Díky! K Sorentu - zajel jsem se letos podívat na auta na náplavce a vlastně se mi tam hodně líbily jen 2 auta. VW Touareg (který je ale cenově už trochu daleko. V6 TDI by se pro můj režim používání nehodil a plug-in je cenově úplně mimo moje možnosti) a právě Sorento. Při přímém srovnání se SantaFe na mě působilo mnohem lépe, luxusněji. Nechal jsem si ho i nacenit (1.6T-GDI HEV 4X4, TOP) a na tu velikost auta a výbavu mi přišla naceněná rozumně. Nakonec jsem ji ale nebyl projet. Po projetí CRV jsem zjistil, že mi dobře vyhovuje a bylo to takové osvobozující zjištění, že nemusím šetřit na Tuareg, ani na Sorento, že CRV úplně vyhovuje. Jak jsi se zmínil o té převodovce - mě překvapilo, a dočetl jsem se to až tady v jedné recenzi, že i plug-in VW v EV režimu řadí přes 6 stupňové DSG. Takže pokud se člověk těší na plynulou EV jízdu, může být trochu zaskočený a zklamaný.
Toyota vs. Honda - ono se trochu energie ztratí i v té eCVT převodovce, ale je pravda, že účinnost (efektivita) hybridu od Toyoty bude lepší, a kombinovaná spotřeba ve finále nižší. U Hondy se ten pevný převod spíná jen při nízké zátěži - jízda ustálenou rychlostí 70-120, mírné zrychlování. Jakmile přijde potřeba zrychlení, nebo třeba kopec, pohon přepne do režimu elektrocentrály, aby se benzínový motor neptrápil. Člověk to pozná podle grafiky, a pak taky podle zvýšení otáček. V rychlostech nad 120 to také běží v režimu elektrocentrály. Prostě ten pevný převod tam sice je, ale pro vlastnosti auta není úplně určující, kdyby člověk nesledoval toky energií, neví o něm.