MichalFofo

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.6 100 koníků

Další vozy Ford Focus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Ford jsou poměrně spolehlivá Německá auta narozdíl od nejmenovaných FR.... vozů

praktičnost
9

5 dveří dostatečný kufr a místo pro pět lidí co víc si přát

prostornost
9

jsem docela vysoký a s místem není problém jen bych nechtěl sedět na delší trase vzadu ve třech lidech.

jízdní vlastnosti
10

Neuvěřitelné :-)

jízdní komfort
8

Je na přijatelné úrovni holt ale limuzína to není.

provozní náklady
8

Jsou pro mne výborné vše si dělám sám.

náhradní díly
8

Není problém sehnat cokoli na Focus a za slušný peníze.

výkon motoru
8

Výkon je vyhovující a vzhledem k nízké váze vozu do 1200 kg je stovka hřebců akorát.

spotřeba
10

Je parádní proti 1.4 je to spořílek :-) s tou jsem se dostal pod 8 litrů jen výjímečně asi 2x

hlučnost motoru
9

zvuk motoru je nádherný a umocněný sportovním výfukem na konci WRRRRRRMMMMMM

kvalita sedadel
8

No musel jsem sedadlo řidiče rozebrat a přivařit na své místo stehení výztuhu jinak by zachvilku byla díra v polstrování: mise úspěšná! Jsou pevná s dobrým bočním vedením a příjemná i na delší trasy.

brzdy
9

Výměna předních kotoučů za sportovní ATE powerdisc je výborná volba. Později jsem sám vyměnil zadní bubnové brzdy za kotoučové a je to jednoduchá a velmi znatelná úprava :-)

zavazadlový prostor
8

Stačí já nic moc nepřevážím ani když jsem měl větší auto tak jsem to nevyužil takže kufr není rozhodující.


Více o modeluFord Focus C170 (1998-2004)
Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled

Vzhledově výraznější Ford Focus, to nemusí znamenat jen…

Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS

Velká Británie se může pochlubit stovkami malých a…

 

reklama





Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama