Volkswagen Golf (2000)
26.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mr. Twistr". Něco o Golfu IV: Golf IV byl postaven na velice solidním základě, který byl široce…
Volkswagen Golf IV (Mr. Twistr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
? 26.08.2009 08:18
Sammy
-
Re: ? 26.08.2009 08:31
-
Re: Re: ? 26.08.2009 09:29
Special-line
-
Re: Re: Re: ? 26.08.2009 09:43
-
Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 09:48
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:01
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:07
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:16
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:23
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:28
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:37
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:43
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:48
Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 11:00
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:48
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:43
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 26.08.2009 10:37
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:28
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:23
Special-line
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:16
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:07
Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 12:08 v3jc3
-
Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 10:01
-
Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 09:48
Special-line
-
Re: Re: Re: ? 26.08.2009 09:43
- Re: Re: ? 26.08.2009 13:23 Sammy
-
Re: Re: ? 26.08.2009 09:29
Special-line
-
Re: ? 26.08.2009 08:31
- řemen? 26.08.2009 08:37 Mira328i
- 2.8 v6 ? 27.08.2009 17:23
- Takovej krám 28.08.2009 19:00 brizak
- No joooo 14.12.2009 13:26
-
Sammy 26.08.2009 08:18
?
hm ? a nemáš to náhodou 30V a nie 24V ... či Golf má menej ako Passat ... neviem, len mi príde divné, že či to takto robili ... však napíš som zvedavý, inak super autíčko ;o)) vidno, že sa neserieš voľbou auta ;-)-
"-- skrytý --" 26.08.2009 08:31
« Re: ?
Mám to správně. Golf měl jiný motor než Passat a Superb. Ty měli sice V6, ale jen 142 kW... S těma ventilama máš ale pravdu, ty jich měli 30... ;-)
Autíčko je super. Teď po všech finančních injekcích na něj nedám dopustit. :-)-
Special-line 26.08.2009 09:29
« Re: Re: ?
A hlavně podle mě Passat a Superb měly čistě motory V, tohle je VR.-
"-- skrytý --" 26.08.2009 09:43
« Re: Re: Re: ?
Tak tahle část už jde mimo mě. Přiznám se, že netuším, jaký je v tom rozdíl... ;-\ Ale vím, že motory pro GIII měly označení VR6... Ale u GIV už je označení jenom V6... VR6 byly 2,8 12V nebo 2,9 12V... Já mám 24V, tak jsem myslel, že proto změnili označení z VR6 na V6... Ale tak zase nejsem vševěd, takže se nechám poučit... :-)-
Special-line 26.08.2009 09:48
« Re: Re: Re: Re: ?
Tak on koncern některé věci označuje všelijak. Třeba některé motory TSI nemají turbo+kompresor ale jen turbo a tak by se měly značit TFSI. Předpokládaje tedy že mají přímý vstřik benzínu což si myslím že ano.
VR je vidlicový motor jehož úhel mezi řadami válců je tak malý že se montuje pouze jednodílná hlava válců, kterou vidím na tvých fotkách ;-)-
"-- skrytý --" 26.08.2009 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: ?
Tak to pak mám tedy VR no... >:D Ale u Passata jsem taky viděl jen jednu hlavu... Ale třeba se mi to jen zdálo... >:-[]-
Special-line 26.08.2009 10:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Tak je možný že se tam ten motor montoval taky. Říkám oni to značí všelijak. Mám takový dojem že do Passata B5 se montoval motor VR5. Já právě vycházel z toho že co se týče Superba sem nikdy nic o VR neslyšel. ;-)-
"-- skrytý --" 26.08.2009 10:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
No já taky nikdy neslyšel o GIV VR6, ale jestli je to označení takhle, tak pak mám VR6..... Asi se mrknu do Etky, jak to má Passat a Superb... Začínám v tom mít guláš... >:-[]-
Special-line 26.08.2009 10:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
A to ještě nevíš o motorech W8 >:-[]
Co se týče Superba tak se vsadím že je tam klasické V. Nedokážu si představit jak by jeden vačkový hřídel pro každou řadu válců ovládal 5 ventilů na válec. Musely by tam být celkem 4 což si nejsem jist zda by se to tam vešlo. Ale budu rád když se koukneš ;-)-
"-- skrytý --" 26.08.2009 10:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
O motorech W8 vím dost. Chtěl jsem si kupovat Passata W8... ;-) Ale pak jsem se rozhodl pro malé auto, přeci jen do města je to lepší. :-)
No dedukce je to dobrá a asi budeš mít pravdu, ale znáš němce, ty jsou schopni všeho. >:-[]-
Special-line 26.08.2009 10:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Aha promiň, právě jsem si říkal že kdybys o nic nevěděl tak by ti to udělalo ještě větší guláš >:D
No právě jsem si tak v hlavě vymejšlel jestli by to šlo jen s tím 1 vačk. hřídelem pro kadou halvu válců. A asi nešlo.
Ano pokud se kouknu třeba na W8 tak jsou schopni všeho >:D >:D >:D-
"-- skrytý --" 26.08.2009 10:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
No právě... Ono už třeba ta V6ka do Golfa je mazec. Jak se snažili udělat ten motor malej, tak to tak zbastlili, že když se na něco chceš dostat, musíš sundat všechno. Na výměnu žárovek musíš skoro i vyndat motor, aby jsi tam tu ruku protáhl... >:D-
Special-line 26.08.2009 10:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
jako je to fakt čím kompaktnější složitej motor, tak ta přístupnost tím utrpí. I ten W8 vypadá velmi kompaktně.
No u většiny novejch aut je žárovka porod. A to ani nemusí mít velkej motor. Třeba u Fabie 1,4 16V si ndost lidí stěžuje že to nemůžou vyměnit páč tam zavazí baterka či co. Tohle je výhoda Feldy dostaneš se všude. Jenže zas to nejede tak to si nevybereš. >:D >:D >:D-
"-- skrytý --" 26.08.2009 11:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Narvi turbo a bude lítat jako drak... >:-[]-
Special-line 26.08.2009 11:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
To bych si pak mohl z toho bloku motoru odlejvat ešusy >:D >:D >:D-
"-- skrytý --" 26.08.2009 11:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Něco za něco no... >:D
A kde dneska seženeš kvalitní ešusy... >:-[]-
Special-line 26.08.2009 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Bez jedovatejch příměsí z Číny >:D >:D >:-[]-
"-- skrytý --" 26.08.2009 11:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Ty příspěvky jsou menší a menší... >:D >:D >:D-
Special-line 26.08.2009 11:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Jo to je tady nevýhoda. Dá se to dopracovat tak že máš půlmetrovej příspěvek a na každým řádku je jen 1 slovo >:D
Pak musíš založit nový vlákno aby se to vůbec dalo číst. >:-[]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mira328i 26.08.2009 08:37
řemen?
..četl sem že máš stejně najeto jako já a dělal si rozvody-to tam je řemen??
Mam konkurenční motor z tý doby ale naštěstí tam je řetěz,takže mam klid..
Musí to bejt fakt docela dravec,na tu váhu.-
"-- skrytý --" 26.08.2009 08:44
« Re: řemen?
No je tam řetěz, už jsou tam i fotečky, ale ačkoliv v autorizovaném servisu mi říkali, že je bezúdržbový a s životností motoru, tak po rozebrání byl sice řetěz v pořádku, ale ty vodící lišty byly pořádně prošoupaný. Obecně platí, že by se měl i řetěz nechávat kontrolovat už kvůli vůlím. Já to raději nechal celé vyměnit, protože ty lišty by už moc nevydržely. U BMW by to mělo být v pohodě, ten to má kvalitní. Jinak předtím jsem měl BMW 320d E46 po faceliftu, takže o tom něco málo taky vím. >:-[]
Dravec to je, ale ačkoliv je to Golfík, tak má 1495 kg, takže s váhou to taky není růžové. To víš, čtyřkolka přidá mějakých 150 kg a motor taky není nejlehčí... ;-)
-
Mira328i 26.08.2009 08:56
« Re: Re: řemen?
..no a ty si ho slyšel že je volnej?..protože u mě vůbec není slyšet a kamarádi co maj podobný motory v bawach tak některý maj i přez 300 a ticho,nic..
Zatim sem od nikoho neslyšel že by ho dělal..
Ale četl sem že asi ve 400tis. by se měli vyměnit ty vodící lišty..
Nevim,každej motor je jinej.
-
"-- skrytý --" 26.08.2009 08:59
« Re: Re: Re: řemen?
No neslyšel, ale tak u mě je zvyk při koupi auta měnit rozvody. >:-[] Podle mě ty můžeš být v klidu. Co se týče motoru, tak BMW je na jiné úrovní než VW. Tedy jen co se týče benzínů. U dieselů je to naopak. ;-)-
Mira328i 26.08.2009 09:09
« Re: Re: Re: Re: řemen?
No pro mě bylo při výběru důležitý aby ten motor měl řetěz-o výdaje míň,no a trošku objemu:-)..a 6válců..
Jinak naftu do bmw bych taky nechtěl,zas tak velká úspora to není jen výdaje navíc při údržbě..
Plánuju najet tak 300tis. a půjde dál...to by měl bejt ještě ve stavu v jakým je..
Napadlo mě že máš docela váhu na předek-projevuje se to v zatáčkách?-
"-- skrytý --" 26.08.2009 09:13
« Re: Re: Re: Re: Re: řemen?
Pro mě byl hlavní vzhled, čtyřkola a aby to mělo nějaký ty koníky. :-)
No projevuje se to tak a to jsem se sám divil, že se mi chce přetáčet pr*el. >:D Ale to je tím, že zadek je lehkej a kola se lehce protáčí. Ostatně stejné, jako u tvého. ;-)
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 27.08.2009 17:23
2.8 v6 ?
Při klidné jizdě 6,5 ?Mam možnost řidit stejny motor akorát v passatu a nevim nevim teda. ..a hlavně si ani nejsem jistej jestli se tenhle motor do golfu dává-
"-- skrytý --" 27.08.2009 17:40
« Re: 2.8 v6 ?
No jak jsem psal, 6,5 bylo hodně klidnou nohou, byl to takový test, kdy jsem to držel na předpisových rychlostech přes tempomat... Na šestku při 90 km/h si bere po rovině nějakých 5,5 litru... >:-[] Jinak jezdím tak za 8,0 po okreskách... S Passatem nevím, jiný typ motoru, větší těžší auto, tam bude spotřeba vyšší...
A do Golfa se opravdu dával tenhle motor, když ho tam mám... >:D Ale jak se tu řešilo, je trochu jiný, než se dával do Passata...
Ale aby jsi uvěřil... ;-)
[odkaz]
PS: Co se volby motoru týče, do Passata bych volil spíš motor 2,5 V6 TDI nebo 1,8T. Ty se dají dobře chipovat, jestli ti jde o výkon... Nebo pak 4,0 W8, ale to už je trochu jiná liga... 2,8 V6 z tak těžkého auta sporťák neudělá a budeš každou chvíli tankovat... Tahle kombinace je taková nevyvážená...-
Sammy 27.08.2009 23:30
« Re: Re: 2.8 v6 ?
no 2.8 V6 v passatoch bola výborná voľba, práveže 2.5 V6 TDi to boli asi najhoršie motory, potom hneď 4.0 W8 total zbytočné niečo, taktiež 2.3 VR5 dosť odsudzovali, pričom mne sa ta možnosť motora páči no a k 2.8 V6 prečo to asi dlhé roky slúžilo a slúži diaľničným p. SR ? no lebo sú to tie najlepšie motory, nezmary. síce 1.9TDi s 96kW je super motor, tiež by som ho bral ale ... keď benzínový passat tak určite 2.8 alebo 2.3 z týchto modelov-
"-- skrytý --" 28.08.2009 07:59
« Re: Re: Re: 2.8 v6 ?
No myslím, že tohle je asi věc názoru. Víš, jak to je, někdo má rád holky, jiný zase vdolky. >:D
Silný benzín má být v malých autech a do rodinných to chce silnou naftu. Toť můj názor, ale nikomu ho nevnucuju. ;-)
A pak jde o to, kterou verzi 2,5 V6 TDI myslíš. 132 kW byl prý nejlepší naftový motor hned po 81 kW jednadevítce. :-)-
Sammy 28.08.2009 08:35
« Re: Re: Re: Re: 2.8 v6 ?
tak hej, keď už chceli ponechať 2.5 V6 diesel tak ho museli vylepšiť.
a myšlienka aby mali malé autá silné benzíny je dosť zaujímavá :-) no ale pre mňa max neprijateľná ... už len z dôvodu, všimni si ... kto má malé a už len trošku silné auta, tak s tým provokuje a dokazuje, že to jeho auto hen čo dokáže a to je dosť smutné ... no ale ak myslíš Golf, že malé auto, tak to beriem, to je normálna trieda, tie autá v tej triede s trošku silnejším motor je dobrá voľba-
"-- skrytý --" 28.08.2009 10:48
« Re: Re: Re: Re: Re: 2.8 v6 ?
No tak Golfa hatchbacka třeba řadím do malých aut... Mezi velká auta beru rodinná auta... Ale je pravda, že Golf v kombajnu už pro mě není malé auto, ale řadí se mezi velká. ;-) A co se týče silných motorů v malých autech, na to, aby někdo machroval nemusí mít silné auto. Už jsem párkrát viděl machrující Fabie 1,2 HTP a to mi opravdu nepřijde jako silný motor... >:-[] Co se tohodle týče, tak to je vždy o řidiči, ne o síle motoru.-
"-- skrytý --" 28.08.2009 14:42
« Re: 2.8 v6 ?
jj ta 2.8 si řekne klidně o 15-16litrů a to zase nemusi být uplně agresivni jizda ten motor je na nic poměr výkon/spotřeba-
"-- skrytý --" 28.08.2009 15:02
« Re: Re: 2.8 v6 ?
No tak já i když to beru opravdu tvrdě pod plynem, tak jsem se přes 16 litrů nedostal. A to si myslím, že jsem tomu dával opravdu pít. >:-[]
Ale dneska to otestuju znova. jedu nějakých 120 km, tak to hodím pěkně na spotřebu a budu se kochat krajinou, abych se přesvědčil, že jsem se díval správně. ;-)
-
-
-
"-- skrytý --" 28.08.2009 14:43
« Re: 2.8 v6 ?
Jinak teda dík za obajsnění ale tolik golfu se opravdu nevidi moc >:D
-
-
-
-
-
-
-
-
Sammy 28.08.2009 22:51
« Re: Re: Takovej krám
keď ale má niekto 16L spotrebu na 2.8 tak to už musí robiť mega bordel s tým autom ... s tým motorom normálne jazdíš za 10,5L a na 2.8 je to slušné a práveže ten pomer objem a výkon na ten rok je total normálny ... a vlastne nikto mi nevyvráti, že trošku väčšie objemy sú zbytočné ... sú to super motory jedinú jednu vec, ktorú môžem vytýkať sú vyššie emisie ... nič viac ... ale to aj malý motor pri divokej jazde dosahuje tie hodnoty čiže ma to nejak netrápi ... a proste tvrdiť niečo na 6 válce, prečo sú zlé alebo niečo je blbosť ... 6 válce sú najlepšie motory, najlepšie vyvážené ... však treba kúpiť, pojazdiť a potom tvrdiť ...
-
-
-