Mazda 3 (2011)
22.9.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "White MPS 3". Ahoj, píši do skupiny majitelů Mazdy 3 MPS. Pořídil jsem ji nedávno, zatím probíhá…
Mazda 3 MPS (White MPS 3)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
praděda7 13.11.2011 22:37
Spotřeba a hluk od podvozku
.......něco málo o spotřebě. Jako majitel již druhé MPSy v řadě, bych se rád podělil o mých zkušenostech. Starší MPSa, 2008 model, nejenže byla pocitově rychlejší, ale byla i ekonomičtější. Ne že bych kvůli spotřebě ztrácel spánek, to bych si MPSy nekupoval, že? Zajímavé je, že ta starší jezdila za 9.5 a ta nová 2010 model jezdí za 9.8, ikdyž je pocitově slabší. Po městě toho moc nenajezdím, většinou cca. 60% na silnicích první třídy a zbytek dálnice, ale "svižně". Je možné, že by za tím mohla být Euro 6 emisní norma? Vím, že ECU bylo upraveno kvůli "tahání za volant". Ale o úpravách kvůli emisím žádná informace nemám. Neví někdo jak odhlučnit kabinu? Na D1 je hluk od podvozku opravdu "na hraně".-
kornel 14.11.2011 09:50
« Re: Spotřeba a hluk od podvozku
podla mna ta vyssia spotreba ma suvis prave s tym priskrtenim na 1 a 2 pr. stupni, cize podvedome do toho preto viac slapes, nakolko tam mas mensi krutak a v konecnom vysledku mas tym vyssiu spotrebu..tot moj nazor.
Co sa tyka odhlucnenia interieru, jednoznacne top je Dynamat, jedina chyba, ze je fakt dost drahy.
-
Ujeto 6600 km. V městském provozu sice vůz tolik netrpí, jak by se mohlo zdát, ale právě ve městě je nejvyšší spotřeba, i když jezdím „na spotřebu“.Je kolem 11,5- 12 litrů/100 km. Odpovídá to zhruba údaji na počítadle na palubce.
Pravá radost začíná na okreskách či volných silnicích. Výborné zatáčení, zrychlení, perfektně brzdí, drží stopu, co více dodat? Dokonce se mi potvrzuje to, co psali již někteří majitelé MPS-ky 2.generace v ČR i na anglicky psaných fórech ze zahraničí. Totiž, že čím rychleji se jede, tím lépe se vůz chová. Samozřejmě, až po určitou hranici. Tu má každý řidič a každá cestovní podmínka (počasí, světlo, povrch vozovky atd.) jinde. Tím chci říci, že vůz by jel ještě rychleji, do zatáček ještě razantněji, ale já si včas řeknu „dost“. Nebudu vás zde tedy ohromovat líčením, že „250 km/h žádná míra“ atd.
Dodržuji zatím doporučení pana Pertlíčka- totiž neničit lak, nedřít auto mytím v běžných myčkách. A protože myčky neběžné neznám, i když jsou prý kdesi v ČR, nejen v Německu, zatím jsem auto nemyl. Ale nějak se to bude muset rozhodnout, začne sezóna soli na silnicích. Máte někdo nějakou zkušenost nebo nápad? Zatím bylo auto vždy „umyto“ díky své vynikající aerodynamice a „ve své kategorii nejnižším součinitelu odporu“ za jízdy v dešti velmi dobře.
Chystám koupi zimních pneu a zvláštních ráfků na jiný rozměr. Pozor na to, některé MPS-ky (jak říkal jeden majitel MPS 2.generace) prý nemají jiný rozměr zimních pneumatik v technickém průkazu povolen. Letní kola jsou Dunlop 2050 SP Sport 225 40 R 18, 88Y. Dunlop v popisu uvádí: Smooth, luxurious ride. Ano, přesně to platí.
Budu shánět na zimu 17-ky. Pan Pertlíček mi doporučil různé značky, zvolím asi Nokian. Levnější než Micheliny a další. Ráfky vyberu dle designu dostupného v „mé velikosti“ pneu.
Benzin beru jen 98. 95 bych bral jen nouzově, což se mi stalo jen jednou.
Perfektní podvozek MPS-ky!. Dostatečně tuhý do zatáček a na rychlou jízdu. Přitom však zároveň pohodlný na jízdu s cestujícími, kteří na rozdíl ode mne preferují měkčí nastavení na delší cesty. Čili běžné pasažéry neunaví, nadšeného řidiče podpoří a umožní mu náročnější režim jízdy.