Honda CR-V (2021)
15.12.2021Měl jsem A4 Avant B9 (viz recenze), výborné firemní auto, hlavně na dálnice a delší trasy. Jako rodinné auto taky fungovala, ale určitě se dají najít…
Honda CR-V (sevi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Super recenze 15.12.2021 18:12 popet11
- Co dodat 15.12.2021 19:22 St.
- Málem bych zapomněl 15.12.2021 19:26 St.
- Hezka recenze! 16.12.2021 13:53 JirkaVejrazka
- Pěkné 16.12.2021 19:49 Mikesus
- Toyota vs Honda 16.12.2021 22:55 Loptos
- Rodinný ideál 17.12.2021 12:27 GeekStar
- Opakované startování 18.12.2021 14:46 CTRplus
- Gratulujem ! 20.12.2021 09:40 spacesurfer
- Pěkná recenze, ale... 21.01.2022 11:40 Tomogo
- gratulujem k autu 13.03.2022 11:15 jeremy82
-
St. 15.12.2021 19:22
Co dodat
Mám toto auto 2. rok. Kupoval jsem hlavně kvůli originálnímu motoru. Máme v rodině auto rádi, jen jsem nechtěl kožená sedadla, tak po manželce “pumpuji” sedadlo na zem, ona pak zase úplně nahoru. Nemám rád vytočený motor, tak mě do kopce všichni předjíždějí. Infotainment mi vůbec nevadí. S Apple CarPlay je vše v pohodě. S Android to funguje ještě lépe (navigace na displeji před volantem). Měl jsem 3. generaci CR-V a byla trochu bytelnější, šetřit se musí.. Jen mě překvapuje, že v žebříčcích je u nás Honda tak nízko. Toto konkrétní auto, i jiné Hondy, co jsem měl, byly skvělé.-
popet11 15.12.2021 21:30
« Re: Co dodat
Tak kožená sedadla jsem nechtěl taky, ale přebila to touha mít el. ovládání kufru, paměť na sedadle řidiče a vyhřívaný volant :-)
Taky moc nechápu, proč se u nás CR-V prodává tak významně hůř než RAV4. Toyota je sice skvělá, ale Honda mi z těchto dvou aut přijde prostě pocitově na vyšším levelu ve všem.
-
JirkaVejrazka 16.12.2021 13:53
Hezka recenze!
Moc pekne napsane! Hondou jsem nejel. Okolo prelomu tisicileti jsem byl fascinovan Hondou Insight (ano, tou prvni, osklivou, dvoumistnou a nepovedenou) a ta me vlastne privedla k hybridum a pozdeji k Priusu. Od te doby jsem ale nemel tu cest.
Mne se na pohonu od Toyoty libi to, ze dokaze maximalne efektivne vyuzit dostupnou energii. Kdezto system Hondy v nizkych rychlostech prevadi mechanickou energii na elektrickou a zpet, zatimco pri primem zapojeni spalovaku ten spalovak musi bezet v pomerne sirokem pasmu otacek a v nekterych rychlostech i mimo idealni energetickou ucinnost. O vyssich rychlostech uz jsi napsal sam :-)
Sorento (a obecne Hyundai/Kia) by se ti asi nelibilo. To propojeni spalovaku s sestistupnovou prevodovkou je tezky sok pro nekoho, kdo uz zazil hybridni pohon od Hondy nebo Toyoty, o EV nemluve :-) Zvlast v rezimu "Eko" a nizkych rychlostech ma sklony docela cukat a rozmyslet se, ktery motor zrovna pusti ke slovu.-
sevi 16.12.2021 20:09
« Re: Hezka recenze!
Díky! K Sorentu - zajel jsem se letos podívat na auta na náplavce a vlastně se mi tam hodně líbily jen 2 auta. VW Touareg (který je ale cenově už trochu daleko. V6 TDI by se pro můj režim používání nehodil a plug-in je cenově úplně mimo moje možnosti) a právě Sorento. Při přímém srovnání se SantaFe na mě působilo mnohem lépe, luxusněji. Nechal jsem si ho i nacenit (1.6T-GDI HEV 4X4, TOP) a na tu velikost auta a výbavu mi přišla naceněná rozumně. Nakonec jsem ji ale nebyl projet. Po projetí CRV jsem zjistil, že mi dobře vyhovuje a bylo to takové osvobozující zjištění, že nemusím šetřit na Tuareg, ani na Sorento, že CRV úplně vyhovuje. Jak jsi se zmínil o té převodovce - mě překvapilo, a dočetl jsem se to až tady v jedné recenzi, že i plug-in VW v EV režimu řadí přes 6 stupňové DSG. Takže pokud se člověk těší na plynulou EV jízdu, může být trochu zaskočený a zklamaný.
Toyota vs. Honda - ono se trochu energie ztratí i v té eCVT převodovce, ale je pravda, že účinnost (efektivita) hybridu od Toyoty bude lepší, a kombinovaná spotřeba ve finále nižší. U Hondy se ten pevný převod spíná jen při nízké zátěži - jízda ustálenou rychlostí 70-120, mírné zrychlování. Jakmile přijde potřeba zrychlení, nebo třeba kopec, pohon přepne do režimu elektrocentrály, aby se benzínový motor neptrápil. Člověk to pozná podle grafiky, a pak taky podle zvýšení otáček. V rychlostech nad 120 to také běží v režimu elektrocentrály. Prostě ten pevný převod tam sice je, ale pro vlastnosti auta není úplně určující, kdyby člověk nesledoval toky energií, neví o něm.-
JirkaVejrazka 16.12.2021 21:07
« Re: Re: Hezka recenze!
Jo, Sorento se za tu cenu velmi povedlo, myslím. Ale taky má spalovák i elektromotor před šestistupňovou převodovkou a s hladkostí eCVT se to prostě nedá srovnávat.
O tom pevném převodu jen při víceméně konstantní rychlosti vím. Ale konstatní rychlost při sedmdesátce a při stodvacítce při stejném převodu znamená jiné otáčky motoru a jsem přesvědčen, že celý tenhle rozsah otáček nemůže být v ideálním pásmu účinnosti.-
sevi 17.12.2021 08:12
« Re: Re: Re: Hezka recenze!
On ten převod je hodně dlouhý, takže tam zase tak velký rozdíl otáček mezi 70 a 120 není (škoda, že se nedá na přístrojovém štítu vyvolat otáčkoměr, mě by zajímalo, jaké otáčky to točí), ale něco na tom, co píšeš, bude, je fakt, že ta RAVka je zvláště ve vyšších rychlostech (100+) úspornější.
Díky za postřehy a doplnění!
-
-
-
-
Mikesus 16.12.2021 19:49
Pěkné
Moc hezky napsaná recenze. Přidej ještě pár fotek, ať si můžeme prohlédnout auto ze všech stran a detailů.
Ohledně zkusenosti s autem, jen krátká predvadecka před skoro 3 lety, musím si říct o něco delšího trochu a oživit si to.
U rav4 mi nepřišlo nějaké špatné odhlučnění, ale s rav4 klasikou jsem jel naposledy při uvedení na trh, tedy taky 3 roky a mohlo se to i nějak změnit od té doby, , pak už jen s PHEV a ta byla odhlucnena hodně dobře.
Určitě v porovnani s corollou je CRV tišší, s rav4 nejsem schopen aktualne říct. A s Highlanderem je to nefér srovnání, stejně jako s tou PHEV rav4, to jsme cenove jinde. Cukani u rav4 jsem si nevšiml, u HL občas jo při specifických podmínkách v nízkých rychlostech při plném rejdu, tak awd-i nějak způsobí ubrání a následném přidání vykonu ne úplně sjednoceně. Možná to bylo u RAV4 stejne, jezdil jsem s klasikou jen s 2wd.
-
sevi 16.12.2021 20:21
« Re: Pěkné
Děkuju! Fotky doplním. A díky i za pěknou recenzi na Higlander! Přišlo mi, že v RAV4 člověk docela zaznamená přechod mezi pohony, vnímá, že je tam více režimů. U CRV ne... Samozřejmě v zátěži slyší vytočený motor (to je u obou stejné), ale nastartování spalováku a přechod do EV režimu v CRV člověk běžně pozná jen podle grafiky. Z části je to tím, že i v EV režimu vydává CRV určitý zvuk (pro varování chodců).
CRV jezdí jako elektromobil. Je to elektromobil na benzín a mě to přijde fakt příjemný.
RAVka, a obecně hybrid Toyoty, zas asi nemá konkurenci v efektivitě - resp. má konkurenci u Fordu, který Toyotí systém bez okolků okopíroval. Hondí systém se zase chystá okopírovat Nissan (u představení nového Qashqai informoval, že přijde sériový hybrid e-Power, kde bude spalovák fungovat pouze jako zdroje elektřiny pro elektromotor). -
-
Mikesus 16.12.2021 22:45
« Re: Re: Pěkné
jede hezky v přímce, zatáčky no. Váha je znát. Nicméně i na dálnici se rozjela dost pěkně. Až si člověk říkal, škoda toho omezovače, protože na něm jsi doslova za pár vteřin.
Já ji měl též v hledáčku, ale upřímně, za stejné peníze RAV4 PHEV nebo Highlander, tak mám jasno, i když je RAV4 mnohem rychlejší a s výhodou EL značek.
-
-
Loptos 16.12.2021 22:55
Toyota vs Honda
Diky za recenziu. Dlho som premyslal nad CR-V ale nakoniec zvitazila Camry. Ano su to hruska s jablkami ale mal som Civic, chcel som hybrid a Honda ma len CRV. System v Honde fungoval perfektne, dynamika do 120 bola prikladna, ale vadila mi slabsia dynamika nad 130km/h kde Toyota stale leti relativne slusne kde sa pohybujem na dlhych dialnicnych presunoch, tak, ako pises. Vtedy este bola k dispozicii blackline, ktore ma chytila za srdce. nakoniec som sa ale s Camry dostal na o vela lepsie peniaze ako v pripade CRV. nech auticko sluzi, mat potrebu druheho auta do rodiny, je to jasna volba. Oproti RAV je to lepsie auto aj za mna.-
sevi 17.12.2021 08:19
« Re: Toyota vs Honda
Díky za comment. Naprostý souhlas, že dálniční raketa CRV rozhodně není, a pokud bych měl v jízdách převahu dálnic, nevybral bych si ji. Ale to asi ani RAVku, na dálnici je pro mě stále nejefektivnějším pohonem diesel, zvláště u vyššího SUV.
Blackline vypadá výborně, zvenku i uvnitř (hodně se mi líbí, jak jsou všechny lišty laděny do tmavé barvy, interiér vypadá decentněji, luxusněji). Já jsem v autě nechtěl kožené sedačky bez odvětrávání. Ale teď, po čase používání CRV mám pocit, že se k charakteru toho auta kožené sedačky vyloženě hodí -- taková ta americká plavnost podvozku, široká křesla bez výrazného bočního vedení, prostě mi do toho začala kůže pasovat, a možná škoda, že jsem se nad výbavami více nezamyslel. Ale ve chvíli koupě jsem měl jasno - kožené sedačky bez odvětrávání ne = jediná volba, výbava Elegance.
Ať Camry také dobře slouží!
-
-
GeekStar 17.12.2021 12:27
Rodinný ideál
Pěkně sepsáno. Já CRVčko koupil manželíně. Taky jsem při výběru váhal nad RAV4 a CRV jsem vybral podstatě ze stejných důvodů, plus dalším důvodem pro mne byl lepší pohon 4x4, kdy řešení od Toyoty s dvěma elektromotory není optimální, a taky design, tahle Honda se mi prostě líbí.
Tohle auto je dokonalý rodinný ideál, úžasně prostorné, přitom to nemá 5 metrů, takže bezvadné i na skákání po městě, po školách, kroužcích a nákupech, kde to navíc je opravdu úsporné. Světlá výška dovolí kde co a auto překvapuje i výkonem, elektromotor za to umí vzít. Papírově podstatně silnější Toyota jede v podstatě stejně, rozdíl se projevuje opravdu až nad 130 kmh.
Nicméně dojel jsem s tím i 1000 km do Chorvatska, byť mám druhé auto na dálky vhodnější, chtěl jsem Hondu vyzkoušet, a super - křesla parádně pohodlná, autopilot funkční, člověk se jen přidržuje volantu, auto řídí samo. Spotřeba při dálkové cestě na tempomatových 140 km/h byla 7,2 litrů na sto kilometrů, za mne naprosto v pohodě vzhledem k tomu, že to není primární teritorium toho auta. -
CTRplus 18.12.2021 14:46
Opakované startování
Hezky sepsaná recenze. Mám stejné, půl roku staré, jen v nižší výbavě. S autem celková spokojenost, jen mívám problémy s opakovaným startem. Jezdím často město a jsou dny kdy během dopoledne startuji i 10x v kratších intervalech a už se mi několikrát stalo že jsem musel volat asistenci aby mě boosterem nahodili. Navíc ráno sednu do auta a někdy čekám 3min než se celé auto "probudí". Dle vyjádření prodejce je to normální. Máte podobný problém? ;-\-
sevi 18.12.2021 19:57
« Re: Opakované startování
Díky za příspěvek. Ani jeden z těch problémů mě zatím nepotkal. A normální mi to tedy nepřijde. 12V baterka sice nemá velkou kapacitu, ale jak nemusí točit startérem, nemělo by to asi vadit... Já mám auto chvilku, tak jsem zvědavý na příspěvky zkušenějších.-
pevec1 18.12.2021 20:49
« Re: Re: Opakované startování
Zdravím, taky jsem si udělal podobnou radost, ale jen 2WD, cca 3 měsíce. Za mě super.
S tím startováním se mi to moc nezdá, zatím žádný problém, a nabíhá téměř okamžitě.
A to jezdím také dosti po městě. Co se týká spotřeby, zatím mám dlouhodobou 5,8. Dálnici ještě nemám moc vyzkoušenou, uvidím v létě.
Ještě bych přidal postřeh ohledně asistentů. Systém udržování v jízdních pruzích vypnuto. Při častých jízdách např. po okreskách hrůza.
-
-
Mikesus 18.12.2021 21:00
« Re: Opakované startování
To vypadá spíš na vadnou baterku.
U corolly po 2 letech mi odešla. Bylo to, ze jsem dojel po 609km dlouhé trase zastavil na parkovišti na 10 minut a už nenastartuju.
Pak u Highlandera 2x, ale protoze mi špatně zapojili palubní kameru, takže vybila baterku, pokud jsem 3 dny nejel. Po prepojeni jak měla být je to už ok.
Takze pokud nemáš taky špatně zapomenou palubní kameru, tak bych to normálně reklamoval. Tohle se přeci stávat nemá. Nevím tedy jak Honda, ale Toyota ani alternátor nemá a nabíjí 12V z hybridní baterie přes DC-DC převodník. Takze ani krátké trasy ani časté startování by to dělat nemělo. -
Mikesus 18.12.2021 21:02
« Re: Opakované startování
Případně si pořiď powebanku s boosterem. Stojí asi 1500 a hybrida s tim nahodis úplně v poho. Buď nabíjí telefon/tablet nebo nastartuješ auto v případě potřeby.
Ja ji po nenastartovani, než jsem se dostal do servisu na prepojeni, pořídil a jednou i pouzil. I v případě že ji nemáš nabitou, tak si ji doma nabíjes dřív než přijede asistence.
-
-
spacesurfer 20.12.2021 09:40
Gratulujem !
Výborná recenzia, vždy oceňujem takéto info od užívateľov, lebo testy na webe bývajú jednak často hyper-kritické alebo neobsahujú takéto user-info, ktoré sú pre potenciálneho záujemcu dôležitejšie ako plač nad vekom infotainmentu. Mali sme Hondu Civic a vymenili sme ju za Toyotu Corollu Hybrid... aj preto, lebo Honda nemá kompaktný hybrid. Americký Insight je pritom krásne auto s principiálne zhodným pohonom ako má tvoja CR-V. Je to sedan, tak asi preto ho do Európy netačili... škoda :-) -
Tomogo 21.01.2022 11:40
Pěkná recenze, ale...
... jak píšeš, je to prostě do města a kolem něj.
Ten zvukový projev a ta spotřeba na dálnici 7,1 je docela nelichotivá hodnota. Osobně jezdím dalnici v zimě za 7,5 a v létě za cca 7 a to mám 3.0 TDI.
Nevím, ale nějak se mi ten pokrok vytrácí a přemýšlím, jestli to zelené směřování dopravy za každou cenu má skutečný smylsl. Podle mě ne a měly by se prodávat všechny vozy tak aby si každý vybral dle preferencí. Já třeba vím, že protože jezdím hodně dálnice, tak si takové auto, jako máš ty, nikdy nekoupím.Stejně tak jako si asi nikdo nekoupí moje, když chce jezdit po městě.-
sevi 24.01.2022 13:08
« Re: Pěkná recenze, ale...
Souhlas, každý typ pohonu se hodí pro nějaké užívání, s určitým profilem jízd. Tohle hybridní CRV je podle mě fajn univerzální rodinné auto pro někoho, kdo má převahu městkých a příměstkých tras (kde je velmi pohodlné a efektivní). A ví, že na dovolenou ho to auto taky spolehlivě doveze, byť s horší spotřebou a horším projevem motoru na dálnici, než nafťák.
Pokud někdo jezdí převážně dálnice, tak tam nic lepšího a efektivnějšího než diesel neexistuje, a asi ani nebude existovat. Dieselové motory dávají smysl a měly by zůstat jako varianta (např. přezbrojit SQ7 z nafty do benzínu a říkat tomu ekologie, to nevím. Stejně, jako je podle mě škoda naftového Kodiaqu RS).
Jak se neštítím dieselu, nebránil bych se ani čistému EV, jako druhému autu do rodiny. Když má člověk možnost dobíjet doma, proč ne.
Ta moje spotřeba 7,1 byl mix, ve kterém byly převážně dálnice, ale taky krajské silnice (z ČB až k Freistadtu), obce,... Čistá dálniční spotřeba bude vyšší (7,5l a víc), ale i to mi na benzínové SUV velikosti CRV přijde jako naprosto přijatelná hodnota a mě vlastně příjemně překvapila.
-
jeremy82 13.03.2022 11:15
gratulujem k autu
Ahoj, tiež som kúpil CRV a výber neľutujem. Mám ju asi 1 mesiac a zatial asi 1000km (jedna nádrž). Vyberal som medzi RAV4 a CRV, v oboch som sedel, ale toyota mala v interieri pár lacných detailov, ktoré sa mi nepáčili. Mimochodom Toyota sa vyrába v Rusku, Honda v Japonsku. Tiež som uprednostnil, ak píšeš Ty, väčší komfort pri cestovaní, lepšie odhlučnenie, plynulejší rozjazd pred mrštnosťou, lepším zrýchlením a o niečo lepšou spotrebou. Inak auto jazdí len po meste a v blízkom okolí a prvá nádrž vyšla na 6,8.
Mám verzi Executive hybrid 4x4 přes 2,5 roku a najetých skoro 60 tis. km. S autem většinou jezdí manželka, ale musím říct, že bysme ho klidně koupili znovu - veliká spokojenost.
Ale drobné chybky se u auta taky najdou:
- zadní sedadla nejde posouvat - je to škoda, protože je na nich skoro až zbytečně moc místa a dal by se tak třeba na dovolenou krásně rozšířit kufr
- ani u nejvyšší verze Executive nemůžete mít odvětrávaná přední sedadla a 360-stupňový kamerový systém
- LED světla svítí sice hezky, ale co si budeme říkat, adaptivní prostě nejsou :-(
- keyless by mohl být i na zadních dveřích.
Ale tím snad negativa končí. Kupodivu mi ani nevadí nic moc grafika infotainmentu - je to otázka zvyku. Jízdní vlastnosti, prostornost, podvozek, spotřeba a třeba i velmi rozumné ceny garančních prohlídek v Hondě to pohodlně dorovnávají k plné spokojenosti.
Věřím, že tvoje recenze a možná i těch mých pár poznámek navíc, někomu pomůže při výběru nového auta.