Recenze

roox (muž 44 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Rapid 1.2 TSI Fresh Active

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8
Škoda Rapid, foto 9 Škoda Rapid, foto 10 Škoda Rapid, foto 11 Škoda Rapid, foto 12 Škoda Rapid, foto 13 Škoda Rapid, foto 14 Škoda Rapid, foto 15 Škoda Rapid, foto 16 Škoda Rapid, foto 17 Škoda Rapid, foto 18 Škoda Rapid, foto 19 Škoda Rapid, foto 20 Škoda Rapid, foto 21 Škoda Rapid, foto 22 Škoda Rapid, foto 23 Škoda Rapid, foto 24 Škoda Rapid, foto 25 Škoda Rapid, foto 26 Škoda Rapid, foto 27 Škoda Rapid, foto 28 Škoda Rapid, foto 29 Škoda Rapid, foto 30 Škoda Rapid, foto 31 Škoda Rapid, foto 32 Škoda Rapid, foto 33 Škoda Rapid, foto 34 Škoda Rapid, foto 35 Škoda Rapid, foto 36 Škoda Rapid, foto 37 Škoda Rapid, foto 38 Škoda Rapid, foto 39 Škoda Rapid, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Rapíííííííd Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:37831 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Rapid… stará dýchavičná kára s kupé karosérii, co se někde na vesnici drápe se svými 55 koníky do kopce… jo to bejvávalo. Nyní, ještě skoro pořád, novinka v portfoliu Škodovky. A tak jsem si říkal, že bych ji taky někdy zkusil a srovnal si se svou Oktávií II, s kamarádovou Fábkou a vlastně i s ostatníma autama, co jsem kdy jezdil. Jen jsem pořád nevěděl, jak to zrealizovat....?!?

První pokus byl (neúspěšný), když jsem byl nabourán a měl jsem dostat náhradní auto („Klidně mi dejte Rapida“- „Né, to nemůžem, musíte mít stejnou třídu“). To jsem nafasoval a otestoval poslední verzi Oktávie (III, viz. Moje garáž). No nakonec druhej pokus se naskytl, když jsem měl jet pár týdnů nazpět na otočku na služebku na Slovensko. Obvykle se půjčujou Oktávky, ale já vysvětlil ředitelový asistentce, že jsem děsně skromnej a že firmě ušetřím nějakou kačku a že mi stačí Rapid :-D. Což se podařilo a já mohl na 2 dnech a 400km otestovat „novýho“ Rapida.

K autu samotnýmu... byl mi zapůjčen Rapid 1.2 Tsi ve slabší verzi 63kW. Barva Červená Corrida, výbava by se dala popsat jako „Fresh Active“.Takže 5 rychlostí, 6 pytlů, zadní bubnové brzdy, přední kotouče, ABS, ESP, elektrická okýnka vpředu, švihadla vzadu, elektrická zrcátka, mlhovky, normální světla s denním svícením samostatnou žárovičkou, zadní světla normální provedení, mechanická klimatizace, neoriginální rádio Sony, Make-up zrcátko u spolujezdce (jen), schránka na sluneční brýle, loketní opěrka, 15“ plechová kola se zimáky Continental, plnohodnotná rezerva... takže když to tak shrnu, bez urážky trochu "sociální" varianta za asi tak 335 tisíc Kč ;-).

Toliko informace, které může mít člověk dopředu. Pak přijde převzetí vozidla.... Dojem z venku je super. Hm.. auto se mi moc líbí. Jednoduchý a účelný dyzajn, žádný barokní kudrlinky, prostě auto, které bude elegantní i za 10/15 let ;-). A hlavně, k nerozeznání od nové Škody Octavie (plus nebo mínus?). Prostě pěkný a zdá se, že se nikde venku nešetřilo.... no jasně, jedna věc tu je, vlastně dvě. Prťavý plechový kola (ale to je otázka výbavy) a není uzamykatelná krytka nádrže, jen víčko.. takže oblíbená škrabka na led v mém půjčeném vozu už nebyla ;-).

No nic, tak si hodíme tašku do kufru (dostatečně velikej, účelně tvarovanej, šíťovej program a pod podlážkou klasická sada vybavení s náhradním kolem). Pak si pověsíme bundu na zadní sedadla (opět je tu ten super háček na B-sloupku) a mrknem na zadní sedadla (pěkný). No a teď hurá za volant..!

Interiér je moc pěkný (černé dekorační lišty Piano), víceméně účelně uspořádaný. Takže Ergonomie je OK. Šaltrpáka je drobnější, zdá se mi lehce posunutá dopředu (při řazení 5tky se musím jakoby víc natáhnout dopředu). Ukládací prostory na nápoje jsou mizerný... před šaltrpákou jsou jen na kelímek s kafem či plechovku nápojem. Petláhev 0,33l se na výšku nevejde, naráží na tlačítka. Kapsy ve dveřích jsou mělčí, což plyne z celkově užší karosérie a zachování velkého vnitřního prostoru. Volant má super tvar, s prolisy na palce, takže se intuitivně velmi dobře drží poloha 14:45. Jen je v mojí výbavně tvrdej nechutně plastovej. A to ostatně všechny plasty v interiéru, výplně dveří, hlavice šaltrpáky, a taky palubka (jsem holt už rozmlsanej). Páčky blinkrů a loketní opěrka zrecyklovány z Octavie I. Přístrojovej štít celkem čitelnej. Chybí rafikový ukazatel teploty kapaliny (jen modrá ikonka studeného motoru) a je tu jen digitální palivoměr. Takže na DOT displeju se na můj vkus ukazuje bambilijón blbostí. Sedačky vcelku fajn. Zadní opěrka má dobré boční vedení, jen její sklon nejde tak precizně nastavovat (páka s poskokem po zoubkách namísto kolečka). A sedák je měkej jak polštář a boční vedení skoro žádný.

Ještě si sednu do zadu. No není to špatný, ale když si sednu sám za sebe (187cm), tak tam nohy dám tak tak (což je vlastně super, páč v Oktávce si sám za sebe nesednu vůbec !). Na nouzovou jízdu OK, horší je to ale s hlavou, páč narážím do stropu... pro děti tedy OK, ale pro dospělý by to asi chtělo variatu Spaceback, který má vzadu vyšší karoserii. Takže shrnuto interiér je fajn, sice se dost šetřilo a recyklovalo se, ale ujde to. A přesto, že je auto užší než Oktávka, uvnitř to nepoznáte. Naopak, přes užší prahy se lépe nastupuje.. co na to boční bezpečnost ale neumím posoudit ;-).

Mno nic, seznámení bychom měli, takže vyjíždíme na cestu Brno – Partizánske. Čeká nás dálnice, pak cesta přes dědiny, Buchlovský kopce, Bílý Karpaty. Máme plnou (55l), světla svítí (denní svícení samostatnou žárovkou je super) tak jedem!

Cesta po dálnici je celkem vpoho... 130km/h Rapid umí, ale není si tak 100% jistý... když srovnám s Oktávkou, která jede jak po kolejích, Rapid je tak trochu z dálnice a její rychlosti „vyjukanej“ a chová se, jako kdyby v něm jel 18ti letej kluk s čestvýma papírama a byl nadšenej a zároveň vyděšenej, že to jede 130. Ale podvozek je tuhej a dobře reaguje na podměty od volantu, nehoupe se. Prostě ale mimo dálnice je víc doma a tam jej to i víc baví :-). Právě v známejch „Buchlovákách“ se pořádně projeví spolupráce se super motorem - vím o čem mluvím a mám s čím srovnávat, tuhle cestu často jezdím k bráchovi ;-).

Jó motor. To je fakt paráda. Sem si říkal, že 1.2 je k ničemu, ikdyž na ní fláknou turbíčko... co je to 63 kW? Ve svý Oktávce mám i bez turba skoro 2x víc (110kW). Chyba! Autíčko je lehoučký a motor super zabírá snad i od 1500 otáček a jde jej pěkně vytočit snad do 5.5tis.ot (dál už se mu ale nechce). Má prostě chuť jít za plynem (teda za benzínem ;-)). A i když jsem jej nijak nešetřil a cesta byla spletitá, tak jsem na necelých 400km dosáhl prům. spotřeby 5,3 l na 100km. Takže krom toho, že je úsporný je i velice zábavný ;-).

Takže když si to shrnu a vezmu praktické zkušenosti, tak auto je fakt celkově moc povedený a cestu jsem si užil. Jasně, otravovala mne kupa pitomostí, jako tvrdý plasty, blbý odkládací prostory, chybějící parkovací senzory, tlačítko na klimu má málý zdvih (2mm), takže při mačkání „poslepu“ nepoznáte, za je zapnuto, či ne. Taky neoriginální rádio Sony na mne neustále blikalo jako diskotéka (což bytostně nesnáším, když mi v periferním zorném poli něco bliká !!!). Na druhou stranu cesta byla pohodlná a bezpečná. Interiér je prostorný i v užší karosérii (doprá práce inženýrů). Jízda je plynulá, když je třeba i svižná. A za deště (a to mne fakt potěšilo) stěrače stírají téměř celou plochu čelního skla, to sem teda čuměl! ;-). Jinak standarní obyč světlomety v noci vpohodě fungují (ale xenony by určo byly lepší, o tom žádná ;-)).

Silné stránky

+ Dyzajn ... krásný a účelný auto, co je témeř k nerozeznání od nové Oktávie.
+ Motor ... i tohle slabší Tsíčko je velice zábavný, ale bacha, není to závodník !
+ Vnitřní prostor ... pěkný, velký a víceméně účelný.
+ Tvar volantu... prostě padne super do ruky (ale ten novej 3-ramenej sportovní... mňam mňam!)
+ Jízdní projev podvozku...schopnosti komfortně zvládat české cesty, takže nečekaně dokáže být i zábavný ;-)

Slabé stránky

- Koženka na loketní opěrce a výplni dveří... pokud jedete v tričku a trošku se potíte, nepříjemně se lepíte ke kožence :-(... proč nepoužili textilní potah?!?
- Tvrdý plasty ... třeba volant a řadička je fuj (ale já jsem dost rozmlsanej)
- Ploché krátké sedáky, nepřesné nastavování sklonu "po skocích" pákou
- Make-Up zrcátko jen u spolujezdce... takže auto není pro ženy řídičky milá Škodovko ???
- Sockoverze neměla Simply Clever věci... oboustrannej koberec v kufru, síťkový kapsy na sedačkách z boku a další blbiny... proč? To je to tak drahý, že Simply Clever není v základu?
- odraz podsvícené palubovky v bočním skle...
- instalace rádia 3. strany... nesnáším blikající barevný světýlka !
- výhled do zadu je stějně naprd jak v Oktávce.. parkovací senzory by to fakt chtělo :-(
- menší pocitová stabilita při 130km/h
- na spoustě míst je šetření na materiálech až příliš viditelné.

Závěrečné zhodnocení

Svý dojmy jsem už shrnul dřív... takže spíš srovnání s Oktávkou I. a II. generace, kterou znají v česku asi úplně všichni. Auto je krapet menší, ale pořád větší než Fábie. Kufr snad stejně velkej jako Oktávka, takže „českej sen“ ;-). S benzínovým motorem funguje super, dýzl bych asi nebral, auto bude těžší, a výkon bude nic moc, úspora na palivu né tak zásadní - osobně jsem jezdil novou Oktávku III s 1.6 Tdi 63kW a byla to dost hrůza ve srovnání s tímto Rapidem (k přečtení v mý garáží). Rapid je ale rozhodně doma na okreskách a ve městě. Není to prostě hltač dálničních kilometrů. No ale jednou za rok do Chorvatska určitě v pohodě dojedete ;-).

Takže pro koho? Určitě fajn kára pro rodiny s normálním rozpočtem, co chtěj solidní auto a né nějaký korejský kudrlinky. Osobně, kdybych měl jistej obnost peněz a řešil, jestli oholenou Oktávku, nebo vybavenýho Rapida, tak bych bral Rapida! Na co pěkný auto z venku, když uvnitř socka.. jasně, sousedi budou závidět, ale každá cesta bude očistec.

To já bych si raději vybral Rapida Spaceback v nějaký hezký metalíze (modrá, šedá, zelená), do něj dal tempomat, parkovací senzory, xenony s LEDkama, vše v elektrice, lepší klimu, hliníkový kola 16“, normální Škoda rádio a měl bych se s rodinkou jako král (za cca 430 tisíc. Taky nutno uznat, že se Škoda stará a zrovna v těchto dnech přišla s modernizací Rapidu. Teď můžete mít dešťový i světelný senzor, přičemž v rámci druhé jmenované položky nechybí funkce „Coming home/ Leaving home“, taky tříramenné sportovní volanty s perforovanou kůží a stříbrnou dekorační lištou a elektronická kontrola tlaku v pneumatikách. Fajn!

... no a nebo bych se kouknul po dvojčeti Toledu, to asi nebude stát na každým rohu, a jsou s Rapidem jako vejce k vejci ;-).

 


Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…