Honda CR-V (2021)
15.12.2021Měl jsem A4 Avant B9 (viz recenze), výborné firemní auto, hlavně na dálnice a delší trasy. Jako rodinné auto taky fungovala, ale určitě se dají najít…
Honda CR-V (sevi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
sevi 18.12.21 19:57
« Re: Opakované startování
Díky za příspěvek. Ani jeden z těch problémů mě zatím nepotkal. A normální mi to tedy nepřijde. 12V baterka sice nemá velkou kapacitu, ale jak nemusí točit startérem, nemělo by to asi vadit... Já mám auto chvilku, tak jsem zvědavý na příspěvky zkušenějších. -
CTRplus 18.12.21 14:46
« Opakované startování
Hezky sepsaná recenze. Mám stejné, půl roku staré, jen v nižší výbavě. S autem celková spokojenost, jen mívám problémy s opakovaným startem. Jezdím často město a jsou dny kdy během dopoledne startuji i 10x v kratších intervalech a už se mi několikrát stalo že jsem musel volat asistenci aby mě boosterem nahodili. Navíc ráno sednu do auta a někdy čekám 3min než se celé auto "probudí". Dle vyjádření prodejce je to normální. Máte podobný problém? ;-\ -
sevi 17.12.21 08:19
« Re: Toyota vs Honda
Díky za comment. Naprostý souhlas, že dálniční raketa CRV rozhodně není, a pokud bych měl v jízdách převahu dálnic, nevybral bych si ji. Ale to asi ani RAVku, na dálnici je pro mě stále nejefektivnějším pohonem diesel, zvláště u vyššího SUV.
Blackline vypadá výborně, zvenku i uvnitř (hodně se mi líbí, jak jsou všechny lišty laděny do tmavé barvy, interiér vypadá decentněji, luxusněji). Já jsem v autě nechtěl kožené sedačky bez odvětrávání. Ale teď, po čase používání CRV mám pocit, že se k charakteru toho auta kožené sedačky vyloženě hodí -- taková ta americká plavnost podvozku, široká křesla bez výrazného bočního vedení, prostě mi do toho začala kůže pasovat, a možná škoda, že jsem se nad výbavami více nezamyslel. Ale ve chvíli koupě jsem měl jasno - kožené sedačky bez odvětrávání ne = jediná volba, výbava Elegance.
Ať Camry také dobře slouží!
-
Loptos 16.12.21 22:55
« Toyota vs Honda
Diky za recenziu. Dlho som premyslal nad CR-V ale nakoniec zvitazila Camry. Ano su to hruska s jablkami ale mal som Civic, chcel som hybrid a Honda ma len CRV. System v Honde fungoval perfektne, dynamika do 120 bola prikladna, ale vadila mi slabsia dynamika nad 130km/h kde Toyota stale leti relativne slusne kde sa pohybujem na dlhych dialnicnych presunoch, tak, ako pises. Vtedy este bola k dispozicii blackline, ktore ma chytila za srdce. nakoniec som sa ale s Camry dostal na o vela lepsie peniaze ako v pripade CRV. nech auticko sluzi, mat potrebu druheho auta do rodiny, je to jasna volba. Oproti RAV je to lepsie auto aj za mna. -
Mikesus 16.12.21 22:45
« Re: Re: Pěkné
jede hezky v přímce, zatáčky no. Váha je znát. Nicméně i na dálnici se rozjela dost pěkně. Až si člověk říkal, škoda toho omezovače, protože na něm jsi doslova za pár vteřin.
Já ji měl též v hledáčku, ale upřímně, za stejné peníze RAV4 PHEV nebo Highlander, tak mám jasno, i když je RAV4 mnohem rychlejší a s výhodou EL značek. -
JirkaVejrazka 16.12.21 21:07
« Re: Re: Hezka recenze!
Jo, Sorento se za tu cenu velmi povedlo, myslím. Ale taky má spalovák i elektromotor před šestistupňovou převodovkou a s hladkostí eCVT se to prostě nedá srovnávat.
O tom pevném převodu jen při víceméně konstantní rychlosti vím. Ale konstatní rychlost při sedmdesátce a při stodvacítce při stejném převodu znamená jiné otáčky motoru a jsem přesvědčen, že celý tenhle rozsah otáček nemůže být v ideálním pásmu účinnosti. -
sevi 16.12.21 20:21
« Re: Pěkné
Děkuju! Fotky doplním. A díky i za pěknou recenzi na Higlander! Přišlo mi, že v RAV4 člověk docela zaznamená přechod mezi pohony, vnímá, že je tam více režimů. U CRV ne... Samozřejmě v zátěži slyší vytočený motor (to je u obou stejné), ale nastartování spalováku a přechod do EV režimu v CRV člověk běžně pozná jen podle grafiky. Z části je to tím, že i v EV režimu vydává CRV určitý zvuk (pro varování chodců).
CRV jezdí jako elektromobil. Je to elektromobil na benzín a mě to přijde fakt příjemný.
RAVka, a obecně hybrid Toyoty, zas asi nemá konkurenci v efektivitě - resp. má konkurenci u Fordu, který Toyotí systém bez okolků okopíroval. Hondí systém se zase chystá okopírovat Nissan (u představení nového Qashqai informoval, že přijde sériový hybrid e-Power, kde bude spalovák fungovat pouze jako zdroje elektřiny pro elektromotor). -
sevi 16.12.21 20:09
« Re: Hezka recenze!
Díky! K Sorentu - zajel jsem se letos podívat na auta na náplavce a vlastně se mi tam hodně líbily jen 2 auta. VW Touareg (který je ale cenově už trochu daleko. V6 TDI by se pro můj režim používání nehodil a plug-in je cenově úplně mimo moje možnosti) a právě Sorento. Při přímém srovnání se SantaFe na mě působilo mnohem lépe, luxusněji. Nechal jsem si ho i nacenit (1.6T-GDI HEV 4X4, TOP) a na tu velikost auta a výbavu mi přišla naceněná rozumně. Nakonec jsem ji ale nebyl projet. Po projetí CRV jsem zjistil, že mi dobře vyhovuje a bylo to takové osvobozující zjištění, že nemusím šetřit na Tuareg, ani na Sorento, že CRV úplně vyhovuje. Jak jsi se zmínil o té převodovce - mě překvapilo, a dočetl jsem se to až tady v jedné recenzi, že i plug-in VW v EV režimu řadí přes 6 stupňové DSG. Takže pokud se člověk těší na plynulou EV jízdu, může být trochu zaskočený a zklamaný.
Toyota vs. Honda - ono se trochu energie ztratí i v té eCVT převodovce, ale je pravda, že účinnost (efektivita) hybridu od Toyoty bude lepší, a kombinovaná spotřeba ve finále nižší. U Hondy se ten pevný převod spíná jen při nízké zátěži - jízda ustálenou rychlostí 70-120, mírné zrychlování. Jakmile přijde potřeba zrychlení, nebo třeba kopec, pohon přepne do režimu elektrocentrály, aby se benzínový motor neptrápil. Člověk to pozná podle grafiky, a pak taky podle zvýšení otáček. V rychlostech nad 120 to také běží v režimu elektrocentrály. Prostě ten pevný převod tam sice je, ale pro vlastnosti auta není úplně určující, kdyby člověk nesledoval toky energií, neví o něm.
U corolly po 2 letech mi odešla. Bylo to, ze jsem dojel po 609km dlouhé trase zastavil na parkovišti na 10 minut a už nenastartuju.
Pak u Highlandera 2x, ale protoze mi špatně zapojili palubní kameru, takže vybila baterku, pokud jsem 3 dny nejel. Po prepojeni jak měla být je to už ok.
Takze pokud nemáš taky špatně zapomenou palubní kameru, tak bych to normálně reklamoval. Tohle se přeci stávat nemá. Nevím tedy jak Honda, ale Toyota ani alternátor nemá a nabíjí 12V z hybridní baterie přes DC-DC převodník. Takze ani krátké trasy ani časté startování by to dělat nemělo.