Suzuki Swift (2007)
16.2.2007Výbava GLX 4x4 (v SR je to prostredný stupeň), t.j. made in JAPAN, 2x Airbag, ABS, 4x el. okná, el. zdrkadlá, centrál s DO, palubný PC, kožený volant,…
Suzuki Swift (ps1818)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ps1818 27.11.07 12:21
« Re: 10b
aj ja ďakujem za hodnotenia! ;-)
Swift nie je nástupcom Fabie - nedokázal by ho plnohodnotne nahradiť. Potrebujem totiž aj jedno relatívne veľké rodinné auto (Fabia Combi) a to mi Swift nedokáže ponúknuť. Swift bol kúpený za účelom jazdy v zime na chatu a na lyžovačky do hôr (pohon 4x4). Cez rok s ním jazdí na 95% moja polovička (väčšinou po meste), a jej motor celkom vyhovuje, takže motor už v podstate neriešim. A keď idem Swiftom ja, zatnem zuby, no po chvíli si začnem užívať výkon vo vysokých otáčkach a premením sa na puberťáka na motokáre >:D Lenže potom tá spotreba... :-( Zatiaľ je dlhodobý priemer okolo 8 litrov. -
neregistrovaný: "johny-my" [84.47.120.XXX] 28.09.07 17:03
« swiftik-motor 1,3
Sice som necital vsetky prispevky, tak neviem, ci to uz nebolo spomenute, ale treba si vsimnut vrtanie (78mm) a zdvih (69,5mm) u tohoto motora. To hovori, ze je to podstvorcovy motor. Teda v tomto pripade ani teoreticky nie je mozno hovorit o zatahu od malych otacok, ci o nejakom vhodnom priebehu krutiaceho momentu. Suzuki motory maju zvlastnost, ze co do objemov 1,3; 1,5; 1,6(v SX4) maju rovnake vrtanie, objem je meneny len zdvihom. Podla mna je vhodnejsia volba skor 1,5 - no zatial to neviem v praxi posudit, ci lepsie taha.
Osobne ked sa jedna o japonske motoriky: mame Suzuki Alto (2004) s motorom 1,1 16V a tu som prekvapeny, ze napriek dost tazkemu sprevodovaniu ma celkom slusny zatah uz od 1800 ot/min, aj ked je auticko nalozene (uz to je horsie) ...a stale sa spotreba zmesti do 6 l/100km...snad si najdem cas konecne napisat sem recenziu o nom ... ;-) -
"-- skrytý --" 11.07.07 10:10
« Nesmysl
Točivý moment a výkon lze sčítat. To, cos napsal (že reálná síla je v takovém případě poloviční), je holý nesmysl. Taky proto má lokomotiva většinou 4 motory místo jednoho supersilného pohánějícího jen jednu nápravu.
Problém je ve viskózní spojce, jež je příčinou značných pasivních odporů. -
"-- skrytý --" 13.06.07 23:47
« Re: Re: Re: Re: Hodnocení motoru
Áno máš pravdu. Swift nie je na tatkovský štýl jazdy. Ale ja s ním napríklad kľudne jazdím po meste 50 na štvorke, len treba skôr podradiť keď sa blíži spomalenie (kolóna,kopček). Do križovatiek som si zvykol zaradiť za dva a keď dávam niekomu prednosť aj keď som ešte v pohybe, kľudne tam zaradím aj za jedna. Odpáli ma to z križovatky a nikomu nezavadziam. Päťka sa dá zaradiť už pri 70, ale len na rovnej ceste. Samo, že hovorím o nenaplnenom aute. Tento štýl jazdy je možný, ale Swiftu nesvedčí. Výhoda je, že spotreba je nízka.
Mimochodom. Aj s tou Fábiou to nie je také ružové. Kolega má 1,2 47 kW a keď ide tatkovsky, tak ten motor je tiež dosť často podtočený. Ako je to zo súčasnými 1,4 neviem, ale staršie, ešte z favoriťáckym motorom 1,4 50 kW boli presne také ako hovoríš. Tie však mali iné neduhy.
Beriem to proste tak, že som si kúpil Swifta. Má zaujímavý dizajn, zaujímavý motor, zatial muchy iba sem tam (predsa je to len nižšia stredná trieda) a ide len o to zvykúť si naň - resp. naučiť sa na ňom jazdiť.
Prijemné svišťanie po cestách. -
ps1818 13.06.07 22:36
« Re: Re: Re: Hodnocení motoru
Áno, myslím, že môžem súhlasiť s tvrdením, že motor sa zabieha. Tiež mám pocit, že pomaličky je stále živší (alebo si len zvykám? ;-) )
Pred pár dňami som si ho opäť vzal a jazdil celý deň len na Swifte. A tak som si povedal, že pôjdem svižne. Vytáčal som síce natoľko, že Fabia by mi už skuvíňala, no Swift bol práve v týchto otáčkach doma. Spotreba síce išla trochu hore, žiadna dráma sa však nekonala - okolo 7,5 po meste plus okolie. Musím povedať, že asi som sa zamiloval do jeho zvuku pri cca 4500 otáčkach - taký malý diablik... >:D Fajovučko sa s ním predbieha, len teda znova len pri vysokých otáčkach - keď s Fabiou stačí 3000, Swift chce aspoň tých 4500. Ale ťaháááááááááááááá.........!
Každopádne Swift nie je moc vhodný automobil pre môj "tatkovský" štýl jazdy á-la POHODIČKA. Na to je ako stvorená Fabia. Ale mám taký pocit, že keď sa budem potrebovať trochu vyblázniť, odreagovať a napumpovať do žíl adrenalín, vezmem si Swifta.
(už sa teším na zimu->4x4) -
"-- skrytý --" 12.06.07 23:56
« Re: Re: Hodnocení motoru
Tiež som za to, že nie je lenivý. Len si na motor a prevodovku treba zvyknúť. Tí japončíci to totiž vyladili trošku zvláštne - prevody sú dosť dlhé (asi kôli spotrebe), ale motor je vysokootáčkový (kôli živosti a radosti) :-) .
Čaute.
A zabudol som. Čím viac mám najazdené, tým ide lepšie (proste zábeh). A mám len predný náhon.
;-) -
neregistrovaný: "Kocmeister" [88.103.42.XXX] 08.06.07 11:02
« Re: Re: Hodnocení motoru
Omlouvám se za zbytečné invektivy, máte pravdu trochu jsem to přehnal. Jen mi bylo líto dle mě zbytečně negativního hodnocení např. že se jedná o lenocha, s čímž rozhodně nesouhlasím. Každopádně chápu, že Vám může vyhovovat jiná charakteristika motoru. -
ps1818 07.06.07 21:51
« Re: Hodnocení motoru
Autor recenzie odkazuje, že motor 1.3 vo Swifte je podľa jeho názoru a jeho skúseností nie najlepší. Autor recenzie najazdil vyše 40.000 km na Renaulte Clio s prakticky identickými výkonnostnými paramtrami (1390 cm3, 72 kW), no dynamika týchto dvoch vozidiel je aboslútne nezrovanteľná (jasne v prospech Clia). Autor recenzie taktiež znova a znova pripomína, že japonské motory sa spravidla vyznačujú vysokootáčkovou charakterisitikou, ktorá nie každému pasuje - teda autorovi recenzie určite nie. Preto autor recenzie píše o motore v jeho vlastnom aute to, čo si o ňom myslí. Autor recenzie sa zároveň ohradzuje voči termínom ako "vyložený nezmysel" a pod.
A ad 1: 2.000 otáčok nie je na túto kategóriu áut ani zďaleka podtáčanie - napr. pre F1 je aj 10.000 otáčok podtáčaním... Ad 2: správne, možno nie je ešte zabehnuté - viď staršie príspevky v diskusii. Ad 3: správne, pohon 4x4 určite má negatívny vplyv na dynamiku - viď staršie príspevky v diskusii.
Prosím teda autora "Kocmeister", aby sa pri uvádzaní svojich opačných názorov vyhýbal zbytočným invektívam. Každopádne, vďaka za osobné skúsenosti. -
neregistrovaný: "Kocmeister" [88.103.42.XXX] 07.06.07 19:21
« Hodnocení motoru
Swifta 1,3 máme v současnosti zapůjčeného jako náhradní auto za havarovaný Subaru Forester 2,0. Je to už 14 dní a tak si dovolím napsat svůj názor. Musím říci, že hodnocení motoru autorem recenze je dle mne vyloženě nesmyslné. Moje zkušenost je diametrálně odlišná, ba přímo opačná. Motor je až neuvěřitelně živý vzhledem k objemu 1,3 litru, bez problémů vytře zrak při sprintu z místa i silnějším autům včetně našeho Forestera 2,0. Stovka je tam dříve než řeknete švec! Oproti zmiňované 1,4 MPi je to drak. Aby také ne 68 Kw z takového objemu se jen tak nevidí. Ano má rád otáčky, čím vyšší tím lepší svezení, ale v tom vůbec nevidím problém. Prostě když potřebuji předjet tak podřadím z 5 na 3 a bleskově bezpečně předjedu, navíc za doprovodu pěkného zvuku:-). A pružnost se také vůbec nejeví zlá, od 2000 ot. zabírá plynule a jezdit na 5-ku 70 opravdu není problém. Pochopitelně upozorňuji, že pokud chci výrazněji zrychlit tak podřadím. Osobně si myslím, že za 1. auto autor recenze podtáčí, protože zrychlování pod 2000 ot. neprospívá ani benzínům s větším objemem, 2. není auto možná dostatečně zajeté, tudíž časem ožije. 3. Negativní vliv má pohon 4*4, nebo nejhorší možnost je, že se jedná o nepovedený kus. -
ps1818 04.06.07 14:25
« Re: Kufor -/kufrícek swiftu
štvorkolka má litrový objem ešte o málo menší ako dvojkolka (tuším približne nejakých 190 ku 205 litrov). Lenže litrový objem nie je ani zdaľeka všetko. Swift má kufor príjemne hlboký (a teda vysoký). Nevýhodou je krátka základňa (spodná dĺžka). Nestrčíš tam teda povedzme škatulu od televízora, ale tašiek (či lyžiarok) tam zmestíš habadej! Ja som tam dával konkrétne 4 páry lyžiarok (z toho jedny dvanástky), ruksak s príslušenstvom (jedlo, rukavice, okuliare a pod.) a vetrovky (pozn.: lyže išli do strešného boxu). Uvažujem ešte nad jednou vecou, že dám na zadné okná tmavé fólie a vyhodím plató, čo je nad kufrom - získam tak ešte väčší objem kufra ;-) Ruku na srdce, kedy pôjdeš autom v plnom obsadení (4 osoby) a plus povedzme ten televízor? Ak pôjdete televízor kupovať dvaja-traja, zmestíš ho tam vďaka sklopným sedadlám >:D Samozrejme, druhá vec je, že na dovolenku do apartmánu pre 4 osoby je ten kufor jasne malý. Ale vtedy môže byť malý aj kufor vo Fabii Combi (426 litrov), najmä keď balí moja nežnejšia polovička - vlastná skusenosť... :-( -
neregistrovaný: "marek" [62.168.81.XXX] 04.06.07 13:32
« Kufor -/kufrícek swiftu
davam 9 b .... chcel by som si kupit swiftika a mam otazku....na tu lyzovacku si balil lyze a lyziarky pre kolkých?
Ono je batozinový priestor zatial jediná brzda prečo swift nie......uvazoval som ci je taky vyuzitelný ako vsetci hovoríte -
majki 22.05.07 14:05
« Motor
Ahoj :-),
tak Swifta jsem si chtl puvodne poridit. Bohuzel pak financni situace zavelela krapet jinak, tak jsem sel do ojetiny. No, ale mel jsem moznost (pac od chvile, co Swift II. spatril svetlo sveta jsem ho na litacku hodne chtel) se projet jak v 1.3, tak i v 1.5 a uprimne musim rict (ale nevim jak ctyrkolka, ja jel jen s predokolkou), ze 1.3 se mi zdala mnohem zivejsi nez 1.5. Zatah mela k 1.5 velmi podobny. Zel ale najel jsem s tim po ctyrproudovce cca. 50km, v pripade 1.5 70km, takze zas nemuzu nejak objektivne hodnotit, ale vesmes mi to pripadalo jako hodne dobre motory pro tohle vozitko. Mno, asi se nekde poohlidnu po ctyrkolce, abych ji vyzkousel taky :-)