Škoda Octavia (2011)
28.8.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ah". Benzinovy 1.8TSi, 7-stupnovy automat DSG, vybava elegance, navic xenony, destove cidlo, bluetooth…
Škoda Octavia II (ah)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
SCHROJF 28.08.2011 12:47
DSG
Gratulujem k peknemu autu,a hlavne k 7DSG prevodovke,vyborna volba...to kopanie pri razantnom starte z 1 na 2 odstranis bud preradenim na "S"ko,alebo vypnutim ESPcka,potom lava brzda,prava plyn na 3500-4000 otacok/min a start ako na F1... ;-) p.s.vela stastnych kilometrov -
kexxik 28.08.2011 17:00
240 jo?
docela rád bych viděl jak 118kw vytáhne Oktávku na reálných 240 (tedy tachometrových 250-255 :-) ). a ještě s "neuvěřitelnou lehkostí". To už je trochu moc nemyslíš?-
-
petoptr 29.08.2011 22:00
« Re: 240 jo?
Nereagujem, ale musím....ah, ako takí ľudia ako si ty môžu jemne pokaziť radosť takým ľudom ako som ja a pod..... predstav si motor V6 a viac, výkon 240 koní a viac, 1 turbo prípadne viac, reálna spotreba okolo 13 litrov a viac a teraz si predstav ich majiteľov ktorí majú radosť z jazdy, husiu kožu pri akcelerácií, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 7 sekúnd a neuveriteľnú chuť obiehať ľudové vozídka ako máš ty........tak prečo tu v tejto recenzií básničkuješ? 240 - tak 120 tam a 120 naspäť, neuveritelna lehkost - tak od 0 do 130, spotreba 8 litrov.......že to máš na plyn....nehnevaj sa, ale ján botto to vedel lepšie
-
-
jirik306 30.08.2011 11:52
Max. rychlost TSI
Opravdu jsem se pobavil, při čtení pasáže o max. rychlosti. 1.8 TSI je super motor, o tom žádná, ale proboha 240 dle GPS je opravdu silné kafe. Možná tak z dlouhého kopce, nicméně s velkou lehkostí? Opět proboha! Pro srovnání se sériovou Octavií RS TFSI se 147KW jsem jel dle rychloměru 255 což odpovídá reálným 240 co udává výrobce. Možná by to dalo 260, ale to už opravdu hodně pomalu. Takže nějakých 117KW nemůže jet stejně jako objemově větší a výkonnější motor ve stejném autě, to je prostě nesmysl. Sorry, že beru pánovi vítr z plachet ;-)-
"-- skrytý --" 30.08.2011 12:59
« Re: Max. rychlost TSI
Před několika lety mi vyprávěl kamarád, že jel na dálnici 240 s Fordem Sierra 2.0i 74 kW...-
JaWohl 30.08.2011 17:32
« Re: Re: Max. rychlost TSI
Před několika lety jsem si myslel, že na louce slyším trávu růst...plesk plesk...byly to jen kravince. Reálným 240km/h se můžu maximálně...pousmát. Ale autor má pravdu v tom, že je to nejlepší motor pro oktávku, pokud teda někdo nejde rovnou do RS. Zase ale nepíše pravdu o DSG. Prodleva tam je. Nedávno jsem jel s Fabií RS, která má myslím stejnou převodovku a prodleva tam prostě byla, sorry. Plus chutná turbodíra. Pokud jsem chtěl ze zatáčky vyjet pod plynem, musel jsem začít přidávat plyn "předem". Velmi nepříjemné, nesportovní, prostě turbo plus automat. Silné, pro někoho zábavné, pro mne řidičsky krok zpět...Jediný způsob, jak se tomu vyhnout, bylo držet tu Fabku pořád kolem 5000. Jenže: to už mi zase podřadilo DSG i v režimu sport na další stupeň...
-
-
-
"-- skrytý --" 31.08.2011 17:48
223 km/h stejným autem
Mám stejné auto, dokonce stejná barva a prakticky stejná výbava (grrrr ;)). Takže za prvé gratuluji a za druhé se chci zeptat, jak je to s tou rychlostí. Je pravda, že rozjet to svižně na 200 není vůbec problém. Změřené to nemám. Co ale změřené mám velice přesně a důvěrychodně, je maximálka na rovince v obou směrech. Ta byla pár desetinek okolo 223 km/h, přesně jak říká technický průkaz. S plynem na podlaze, na šestku i sedmičku a víc ani ťuk. Měřenou rychlost lehce přes 240 km/h na stejném místě neměl problém dosáhnout Superb 2.0/147 kW, ale už jsem se při tom necítil dobře, narozdíl od 223 km/h v Oktávce.
Ještě k tomu DSG a prodlevám, jak někdo píše výše. Pod plynem auto řadí plynule, bez prodlev a s neustálým zátahem. Je mnohem rychlejší než 6° DSG. Rád bych viděl někoho s běžným manuálem, kdo by se tomu dovedl přiblížit. Je to radost a u mně osobně se vůbec nevylučuje DSG a sportovní jízda.-
JaWohl 09.09.2011 14:25
« Re: 223 km/h stejným autem
Zdravím, měl jsem možnost v posledním týdnu jet Superb se stejným motorem. Tu maximálku Vám 100% věřím, motor má výkonovou rezervu i v tom Superbu a měl se čile k světu. Co se týče toho DSGčka, já si prostě nemůžu pomoct. Však si s manualem před zatáčkou podřadím, nebo jen lehce sundám nohu z plynu a pak prostě s oběma rukama na volantu na výjezdu šlapu na plyn a děkuju za ploutve na kraji sedačky...k čemu ten automat? A k čemu turbodíra, která mě u Fabky nutila šlapat na plyn málem při vjezdu do zatáčky, aby auto na výjezdu zabralo? Protože jak říkám, když jsem auto roztočil na 5000 před zatáčkou, ten automat řadil další stupeň, tzn. nižší otáčky, tzn. turbo se zase muselo nadechnout, tzn. zas prodleva...neříkám, že ten automat je špatný (máte pravdu, že pod plynem to tam skákalo pěkně), nebo že ta Fabie není dobré auto, ale kdyby místo automatu zamakali na řízení a kdyby místo turba ve dvanáctistovce (u běžné Fabie) poladili obyčejnou čtrnáctku...bylo by té radosti asi víc. Asi je to tím, že pořádně odladit atmosférický motor stojí víc práce než strčit všude turbo...-
"-- skrytý --" 09.09.2011 17:29
« Re: Re: 223 km/h stejným autem
Turbo se dává na malý motory proto, abys měl např. stokoňovej motor, kerej při částečný zátěži nemusíš škrtit klapkou (to působí ztráty). Udělat to bez turba samozřejmě lze taky, ale jedna věc je ta práce, a druhá je vlastní technologie - musel bys to udělat do Atkinsonova cyklu (což znamená složité variabilní ventilové rozvody), a stejně to neni všelék.
-
-