Recenze

9 Majitel

Honda CR-V 2.0 e:hev Elegance AWD

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda CR-V, foto 1 Honda CR-V, foto 2 Honda CR-V, foto 3 Honda CR-V, foto 4 Honda CR-V, foto 5 Honda CR-V, foto 6 Honda CR-V, foto 7 Honda CR-V, foto 8
Honda CR-V, foto 9 Honda CR-V, foto 10 Honda CR-V, foto 11 Honda CR-V, foto 12 Honda CR-V, foto 13 Honda CR-V, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta hybrid Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Měl jsem A4 Avant B9 (viz recenze), výborné firemní auto, hlavně na dálnice a delší trasy. Jako rodinné auto taky fungovala, ale určitě se dají najít rodinnější auta. Nám se narodilo druhé dítě a já přestal pracovat z domova, pronajal jsem si kancelář asi 6km od domova. Tím se mi hodně změnil režim jízd - každodenní dojíždění do kanceláře, cestou vyhodit dcerku do školky, cestou domů ji zase vyzvednout, tzn. namísto převážně delších služebních tras každodenní pojíždění po městě a mama taxi. A na to A4 není úplně komfortní auto - je celkem nízká na manipulaci s dítětem do sedačky, ani není celkově moc prostorná. I kombinaci dieselu a DSG tenhle nový režim používání moc nesvědčil.

Tak jsem se rozhodl A4 netrápit při každodenním poskakování po městě a koupit si na to vhodnější auto, nějakého rodinného pracanta. Po zkušenostech s manželky Merivou a Tiguanem jsem věděl, že chci vyšší auto, které je pro manipulaci s dětmi pohodlnější. A vlastně i celkově pro krátké trasy, kdy člověk často nastupuje a vystupuje je pohodlnější. Navíc se mi líbí ten pocit vzdušnosti.

Základní mantinely výběru byly tedy dané: středně velké až větší SUV, které zastane dobře úlohu rodinného i firemního auta, s motorizací a převodovkou vhodnou pro převážně krátké městké a příměstké trasy. Samozřejmě musí zvládat i občasné delší cesty za zákazníky.

Čím více jsem o autě přemýšlel, tím více jsme směřoval k něčemu elektrifikovanému. Projel jsem si i elektromobil a otevřeně říkám, že jízdní projev mě ohromil - plynulost, okamžitost reakcí, okamžitá dostupnost výkonu. Na druhou stranu, já chci mít jednoduchý život, a elektromobil mi stále přijde celkem omezující - plánovat dobíjení, plánovat zastávky. Otazník je podle mě také stále nad zůstatkovou hodnotu (cena vs. životnost baterií). A samozřejmě další věc je cena auta, která je u elektromobilů stále docela vysoká.

Takže volba se zužovala buď na full hybrid nebo plug-in hybrid. U plug-inu se mi líbilo, že většinu svých jízd bych odjezdil čistě na elektřinu, a přitom měl stále benzínový motor na delší trasy. Na druhou stranu, ta auta jsou poměrně komplikovaná (nechal jsem si nacenit Tarraco a Tiguan - turbo motor, DSG převodovka a k tomu elektropohon), řekněme, že oproti fullhybridu jsou cca o 200tis. Kč dražší (což se v uspořených nákladech na palivo jen tak nevrátí) a otazník nad zůstatkovou hodnotou je tam pro mě podobný jako elektromobilu (také poměrně drahá baterka, byť to auto vlastně může nějak fungovat i bez ní, resp. s baterkou za hranou životnosti). Špičkový plug-in je v RAV4, ten bych bral, ale tam už je cena mimo to, co můžu a chci utratit za auto.

Takže vše směřovalo k full hybridu. Vzpomněl jsem si, jak Martin Vaculík říkal, že hybridní systém Toyoty představuje nejspolehlivější pohon dnešních aut. A Priusy to dokazují. Začal jsem se tedy zajímat o Toyotu RAV4, která velikostně splňovala kritéria. Při tom jsem se dostal k několika srovnávacím testům RAV4 Hybrid vs. Honda CRV Hybrid, které všechny, překvapivě, vyhrálo CRV (v CZ a SK, v zahraničních testech to tak jednoznačné není). Nezbylo, než si obě auta vyzkoušet. V Toyotě byli velmi vstřícní a auto mi půjčili domů, mohl jsem si vyzkoušet dle libosti. V Hondě to byly nakonec dvě předváděcí jízdy (jedna před zapůjčkou RAV4, jedna po, abych si mohl potvrdit dojmy).

A i u mě to vyhrála Honda. Důvody byly asi 3: Důvod 1) plynulejší, lépe odladěné hybridní ústrojí. Hondí hybrid funguje jinak, než Toyotí. Toyota má paralelní hybrid, ve kterém se spojuje síla jednotlivých motorů. Hondu žene vpřed převážně silný elektromotor (135kW), benzínový motor funguje jako generátor proudu (elektrocentrála). Výsledek toho je, že Honda jezdí jako elektromobil - naprosto plynule, s okamžitými reakcemi na plyn a okamžitou dostupností výkonu. Jen do toho občas hučí vytočený benzínový motor. Který je ale poměrně dobře odhlučněný (lépe než v Toyotě). Celkově ten systém funguje tak, že pokud nemáte zobrazenou grafiku toků energií, nepoznáte, zda benzínový motor běží nebo ne (pokud nešlapete hondě na krk, nebo nejedete do kopce, kdy se motor vytočí a pak už o něm víte, někdy více, než byste chtěli). Ale v běžném městkém provozu fakt nepoznáte, jestli běží. To u Toyoty každé nastartování motoru zaznamenáte - motor zapomněli odhlučnit, v hybridním systému to cvaká, a někdy to autem i trochu škubne.
JirkaVejrazka a Mikesus, velcí zastánci hybridů od Toyoty, asi budou mít jiný pohled. Ale nevím, jestli si CRV vyzkoušeli...

Abych ale hybrid od Toyoty jenom nehaněl - musím uznat, že je příkladně efektivní. S půjčenou RAVkou jsem najel cca 200km, a na konci ukazoval palubní počítač spotřebu 4,8l/100km. A to jsem se nesnažil o žádnou eko jízdu. K téhle hodnotě jsem se s Hondou zatím ani nepřiblížil. V CZ testech vycházejí obě auta jako srovnatelně úsporná, ale v zahraničních testech většinou vyšla RAV4 jako úspornější, což asi i bude. Pak má také Toyota výhodu ve vyšších rychlostech, řekněme od 130km/h výše je znát výkonnostní převaha RAV4 (tam už se celkový výkon auta hodně odvíjí od výkonu spalovacího motoru, který má RAVka vyšší).

Jinak ale se mi oba ty hybridní systémy - Toyota i Honda - velmi líbí svou jednoduchostí. Atmosférický motor, jednoduchá eCVT převodovka (Honda dokononce bez převodovky - pouze jeden stálý převod, přes který se benzínový motor propojuje s koly při ustálené jízdě v rychlostech 70-120km/h). Líbí se mi, že obě automobilky při vývoji vše přizpůsobily hybridnímu pohon - spalovací motor, převodovku a že to jako celek velmi dobře funguje. U hybridů jiných značek mi přijde (Hyundai, Kia, VW), že automobilka vzala techniku, kterou už má (oturbený motor, převodovka), ke které přidala baterku a elektromotor, a že se tam výhody hybridu ztrácejí (motor a převodovka jsou stejně složité jako u nehybridní verze, motor není účinnější - nepracuje v Atkinsonovu cyklu. Přitom hybrid není jen o rekuperaci. Je to také o tom, že benzínový motor pracuje v optimální zátěži, v optimálních otáčkách - což mu umožňuje ta eCVT převodovka, a přebytky si ukládá do baterie, nebo si z ní naopak pomáhá. Díky tomu motor dosahuje vysoké účinnosti, která se blíží dieselu). Proto tedy u mě rozhodování mezi Toyotou a Hondou. Byť se mi velmi líbí i Sorento, které tu recenzoval JirkaVejrazka :-)

Důvod 2) Rodinnější, cestovnější charakter CRV. RAV 4 na mě působí při jízdě víc jako teréňák, přijde mi, že má v sobě robustnost a část genů užitkových Toyot typu Hilux. Honda na mě působí jako pohodové cestovní auto, s velmi komfortním podvozkem. Honda má také i přes kratší rozvor prostornější interiér (zejména v podélném směru na zadních sedačkách). Pro mé rodinné účely mě oslovila více.

Důvod 3) Odhlučnění - Toyota u RAV4 zapomněla odhlučnit motor i podběhy. Za mě odhlučnění neodpovídá ceně auta.

Ještě něco k ceně a výbavě - byla zvolena výbava Elegance s pohonem 4x4. Elegance je druhá nejnižší výbava, ale má víceméně vše, co potřebuji (vyhřívané sedačky, parkovací kamera, kožený volant, adaptivní tempomat, Apple CarPlay). Vyhřívaný volant a střešní okno, což jsou prvky, které nejsou nutné, ale líbily by se mi, jsou až u nejvyšší a poměrně drahé výbavy Executive. Cena byla cca 865tis. Kč vč. DPH, což mi u takhle velkého SUV s hybridním pohonem, automatem, čtyřkolkou, přijde jako OK. Dieselový Tiguan či Kodiaq by byl v automatu a čtyřkolce dražší.
V Toyotě mi udělali vynikající nabídku, kdy by vybavenější RAV4 Selection vyšla na skoro stejné peníze (jen o chlup více). Což by byla asi výhodnější koupě, ale CRV mi sedlo lépe.

Silné stránky

Komforní podvozek - podvozek CRV je až neskutečně komfortní. Na nerovnostech se jen tak hezky zhoupne. Mám v něm pocit jízdy jako v daleko větším a luxusnějším SUV. O Hyundai SantaFe se někdy píše, že je to Range Rover pro chudé. Já bych přesně tohle řekl o CRV. Speciálně v hybridní verzi, která je trochu těžsí, s lepším rozložením hmotnosti. Je to úplně jiný pocit, než při jizdě s Kodiaqem či Tiguanem. Podle mě se tenhle charakter podvozku k rodinnému SUV perfektně hodí.

Prostor - všude dost prostoru, s ohledem na délku a rozvor až nečekaně velkorysý prostor na zadních sedačkách (v testech naměřeno jen asi o 1cm méně než v Kodiaqu, první moje auto, kde mě dcera z dětské sedačky nemůže kopat do mého opěradla - nedokopne). K tomu dveře, které se otevřou do pravého úhlu, díky tomu se skvěle usazují děti do dětských sedaček.

Pohon - už jsem to popsal výše, pohon je naprosto plynulý, reakce na plyn okamžitá (zvláště v režimu Sport), dostupnost výkonu taky okamžitá. Auto prostě jezdí jako elektromobil, což i tak vlastně má být - pohání ho elektromotor 135kW, kterému vyrábí proud atmosférický dvoulitr a případně si dopomáhá z baterky.
Dobrá je také "převodovka" - tlačítkový volič na vyvýšeném středovém tunelu. Při řazení "D" a "R" se mění pouze polarita napájení elektromotoru, změna je tedy okamžitá a naprosto nepostřehnutelná (žádné cuknutí, zapadnutí kvaltu). Na manipulaci ve městě velmi pohodlné řešení.

Slabé stránky

Projev motoru při zatížení a při jízdě do kopce - při jízdě do kopce točí motor vysoké konstantní otáčky, což je trochu nepříjemné. Já bydlím na kopci u Českých Budějovic, a auto běžně funguje tak, že v rovinatých ČB se snaží max. využívat EV režim. Pak přijede pod kopec s celkem vybitou baterií, do kopce se spustí motor, který táhne auto do kopce a k tomu se snaží vyrobit energii do baterky, aby byla nějaká zásoba. Tzn. člověk jede do kopce 50-60km/h a motor točí a řve, jako kdyby to auto jelo na hranici svých možností (což tak není - při přidání plynu auto krásně zrychlí - otáčky zůstanou, elektromotor si vypomůže z baterky). Přišel už jsem ale na to, jak tenhle projev eliminovat - kousek před kopcem, řekněme 1-2km, zapnu režim Sport. V tomto režimu se auto snaží udržovat vyšší úroveň nabití baterie. Auto tedy mírně zvýší otáčky a dobíjí si baterku (což ale při jízdě po rovině téměř nepoznáte, rozhodně to není obtěžující). Pod kopec pak přijede s nabitou baterií, ze které si do kopce pomůže a nepotřebuje točit takové otáčky. Celkově je režim Sport velmi dobrý do kopcovitých tras a zatáčkovítých okresek - prostě na silnice, kde se často brzdí a zase zrychluje. Auto v něm udržuje nabití baterie, méně spouští EV režim, ale o to více si z baterie pomáhá při vyšší zátěži, a jízda je pak celkově příjemnější, otáčky motoru vyrovnanější.

Dynamika v rychlostech nad 140km/h - cca do 140km/h funguje auto dobře, pak už je to trápení (tady má výkonnější hybrid v RAV4 jednoznačnou výhodu a na dálnice se RAV4 hodí lépe).

Infotainment - infotainment je velmi zastaralý. Zastaralá grafika, pomalejší reakce a horší logika ovládání. Osobně jsem se toho hodně bál a musím říct, že to nakonec není tak zlé. Rozhodně to není věc, která by Vás od koupě CRV měla odradit.
- dá se nastavit jiný "skin", kde má infotainment dlaždicové uspořádání. Vypadá to moderněji a hlavně se ke všem funkcím dostanete na jeden klik (nebo na 2 kliky).
- ovládat telefon a audio jde velmi dobře přes přístrojový štít tlačítky na volantu. Tady žádné prodlevy nejsou a funguje to dobře.
- podpora Apple CarPlay a Android Auto - tzn. po připojení telefonu je vyřešena navigace, audio, telefonování i hlasové ovládání (siri se aktivuje přes tlačítko na volantu, funguje skvěle).

Navíc, infotainment je sice pomalější (má pomalejší odezvu), chová se ale konzistentně, nezamrzá ani jinak neblbne. Klimatizace má samostatné ovládání. Některá nová auto jsou na tom asi hůř.

Nemožnost konfigurace - neexistují příplatky, pokud člověk něco chce, musí zvolit vyšší výbavu. Tady má zase výhodu RAV4, která už nějakou konfigurovatelnost nabízí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Honda Bartyzal - zatím jen výměna oleje po záběhu, ale dobré. K dispozici náhradní vozidlo, celkově nadstandardní přístup.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Honda Bartyzal
Jednání s prodejcem perfektní. Trochu zklamání při přebírání auta - auta mají skladem, nějakou dobu stojí na dvoře, před předáním je myjí a při této předprodejní přípravě se jim podařilo udělat na laku drobné škrábance (jak z kartáčové myčky). Auto mi hned přeleštili, ale stejně, člověk nechce u fungl nového auta řešit strojní leštění laku, které z nového laku trochu ubere... Kdybych to věděl, požádal bych je, ať auto před předáním nemyjí, že si ho raději umyji sám.

 

Novinky v recenzi

17.1.2022 11:51

Dálnice s naloženým CRV

Jako rodinné dálniční auto máme primárně Tiguana (2.0TDI, DSG, rv. 11/2017, najeto cca 40tkm). Chtěli jsme s rodinnou (2+2) vyrazit na prodloužený víkend do rakouských Alp. Naložil jsem Tiguana až po střechu (vlastně s rakví i nad střechu), vyjeli jsme, ale auto po chvíli zacukalo, pak zahlásilo poruchu EPC + poruchu start stop a přešlo do nouzového režimu. Takže jsme se s ním vrátili zase domu, vše jsem přeložil do Hondy a vyjeli jsme s Hondou. Můžu tak alespoň zhodnotit, jak se chová plně naložený e:hev CRV v nepřátelském prostředí – na dálnici, v dálničních rychlostech.

A chová se překvapivě dost snesitelně. Všude v testech se píše, že pevným převodem se motor s koly pojí v rychlostech cca 70-120km/h. Ukázalo se, že i v rychlosti okolo 140km/h (tachometrových) zvládne Honda na dálnici cca 80% času jet v režimu pevného převodu. A v tomto režimu je úsporná, příjemná a vcelku tichá (není hlučnější než jiná benzínová auta - ten pevný převod musí být neskutečně dlouhý a mezi rychlostí 70 km/h a 140 km/h bude rozdíl řádově vyšších stovek otáček - přijde mi to jak 7. stupeň v přechozí A4, který točil při 130kmh cca 1900 otáček a při 180 asi 2300 otáček). V dálničních klesáních v režimu pevného převodu současně lehce dobíjí baterku, která vypomáhá v lehčích stoupáních. Nepříjemný projev tak přichází pouze při rychlejší akceleraci (ze 100km/h v omezení zpět na 140) a pak ve výraznějších stoupáních, která již motor v pevném převodu neutáhne. Pak přejde do režimu elekrocentrály s výrazným zvýšením otáček.

Obecně bych to shrnul tak, že dálniční rychlost CRVčku nevadí, vadí jí výraznější stoupání, která nezvládá v režimu pevného převodu a při kterých točí vysoké otáčky (a je celkem jedno, jakou rychlostí jedete, prostě kopec = nepříjemně vytočený motor).
Spotřeba byla 7,4l/100km při cestě tam (do Alp, tedy do spíše do kopce), a 6,7l/100km cestou zpět, průměr za celou dovolenou 7,1 l/100km. To mi přijde docela fajn, na to, že dálnice a kopce jsou pro hybridní CRV spíše za trest. Naftový Tiguan by se takhle naložený, s převahou dálnic, pohyboval cca 6-6,5l/100km. Jedna poznámka ke spotřebě – u CRV se palubní počítač oproti tankování liší max. o 0,1l/100km, u Tiguanu 0,4-0,5 l/100km. Pokud Tiguan ukáže 6,5l/100 a CRV 7,0l/100, tak přepočet dle tankování ukáže přibližně stejnou spotřebu.

Obecně bych to zase shrnul tak, že hybrid funguje. Kombinovanou spotřebu má cca stejnou jako diesel, ve městě nižší, mimo město vyšší, a tak to dává smysl (diesel převážně na dálnice, hybrid převážně do města). Dálniční pohoda v režimu pevného převodu u CRV příjemně překvapila, přesto je naftový Tiguan na dálnici lepší auto (v dálničních rychlostech zrychluje nenuceně, na pohodu, to se o CRV úplně říct nedá).

Když už jsem se pustil do srovnání pohonu a spotřeby naftového Tiguanu vs. hybridního CRV, dám sem pár dalších srovnávacích postřehů (v recenzi jsem srovnal CRV s RAV4, tady se pustím do stručného srovnání s Tiguanem – všechno jsou to relevantní konkurenti, cenou i kategorií).
Prostor, kabina:
CRV je o 10cm delší (4,6m vs 4,5m) a je to znát i na prostornosti (zejména v podélném směru na zadních sedadlech), ale pokud cestujete 2+2, nabízí Tiguan díky posuvným sedadlům a polohovatelné podlaze kufru slušnou variabilitu, a nakonec do obou aut naložím stejně nákladu. Zadní sedáky u Tiguanu jsou výš, tzn. podélného prostoru není potřeba tolik (kolena jdou méně před vás, jak sedíte výše). Celkově je Tiguan při délce 4,5m velmi prakticky vymyšlený a až překvapivě prostorný. Interiér Hondy se zdá být širší a celkově působí o něco vzdušněji (pocitově je CRV uvnitř větší a vzdušnější auto). Hondě bych vytkl kapsy ve dveřích, které jsou velmi malé. V Tiguanu hezky pojmou i 1,5l PETku.

Pracoviště řidiče, ovládání:
Tady vyzdvihnu Tiguana, který má velmi jednoduché a přehledné ovládání všeho (kompletní panel klimatizace, rychlý a přehledný infotainment, přehledný virtuál cockpit). Palubní deska možná působí obyčejně, je ale udělaná kvalitně a auto se celkově jednoduše používá.
U Tiguana taky vyzdvihnu sedačky (ErgoActive), které mají delší (nastavitelné) sedáky a výraznější boční vedení. Jsou možná i trochu tvrdší, na delší cesty jsou pohodlnější.
V Tiguanu pak také lépe fungují pomocníci – adaptivní tempomat (je plynulejší, není tak zběsilý jako v CRV), vedení v pruzích, asistent dálkových světel (v Tiguanu nemusím o světlech vůbec přemýšlet, v CRV automatická dálková světla vypínám – spouští se i ve městě, na osvětlené silnici, pak jim trvá, než reagují na protijedoucí auto – nefunguje to dobře).

Podvozek:
Asi největší rozdíl mezi auty. Tiguan je tvrdší, agilnější, jezdí skoro jako Golf. V zatáčkách přesnější, ale také méně komfortní. CRV má pohodlnější, měkčí podvozek. Určitě méně přesný na zatáčkových okreskách, ale o to pohodlnější. Mě se podvozek CRV velmi líbí, k rodinnému SUV mi pasuje lépe a při jízdě s CRV mám pocit, že řídím o třídu větší SUV (pocit plavné lodi, vs. trochu uskákaného kompaktu). Pro sportovnější jízdu je určitě lepší Tiguan (podvozkem i motorem), ale já už sportovat nepotřebu. Pohodová atmosféra CRV má něco do sebe.

Pohon:
V Tiguanu 2.0 TDI 110kW (chip cca 135kW), 7DSG (DQ 500). Tato dvojspojka mi přijde celkem povedená – není úplně rychlá (kvalty mění trochu váhavě, s prokluzem spojek), ale je naladěná do komfortu, změnu stupňů neprovází cukání (provází ho prokluz jak u automatu s hydrodynamickým měničem), do Tiguanu podle mě fajn (DQ 381 sází kvalty rychleji, ale zase si někdy cukne. Výhoda DQ 381 je delší 7. stupeň). Celkově je pohon povedený, ale má jednu nectnost DSG převodovek – prodleva při potřebě zrychlení z malé rychlosti. Klasická situace – dojíždíte do křižovatky (po vedlejší), rozhlížíte se, stále pomalu jedete, máte volno tak přidáte, a v tomhle případě chvíli trvá, než se sepnou spojky. Takže mezera, do které jste se chtěli vejít, téměř zmizí. To je vlastnost, kterou jsem zažil u všech DSG převodovek. Pokud zastavíte úplně, je dvojspojka rychlá, ale z té nízké rychlosti, kdy má spojky rozepnuté (dojíždí do křižovatky jakoby s vyšlápnutou spojkou), je tam ta prodleva vždy. A pak taky nepříjemně trochu trvá sepnutí spojek při zařazení zpátečky a zpět. Takže podélné parkování do malého prostoru je trochu za trest. Do města je plynulý pohon CRV mnohem příjemnější – pohodlnější, i reálně rychlejší. Mimo město, a zejména pak na dálnici, mi lépe vyhovuje pohon Tiguanu.

Obě ty auta mám rád, Tiguana i CRV. Nemáme v rodině auta úplně striktně rozdělené - Tiguan je spíše manželky a CRV spíše moje, ale současně CRV je především do města a Tiguan na delší cesty, takže si auta měníme dle potřeby a plánovaných jízd. A jaké auto bych si nechal, kdybych si mohl nechat jenom jedno? To je těžká otázka... nevím.

4.1.2022 10:46

Doplněny fotky

Doplnil jsem fotky, hlavně fotky infotainmentu v "dlaždicovém" skinu, který nastavení nabízí. Na mě tenhle skin působí o něco moderněji, a hlavně se v něm na jeden až dva kliky dostanu ke všemu, co potřebuji. Nikde jinde jsem fotky dlaždicového skinu nenašel, pro mě bylo příjemné překvapení, že může infotainment vypadat takto. Jak píšu v recenzi, infotainment je zastaralý (hodně - pomalejší reakce, grafika, trochu horší přehlednost), ale dá se s ním normálně rozumně fungovat.

Sedačky jsem u Honda Bartyzal nechal potáhnout do kůže. Při koupi auta jsem měl jasno, že kožené sedačky bez odvětrávání nechci (proto výbava Elegance). Ale nějak mi během tří měsíců používání přišlo, že k pohodovému charakteru CRVčka (plavnost podvozku, plynulost pohonu, prostor v interiéru) se kůže vyloženě hodí. Tak jsem si řekl, že ji vyzkouším. Potah působí velmi dobře, pokud ho člověk nezačně vyloženě zkoumat, nepozná, že jde o potahy. Interiér to zvedlo, vypadá teď skoro až luxusně :-). Kůže je perforovaná, což by dle zkušeností okolí mělo být v létě příjemnější (méně hrozné), než kůže hladká. Uvidíme. Kdyby to bylo zlé, dají se potahy zase sundat... Když se mě někdo zeptá, jestli jsou kožené sedačky lepší, než látkové, tak odpověď je, že z pohledu objektivních kritérií ne - v zimě studí, v létě pálí, v zatáčkách na nich člověk klouže... Ale stejně - to sezení v kůži má své kouzlo. Je to moc fajn pocit, a v interiéru to dobře vypadá (můj názor). Líbí se mi to.


Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2.0 e:hev Elegance AWD

Další vozy Honda CR-V



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Made in Japan.

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9

135kW elektromotoru celkem stačí. Výkon benzínového motoru je 107kW, z toho je zřejmé, že max. výkon 135kW je dostupný pouze dočasně (po dobu několika málo minut, kdy může pomáhat baterka). Což ale stačí - více nepotřebujete.

spotřeba
9

Systém funguje dobře. Na benzínové AWD s výkonem 135kW a hmotností 1,8tuny je kombinovaná spotřeba mezi 6-7 litry podle mě super. Je na úrovni dieselu. Ve městě je úspornější hybrid, na delších trasách diesel.

hlučnost motoru
8

Motor je lépe odhlučněný než v RAV4, přesto zejména v táhlých stoupáních jsou konstatní vysoké otáčky motoru trochu nepříjemné.

kvalita sedadel
9

Taková americká křesla bez výraznějšího bočního vedení.

brzdy
10

Většinu brždění obstará rekuperace elektromotorem.

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor je ok, škody chybějící tunelu na lyže, a škoda, že sedačky nejdou posouvat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…