Recenze

10 Majitel

Volkswagen Polo 6N1 1 043 ccm 33kw

6.96 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Polo Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:110246 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1043 výkon [kW]: 33 kroutící moment [Nm]: 76 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dejv 18".

Polo je dovezené z Itálie,je vyrobené 19.1 1996.Pod kapotou tluče silný jedno litroví čtyřválec s osmiventilovou technikou,který jelikoš je to jednobodé vstřikování dává výkon 33kw.Není to žádnej rychlík ale na to popojíždění to stačí(i když někdy větší výkon postřádám).Je v základní výbavě(stahování oken ručně,bez airbagu,centrálu,posilovače řízení) má to jen posilovač brzd.Polo máme třetím rokem a nikde nás nenechalo,já s tym jezdím čtvrtým měsícem a sem spokojenej.Oproti jedničkovímu vw golfu co jsme měly 4 roky je polo bezpečnější,spolehlivy a nerezaví(jen na místech které sou otlučeny od kamínků).
Polo je STK-TUV hodnocen jako nadprůměrně spolehlivý. Mezi 4-5 letými vozy 8,3 % patří 39 místo z 97 (průměr všech 10,1 %). V kategorii 6-7 let obsadil s 14,5 %
37. příčku (průměr všech 15,6 %) a mezi 8-9 letými 40. místo s 20,9 % (průměr všech 20,9% ).


HISTORIE
Na podzimním autosalonu v Paříži v roce 1994 se veřejnosti poprvé představil Volkswagen Polo třetí generace. Tento model znamenal zvýšení kvality po všech stránkách - malé Polo "dospělo", poprvé nabídlo druhou dvojici dveří, jeho komfort i úroveň bezpečnosti se vyrovnala vozům stojícím nejméně o jednu třídu výš... Pečlivou práci designérů potvrdila nejenom vysoká torzní tuhost karoserie nového modelu, ale i nejnižší koeficient aerodynamického odporu v této třídě cx = 0,32. Ke dvojici známých motorů o výkonech 33 kW/45 k a 40 kW/55 k přibyl zážehový čtyřválec 1.6/55 kW (75 k). Příznivce vznětových motorů potěšil čtyřválec 1.9 D/47 kW (64 k). Motor 1.6/55 kW dostal sací potrubí proměnné délky a jeho výkon vzrostl na 74 kW/100 k. Řadu vznětových agregátů obohatil čtyřválec s přímým vstřikováním a přirozeným plněním 1.9 SDI/47 kW (64 k). Na podzim roku 1996 udělal motor o objemu 1.1i místo novému hliníkovému čtyřválci 1.0/37 kW (50 k) a v nabídce se objevila i výkonnější čtyřnáctistovka 1.4/74 kW (100 k). První verze 6N poznáte na první pohled tak, že nárazníky jsou dvoudílné a jejich spodní část je plechová. Tato verze se vyráběla od roku 1994-1996 (zima), kdy poté nastal facelift tohoto modelu. Rok 1997 znamenal pro VW Polo 6N facelift neboli omlazení tohoto modelu o řadu nových prvků. Tento rok bylo představeno VW Polo Variant neboli kombi. Nabídka motorů je opět pestřejší od 1.0 benzínu přes 1.4 a 1.6, také diesel 1.9 a 1.9TDI a či benzinové 16V nebo sportovní verzi GTI. Interiér vozu je z příjemně tuhého polstrování sedadel, která jsou i výškově nastavitelná. Stejně tak tříramenný volant umožňuje výškovou regulaci. Přestože mají vozy VW, co se týče kvality a spolehlivosti, celkově velmi slušnou pověst, Polu se problémy rozhodně nevyhýbají. Asi největší starosti jsou s předními poloosami a čepy řízení. U vozu s více najetými kilometry je důležité zkontrolovat geometrii nápravy, která se časem "rozhodí". Jednoduchým indikátorem je rychlé a nerovnoměrné sjíždění pneumatik. Pozor na brzdové kotouče, které se po intenzivním brzdění a zahřátí někdy zkroutí. Častým nešvarem pola jsou uvolněné přepážky ve střední části výfukového potrubí, které pak při jízdě drnčí. Vůbec celý výfuk jako takový za nic nestojí. Naopak cizí jsou polu úniky oleje nebo koroze. Poměrně dost závad je zaznamenáno na elektroinstalaci zadních svítilen, u kterých častěji dochází ke zkratům nebo k praskání žárovek. Nejrozšířenější zážehovou motorizací je čtrnáctistovka, která hodně vydrží. Je i docela dynamická a nemá moc velký "apetit". Naprosto nedostatkovým zbožím jsou žádané diesely. Mírným zklamáním u Pola je poměrně nepřesné řazení s příliš dlouhými drahami. Označení 6N je interní označení společnosti Volkswagen pro třetí generaci VW Polo. Toto vozidlo se vyrábělo v letech 1994-1999. Rozlišují se dle své karoserie na 3- a 5-dveřový Hatchback, 4-dveřový Classic (sedan) a 5-dveřový Variant (kombi). Pod kapotou můžete nalézt několik typů motorů: zážehové (1.0, 1.3, 1.4, 1.4 16V, 1.6) a vznětové (1.9D, 1.9SDi). Jelikož jsou tyto motory koncernové, tak ty samé můžeme nalézt v Seatu Ibiza 6K, Seat Toledo 1L, Škoda Felicia, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I do r.v. 1998, VW Golf III. To samé platí i pro výběr náhradních dílů, které mají shodná výrobní označení. Toto vozidlo díky svým dobrým jízdním vlastnostem, pořizovací ceně náhradních dílů a rozmanitosti sportovních dílů patří mezi mladé lidi jako stále oblíbené auto.

Silné stránky

spotřeba (ve městě 6-7l a při 90 5,5l benzínu)
dostupnost a levny náhradní díly
dobré jízdní vlastnosti
vysoká úroven bezpečnosti
kvalitní dílenské zpracování
co bylo potřeba odvízd se vlezlo
lehce zaparkovatelny auto(všude se vleze)

Slabé stránky

s tym co je pod kapotou se nedá na nepřehledných úsecích předjíždět
jelikož je to bez posilovače tak točení volantem na místě je těžké(při plně obsazeném autě dosti těšky skoro nereálné)
prej je zájem zlodějů o vůz(zatím nás nevykradly)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co jde v garáži vyměnit vyměnín(výměna termostatu,palivového filtru a těsnění pod ventilovím výkem),jinak servis
při 91 000km - (jsme polo dovezli dom) výměna rozvodů,brzdové kapaliny a předních hadiček,chladící kapaliny,oleje + filtru,vzduchového filtru,svíček a přezutí na letní pneu(na přední nápravě byly letní 13 a na zadní zimní 14)
při 108 000km - výměna nadzvihátek ventilů,brzdové kapaliny,vzduchového filtru
při 110 000km - výměna těsnění pod hlavou

každým rokem výměna oleje + filtru

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prej to mělo najeto 91 000 km ale po čase sem zjistil že to není pravda,protože sem našel servisní knížku nad spínací skřínkou kde byl poslední údaj z roku 2002 při 140 000km

výměna origo předních světel za angel eyes a zadní za čiré

Zadní světla šla bez problémů vyměnit,ale u předních je zapotřebí dle přiloženého plánku vytvořit odpovídající otvory do přední traverzy.
Nejdříve sem demontoval přední mřížku se znakem, která je v masce pouze zacvaknuta.Pak sem demontoval přední blikače.Každý blikač je uchycen na světlometu pomocí jednoho hvězdicového šroubu.Po jeho odšroubování sem blikač vysunul dopředu a odpojil konektor.
Vyndal se blikače a povolil sem postranní šrouby 8", které se nacházejí v místě pod blikači a vyndal spodní masku.Uprostřed je opět pouze zacvaknutá.Jelikoš maska je plechová tak sem ji položil na místo, kde by nedošlo k jejímu případnému poškození.
Připravil sem si vhodné nářadí(vrtačka s vrtákem, pilku a štípací kleště) a vytořil sem odpovídající otvory do přední traverzy(na pravé straně o velikosti 4x9 cm a na levé 5x9 cm)a musel sem si dát pozor abysem při tomto řezání nepoškodil chladič.
Připojil sem elektroinstalaci dle plánku a světla sem zpět namontoval.Elektroinstalace se skládá z několika kabelů, pojistek a relátek.Dle plánku sem to zapojil takto:nejdelší jeho část do levého světlometu, při čemž původní kabel od tohoto světla s konektorem zůstane již vypojen. Druhý konec sem zapojil do světlometu druhého. Na kabelu vám zůstane ještě jeden konektor do kterého sem zapojil kabel do původního pravého světla. Přiložená relé zacvakly do určených konektorů a zapojil sem dva zbývající kabely na kladný pól autobaterie.Všechny kabely sem zakryl a připevnil.
Na konec sem zpětně namontoval co bylo zapotřebý demontovat.
Oproti originálním mají dvě paraboly, u kterých se při zapnutí obrysových žárovek rozsvítí ohnivé kotouče u každé paraboly.
Světlomety jsou homologované (schválené pro provoz na pozemních komunikacích)

 

Novinky v recenzi

23.8.2009 19:30

výměna čelístí zadních brzd

totálně sjety a praskly viz foto

12.7.2009 20:13

oprava koroze

oprava koroze v pravém zadním blatníku


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9

mohl by být větší

spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela pavilon hrochů, slaví 89. výročí

Tchéco jako hlavní hvězda! Zoo Praha znovu otevřela…

Hroši hurá do čisté vody! Pavilon těchto savců v Zoo Praha se v pondělí v nové premiéře znovu otevřel, zoo tím…

Mladá doktorka nemůže sehnat práci: Jen proto, že se zúčastnila soutěže o nejhezčí zadek

Mladá doktorka nemůže sehnat práci: Jen proto, že se…

Krásná Brazilka (26) se zúčastnila soutěže o nejhezčí zadeček. Nyní nemůže jako doktorka najít práci!

 

iSport.cz

French Open ONLINE: Kvitová a Veselý jdou dál, Vondroušová končí

French Open ONLINE: Kvitová a Veselý jdou dál,…

Petra Kvitová postoupila do druhého kola tenisového Frewnch Open. Sedmá nasazená porazila domácí Oceane…

Růžička už vládne sám a oživil Hradec! Křičí. Radí. Mění. Vyhrává

Růžička už vládne sám a oživil Hradec! Křičí. Radí.…

Když Kelly Klíma proměnil nájezd, zaťal pěsti. Plácl si s kolegy. Mountfield HK vyhrál čtvrtý zápas sezony,…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…