Honda CR-V (2021)
15.12.2021Měl jsem A4 Avant B9 (viz recenze), výborné firemní auto, hlavně na dálnice a delší trasy. Jako rodinné auto taky fungovala, ale určitě se dají najít…
Honda CR-V (sevi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
CTRplus 18.12.21 14:46
« Opakované startování
Hezky sepsaná recenze. Mám stejné, půl roku staré, jen v nižší výbavě. S autem celková spokojenost, jen mívám problémy s opakovaným startem. Jezdím často město a jsou dny kdy během dopoledne startuji i 10x v kratších intervalech a už se mi několikrát stalo že jsem musel volat asistenci aby mě boosterem nahodili. Navíc ráno sednu do auta a někdy čekám 3min než se celé auto "probudí". Dle vyjádření prodejce je to normální. Máte podobný problém? ;-\ -
sevi 17.12.21 08:19
« Re: Toyota vs Honda
Díky za comment. Naprostý souhlas, že dálniční raketa CRV rozhodně není, a pokud bych měl v jízdách převahu dálnic, nevybral bych si ji. Ale to asi ani RAVku, na dálnici je pro mě stále nejefektivnějším pohonem diesel, zvláště u vyššího SUV.
Blackline vypadá výborně, zvenku i uvnitř (hodně se mi líbí, jak jsou všechny lišty laděny do tmavé barvy, interiér vypadá decentněji, luxusněji). Já jsem v autě nechtěl kožené sedačky bez odvětrávání. Ale teď, po čase používání CRV mám pocit, že se k charakteru toho auta kožené sedačky vyloženě hodí -- taková ta americká plavnost podvozku, široká křesla bez výrazného bočního vedení, prostě mi do toho začala kůže pasovat, a možná škoda, že jsem se nad výbavami více nezamyslel. Ale ve chvíli koupě jsem měl jasno - kožené sedačky bez odvětrávání ne = jediná volba, výbava Elegance.
Ať Camry také dobře slouží!
-
Loptos 16.12.21 22:55
« Toyota vs Honda
Diky za recenziu. Dlho som premyslal nad CR-V ale nakoniec zvitazila Camry. Ano su to hruska s jablkami ale mal som Civic, chcel som hybrid a Honda ma len CRV. System v Honde fungoval perfektne, dynamika do 120 bola prikladna, ale vadila mi slabsia dynamika nad 130km/h kde Toyota stale leti relativne slusne kde sa pohybujem na dlhych dialnicnych presunoch, tak, ako pises. Vtedy este bola k dispozicii blackline, ktore ma chytila za srdce. nakoniec som sa ale s Camry dostal na o vela lepsie peniaze ako v pripade CRV. nech auticko sluzi, mat potrebu druheho auta do rodiny, je to jasna volba. Oproti RAV je to lepsie auto aj za mna. -
Mikesus 16.12.21 22:45
« Re: Re: Pěkné
jede hezky v přímce, zatáčky no. Váha je znát. Nicméně i na dálnici se rozjela dost pěkně. Až si člověk říkal, škoda toho omezovače, protože na něm jsi doslova za pár vteřin.
Já ji měl též v hledáčku, ale upřímně, za stejné peníze RAV4 PHEV nebo Highlander, tak mám jasno, i když je RAV4 mnohem rychlejší a s výhodou EL značek. -
JirkaVejrazka 16.12.21 21:07
« Re: Re: Hezka recenze!
Jo, Sorento se za tu cenu velmi povedlo, myslím. Ale taky má spalovák i elektromotor před šestistupňovou převodovkou a s hladkostí eCVT se to prostě nedá srovnávat.
O tom pevném převodu jen při víceméně konstantní rychlosti vím. Ale konstatní rychlost při sedmdesátce a při stodvacítce při stejném převodu znamená jiné otáčky motoru a jsem přesvědčen, že celý tenhle rozsah otáček nemůže být v ideálním pásmu účinnosti. -
sevi 16.12.21 20:21
« Re: Pěkné
Děkuju! Fotky doplním. A díky i za pěknou recenzi na Higlander! Přišlo mi, že v RAV4 člověk docela zaznamená přechod mezi pohony, vnímá, že je tam více režimů. U CRV ne... Samozřejmě v zátěži slyší vytočený motor (to je u obou stejné), ale nastartování spalováku a přechod do EV režimu v CRV člověk běžně pozná jen podle grafiky. Z části je to tím, že i v EV režimu vydává CRV určitý zvuk (pro varování chodců).
CRV jezdí jako elektromobil. Je to elektromobil na benzín a mě to přijde fakt příjemný.
RAVka, a obecně hybrid Toyoty, zas asi nemá konkurenci v efektivitě - resp. má konkurenci u Fordu, který Toyotí systém bez okolků okopíroval. Hondí systém se zase chystá okopírovat Nissan (u představení nového Qashqai informoval, že přijde sériový hybrid e-Power, kde bude spalovák fungovat pouze jako zdroje elektřiny pro elektromotor). -
sevi 16.12.21 20:09
« Re: Hezka recenze!
Díky! K Sorentu - zajel jsem se letos podívat na auta na náplavce a vlastně se mi tam hodně líbily jen 2 auta. VW Touareg (který je ale cenově už trochu daleko. V6 TDI by se pro můj režim používání nehodil a plug-in je cenově úplně mimo moje možnosti) a právě Sorento. Při přímém srovnání se SantaFe na mě působilo mnohem lépe, luxusněji. Nechal jsem si ho i nacenit (1.6T-GDI HEV 4X4, TOP) a na tu velikost auta a výbavu mi přišla naceněná rozumně. Nakonec jsem ji ale nebyl projet. Po projetí CRV jsem zjistil, že mi dobře vyhovuje a bylo to takové osvobozující zjištění, že nemusím šetřit na Tuareg, ani na Sorento, že CRV úplně vyhovuje. Jak jsi se zmínil o té převodovce - mě překvapilo, a dočetl jsem se to až tady v jedné recenzi, že i plug-in VW v EV režimu řadí přes 6 stupňové DSG. Takže pokud se člověk těší na plynulou EV jízdu, může být trochu zaskočený a zklamaný.
Toyota vs. Honda - ono se trochu energie ztratí i v té eCVT převodovce, ale je pravda, že účinnost (efektivita) hybridu od Toyoty bude lepší, a kombinovaná spotřeba ve finále nižší. U Hondy se ten pevný převod spíná jen při nízké zátěži - jízda ustálenou rychlostí 70-120, mírné zrychlování. Jakmile přijde potřeba zrychlení, nebo třeba kopec, pohon přepne do režimu elektrocentrály, aby se benzínový motor neptrápil. Člověk to pozná podle grafiky, a pak taky podle zvýšení otáček. V rychlostech nad 120 to také běží v režimu elektrocentrály. Prostě ten pevný převod tam sice je, ale pro vlastnosti auta není úplně určující, kdyby člověk nesledoval toky energií, neví o něm.