Recenze

10 Majitel

Opel Corsa C 1.0 12V

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Corsa, foto 1 Opel Corsa, foto 2 Opel Corsa, foto 3 Opel Corsa, foto 4 Opel Corsa, foto 5 Opel Corsa, foto 6 Opel Corsa, foto 7 Opel Corsa, foto 8
Opel Corsa, foto 9 Opel Corsa, foto 10 Opel Corsa, foto 11 Opel Corsa, foto 12 Opel Corsa, foto 13 Opel Corsa, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Růžová Blecha Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 973 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 85 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 156 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Maukét".

Popisu vozu jsem se chopil ja (honza_ul), ale ostatní správa tohoto účtu už je na Markétce. Tak tedy. Je to model z roku 2000 se základním litrový tříválcem 43kW/5600 85Nm/3800. Abych řekl pravdu, když mi Markétka sdělila, že její budoucí auto bude mít právě tuto motorizaci, trochu mě to znepokojilo. O tomto motoru jsem si totiž přečetl, že s autem má hodně práce, nevyniká snad v žádných otáčkách a vubec že Corsa s timto motorem není skoro plnohodnotne auto. Ale už první svezení mě vyvedlo z omylu. Je jasné, že to není žádná raketa, ale to snad od takhle malého motůrku nikdo ani čekat nemůže. Přezdívku „Růžová Blecha“ získala kromě své barvy proto, jak neuvěřitelně hbitě se dokáže pohybovat zvlášt v mětském provozu. Popojíždění od semaforu k semaforu opravdu přimomíná bleší skoky. Když člověk dobře odhadne záběr spojky a motůrek před jejím puštěním dostatečně (zase ne nijak přehnaně) vytočí, má o překvapení postaráno. Ani mimo město není liřík brzdou provozu. Ochotně táhne i do kopce, ikdyž to už se musí trochu vytočit, a když člověk na rovince předjíždí s rozvahou, nemusíme nikdy ani na okreskách zůstávat poslední v koloně za náklaďákem a nechat se předjíždět od ostatních. Horší je to samozřejmě už na dálnici, ale pokud se člověk drží našeho rychlostního limitu, nejsou ani táhlá stoupání ničím, co by blešku vyvedlo z míry. S tou nevýrazností motoru v jakémkoliv spektru otáček je to tak trochu pravda, ale na druhou stranu je lepší, když motor obstojně táhne od 2000 do 5000ot/min, než aby se (jako třeba v Cliu 1.2 55kW) až do 4000ot/min nedělo skoro nic a pak teprve se motor dostal k obstojným výkonům. Co se týče kultivovanosti chodu motoru, tak ta není zrovna na nejvyšší úrovni. To dělá hlavně absence čtvrtého válce a vyvažovací hřídele a mimo jiné i řetězem řešené rozvody. Nicméně tato nevýhoda se projevuje hlavně při volnoběžných otáčkách. Při normální jízdě si tři malý piva pod kapotou spokojeně vrčí a nikoho tím ani při vypnutém rádiu neruší. Ve vyšších otáčkách je zvuk dosti nezvyklý, ale já osobně ho v žádném případě nepokládám za nepříjemný. Je to takové kovové vrčení (trochu jako BMW ;-)).
Jízdní vlastnosti jsou velice dobré. Poměrně tuhé nastavení tlumičů dává spolu s lehoučkým motorem Corse v zatáčkách téměř neutrální chování. Je pravda, že na nerovnostech si člověk musí dávat pozor, aby mu blecha pod rukama díky své nízké hmotnosti neuskočila, ale řezat s ní zatáčky na alespoň trochu kvalitním povrchu je vážně radost a ohromná zábava. Brzdy jsou v předu kotoučové a vzadu bubnové. Ačkoliv postrádají elektrický posilovač i ABS, brzdí oplík slušně – jenom se na to halt musí pořádně dupnout. Naše Blecha obouvá v létě pláště 175/55 R14, což mi příjde z hlediska jízdních vlastností i estetického jako optimální volba. Menší třináctky, na kterých jeszíme v zimě, dávají autu sice lepší hbitost při rozjezdech, ale zase nevypadají tak hezky. Větší patnáctky by sice vypadaly ještě líp, ale zase bychom s nimy museli použít pneu s nižším profilem, což podstatně zhoršilo komfort jízdy, která už takhle není zrovna francouzská (bohudík!!!). O 16“ pláštích vůbec nemá cenu ani přemýšlet – sice by se do podběhů ještě vešly, na kočičích hlavách bychom si ale už pak asi vyrazili zuby.
Design je vždy věcí osobního vkusu každého člověka a u atomobilů to platí dvojnásob. Dovolím si ale tvrdit, že se najde jenom velmi málo lidí, kterým by se Corsa C, navíc v naší barvě City Red, nelíbila. Vypadá prostě nádherně. Skvěle se hodí k mladé dívce, ale není to zase nejaké barbie pseudopřibližovadlo, jako cinquecento apod. Už Cosra B byla pohledné auto, ale „céčko“ spojilo její klasický design s moderními prvky a dovedlo ho k dokonalosti. Zajímavým detailem, který mně se moc líbí, je například negativní sklon větší části krytu vnějších zpětných zrcátek. Autu to spolu s některými výraznými hranami (střed kapoty, volat,...) dodává tu potřebnou špetku jekési dravosti, která by přívětivému, až milému designu jinak trochu chyběla. Jinak ale Blecha svým usměvavým vzezřením přímo říká: „Jsem tvůj kamarád, mám tě ráda a nenechám tě ve štychu,...“, a vy jí prostě nemůžete neodpustit těch několik malých chybiček, jako třeba poměr spotřeba/výkon, malý kufr, atp.
K prostrnosti nemám vzhledem k vnějším rozměrům vozu žádné výhrady. Vepředu je místa habaděj a vzadu je to jak pro nohy, tak i hlavu velice podobné Fabii I. Při 190cm to samozřejmě na zdaních sedadlech není na nějaké dlouhé cestování, ale vydržet se to dá a menší osoby by neměly mít žádné problémy s pohodlným posezem. Přední sedadla jsou dobře tuhá, ale prospělo by jim výraznější boční vedení. Nicméně záda z nich ani po delších cestách nebolí. Ergonomie ovládáni je zcela v pořádku. Jenom pohyb páčky ovládání dálkových světel (směrem od sebe) by mohl být o něco lehčí. Nejdřív mě docela rozčiloval nezvyklý zvuk blinkrů – místo obvykého „tik-ťak“ na nás Corsa pípá asi tak, jako počítačová hra z počátku devadesátých let. Ale to je drobnost, na kterou se dá zvyknout. Objem zavadelníku není nijak omračující, ale vzhledem k tomu, že je Blecha využívána hlavně jako městské auto pro přepravu jedné, nebo dvou osob do školy, do práce, do hospody, nebo na nákup a nikoliv jako dálkový rodinný expres, kteý be měl pojmout kola, kopec oblečení, tunu jídla a hektolitr piva, není to pro nás ničím, s čím bychom se nemohli smířit. Jednou se v kufru dokonce vezl pes (Chodský Pes Monty) a na nedostatek prostoru si nestěžoval (ikdyž se mu díky absenci dělící sítě povedlo přelézt až na zadní sedadla....). Upozorňuji, že pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva, což mi příjde daleko rozumější využití těch pár litříků.

Silné stránky

+ spolehlivost
+ jízdní vlastnosti
+ design a barva
+ kvalitní zpracování
+ komfort sezení
+ ergonomie ovládání

Slabé stránky

- spotřeba
- výkon by mohl být o něco větší a motor kultivovanější
- nepřehledná karoserie (vadí při parkování)
- malý kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Corsa C obecně platí (na rozdíl od „béčka“) za velice spolehlivé a trvanlivé auto. Takže ani my s ní nemáme zatím žádné zásadní negativní zkušenosti. Jen jednou se přes noc vybila baterka (aniž by byl v chodu jakýkoliv elektrický spotřebič na palubě) a jedinou větší závadu představuje zřejmě vadná řídící jednotka posilovače řízení, což způsobuje, že doprava jde volant relativně ztuha (podle mě tak akorát) a doleva zase velice lehce. To vadí hlavně při pokusu o sportovně jší jízu pokud na to člověk není zvyklý. Ale po pár desítkách kilometrů si na to lze celkem dobře zvyknout a teď už mi to vůbec ani nepřijde. Další malicherností, která se objevila nedávno, je stále rozsvícená kontrolka emisí. To má podle značkového servisu na svědomí jenom vadné čidlo. Takže se prostě dočasně musíme smířit s tím, že na nás svítí žlutá kontrolka, aniž by auto mělo nějakou skutečnou závadu, což není zas nic tak hrozného. Rozvody naštěstí pohání řetěz, který byl ještě před tím, než jsme Blechu koupili pro jistotu (možná zbytečně, ale jsme rádi) vyměněn, stejně jako přední destičky i kotouče. Auto je od počátku servisované v autorizovaném servisu, což dodržujeme i my.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AUTOTIP-servis Jiří Novák Ústí nad Labem - můžeme doporučit.

 


Další vozy Opel Corsa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

až na malichernosti je na osm let staré auto velice spolehlivá.

praktičnost
8

tři dveře, široké c-sloupky, nepřehledná karoserie, jinak tak průměr třídy

prostornost
9

mohlo by být víc místa vzadu, ale na danou třídu to ujde

jízdní vlastnosti
10

motokára

jízdní komfort
9

dobré sedačky, ale jen jednoose nastavtelný volant a tuhý podvozek (jinak je to výhoda)

provozní náklady
8

olej to skoro nežere, žárovky moc nepraskají, stěrače stírají

náhradní díly
0

nevíme a snad se to hned tak ani nedozvíme

výkon motoru
8

nějakej ten koník navíc by neuškodil, ale od tříválcového litru asi nemůžeme čekat zázraky

spotřeba
8

6.6 l/100km není na tak malý motůrek zrovna málo, ale mohlo by to být vzhledem k tomu, že jezdí po kopcovitém Ústí, horší

hlučnost motoru
9

docela vysoká, ale nám to nevadí

kvalita sedadel
9

slušelo by jim lepší boční vedení, ale jsou správně tuhá a pohodlná

brzdy
8

chybi posilovač a ABS, ale účinnost je solidní

zavazadlový prostor
9

260 litrů je tak průměr






Blesk.cz

Krize v pražské MHD: Řidič pospával za volantem! Zoufale málo šoférů, jaký má DPP plán?

Krize v pražské MHD: Řidič pospával za volantem!…

Již několik měsíců řeší Dopravní podnik hlavního města, že mu chybí řidiči k obsloužení všech autobusových…

Jednorožec existuje! Je to štěně a z čela mu roste druhý ocásek!

Jednorožec existuje! Je to štěně a z čela mu roste…

Psí útulek Mac’s Mission v americkém státě Missouri se zaměřuje na postižené pejsky, kteří mají problémy získat…

 

iSport.cz

Kadlec o Králově vzestupu i radosti z nároďáku: Vyhrát EURO může každý

Kadlec o Králově vzestupu i radosti z nároďáku:…

Tři předchozí evropské šampionáty oblékal český dres, z pozice reprezentanta nasával atmosféru mimořádné akce.…

Města a stadiony EURO 2020: Kde mohou hrát Češi a kdo už má jasno?

Města a stadiony EURO 2020: Kde mohou hrát Češi a…

UEFA to prezentuje jako oslavu výročí 60 let od prvního mistrovství Evropy, zároveň jde o revoluci v pořádání…

 

Reflex.cz

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera Francii i Afriku, ten ho však donutil spáchat sebevraždu

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera…

Málokterý nacistický voják či důstojník se během 2. světové války těšil u svých protivníků takovému respektu…

Zaplní se Letná i podruhé? Podívejte se na záběry z předchozí demonstrace, kam přišlo 250 tisíc lidí

Zaplní se Letná i podruhé? Podívejte se na záběry z…

V sobotu 16. listopadu ve 14:00 se koná dlouho dopředu avizovaná demonstrace spolku Milion chvilek pro…