Recenze

9 Majitel

Audi A4 Avant 2.0TDI Quattro

9.20 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Audinka Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:83000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Měl jsem Golf VII Variant starý necelé 3 roky, skvělé auto (viz moje recenze), ale firmě se dařilo, byly v ní nějaké přebytečné peníze a já měl roupy a začal jsem se poohlížet po něčem "luxusnějším" - větším autě v automatu a čtyřkolce.

První do oka mi padla Škoda Kodiaq. Byl jsem ji projet a trochu mě zklamala. Je to velmi praktické, prostorné auto, ale co se týče odhlučnění, naladění podvozku, provedení interiéru, apod., nepřipadal jsem si v Kodiaqu jako v luxusnějším autě oproti Golfu VII. Prostě jsem tam to množství peněz navíc neviděl... Musím tedy říct, že tehdy jsem ještě neměl žádné dítě a nehodnotil jsem auto úplně praktickými měřítky, dnes už bych to asi taky hodnotil trochu jinak.

Pak jsem se spíše shodnou náhod svezl v Audi A4 Avant B9, 2.0 TDI Quattro. A to mi naopak padlo do oka velmi. Provedení interiéru, celková robustnost auta, úroveň odhlučnění - to byl jiný svět. Myslel jsem si, že jedu klasicky 100-110, když mě prodejce upozornil, že už jedu 135, abych dával pozor...

Byla to doba, kdy leasingová společnost Arval pro podpoření prodeje nabízela Audi A4 na velmi výhodné půlroční a roční operáky, aby ve spolupráci s Audi podpořili prodeje nové generace B9. V tabulkách to asi vycházelo jako super nápad, realita pak byla jiná - nikoho asi nenapadlo, že když se na trh dostanou desítky půročních Audi A4, že nebude jednoduché je prodat. No, celé to vedlo k tomu, že cena těchto aut po půlročním operáku začala v bazarech velmi rychle klesat. Z asi 960tis. Kč vč. DPH se nakonec dostala až na 780tis. Kč vč. DPH, za kterou jsem já jednu kupil (najeto 22tis. km, 9 měsíců staré auto). Byla to cena cca srovnatelná jako u Superbu či Passatu se stejným motorem a čtyčkolkou. Ale nesrovnatelně jinou čtyřkolkou.

Recenzi dávám zpětně, dříve nebyl čas. Auto jsem měl necelé 4 roky (leden 2018 - říjen 2021), najezdil jsem s ním 60tkm a sloužilo velmi dobře, byl to v něm moc příjemný čas. Ale přišlo na svět druhé dítě a mě se také docela změnil režim jízd (většina cest po městě a okolo), tak přišel čas pro něco rodinnějšího a vhodnějšího na městké popojíždění... Blíže bude v další recenzi.

Silné stránky

Quattro - v této motorizaci klasický diferenciál Torsen, tedy stálý pohon všech kol s rozdělením 60% na zadek a 40% na předek, lehce tedy preferuje zadní nápravu. Jo, audi s plnotučným Quattrem je spíše zadokolka než předokolka. A je to moc fajn jízda, v každé zatáčce pod plynem citíte, jak vám zadní náprava pomáhá ji vykroužit. A když na sněhu vypnete stabilizaci, je s touto čtyčkolkou i dost zábavy.

Odhlučnění: odhlučnění a maskování rychlosti je až neskutečné. Ještě ve 180km/h na dálnici se dá vcelku dobře povídat se spolujezdcem či telefonovat přes handsfree, aniž by člověk musel vysloveně křičet.

Tuhost, poctivost auta: zdá se mi, že v době, kdy automobilky šetří, kde se dá, tak německé prémiovky úplně nemusí a stále si mohou dovolit postavit poctivé, robustní auto. Krásná tuhost a jistosta auta (nemyslí tvrdost podvozku, ale tuhost karoserie). Prostě, člověk si v tom autě připadá velmi jistě, nepůsobí papírově jako některá dnešení auta. To auto je i dost těžké (pohotovostní hmotnost myslím okolo 1,6tuny, což je na středního kombíka dost)

Motor: 2.0TDI 140kW - za mě asi optimální kompromis mezi silou a spotřebou. V Audi spodélnou zástavbou motoru naladěný trochu lépe, než v koncernových sourozencích.

Infotainment: Audi MMI - jednoduchý, přehledný a rychlý infotainment se skvělým ovládáním v podobě kolečka na středovém tunelu. Po faceliftu A4 B9 bohužel tento ovládací prvek zmizel, od té doby se displej ovládá dotykem, což mi přijde jako horší řešení (více odvádí pozornost, navíc displej je docela daleko - je to na hodně nataženou ruku).

Audio - byť základní nepříplatkové audio, velmi pěkně hraje. Má, kromě repro ve dveřích, také takový větší centrální reproduktor uprostřed palubní desky pod sklem, který tomu dost pomáhá. Přímé srovnání např. s manželky Tiguanem II., který taky není zrovna levné auto, ukazuje nečekaně velký rozdíl.

Světla - nemám matrix led, pouze bixenony, ale svítí skvěle.

Slabé stránky

DSG - byť je to převodovka velmi rychlá a mimo město příjemná, má své mouchy. Za studena je trochu cukavá, a mě tedy velmi vadily její prodlevy v nízkých rychlostech. Klasická situace - dojíždíte do křižovatky, přibržďujete, rozhlížíte se, jedete cca krokem, je tam krásná mezera, tzn. přidáte, abyste se do ní vešli a tady vždy přijde nepříjemná prodleva, během které vám mezera téměř zmizí. Přidáte více plynu a auto vyrazí zbytečně zběsile. Pak také dlouhá prodleva v sepnutí spojek při přeřazení na zpátečku. Prostě do města to není moc pohodlná převodovka - hydrodynamické měniče, ale i CVT převodovky jsou do města lepší.

Prostor: vzhledem k délce auta podprůměrný vnitřní prostor (subjektivně méně podéného prostoru než v Golfu VII. Varianta). Inu, daň za podélné uložení motoru (ale bez něj by zase nemohlo být plnotučné Quattro).

Příplatková politika Audi - prémiovky fungují tak, že auto je v základu nevybavené a vy si připlatíte, co chcete. Poskládáte si auto individuálně na míru. Ty příplatky cenu velmi vyšroubují, pak to trochu kompenzuje sleva, která je větší než u maninstremových značek. Když pak vybíráte z ojetin, jako já, je potřeba hodně důkladně zkoumat, co auto má a co ne, zda tam něco podstatného nechybí. Když kupuje třeba Superb, víte, že ve výbavě Style s paketem plus vše co potřebujete bude. Tady to tak nefunguje. Některé příplatky jsou ale u prémiového auta střední třídy až absurdní - třeba za kůží potažený volant (bez příplatku plastový), za tlačítko "Autohold" (bez příplatku zaslepené), za obyčejný tempomat (jinak jen omezovač rychlosti), za dvouzónovou klimu. Skutečně v inzerátech najdete A4 s plastovým volantem, protože někdo zapomněl zaškrnout příplatek za volant v kůži. Třeba ho vůbec nenapadlo, že v základu bude bez kůže... Myslím, že takovéhle prvky výbavy by měly být ve standardu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Závady:
- zaseknuté sklápění sedaček
- vyhřívání opěradla řidiče

Odstraněno v záruce. Servisován Porsche ČB, vše ok.

 

Novinky v recenzi

7.1.2022 08:46

Quattro

V diskuzi jsme vedli debatu, jaký typ pohonu všech kol má A4 2.0TDI Quattro. Zda Torsen, nebo lamelovou spojku. Má torsen, tedy stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem, v této generaci preferující zadní kola (standardní rozdělení toč. momentu je 40 předek:60 zadek). Protože jsou v označení quattro trochu zmatky a poměrně špatně se to hledá, přikládám link přímo na stránky audi, kde se to dá pro každou motorizaci najít. konkrétně tady https://www.audi.cz/a4/a4-avant/technicka-data

U motorizace 40TDI Quattro uvedeno: Druh pohonu: Permanentní pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem

U motorizace 45TFSI Quattro uvedeno: Druh pohonu: Pohon všech kol quattro s technologií ultra.


Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8

Na kombík střední třídy podprůměrná prostornost. Inu, prémie s podélně uloženým motorem.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…