Recenze
Honda Odyssey EX-L
Technické info
Přezdívka auta Honda Odyssey Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 182 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 převodovka: automatická pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 13
Popis vozu
Všechno to začalo tím, že jsem se musel na půl roku vrátit do Evropy (žiju v USA). Stávající Chevy Suburban se mi zdál moc veliký a ne moc dobře využitelný pro mojí manželku s dětmi. (viz. moje recenze).
Většinou převážíme více jak pět lidí ve voze, a tak jsem musel opět vybírat ze sedmimístních vozů. V nabídce byli obrovské SUV jako Toyota Sequoia, zmíněny Suburban, Ford Expedition, Nissan Armada. To jsem samozřejmě nechtěl, protože s takovými vozy jsem již měl zkušenosti - celková manipulace ve městě, nákupních centrech, přístup ke třetí řadě sedadel na mizerné úrovni, a nebyl jsem spokojen.
Další variantou byli sedmi/osmi místné MPV jako Toyota Siena, Nissan Quest, Kia Sedoma, Hyundai Entourage, Dodge Voyager/Chrysler Town and Country/Volkswagen Routan , Honda Oddysey a několik dalších, ale ne moc zajímavých.
Nejvíce se mi líbil Nissan Quest, Volkswagen Routan, Toyota Siena a Honda Oddysey. Routan jsem dvakrát řídil a řekl bych, že VW ztrácí tímto vozem reputaci. Použité materiály a celková pohoda uvnitř vozu stojí za starou bačkoru.
Honda a Toyota měly jako jedinne možnost osmi sedaček ve voze, a tak už jsem se rozmýšlel jen mezi dvěmi.
Když jsem procházel jednotlivé showroomy, byl leden 2009 a opravdu nelichotivá situace na trhu s vozy (zejména v USA). Všude mi trhali ruce, klaněli se mi až ke kolenou, nabízeli hory doly - hlavně abych si u nich nějaký vůz koupil. Pouze v Toyotě ofrňovali nos. Těm se moc nechtělo s cenou dolu. A bylo rozhodnuto. Najednou jsem chtěl Hondu Oddysey EX-L (základní cena cca $33500)!
Jak jsem již zmínil, věděl jsem, že mi všude dají nějakou slevu, navíc jsem věděl, že všude ještě mají modely 2008, a tak jsem to vzal hezky popořádku. Navštívil jsem první autosalon, svezl jsem se a zeptal se na cenu. Rovnou jsem žádal slevu na vozy 2008. V prvním autosaloně jsem se setkal s neférovým jednáním (to když mi sundavali osm tisíc dolarů z auta, které ve skutečnosti stálo $33500 a ne $37000). Nakonec jsem skončil ve třetím, kde už jsem věděl kam můžu jít s cenou, a tak jsem jí chtěl jen zaokrouhlit na $26000. A tak se také stalo. Vezl jsem si domu zcela novou bílou Hondu Oddysey EX-L.
Ještě bych rád dodal, že ceny aut v USA udávají bez daně a různých dalších poplatků. Celkově to dělá necelá 4%.
Nerad to říkám, ale když vídím u nás ten daňový system, že obyčejní lidé musí platit nehorázné DPH 20% a podnikatelé nic, tak bych ty naše zákonodarce nakopal do zadku. Rád bych třeba, abyste na to reagovali v diskusi. Kdo vymyslel, že podnikatelé neplatí daň 20% a ostatní ano? Vy kdo nepodnikáte, necítíte obrovskou křivdu??? Daně musí být v první řadě spravedlivé!
Po malé vsuvce bych rád představil Hondu. Podle mého názoru je to nejpohlednější MPV na Americkém trhu, i když na trhu právě dorazila zbrusu nová Siena 2011 (Honda představí Oddysey 2011 na podzim tohoto roku). Jde o rodinný, velice prostorný a bezpečný vůz.
Jak už jsem říkal, v naší rodině nahradila Chevy Suburban LS 2008, který byl pro mojí manželku a deti absolutně nepraktický.
Oddysey disponuje motorem o objemu 3,5 l (244-hp), SOHC i-VTEC® V-6 engine s variabilní managementem válců. Tzn., že při jízdě s mírného kopce Honda místo 6 válců využívá jen tři a tím by se mělo šetřit palivo - nevím, jezdím velice svižně i z mírného kopce.:-) Převodovky je pětistupňová automaticka, samozřejmě bych uvítal šestku, zejména na dálnici.
Z bohaté výbavy bych rád vyjmenoval kožené sedačky, litá kola, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané boční dveře (nejlepší věc pro děti), couvací kamera (velice nepraktická, protože zde nenajdete žádné naváděcí čáry), rádio s 6 cd, osmi reproduktory, satelitní rádio (neuvěřitelný výběr hudby, prakticky bez reklam), klimatizace s možnosti regulace pro tři zóny, v druhé řadě sedadel dokonce vlastní možnost nastavení teploty, intenzity větráku (tlačítka lze uzamknout před zvědavými pasažéry:-)), ABS, ASR, ESP a osmnáct držáků na nápoje!!! To vážně nekecám!
Uvnitř vozu je velice příjemná atmosféra. Řekl bych, že nejpohodlnější sedadla najdete hned za řidičem. Ve třetí řadě sedadel se sedí také velice pohodlně, i když sedáky by mohli být krapet výše. Co se týče sedadla řídiče, tak k tomu mám spoustu výhrad. Protože měřím 194 cm, sedím velice vysoko, hlavu mám skoro ve stropě a z vozu koukám přes zatmavovací umístění v horní částí předního okna. Dá se na to zvyknout, sedím trochu poskrčený. Volant padne bezva do ruky, je nastavitelný ve dvou polohách.
Na americký vůz jsou jízdní vlastnosti perfektní. Nemluvím tu o Vašem Focusu nebo Golfu, ale americkém MPV. A tak si troufám tvrdit, že se auto v zatáčkách moc nenaklání a drží stopu.:-)
Při nižších rychlostech je uvnitř vozu klid, avšak při vyšších do vozu proniká hluk. Dokonce bych to označíl za největší mínus tohoto vozu. Za prvé jde o velice silný hluk od větru narážejícího do předních sloupků a od pneumatik (nevím, jestli je to pneumatikami nebo špatnými dálnicemi). Ve 130 km/h musíte mluvit nahlas jako ve Felicii - bez přehánění!
Motor - 3,5 l 244 hp. Motor a převodovka jsou na tomto voze naprosto výmečnou záležitostí. Sice nedisponuji tolika zkušenostmi, abychom mohl srovnávat se všemi vozy na trhu, ale tvrdím, že motor je naprosto výmečný. S tímto vozem se zrychluje tak pružně a bez přemáhání, je to opravdu radost. Podívejte se na přiložené Youtube video, kde na konci můžete vidět zrychlení z 0 na 100 km/h (60 mp/h).
Spotřeba je úměrná k velikosti a výkonu vozu. Já jezdím velice svižně - ve městě kolem 13 litrů na 100 km, na dálnici i 9 litrů! Manželka jezdí ve městě kolem 11 ve městě a na dálnici 8 litrů. Což je výborné.
Na závěr bych Hondu Oddysey zhodnotil jako velmi povedený vůz, který pro mě nemá konkurenci na trhu (ne nadarmo je nejprodávanější MPV). Honda ode mě získává plný počet 10ti bodů.
Rád bych Vám doporučil Youtube video. Jako třešničku na dortu servíruju první foto Ford 150 SuperCrew 4x2 Lariant 2010, který jsem zakoupil minulý týden a chystám na něj udělat recenzi!
ps: Vsem se omlouvam za pripadne preklepy, ci pravopisne chyby, s Cestinou mi to po tech letech v zahranici trochu vazne.:]
Silné stránky
Prostornost pro posádku
Vysoká variabilita
Vysoce výkonná klimatice
Klimatizace s možností regulace pro tři okruhy, z toho vlastní regulace pro pasažéry vzadu
Silný a úsporný motor
18 držáků na nápoje
8 sedadel ve všech stupních výbavy
Výborné jízdní vlastnosti
Slabé stránky
Vysoký posaz řidiče (Auto je spíše dělaná pro maminky)
Málo odkládacích prostor
Příliž nizký úložný prostor (viz foto)
Nemožnost otevření okna v pátých dveří
Couvací kamera bez naváděcích čar
Nemožnost objednání palubního počítače - zarážející
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Hned po převzetí vozu se mi objevili problémy s udržením vozu na silnici. Auto stále zatáčelo doprava. V servise ihned opravili, prý to bylo způsobeno tím, jak vůz dlouho stál na jednom místě. Dále jsem našel malinký odštípnutý kousek laku v rohu plechové lišty po které se "vozí" posuvné dveře. V dealership to jen natřeli, což jsem okamžitě argumentoval, že chci novou lištu, což se také stalo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Brannon Honda v Birmingham je vybavena příjemným personálem, opravdu ve všem vyhoví a rychle vyřeší. Vřele doporučuji.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda Odyssey EX-L
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Honda
-
Honda Odyssey (2004) Majitel: Poustnik
Přidáno: 19.9.2007 24010 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Civic (2007) Majitel: sebinko
Přidáno: 10.1.2011 159 Majitel 9.91 Uživatelé