Recenze

8 Majitel

Honda Civic FK2, 1.8i-VTEC

8.95 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Háňa Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1799 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

JAK JSEM K CIVICU PRISEL ANEB MOJE PRVNI HONDA:
Moje motivace pro vymenu vozu byla pomerne trivialni - staricky Leon uz mel skoro 13let a 200tis km na tachometru a zavady stale pribyvaly - nic hrozneho, ale uz me nebavil a chtel jsem neco novejsiho a hlavne s lepsi vybavou. Vybiral jsem tehdy ze 3 kandidatu: Ford focus 2.0, Mazda 3 2.0 a Honda Civic 1.8, vse kolem roku vyroby 2008. Focusu a Mazd s dvoulitrem bylo jako safranu i v sousednim Nemecku a jelikoz se mi tenkrat civic tolik nelibil (Dodnes Nechapu :) ), nevenoval jsem mu velkou pozornost. Koncernovy vuz jsem uz nechtel i kdyz nutno rici, ze Seat Leon predesle generace se mi take pomerne libil. Jednou se mi nabidl kolega, co jiz Civica 8. generace vlastnil, zda se nechci s nim projet a zjistit tak, co je opravdu vlastne zac. Rekl jsem dobra a po par kilometrech jsem musel uznat, ze si me tohle auto ziskalo. dalo se rici, ze je rozhodnuto - ten design palubovky jak z nejakeho sci-fi, agilita a zvuk motoru v otackach a v neposledni rade magic seats a velky kufr :) plus ty ruzne detaily a "jina" reseni, nez je zvykem u koncernu. Asi bylo rozhodnuto, zacnu hledat pouze civic. Navic se zdaji byt v pomerne slusnem stavu - prece jenom obvykly ridic Hondy Civic 8g je starsi pan lehce pres 50 let. To ovsem nechapu dodnes co tyto starsi generace, ktere bych cekal spise v Audi, Volvu, Skodovce apod., na tomto aute tolik laka. Auto jsem se nakonec risknul dovezt z Nemecka, jelikoz tehdy v lete byla nabidka nesmirne chuda a nemohl jsem najit kus v odpovidajicim stavu. Hledal jsem primarne cerneho 5D 1.8 alespon Sport vybavu i pokud mozno s parkovacimi senzory s rokem vyroby 2008 a mladsi. Po par tydnech sledovani inzeratu na mobile.de jsem narazil na jeden v Norimberku, garazovany, po zesnulem majiteli se Sport vybavou plus navic originalni park. senzory a dodelavane tazne zarizeni, najeto lehce pres 70tisic, rok uvedeni do provozu 2008. Barva to ale byla tmave modra metaliza, presneji Royal Blue Pearl. Moc se mi z fotek tenkrat nezamlouvala, ale v realu vypada docela dobre - zvlaste, kdyz je auto nalestene. Nemecka vybava Sport bohuzel neobsahuje vyhrivana sedadla, ale co naplat, nejak to bez nich preziji :). Lak vypadal velmi dobre az na jednu malou odreninu na dverich. Vse licovalo, skoro zadna koroze na podvozku, motor slapal jak ma. Spojka trochu krupala (casta vyrobni vada spojkoveho valce) a leve zrcatko se uplne nesklapelo ( - navrhli jsme slevu. Majitel souhlasil, auto jsem si jeste chvili prohlizel, ale krome paradne zachovaleho interieru jsem uz na nic nenarazil. Nalozili jsme jej tedy na valnik a hura do Cech. Cestou jsem si prochazel dokumenty k vozu a nasel i faktury za servis - vse ze znackoveho Honda servisu, serviska poctive vyplnena vcetne razitek - ja byl spokojen.

MOTOR:
Moje predesle auto byl Seat Leon TDi o vykonu 81kW - jeden z poslednich velmi spolehlivých a uspornych turbodieselu od koncernu, ale jelikoz jezdim predevsim po meste, tak jsem jiz diesel nechtel trapit a poridil benzin. Musim rict, ze mi chvili trvalo, nez jsem si zvyknul, ale vytaceni do skoro 7k otacek se mi zacalo narame libit. Nicmene v mestskem provozu je R18ka v nizkych otackach trochu linejsi nez muj predesly Seat, na druhou stranu je mnohem kultivovanejsi a bohate staci na beznou jizdu - hold si clovek alespon moc nedovoluje. Oproti tomu na okreskach je to lahoda. Mam pocit, ze Honda dala osmickovemu civicu dve tvare - jedna klidna s pomalejsi odezvou na plyn (dekujeme EU) a nevyraznym projevem. Ovsem druha tvar R18A2 je uplny opak te prvni - divoka, urvana a s paradnim zatahem (aspon na 1 a 2 stupen :) a rychlou odezvou na plyn, razeni je naprosto presne a rychle. To vse se deje ovsem az za hranici 4tisic otacek. Opakem budiz system I-VTEC, ktery zjednodusene funguje tak, ze pokud jedete s lehkou nohou pod 3,5tis otacek, motor se prepina do tzv. Atkinsonova cyklu a setri se tak mnozstvi vstrikovaneho paliva. kolem 3-4,5 je zvuk pomerne neprijemny, ale jakmile se prepne sani na kratsi prubeh a prenastavi casovani sacich ventilu, dostavi se konecne ten spravny zvuk a vy dostanete plny vykon - 140 PS @ 6,300 rpm. Neni to uplne raketa na honicky po dalnici, ale na okreskach je s nim opravdu zabava. Motor netrpi zadnymi vaznymi zavadami, rozvod je realizovan bezudrzbovym retezem a jak se rika - staci jen menit olej a jezdit.

PODVOZEK:
Civic je posazen pomerne nizko - pocitejte obcas s problemy pri prejizdeni vysokych prahu, ale zadna motokara jako 6kovy civic to take uplne neni. Na najizdeni na prazske obrubniky zapomente uplne. Podvozek je kombinaci tvrdych tlumicu a mekkych pruzin a nehodi se moc do Prazskych rozbitych silnic - ja osobne trochu trpim, ale zase na dobre vozovce drzi jako pribity. Torzni pricka vzadu misto multilinku u predesle generace take neni uplne stastne reseni - na nerovnostech v zatacce obcas nervozne uskakuje. Toto naopak dovoluje vetsi variabilitu vnitrku a spolu s nadrzi pod prednimi sedadly je vzadu dost mista a sedacky se sklapi do roviny. Naopak nedotacivost je eliminovana na minimum - alespon s lehcimi benzinovymi motory. Osobne mi prijde civic v zatackach velmi stabilni a zadnou vyraznou nedotacivost nepozoruji - ba naopak se lehce zhoupne, zakousne a drzi stopu, dokud nezakroci VSA. Kazdopadne podvozek je asi tou nejvetsi slabinou celeho vozu. Original dily jsou pomerne drahe a zadni tlumice jsou do faceliftu v roce 2009 uz z vyroby rozvrzane - ostatne cely podvozek je od roku 2009 prepracovany - pruziny a tlumice jsou jinak nastaveny. Hold kazde auto ma neco.

BRZDY:
Brzdy jsou dostatecne velke - vpredu 282mm a vzadu 260mm kotouce. Kdo chce lepsi, je mozne vymenit za brzdice a 300mm kotouce z TypeR. Nastup brzdneho ucinku je linerani v celem spektru, lze presne davkovat - k tomu neni co dodat, auto brzdi proste dobre. VSA je obdobou ESP - pribrzduje jednotliva kola a upravuje otacky motoru cimz koriguje pripadny smyk ci prokluz. Osobne jsem "testoval" a jen tak ho neutrhnete - funguje to :).

INTERIER:
Zprvu je dobre pripomenout, ze Civic osme generace je velmi designove osobite auto, troufnu si rici, ze nenajdete podobnost s zadnym jinym autem kolem vas, vse je podrizeno jednotnemu designu a liniim - obcas doprovazenych funkcnimi kompromisy. Je treba si zvyknout na odlisne rozlozeni ovladacich prvku. Z pocatku muzete tapat a hlavne po prechodu z koncernovych vozu marne hledat stredovou konzoli. Po chvili ale pochopite zamer designeru - vse je totiz po ruce a v zornem poli ridice. Spolecne s nadcasovym designem palubovky je to pastva pro oci i po letech. Design vnitrku se mi opravdu velmi libi, ale jak rikam, kompromisy tu jsou a pro krasu se musi trpet - napr. leskly palubni stit, ktery je velmi nachylny na poskrabani. Velky vyrazny otackomer vzdy upouta pozornost a spolu s digitalnim rychlomerem tesne pod prednim sklem tvori sehranou dvojici - jen je ze zacatku je trosicku problem se trefit s obruci volantu primo mezi ne tak, aby nebranil ve vyhledu. Zadni "Magic seats" umoznuji zdvihnuti sedaku tak, ze dostanete cely prostor mezi stropem a podlahou, kde u jinych aut byva nadrz. Tudiz zde neni problem umistit napr. horske kolo nasirku (samozrejme, ze asi bude potreba sundat predni kolo, ale osobne jsem to jeste nezkousel). Kufr je nadprumerne objemny ve sve tride, plus skryva ulozny prostor pod podlahou pro napr. rezervu ci dalsi potrebnou vybavu. Auto je diky osobitemu designu, dobrym jizdnim vlastnostem, skvelemu motoru a promyslenemu interieru radost ridit - nevim jak to popsat, proste jeho rizeni je velmi navykove. Oproti leonu je uvnitr velmi mnoho uloznych mist, od velke loketni operky az po roletku skryvajici drzak pro 2! :) kelimky. Do predni prihradky spolujezdce se vejdou 2 2l petlahve a chlazeni je samozrejmosti. Co me lehce irituje je zpusob ovladani polohy sedadla - takova pofiderni plastova packa, ktera jakoby nikdy spravne nezapadne a zaaretuje tak danou polohu. Polohovani je po skocich a ne plynule, jak je mozna nekdo zvykly.

DESIGN
Zajimavosti je skoro souvisla linie mezi predni kapotou a prednim sklem bez napadneho zlomu. Predni sklo je velmi zkosene, prid je kratka a dotvari tak pusobivy ladny design - diky tomu je take velmi nachylna na odletujici kaminky. Tzv. akvarko vpredu v masce je dalsi zvlastnosti civicu - nekdo si jej zamiluje, jiny hned vymeni za GT masku s pruduchy. Zadni kridlo je plastove a jakoby vycniva ze zadniho skla a rozdeluje jej na dve casti - neni tam moc dobry vyhled vzad, ale da se na to zvyknout (alespon vas auta jedouci za vami tolik neoslnuji) . Kola maji nevsedni ET55 a diky uspornym podbehum se musel omezit polomer otaceni vozu. Naopak pocet otacek volantu potrebnych k plnemu rejdu je nizsi, rizeni je tak strmejsi a zrozene ke sportovni jizde.

ZAVER
Civic 8me generace je nevsedni auto co se nikdy neokouka. Je to Honda - je spolehliva, na potencionalniho kupce tak necekaji zadne vylozene pasti (pokud je puvodni majitel sam nenastrazi) a civic si drzi cenu oproti ostatnim ojetinam. Pokud prekousneme ne uplne idealni podvozek do deraveho mesta a libi se nam jeho design, pridame k tomu vyborny jednoduchy atmosfericky motor, tak razem mame zajimave auto, se kterym se opravdu vzdy tesim na kazdou dalsi jizdu. Osobne doporucuji vybirat radeji pofaceliftove modely or r.v. 2009 vyse. Maji upraveny podvozek a nejake dalsi vychytavky navic.

Silné stránky

Design
Motor
Variabilita a prostor uvnitř

Slabé stránky

Podvozek, ale ne tak úplně ve smyslu jízdních vlastností, ale ve smyslu konstrukce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen spotřební servis, oleje, filtry, nějaké to gumové uložení a tlumiče.

 


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

To zásadní vždy funguje.

praktičnost
9

Na hatchback parádní

prostornost
9

Není problém se relativně komfortně vejít i ve 4 dospělých s plným kufrem.

jízdní vlastnosti
8

konstrukce podvozku dává vozu specifické jízdní vlastnosti a také ho více namáhá.

jízdní komfort
7

Tvrdší, ale zase velmi stabilní. Nerovnosti jsou více cítit i slyšet, což je také zásluha 17" kol s nízkým profilem.

provozní náklady
9

Jen lijete olej a benzín a měníte tlumiče :)

náhradní díly
8

Originál je dražší, ale aftermarket dílů je spousta, takže se to dá řešit i svépomocí.

výkon motoru
9

max. výkon ve 103kW ve 6300ot a max. krouťák 174Nm ve 4300ot. Poměrně pěkné čísla na civilní atmosférický benzínový motor.

spotřeba
8

Záleží na stylu jízdy a profilu trasy. Umí jezdit za 6 a stejně tak za 9l/100km

hlučnost motoru
8

Točivý benzínový motor o sobě dává více vědět ve vyšších otáčkách, ale to je přeci dobře ne ? :)

kvalita sedadel
10

Nemám výhrad

brzdy
9

Na ostřejší jízdu by možná zasloužil brzdy větší, ale to je řešitelné - Type-R

zavazadlový prostor
10

Na danou třídu super






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…