Diskuse

Honda CR-V (2021)

15.12.2021

Měl jsem A4 Avant B9 (viz recenze), výborné firemní auto, hlavně na dálnice a delší trasy. Jako rodinné auto taky fungovala, ale určitě se dají najít…

 

Honda CR-V (sevi)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto Loptos

    Loptos 16.12.21  22:55

    « Toyota vs Honda

    Diky za recenziu. Dlho som premyslal nad CR-V ale nakoniec zvitazila Camry. Ano su to hruska s jablkami ale mal som Civic, chcel som hybrid a Honda ma len CRV. System v Honde fungoval perfektne, dynamika do 120 bola prikladna, ale vadila mi slabsia dynamika nad 130km/h kde Toyota stale leti relativne slusne kde sa pohybujem na dlhych dialnicnych presunoch, tak, ako pises. Vtedy este bola k dispozicii blackline, ktore ma chytila za srdce. nakoniec som sa ale s Camry dostal na o vela lepsie peniaze ako v pripade CRV. nech auticko sluzi, mat potrebu druheho auta do rodiny, je to jasna volba. Oproti RAV je to lepsie auto aj za mna.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 16.12.21  22:45

    « Re: Re: Pěkné

    jede hezky v přímce, zatáčky no. Váha je znát. Nicméně i na dálnici se rozjela dost pěkně. Až si člověk říkal, škoda toho omezovače, protože na něm jsi doslova za pár vteřin.
    Já ji měl též v hledáčku, ale upřímně, za stejné peníze RAV4 PHEV nebo Highlander, tak mám jasno, i když je RAV4 mnohem rychlejší a s výhodou EL značek.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 16.12.21  22:45

    « Re: Re: Pěkné

    Toyota nějak nabízela i tuhle technologii nějak výhodně.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.12.21  21:13

    « Re: Re: Pěkné

    Jo, ona těží z poměrně velké baterky proti jiným plug-inům (s výjimkou Mercedesu a možná Volva nebo DS?) a dost silného elektromotoru, který je stejně výkonný jako ten spalovák. A když se dají dohromady...
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.12.21  21:11

    « Re: Re: Pěkné

    Ford to myslím od Toyoty neokopíroval "načerno", v minulosti tam byla nějaká docela úzká spolupráce na poli hybridů a asi to mají licencované nebo tak nějak. Matně se mi to vybavuje, na detaily si nevzpomenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.12.21  21:07

    « Re: Re: Hezka recenze!

    Jo, Sorento se za tu cenu velmi povedlo, myslím. Ale taky má spalovák i elektromotor před šestistupňovou převodovkou a s hladkostí eCVT se to prostě nedá srovnávat.

    O tom pevném převodu jen při víceméně konstantní rychlosti vím. Ale konstatní rychlost při sedmdesátce a při stodvacítce při stejném převodu znamená jiné otáčky motoru a jsem přesvědčen, že celý tenhle rozsah otáček nemůže být v ideálním pásmu účinnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto sevi

    sevi 16.12.21  20:41

    « Re: Pěkné

    Ještě k RAV4 plug-in - zdá se, že každý, kdo s ní jel, tak na něj udělala velký dojem. Podle všeho je to raketa. Tuhle RAVku bych bral :-). Jen je tam otazník nad tou cenou, která je oproti full hybridní RAVce nasazená strašně vysoko...
  • « 00 Reagovat !

    foto sevi

    sevi 16.12.21  20:21

    « Re: Pěkné

    Děkuju! Fotky doplním. A díky i za pěknou recenzi na Higlander! Přišlo mi, že v RAV4 člověk docela zaznamená přechod mezi pohony, vnímá, že je tam více režimů. U CRV ne... Samozřejmě v zátěži slyší vytočený motor (to je u obou stejné), ale nastartování spalováku a přechod do EV režimu v CRV člověk běžně pozná jen podle grafiky. Z části je to tím, že i v EV režimu vydává CRV určitý zvuk (pro varování chodců).

    CRV jezdí jako elektromobil. Je to elektromobil na benzín a mě to přijde fakt příjemný.

    RAVka, a obecně hybrid Toyoty, zas asi nemá konkurenci v efektivitě - resp. má konkurenci u Fordu, který Toyotí systém bez okolků okopíroval. Hondí systém se zase chystá okopírovat Nissan (u představení nového Qashqai informoval, že přijde sériový hybrid e-Power, kde bude spalovák fungovat pouze jako zdroje elektřiny pro elektromotor).
  • « 00 Reagovat !

    foto sevi

    sevi 16.12.21  20:09

    « Re: Hezka recenze!

    Díky! K Sorentu - zajel jsem se letos podívat na auta na náplavce a vlastně se mi tam hodně líbily jen 2 auta. VW Touareg (který je ale cenově už trochu daleko. V6 TDI by se pro můj režim používání nehodil a plug-in je cenově úplně mimo moje možnosti) a právě Sorento. Při přímém srovnání se SantaFe na mě působilo mnohem lépe, luxusněji. Nechal jsem si ho i nacenit (1.6T-GDI HEV 4X4, TOP) a na tu velikost auta a výbavu mi přišla naceněná rozumně. Nakonec jsem ji ale nebyl projet. Po projetí CRV jsem zjistil, že mi dobře vyhovuje a bylo to takové osvobozující zjištění, že nemusím šetřit na Tuareg, ani na Sorento, že CRV úplně vyhovuje. Jak jsi se zmínil o té převodovce - mě překvapilo, a dočetl jsem se to až tady v jedné recenzi, že i plug-in VW v EV režimu řadí přes 6 stupňové DSG. Takže pokud se člověk těší na plynulou EV jízdu, může být trochu zaskočený a zklamaný.

    Toyota vs. Honda - ono se trochu energie ztratí i v té eCVT převodovce, ale je pravda, že účinnost (efektivita) hybridu od Toyoty bude lepší, a kombinovaná spotřeba ve finále nižší. U Hondy se ten pevný převod spíná jen při nízké zátěži - jízda ustálenou rychlostí 70-120, mírné zrychlování. Jakmile přijde potřeba zrychlení, nebo třeba kopec, pohon přepne do režimu elektrocentrály, aby se benzínový motor neptrápil. Člověk to pozná podle grafiky, a pak taky podle zvýšení otáček. V rychlostech nad 120 to také běží v režimu elektrocentrály. Prostě ten pevný převod tam sice je, ale pro vlastnosti auta není úplně určující, kdyby člověk nesledoval toky energií, neví o něm.
  • 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 16.12.21  19:49

    « Pěkné

    Moc hezky napsaná recenze. Přidej ještě pár fotek, ať si můžeme prohlédnout auto ze všech stran a detailů.

    Ohledně zkusenosti s autem, jen krátká predvadecka před skoro 3 lety, musím si říct o něco delšího trochu a oživit si to.

    U rav4 mi nepřišlo nějaké špatné odhlučnění, ale s rav4 klasikou jsem jel naposledy při uvedení na trh, tedy taky 3 roky a mohlo se to i nějak změnit od té doby, , pak už jen s PHEV a ta byla odhlucnena hodně dobře.

    Určitě v porovnani s corollou je CRV tišší, s rav4 nejsem schopen aktualne říct. A s Highlanderem je to nefér srovnání, stejně jako s tou PHEV rav4, to jsme cenove jinde. Cukani u rav4 jsem si nevšiml, u HL občas jo při specifických podmínkách v nízkých rychlostech při plném rejdu, tak awd-i nějak způsobí ubrání a následném přidání vykonu ne úplně sjednoceně. Možná to bylo u RAV4 stejne, jezdil jsem s klasikou jen s 2wd.

  • 10 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 16.12.21  13:53

    « Hezka recenze!

    Moc pekne napsane! Hondou jsem nejel. Okolo prelomu tisicileti jsem byl fascinovan Hondou Insight (ano, tou prvni, osklivou, dvoumistnou a nepovedenou) a ta me vlastne privedla k hybridum a pozdeji k Priusu. Od te doby jsem ale nemel tu cest.

    Mne se na pohonu od Toyoty libi to, ze dokaze maximalne efektivne vyuzit dostupnou energii. Kdezto system Hondy v nizkych rychlostech prevadi mechanickou energii na elektrickou a zpet, zatimco pri primem zapojeni spalovaku ten spalovak musi bezet v pomerne sirokem pasmu otacek a v nekterych rychlostech i mimo idealni energetickou ucinnost. O vyssich rychlostech uz jsi napsal sam :-)

    Sorento (a obecne Hyundai/Kia) by se ti asi nelibilo. To propojeni spalovaku s sestistupnovou prevodovkou je tezky sok pro nekoho, kdo uz zazil hybridni pohon od Hondy nebo Toyoty, o EV nemluve :-) Zvlast v rezimu "Eko" a nizkych rychlostech ma sklony docela cukat a rozmyslet se, ktery motor zrovna pusti ke slovu.
  • « 00 Reagovat !

    foto popet11

    popet11 15.12.21  21:31

    « Re: Re: Super recenze

    Třeba se k tomu jednou dokopu, ale tys to fakt shrnul všechno ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto popet11

    popet11 15.12.21  21:30

    « Re: Co dodat

    Tak kožená sedadla jsem nechtěl taky, ale přebila to touha mít el. ovládání kufru, paměť na sedadle řidiče a vyhřívaný volant :-)
    Taky moc nechápu, proč se u nás CR-V prodává tak významně hůř než RAV4. Toyota je sice skvělá, ale Honda mi z těchto dvou aut přijde prostě pocitově na vyšším levelu ve všem.
  • « 00 Reagovat !

    foto sevi

    sevi 15.12.21  20:00

    « Re: Co dodat

    Díky za reakci. Do těch kopců vážně pomáhá ten režim sport. Jen se musí zapnout včas, ještě před kopci, aby si stihl připravit baterku.
  • « 00 Reagovat !

    foto sevi

    sevi 15.12.21  19:57

    « Re: Super recenze

    Diky za doplnění! Souhlas, že posuvné sedačky by se hodily. Tiguan je díky nim i přes kratší délku podobně využitelný. Tu svou plánovanou recenzi sem určitě dej, jsou tu všehovšudy jen dvě, rozhodně by to ještě nějakou chtělo. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 15.12.21  19:26

    « Málem bych zapomněl

    Děkuji za recenzi, souhlasím se vším!
  • 10 Reagovat !

    foto St-

    St. 15.12.21  19:22

    « Co dodat

    Mám toto auto 2. rok. Kupoval jsem hlavně kvůli originálnímu motoru. Máme v rodině auto rádi, jen jsem nechtěl kožená sedadla, tak po manželce “pumpuji” sedadlo na zem, ona pak zase úplně nahoru. Nemám rád vytočený motor, tak mě do kopce všichni předjíždějí. Infotainment mi vůbec nevadí. S Apple CarPlay je vše v pohodě. S Android to funguje ještě lépe (navigace na displeji před volantem). Měl jsem 3. generaci CR-V a byla trochu bytelnější, šetřit se musí.. Jen mě překvapuje, že v žebříčcích je u nás Honda tak nízko. Toto konkrétní auto, i jiné Hondy, co jsem měl, byly skvělé.
  • 20 Reagovat !

    foto popet11

    popet11 15.12.21  18:12

    « Super recenze

    Klobouk dolů před touto recenzí. Chystám se ji sem na toto auto napsat už víc než rok a teď vlastně ani není potřeba. Vystihl jsi a popsal prakticky všechno, jak bych to asi udělal i já :-)
    Mám verzi Executive hybrid 4x4 přes 2,5 roku a najetých skoro 60 tis. km. S autem většinou jezdí manželka, ale musím říct, že bysme ho klidně koupili znovu - veliká spokojenost.
    Ale drobné chybky se u auta taky najdou:
    - zadní sedadla nejde posouvat - je to škoda, protože je na nich skoro až zbytečně moc místa a dal by se tak třeba na dovolenou krásně rozšířit kufr
    - ani u nejvyšší verze Executive nemůžete mít odvětrávaná přední sedadla a 360-stupňový kamerový systém
    - LED světla svítí sice hezky, ale co si budeme říkat, adaptivní prostě nejsou :-(
    - keyless by mohl být i na zadních dveřích.
    Ale tím snad negativa končí. Kupodivu mi ani nevadí nic moc grafika infotainmentu - je to otázka zvyku. Jízdní vlastnosti, prostornost, podvozek, spotřeba a třeba i velmi rozumné ceny garančních prohlídek v Hondě to pohodlně dorovnávají k plné spokojenosti.
    Věřím, že tvoje recenze a možná i těch mých pár poznámek navíc, někomu pomůže při výběru nového auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…