Škoda Fabia (2008)
31.3.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kamil_2". Na úvod musím osvětlit, proč sem tento příspěvek dávám. Vzhledem k tomu, že se tu o Fabiích…
Škoda Fabia Combi II (kamil_2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- zkouška 03.04.2009 12:40
- Závodník 05.05.2009 20:01 stormrider
- HTP závodník 13.05.2009 20:58
- Spotřeba 13.05.2009 22:29 hruodolf
- 1,2 HTP 12.10.2009 15:10
- Más pravdu, winged arrow! 17.10.2009 17:51
- Fajn počtení 24.12.2009 23:27 rohYpnol
- kola 26.12.2009 14:17 Honza Mička
- htp vs felda 20.06.2010 20:12
- HTP 51kw 15.07.2010 14:26
- sptřeba?! 21.08.2010 20:13 twistedTSD
- skoda 13.05.2012 10:14 umo
-
stormrider 05.05.2009 20:01
Závodník
Recenze to neni špatná a auto taky ujde ;-) , ale jak popisuješ závodění s 320d tak se tomu musim jenom pousmát... Jsi si jistý, že opravdu závodil? anebo se jen tak v klidu projížděl a ty jsi na to dupal aby tě nemusel předjet? >:-[] Htp je dobrý motor do města, ale dálnice, okresky a táhlá stoupání... :no:-
Brandon Walsh 05.05.2009 20:15
« Re: Závodník
kvoli tomuto prispevku som si precital recenziu a tiez sa musim usmievat ono ten bavorak ta nechcel predbehnut siel za tebou aby nezaspal ja to tiez robim ked jazdim dlhe cesty proste je dobre mat pred sebou niekoho kto ta taha. Teraz jazdim na fabii 50 KW a je to dobry motor do mesta ale mimo mesta sa bojim predbehovat sice bojim sa s nim aj v meste vopchat do nejakej krizovatky. Suhlasim s jednym k fabii som mal odpor ale nie je to zle auto. Nech sluzi :yes:
-
-
"-- skrytý --" 13.05.2009 20:58
HTP závodník
No já to závodění napsal do uvozovek, navíc že to byl 320 d je jen moje doměnka. Psal jsem to hlavně proto, že sem si rozhodně nepřipadal jako brzda provozu. Rozhodně ale to BMW nejelo v klidu, prostě mě rychle dojel a já se nechtěl dát předjet. Na předjetí ve 120-130 už je třeba dlouhá rovinka bez protijedoucích vozidel, ten úsek takovej možností poskytoval jen minimum. Netvrdim, že bych mu ujel, ale možnosti Fabie mě překvapily.-
Martin_Happy 13.05.2009 22:17
« Re: HTP závodník
Já se jen tak ohradím za sebe >:D , moje kritika motorů HTP se týká jen těch co byly ve starších Fabiích. Jezdil sem s ní a byla líná jako šváb. ty HTP co sou va Fabiích II jsou prej nějak líp naštelovaný, ale nejel sem s tím,takže nesoudím. Každopádně věřim i tomu že může jet lépe, ptz. ty kritiky co byly na první tříválce nešly zamést jen tak pod stůl. Ale to závodění, nevim. Taky si myslím že si z tebe udělal spíš vodiče a nebo se nalepil a nechtěl nebo byl línej aby předjížděl. Věř tomu že 320d moc dlouhou rovinku nepotřebuje. Zrychlí i na krátkým useku dost (vlastní zkušenost ještě s modelem E46, ale potvrzená i v modelu E90), ale řekne si o svůj díl paliva, takže proč takhle blbnout. Myslim si že na tebe nechtěl vyplácat pár litrů-
Martin_Happy 15.05.2009 21:59
« Re: Re: HTP závodník
Ještě dodám, zrovna neska sem opět jel v HTPčku, ale jednou z těch prvních. 2002, 40kW. Newim, možná s tim majitel neuměl ale kopec sme jeli na dvojku asi 38 km/h a pedál měl na podlaze. A to se pod kopcem zkusil rozjet. Já tam jezdim deně, hodim pod kopcem za čtyři, zrychlim tak na chvilku na 55-58 (kopec je na konci města, a před ním dodržuju předpisy) a vyjedu, nahoře mám tak 54-55 takže proto můj názor. Převýšení tak 20-30m délka tak 200-300m. Ale opakuji že jen an ty starý. Jinak hlavně ať slouží, koneckonců na český silnice to bohatě stačí. Takže mnoho bezproblémových km-
"-- skrytý --" 15.05.2009 22:18
« Re: Re: Re: HTP závodník
Nevim jak v roce 2002, ale HTP dvouventil z roku 2004 jde jak víno. S HTP je třeba umět, jak jsem psal, nemá smysl ho točit, důležitý je ve správnej čas přeřadit. Taky záleží, na co jsi zvyklej. Oproti 2,5 TDI je HTP dvanáctiventil určite kafemlejnek, ale oproti starším dvouventilovejm jednatrojkám jede subjektivně líp.-
Martin_Happy 15.05.2009 22:39
« Re: Re: Re: Re: HTP závodník
Přesně, neni to na honění a blbnutí, ale to není žádná škodárna. ;-) A zvyknou si musíš na každý auto abys věděl jak na něj, já kupříkladu taky půlroku pátral, na kolik točit motor aby žral co nejmíň. Původně sem jí dával tak 2,1, a to vydrželo tak 3 dny, ale ted točím na 3 tisíce a cucmetr se nehne víc jak tejden. jinak ten design tý nový Fabky se poved, po tý šílenosti co předvedli na bohu Roomsteru a ty cvokárně jménem Rommster Scout sem se Fabie bál, ale musim uznt že FII se mi líbí moc. A taky máš nádherný kola, ty jí fakt seknou. Takže ať jezdí a slouží. -
Ronault. 03.01.2010 15:28
« Re: Re: Re: Re: HTP závodník
Jestli dvouventil HTP z roku 04 jde jak víno, tak jsi každopádně myslel nějaký krabičák z jablek. Přesně tenhle motor v Fabii mám odzkoušený a jestli myslíš tím "je ve správný čas přeřadit" jediné rozumné rozmezí otáček, které má rozpětí 200 mezi 3100 a 3300, tak je to neskutečná bída. S něčím takovým jsem se u žádného auta nesetkal.
44kW z roku 2009 je trochu jiné kafe, ale zase když jsem jel podle svých požadavků na styl jízdy, tak jsem byl na spotřebě 9,5-10,5 l/100 km a to byla krátká verze s vypnutou klimatizací! A jestli se podíváš čím jezdím, tak ti musí být jasné, že mé požadavky na druh a rychlost jízdy nejsou až tak velké.
Fabia má mnoho, mnoho předností, ale HTP to není!
Mimochodem už se nedivím, že jsi tak vyskakoval nedávno v diskuzi ohledně Fabii v news.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.10.2009 15:10
1,2 HTP
Zajimava recenze viditelne ovlivnena euforii z porizeni noveho vozu, tak je to spravne :)Auto je tiche, vsechno funguje tak jak ma, hezky voni a dela presne to, co po nem ridic chce. Motor 1,2 HTP zcela urcite neni spatny a jeho kritici v 99% pripadu nemaji zadny silny argument proti(zatim, uvidime po par letech...). Vetsina diskuzi je zalozena na tom, co kdo kde slysel, ale i to je dulezite a tak se dneska auta prodavaji. Kritice motoru mnohdy nepridavaji ani sami prodejci, i pres ruzna skoleni jsou to preci taky chlapi s gulama a trivalec, to je vysavac do mesta a cenovy rozdil vuci o dve deci vetsimu (a technicky zastaralejsimu) ctyrvalci preci neni tak hrozny...co si pak asi duverivy potencionalni zakaznik o motoru HTP pomysli a co napise do diskuze?? Takze at 1,2 dobre slouzi a dopln nekdy aktuality co se tyce provoznich nakladu, servisu atd. :yes: -
"-- skrytý --" 17.10.2009 17:51
Más pravdu, winged arrow!
Souhalím s Tebou. Jestli se někomu nelíbí zvuk HTP, ať si koupí M3. Já si auto nekupuju kvůli zvuku, ale uznávám, že zvuk HTP je originální... Mě se dobře jezdí i s HTP 40 kW ve FI, HTP 12V ve FII je ale o dost silnější. Jinak jestli někdo od jednadvojky čeká zátah třílitra, neni chyba v motoru. Já od jednadvojky čekám výkon pro normální jízdu a nízkou spotřebu, což HTP splnil. S odstupem času musím říct, že sem rád, že sem nekoupil silnější motor, protože jsem naprosto spokojenej. Hlavně se mi líbí, že motor má sílu od spodu, třeba 1,6 16V od Renaultu má sílu až v mnohem vyšších otáčkách než HTP. -
rohYpnol 24.12.2009 23:27
Fajn počtení
ale dynamiku bych u této motorizace zrovna nevytahoval. Ano, stačí to. Ano, vzhledem ke konkurenčním motorům stejného objemu je to příjemné svazení. ALE bezpečně předjíždět na silnicích 1. třídy se s tím opravdu moc nedá, o dálnici, kde se pohybuje tento motůrek téměř na svém topspeedu, bych raději nemluvil... Do města bohatě stačí, tady bych souhlasil.
Zkrátka bych doporučil svézt se v něčem silnějším. Pak možná uznáte, že to, co předvádí tenhle motůrek, je jen použitelné minimum. Nic víc.-
"-- skrytý --" 25.12.2009 20:05
« Re: Fajn počtení
Problém je asi v tom, že se neshodneme, co je použitelné minimum - prostě každý má svůj subjektivní názor. Mě osobně na silnicích brzdí hlavně náklaďáky, ne auta s HTP, a hlavně jsem toho názoru, že rychlostní limity se mají dodržovat... Navíc je opravdu velký rozdím mezi HTP 40 kW a HTP 51 kW. Prostě mě na tom motoru vyhovuje pružnost, malá spotřeba a i dynamiku považuji v na objem motoru a velikost auta za plně postačující a po najetých 15 000 km po silnicích všech tříd na motor nemám jedinou stížnost.
Samozřejmě ale souhlasím, že se jedná a druhý nejslabší motor pro Fabii, takže to není trhač asfaltu. Navíc je ten motor v rodinném autě, a s rodinou nejezdím jako blázen - HTP ve sporťáku bych určitě nechtěl!!!-
rohYpnol 27.12.2009 23:16
« Re: Fajn počtení
Problém v žádném případě necítím ani já, že by měly (i ty slabší) Fabie HTP být brzdou provozu! Spíš jde o to, že když potkáš např. na silnici 1. třídy onen kamion (novější Scanie apod.) nebo bus (např. nové dálkaře), tak ho do kopce prakticky nebudeš schopen předjet, resp. to chce velkou viditelnost + mezeru v provozu. Prostě jedeš třeba něco málo pod 90. Jenže kolem 100km/h už toho ten motůrek moc nepředvede. Jasně, má se jezdit max. 90...
Asi bych i souhlasil, že pokud bych byrokraticky dodržoval rychlostní limity, tak to bohatě stačí. Také samozřejmě vím, že těžiště zaměření tohoto vozu je jinde než dánice/1. třída. Čili jsem tím vůbec nechtěl nějak snižovat kvality vozu!
Takže asi tak jsem to myslel.-
-
"-- skrytý --" 08.01.2010 00:28
« Re: Re: Re: Fajn počtení
Naprosto souhlasím. Záleží na stylu jízdy. Já nemám problém s tím, jet za jakýmkoli vozidlem kolem 90. Horší je to s kamiónama v kopcích, jenže jeden kamion člověk předjede, druhej dojede a tak je to donekonečna. Nakonec se předjížděním dostane do cíle o pár minut dřív za cenu neúměrně vyšší spotřeby a riskování. Mě prostě jen štvou ty hloupý bláboly o HTP a proto jsem chtěl svojí recenzí ten motor objektivně posoudit z pohledu klidnýho řidiče. Mě, ač se nikdy fanda Škody nebyl, velice příjemně překvapil.-
Ronault. 08.01.2010 19:26
« Re: Re: Re: Re: Fajn počtení
Já nejsem nějaký zastánce hesla "pouze silný motor do jakéhokoliv auta". Můj taťka jezdí klidně, má auto střední třídy s 1,6 16V, což je málo. Jezdí to sice hbitěji než HTP, ale rozhodně to obsazené není pro nějaké sprinty.
Z druhé strany se ale projeď pořádným autem a pak pochopíš, že pro předjíždění v bezpečí to chce pořádný motor.
Každý si kupuje auto podle svých potřeb a požadavků, někdo prostě nepotřebuje výkon, z druhé strany by neměl pak tvrdit, že jeho auto je výkonné, když není.
-
-
-
-
-
-
Honza Mička 26.12.2009 14:17
kola
Ahoj,recenze i fotky jsou pekne,jen si u popisu fotky zmen nazev toho kola,neni to Antares,ale Atria :-) Antares jsou 15" ty co mam ja ;-) -
"-- skrytý --" 20.06.2010 20:12
htp vs felda
Jezdím denně po dálnici do Brna s feldou 50kW a na výjezdech na dálnici mám na 100% ověřené, že si 1,2 v Fábii 2 ani neškrtne. S 1,2 51kW jsem taky dlouho jezdil a pocitově se to zdá být celkem čiperný, což je dáno krýtkými převody, ale není to tak divoký jak se zdá. Má to takový zátah pořád stejný, na normální pomalou jízdu to stačí, ale jakmile se s tím mám dostat na 110km/h tak je to bída, natož v kopci nebo proti větru. A pravdou také je co se hodně říká, když se jede na spotřebu dobrý, ale jakmile se na to začne šlapat tak to je do slova a do písmene rakovina. S dnešní 1,6 takovou vysokou spotřebu jakou bys měl s 1,2 mít nebudeš ani náhodou. podívej se klidně na tipcars na měření spotřeby. Co vím od lidí co 1,2 mají jako služební v práci tak jezdí víc jak za 10 litrů. To je celkem síla, to nemá ani můj šéf s BMW 325i a to se neplazí 120km/h. -
"-- skrytý --" 15.07.2010 14:26
HTP 51kw
Brácha má tenhle motor ve fábce, zvezl jsem se a pružnost mě opravdu překvapila, ten motor je prostě dobrej a kdo tvrdí že ne, pravděpobně s ním nikdy nejel. Raketa to není, ale jako základní motorizaci ve třídě malých vozů bych ho označil za nadrpůměr -