Recenze

10 Majitel

Daewoo Nexia

9.37 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Daewoo Nexia, foto 1 Daewoo Nexia, foto 2 Daewoo Nexia, foto 3 Daewoo Nexia, foto 4 Daewoo Nexia, foto 5 Daewoo Nexia, foto 6 Daewoo Nexia, foto 7 Daewoo Nexia, foto 8
Daewoo Nexia, foto 9 Daewoo Nexia, foto 10 Daewoo Nexia, foto 11 Daewoo Nexia, foto 12 Daewoo Nexia, foto 13 Daewoo Nexia, foto 14 Daewoo Nexia, foto 15 Daewoo Nexia, foto 16 Daewoo Nexia, foto 17 Daewoo Nexia, foto 18 Daewoo Nexia, foto 19 Daewoo Nexia, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Nechcije Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kajmann Team".

Od malička jsem vyrůstala v rodině, která se věnuje motorsportu.Na všemožných závodech jsem fandila nevlastnímu taťkovi a jeho synům.( Kája a Tomáš). Samozřejmě jsem se nemohla dočkat, až budu za volantem sedět sama. Mé první auto - Deawoo Nexia.
Nexii jsem "zdělila" po svém nevlastním bratrovi, který ji dal myslím pořádně zabrat:). Hlavní cíl ale byl, naučit se pořádně řídit. ( Nerada bych poslouchala větu : hele zase ženská, podívej se co udělala, tý bych sebral řidičák).
Můžu poděkovat dobrým a vyježděným učitelům:), a Nexii samé..
I přes dezolátní stav jsem si auto velmi oblíbila.( asi jako každý nezapomene na své první auto) Nikdy jsem si nebyla jista, zda vůbec na určité místo dojedu.:)A nebyla jsem sama. Telefonáty mé mamky, jestli jsem na určitém místě mluvily za vše. Každá cesta s Nexií byla dobrodružstvím s nejasným koncem.

Nexia nebyla již v době uvedení na trh v roce 1995 žádnou technickou novinkou, se kterou by se Korejci mohli pochlubit na ženevském autosalonu. Sdílí totiž více jak 90% konstrukčních prvků z dnes již legendárního Opelu Kadett. Interiér se kromě odlišného volantu s logem Daewoo neliší ani v jednom jediném detailu. Exteriér je asi jediná inovace u 30let starého německého základu. Moje Nexia se chlubila nejsilnějším motorem který byl navíc načipovaný. Pekelný výkon se negativně podepsal na rychlém úbytku brzdového obložení a neuvěřitelně rychlém mizení oleje.


Obrovská reklamní kampaň, která v roce 1995 uváděla Daewoo Nexia na evropský trh, už dávno vyčpěla. Zato povzdech německých motoristických odborníků z té doby o tom, že korejští výrobci měli raději investovat do zdokonalení zmíněného automobilu, je dodnes aktuální. Nexia totiž nijak nevybočila ze zažitého hodnocení, podle něhož je značka Daewoo synonymem levné věci.
Je typická lacinými a špatně lícujícími plasty, hrubá látka potahů sedadel může připomínat dodávku.
Jízdní výkony nejsou nijak mimořádné, jen zřídka lze jezdit se spotřebou pod osm litrů benzinu na sto kilometrů.
Předčasně koroduje výfuk, německý TÜV při technických kontrolách zjišťuje i u relativně mladých vozů korozi zásadnější, než u většiny srovnatelných konkurentů. Model Nexia je na chvostu žebříčku TÜV také kvůli závadám na přední nápravě, rezervám v účinnosti zadních brzd a únikům oleje z motoru i převodovky. Z tuzemských zkušeností plyne, že u vozu předčasně odcházejí ložiska v převodovkách, které pak jsou hlučné.
Hlavní přednosti vozu spočívají hlavně v jeho jednoduchosti, která dovoluje často i svépomocné opravy. Také náhradní díly a servisní služby patří k levnějšímu v porovnání s jinou zahraniční konkurencí, solidní je prostor zejména v nejvyhledávanějším sedanu. Kvalitní je řízení, potíže nebývají s osvětlením a elektroinstalací. Trvanlivé je brzdové vedení a třecí segmenty brzd.
Daewoo Nexia je k mání s osmia šestnáctiventilovými motory o objemu 1,5 litru a výkonech 55 a 66 kilowattů (75 a 90 koní), které se podle názoru odborníků víc odlišují v katalogu než na silnici. V příbuzenstvu vozu je Pontiac Le Mans, který se na zdejší trh dostává za poměrně výhodné ceny z USA a svou často bohatou výbavou včetně klimatizace a dalšího může zlákat mnohého zákazníka. Odborníci však upozorňují, že verze je problematická a odlišná od provedení pro Evropu. Náhradní díly jsou dražší a hůř dostupné, což ruší jednu z nejzásadnějších výhod modelu Daewoo Nexia.


Silné stránky

Neuvěřitelná mechanická odolnost vůči nevhodnému zacházení. Při náhlém selhání brzd a následném dvoumetrovém přeletu přes betonoví můstek zůstala všechna kola na svém místě. Také při nechtěném driftu v nemalé rychlosti a nárazu do kamené zdi praskl jen zadní nárazník a světlo.
Poměrně obsáhlá výbava. Elektrické stahovaní oken, mlhovky, rádio které při přidání plynu zeslabilo.
- nezájem zlodějů
- nízká pořizovací cena na trhu ojetin
- levnější opravy
- dostupný a cenově výhodný servis a díly
- různé úrovně výbavy

Slabé stránky

Byla jsem několikátým majitelem Nexie, což bylo určitě znát.
Dále: - zastaralá koncepce
- koroze
- lacině vyhlížející interiér
- horší výrobní zpracování
- značná ztráta hodnoty pro majitele, který koupil nový
vůz
- jen skromně upravený design ve srovnání s předchůdci

Pozor si dejte na stav rozvodového řemenu, který často praská. Velkým nepřítelem je také, jak již jsem uvedla koroze, která napadá výfuk, karoserii i podlahu. Vyskytují se propálená těsnění hlavy válců, netěsnící hadice palivové soustavy i vadné spojky.
Výjimku netvoří poruchy palivových čerpadel, zapalování ani dobíjení. Prohlédněte si také klíčky, které se často lámou v zámcích.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruch a oprav bylo nespočetně. U starého auta jsme s tím samozřejmě počítali. Nic není na stálo:)

 


Další vozy Daewoo Nexia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Co se nezničilo naši vinou, rozpadlo se samo.

praktičnost
10

Maximální! Odvezla náklad jako dodávka, vyjela terén jako Jeep.

jízdní vlastnosti
7

V rychlosti nad 80km/h sebou házela jako klubko hadů. Na sněhu a mokru to byla pretáčivá bestie.

jízdní komfort
7
provozní náklady
6

10litrů benzínu na 100km a 8litru kvalitniho oleje:)

náhradní díly
0

Je to vzácnej kousek, ale na vrakáči se dá sehnat lecos.

výkon motoru
9

Na podvozek a brzdy až nebezpečnej příval výkonu.

hlučnost motoru
10

Nádherně laděnej zvuk! Věřím, že si s ním dali v Koreji hodně záležet. Střílení a praskání výfuku, jak u pravého závoďáku.... a ten omezovač!:)

kvalita sedadel
4

Nepohodlí, zatuchlina a špína...

brzdy
2

Ručka utržená, kotouče na tři kusy... ale dřív tam bylo i ABS






Blesk.cz

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

Máma (†45) se synem (†15) vyskočili z okna. Sebevražd mladých přibývá. Pomoc chybí, varuje expert

Máma (†45) se synem (†15) vyskočili z okna.…

Matka (45) a její syn (15) pravděpodobně ukončili svůj život skokem ze sedmého patra panelového domu v Praze.…

 

iSport.cz

Anglie dala sedm gólů a slaví. Na EURO postoupili i Turci a Francouzi

Anglie dala sedm gólů a slaví. Na EURO postoupili i…

EURO 2020 zná další čtyři jisté postupující. Kromě Česka, které skvěle obrátilo utkání proti Kosovu (více čtěte…

Česko – Kosovo 2:1. Postup na EURO po obratu! Rozhodl Čelůstka

Česko – Kosovo 2:1. Postup na EURO po obratu!…

Bravo! Česká fotbalová reprezentace otočila duel s Kosovem a po výhře 2:1 si zajistila postup na EURO 2020.…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Není dne, kdy bych se na některé sociální síti nedočetl řečnický výkřik typu: „Za všechny ty polistopadové…

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…