Recenze

9 Majitel

Renault Twingo

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Twingo, foto 1 Renault Twingo, foto 2 Renault Twingo, foto 3 Renault Twingo, foto 4 Renault Twingo, foto 5 Renault Twingo, foto 6 Renault Twingo, foto 7 Renault Twingo, foto 8
Renault Twingo, foto 9 Renault Twingo, foto 11 Renault Twingo, foto 12 Renault Twingo, foto 13 Renault Twingo, foto 14 Renault Twingo, foto 16 Renault Twingo, foto 17 Renault Twingo, foto 17 Renault Twingo, foto 18 Renault Twingo, foto 19 Renault Twingo, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Twingo Rok výroby 1999 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 93 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 168 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Chodim.pozde".

Nuže, Renault Twingo není jen tak nějaký nákupní vozík jehož obvyklou posádku tvoří modrooká blondýna a pár tašek s palivem pro vaše ratolesti. Jeho design si opravdu jen tak z ničím jiným nespletete. I přes to že tušíte v jakém stavu musel asi chudák designér od Rencku onoho osudného dne dojít do práce, po týdnu si ho prostě zamilujete. Když sedíte uvnitř poprvé tak každého napadne stejná oázka. Jak to sem všechno sakra nacpali? Tooolik místa! Prostě paráda. To auto je větší ze vnitř než z venku... (zapomeňte co vás učili na ZŠ ve fyzice – asi to nějak jde) Ve předu je místa dost i pro vyšší lidi a vzadu zase posuvná lavice kterou můžete zvětšit objem zavazadnového prostoru na úkor cestujících vzadu nebo naopak. Vyndáte-li opěrky předních sedadel můžete je sklopit do roviny se zadníma. Tím ušetříte za stan a když zrovna máte po ruce přítulkyni můžete dělat tuli-tuli kdy je vám libo. Nehrajete-li na přítelkyně můžete po sklopení sedaček provozovat tuli-tuli třeba i skupinově. Twingo je prostě takové auto které kdo nikdy neřídil tak ani nikdy chtít nebude (než jsem si ho za velmi výhodných podmínek pořídil od rodičů taky jsem tvrdil jaký je to běs a že bych v batohu nikdy nejezdil) Ale asi na něm opravdu něco dobrého bude páč se vyrábělo 13let (1993-2006) v prakticky nezměněné podobě a stále se docela dobře prodávalo. Tolik popis.

Silné stránky

Silné stránky? No tak myslím že jednou z nich je prostorové řešení interiéru. Není problém cokoli a kohokoli odézt. Od pěti přiopilých kamarádů se 47mi lahváčema až po 400kg trubek jako akutní nouzový přepravce pro firmu otce mého karamáda. Pak určitě parkování a manévrovatelnost. Díky velkým oknům by s tímhle autíčkem zaparkoval i krtek ale zase výměnou za to že je do autí vidět jako do výkladní skříně. V neposlední řadě bych zmínil spotřebu a ceny náhradních dílů. Rozhodně nejsem nějaký šetřílek a na pětku 50 nejezdím ale i když jedete svižneji a plus minus nepřekračujete 120km/h tak se vlezete do 6l na 100km. To samé platí u náhradních dílů - pochybné značky nekupuju ale i tak vám to výjde oproti jiným autům za hubičku (brzdové kotouče + desky od Feroda + práce v servisu - dohromady cca 2000,- kreditů čekých). No a pokud ani to nestačí tak třeba přihodím: je to malé auto a když ho umýváte máte to rychlej než kombíka:)

Slabé stránky

Slabé stránky... hm, jsme přece češi... stěžování to je naše:) Tak jdeme na to: začnem u motoru. Je sice nenáročný a krom svíček, oleje a vzduchového filtru po nás nic moc chtít nebude ale na předjíždění když je průser a potřebujete v nebezbečí ujet aby jste měli čtyri ruce (těma dvouma si zacpete uši, třetí zařadíte za tři popřípadě za dva a čtvrtou si zakryjete oči... na vaši spolujezdkyni to udělá dojem do konce žívota. Škoda jen že nebude delší než 10 sekund...). Když jedete sami nebo ve dvou je to dostačující ale ve čtyřech by pár kobyl navíc neškodilo. Druhá stížnost. No, spíš polostížnost páč tenhle problém jde docela jednoduše vyřešit. A to podvozek. Problém je v tom že naši žabkypapající přátelé z unie na Twingáčka chudáčka nacpali uzoučké pneu 155/70 R13. Takže pokud se trochu zapomenete nebo naprší a spěcháte může se vám v první prudší zatáčce stát že budete mít možnost vybrat si strom o který si vytuníte ciferník a autu poskytnete zdarma další facelift.Když jsem ale pořídil na léto Alu kola a obul širší a lepší pneu 165/70 R13 (Michelin) tak se to vcelku dost zlepšilo. Takže bych viděl problém tímto vyřešený:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic moc. Ne že by mi to chybělo. Měnil jsem pouze svíčky, olej, filtr, kotouče + destičky a výfuk. Takže vlastně jen běžná údržba.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od rodiny - co dodat. V tom případě žádný bazarácký poděl s kilometrama řešit nemusím.

Jen tak něco malinko vylepšeno

- Sportovní vložka filtru GREEN
- stěrač Valeo silencio X-trem
- rádio SONY GT300 + 4x Repro x-plode
- BI-XENONY 10 000 kelvin
- lité kola Renault + pneu 165/70 R13


Zvýšení výkonu!!!

Tak musím po týdením bádání a zkoumání otisknutých paciček v motoru konstatovat zvýšení výkonu 60ti koní o jednu mourovatou kočku. Nejdřív jsem to nechápal, človek umyje motor(chystal jsem se na STK)a na druhý den když si vzpomene že by mohl mrknout na olej a na fridex a na sousedku v koupelňe a na nevim co tak je to zase za....raný. Tak to utřu a dojdu druhý den. Ze zvědavosti. A ono zase. Tak na to čumim a přemýšlim kde jsem to zas včera kalil a tu koukám že to vypadá jako kočičí tlapky. A fakt že jo... Už jsem ji i viděl a až se mi ji podaří blejsknout přidám do foto. Chci se zeptat: nemůže mi ta kočka udělat nejaký nechťený tjůning? Třeba přehryznout kabel? Známý měl v motoru kunu a stálo ho to celkem dost penez a nervů... Ale kočka? Mužu ji tam nechat bydlet? Aspoň na zimu? :-)

 


Další vozy Renault Twingo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jsem najezdil 40 000km (za dva a pul roku) a nikde jsem nezůstal pokud jsem sám nechtěl.

praktičnost
9

To auto je v podstaťe skládačka. Prostě si ho přizpůsobíte na to nebo koho zrovna vezete.

prostornost
9

Na tak malé auto opravdu extrémě prostorné. Když jedete vzadu v Fábii nebo Oktávce a přesednete do zadu do Twinga tak máte pocit že jste v obyváku.

jízdní vlastnosti
8

Podvozek snese trošku širší kola než z výroby a pak jsou i jízdní vlastnosti vcelku OK.

jízdní komfort
8

Pohodné sedadla ale auto je papírově jen pro 4 lidi.

provozní náklady
10

Levné a dostupné díly. Takže malé.

náhradní díly
10

Levné, výběr z mnoha značek, dostupné.

výkon motoru
7

No, nutno uznat že s těch 60koňů jich pár chcíplo už při výrobě :)

spotřeba
10

Jde jezdit i za méně než 6litrů. Ale taky i o dost víc.

hlučnost motoru
8

Tak elektromobil to není ale dá se to ustát.

kvalita sedadel
10

Pohodlné, i na dlouhé cesty. Žádné bolení zadku jako po dvou hoďkách v kině.

brzdy
8

Po dlouhém klesání s plně naloženým kchárem už člověk brzdí i očima...

zavazadlový prostor
8

Posuvná lavice - jde zvětšit posunutím zadních sedadel ze 168l na 261l






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…