Recenze

9 Majitel

Ford Focus C-Max 1,6 TDCi Trend

9.45 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 3 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6 Ford Focus C-Max, foto 7 Ford Focus C-Max, foto 8
Ford Focus C-Max, foto 9 Ford Focus C-Max, foto 10 Ford Focus C-Max, foto 11 Ford Focus C-Max, foto 12 Ford Focus C-Max, foto 13 Ford Focus C-Max, foto 14 Ford Focus C-Max, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Maxík Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:224000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "teepec".

Na svůj věk má za sebou už poměrně slušnou porci kilometrů. Kupoval jsem ho na inzerát od servisáka HP, který s ním jezdil po republice i do zahraničí. Auto bylo koupené v ČR a jeho výhodou bylo to, že se o něj pravidleně starali v autorizovanym servise a nešetřili na něm. V tomhle se snažim v rámci svých možností pokračovat a vozim ho k Charouzovi, kde mám naštěstí "svůj kontakt", takže daleko příznivější ceny.
Oproti klasický výbavě Trend má ještě pár příplatkových prvků, jako duální automatickou klimu, lepší rádio s CD, HF Parrot (neměnil bych a už nechci auto bez něj), samozatmavovací zrcátko, dešťový senzor, Defend Lock a další drobnůstky. A další ještě přibudou.

Auto jsem si vybíral už od svých asi patnácti let, projížděl jsem nejrůznější servery a plánoval jsem, hledal jsem informaci a snil. Mým snem bylo snad všechno, namátkou od Mégana, Escorta, Mazdu 626 až po Mazdu6. Pak ale nastalo období, kdy jsem se rozhodnul, že svoje sny proměnim ve skutečnost a v hledáčku mi přistálo pár mých vysněných Mazd6. Jenže nakonec se jejich ceny na začátku léta zvedaly a zvedaly a já pochopil, že to bude mimo moje aktuální finanční možnosti. Víceméně náhodou jsem narazil na fotku jednoho Maxe a nejvíc se mi na něm zalíbila řadící páka pěkně vysoko, hned pod rádiem. Tohle řešení jsem měl rád ze služebního Multivana, dává mi pocit většího auta. A od shlídnutí týhle fotky jsem začal silně uvažovat o C-Maxovi, kterej mě předtim ani nenapad. Zjišťoval jsem si informace, hledal už konkrétní auta. Hned první, který jsem si přijel obhlídnout, se nakonec stalo tim mym a do dneška toho nelituju - kupoval jsem ho za cenu, za kterou bych podobný auto stěží sehnal i teď, o víc než půl roku pozdějc. Bylo až na pár škrábanců v dobrym stavu, nechal jsem si ho zkontrolovat před koupí v autorizovanym servise, nic závažnýho nenašli.

Po koupi šel okamžitě na pravidelnej servis, až potom jsem ho začal používat. Všichni servisáci, co s nim přišli do styku, mě pochválili, že jsem udělal dobrou koupi.

Pár týdnů po koupi přišla první zatěžkávaci zkouška - desetidenní Chorvatsko. Až na ne zrovna perfektně fungující klimu v těch největších vedrech mě tam ničim nezklamal. Od tý doby jezdí každý den, má za sebou 200 000. kilometr, spolu jsme najeli něco kolem 30 000 a nikdy mě ničim nezklmal.

Je mi 21, spousta mých vrstevníků jezdí ve votuzenejch fávech, golfech nebo něčem podobnym. Já měl možnost volby. Buď si sednu do něčeho podobnýho a ušetřim, nebo si koupim slušný auto, budu se o něj dobře starat a užiju si s nim ještě spoustu let a společnejch kilometrů. Dal jsem přednost druhý možnosti a nelituju. Pokud přijde rodina, budu mít kam svoje dítě bez obav posadit a když budu převážet kočárek, nebudu muset jezdit s otevřenou zadní kapotou, aby se mi tam vešel. Pokud budu chtít ve čtyřech vyrazit na hory, všichni se pohodlně vejdem. Na letní fesťáky s přítelkyní nepotřebujem stan, protože se tam pohodlně vyspíme s nataženejma nohama (a místa je dost nejen na spaní ;-)). A když jezdim služebně po republice, tak uvezu několik set kilo zboží, ani nemrknu.

Pro mě je zkrátka C-Max ideální auto. Závodit s nikým nepotřebuju, zato potřebuju auto, na který se můžu spolehnout, a to v něm spatřuju.

Mimochodem, i po víc než půl roce se do něj vždycky těšim a jízda s nim mě baví možná čím dál tim víc.

Silné stránky

Pro mě dostatečný prostor, spolehlivé auto, dostatečná síla motoru, komfort, variabilita zadních sedaček (prostřední se dá sklopit a máte stoleček třeba na karty, případně vyndat a následně posunout boční sedačky víc dozadu), vysoký posez za volantem, výbava,...

A tak nějak pro mě osobně subjektivní pocit novýho auta... Vzhledem k tomu, že ještě před rokem jsem plánoval koupit auto asi tak o pět šest let starší, mam radost, že na mě nakonec vždycky čeká auto pět let mladý a porovnatelný se současnejma modelama.

Slabé stránky

V interiéru občas něco zabouchá, zaskřípe, zavrže, občas se ozve i zvláštní zvuk z motoru. Ale to jen sporadicky. Na jaře všechno utáhnu, promažu a na co nestačim sám, to nechám zkontrolovat a snad to bude ok.

Trochu mi vadí řešení odkládacích prostorů..ale možná mám jen zvláštní nároky. Nicméně, dokážu si představit lepší řešení. Na druhou stranu třeba oceňuju "zašívárnu" pod podlážkou u zadních sedadel a myšleno bylo i třeba na takový drobnosti, že v prostřednim zadnim sedadle jsou ukrytý přihrádky na blok a propisku.

Motor není žádnej závoďák, ale to není zrovna problém, kterej by mi extra vadil a omezoval by mě.

Vadí mi absence pořádných hodin - jediné jsou na rádiu. A s tím souvisí protivná věc, displej rádia Sony CD132-MP3 je za světla hodně špatně čitelný až nečitelný.

Za deště nebo sněhu se hodně špiní přední i zadní okno, ale nedokážu posoudit, jestli je to aerodynamikou konkrétního typu auta. Nicméně při cestě na Moravu (asi 700 km) jsem dokázal vystříkat 3l kapaliny do ostřikovače a to jsem se nikomu na zadek moc nelepil. Senzor stěračů taky funguje občas jak se mu chce, jednou stírá za sucha, jindy zas při stejnym nastavení nechá okno úplně zmoknout, až potom se rozhýbe.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez vážnějších poruch, pouze klasický věci (žárovky, olej,..).

V létě mě trápily tři věci, zaprvé se občas dusil při rozjezdu, zadruhý neměl dostatečnej výkon na dálnicích ve stoupání - prostě občas dokázal kopec vyjet bez problémů, občas zpomalil až na 80 a mě předjížděly kamióny. Ale to nějak samo odeznělo. Třetí problém byl s klimou, ve vedrech v Chorvatsku prostě nefungovala a my se potili jak koně. Uvidíme, jestli bude v létě líp, kdyžtak půjde na servis.

Jinak servis jako takovej naprostá spokojenost. Jak už jsem zmiňoval, jezdim k Charouzovi, mám tam jistej kontakt, kluka, kterej mi to dělá za zlomek běžný ceny, co si normálně účtujou. Je to výhodný jak pro mě, tak snad i pro něj a aspoň mám dobrej pocit, že je o auto dobře postaráno. A ještě dostanu ceněnej štempl to servisky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od soukromníka přes inzerát na internetu, takže tahle informaci asi nebude pro ostatní moc přínosná.

Jen jedna věc, měl jsem vyhlídnutého ještě jednoho C-Maxe. Lepší výbava, silnější motor. Chlapík se mnou odmítnul sjet do servisu na kontrolu a tím to u mě prohrál. Nikdy bych nekupoval zajíce v pytli a to bych doporučoval i ostatním. Litr za prohlídku v servise není tak moc a aspoň máte pak skoro jistotu, že jste nekoupili vrak.

Tuning?

Tuning rozhodně neplánuju. Plánuju jen decentní úpravy vnitřku a vnějšku, rozhodně nic brutálního. Vcelku slušně vypadaj ofuky (deflektory) oken, který jsem pořídil nedávno. Světla pro denní svícení jsou ve spojení se světelnym senzorem, kterej v autě mam, docela pěknym doplňkem, kterej plánuju na jaro nebo léto. To samý přebarvení části černých vnějších plastů na stříbrno - pracovní označení "úprava C-Max scout" (viz fotogalerie). Až budou peníze, přijdou na řadu taky hliníkový kola a nový letní gumy.
Jinak hledám decentní doplňky jak interiéru, tak exteriéru, ale zatim mě nic zásadního nezaujalo. Věšáky na prádlo zvaný spoilery mi na auto nesměj a to samý platí o radlicích, kterým se řiká alternativní přední nárazníky.

 

Novinky v recenzi

13.8.2010 00:07

dovolená

21.7. - 3.8. jsme byli s Maxem na dovolený v Itálii. Projeli jsme jí skoro celou, byli jsme hlavně v Kalábrii, což je úplnej jih. Celkem jsme najeli asi 4800 kilometrů s průměrnou spotřebou 5,3 l. Zvládnul to v pohodě, až na tu klimu.. Těsně před cestou zpátky nám u Lago di Garda Maxe vykradli. Rozbili okno u spolujezdce a vzali přítulkyni věci. Byli jsme 70 metrů od auta, alarm jsme ale bohužel neslyšeli. Cestu do ČR jsme tak absolvovali částečně bez okna a v Rakousku jsem ho pak zadělal aspoň kartonem. Hned druhej den jsem nechával okno za celkem 2900 vyměnit.

13.8.2010 00:02

servis klimy

19.7.2010 Jsem jel před dlouhou cestou do Itálie na servis klimatizace. Strávil jsem tam několik hodin, ale problém nevyřešili s tím, že půjde pravděpodobně o kondenzátor. To je ale investice v řádu tisíců, na kterou jsem zrovna neměl, a tak jsme do Itálie nakonec odjeli s jen napolo funkční klimatizací.

9.6.2010 13:36

Klima

Ač mi předevčírem doplnili chladící médium do klimy, stejně je s ní nějakej problém a chladí jen pár minut, pak začne foukat takovej poloteplej vzduch. Vzhledem k tomu, že léto je za dveřma a za měsíc navíc odjíždíme s Maxem do Itálie, čeká mě ještě asi investice do servisu klimy..doufám, že to nebude nějakej větší problém..

7.6.2010 16:00

Výměna ložisek

Po několika měsících jezdění s hučícíma ložiskama jsem je nechal konečně dneska vyměnit. Je to balada zas slyšet po takový době motor :-) Jinak ještě výměna oleje a servis klimy, kterej ale asi bude mít pokračování, pořád to nějak nechladí a moc nevim co s tim..

13.4.2010 14:30

Servis Charouz

výměna předních kotoučů+destiček, výměna pneu (nasazení dřív zakoupenejch Goodyear Optigrip 205/55 R16 na původní plechový disky), nový koberečky (sada 4 ks vyjde o čtyři kila levnějc, než sada 2 ks...nechápu), výměna pravý lampičky osvětlení SPZ (byl tam zkorodovanej plíšek), odšroubování zarezlý antény, přilepení plastu na spodní části předního okna, zjištění příčiny hučení při jízdě (-ložiska), diagnostika (nic nenalezeno)

13.4.2010 14:25

Zakoupení nových pneu

7.4.2010 - na www.pneunet.cz jsem koupil Goodyear OptiGrip 205/55 R16.


Další vozy Ford Focus C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů, ale spolehlivost se nedá hodnotit po půl roce používání

praktičnost
9

na jednu stranu odveze spoustu věci, na druhou s ním bez problémů zaparkuju ve městě v místě, který právě opustila fábka combi

prostornost
9

úměrná kategorii auta

jízdní vlastnosti
9

nemám výhrad, nicméně vždycky může být líp

jízdní komfort
9

po delší jízdě (třeba několik set kilometrů) vylezu občas trochu ztuhlej, ale to by bylo asi z jakýhokoli auta. Možná by tomu pomohl tempomat

provozní náklady
8

když se člověk chce o auto trochu starat, zadarmo to není. Spotřebu mám v zime kole 7, v létě o litr níž. Servis Charouz. Snažím se kupovat kvalitní věci, takže občas peněžence trochu uleví, nic zásadního to ale není.

náhradní díly
8

Zatím jsem, až na žárovky, žádný nepotřeboval, pokud si dobře pamatuju. Cena jako do fáva to ale nebude

výkon motoru
8

Kdybych kupoval auto kvůli výkonu, jdu do 2,0 TDCi. Pro mě je výkon dostatečnej, nicméně mohlo by být líp.

spotřeba
8

Jak už jsem zmiňoval, v zimě kolem 7, v létě o litr míň. Většina lidi jezdí levnějc, já ale jezdím hodně ve městě.

hlučnost motoru
9

Těžko říct, nedokážu objektivně posoudit. Podle mě standardní hodnoty. Dřív jsem jezdil s Fábií SDi, to byl proti Maxovi traktor.

kvalita sedadel
8

Po delší jízdě rád vylezu ven a protáhnu se, ale jinak nemám výhrady. Loketní opěrka je nepostradatelná věc, jen by mohla být i u spolujezdce. A bederní opěrka taky potěší.

brzdy
9

U plně naloženýho auta je citelně znát úbytek síly, ale jinak nemám výhrady.

zavazadlový prostor
9

Úměrný třídě auta. Ocenil bych háčky na upevnění síťky na podlážku třeba, ale to bych asi chtěl moc :-)






Blesk.cz

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou: Motivační video pro páteční večer varuje, nebuďte jako ona

Veverka opilá namol se sotva drží na nohou:…

Alkohol je dobrý sluha, ale zlý pán. Své o tom ví každý zkušenější pijan a také jedna minnesotská veverka. Ta se…

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je žihadlo, tetelí se fanoušci

Bára Mottlová tasila naolejované vnady! To je…

Při pohledu na její bujné vnady se místnímu personálu musí doslova vařit krev v žilách. Herečka Bára Mottlová…

 

iSport.cz

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na kraulové čtyřstovce

Seemanová dál září! Překonala český rekord i na…

Plavkyně Barbora Seemanová překonala v Taškentu další český rekord. Po čtvrteční kraulové dvoustovce posunula…

Profesor Kolář se zastává sportu dětí: COVID dostal červený koberec!

Profesor Kolář se zastává sportu dětí: COVID dostal…

Sebral svoji erudici, společenský respekt, klidnou sílu a pokoru. „Nechci, aby z toho byla senzace,“ řekl…

 

Reflex.cz

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí, protože jsem vtipný, říká streamer CzechCloud

Hraní her mu vydělává i po třicítce. Lidi mi platí,…

Přestože věkově se řadí Petr Žalud alias CzechCloud (32) k těm starším tuzemským streamerům, na platformě Twitch…

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se narodil Bruce Lee

Hongkongský drak a filmový hvězda. Před 80 lety se…

Nedávno jeho odkaz připomněl režisér Quentin Tarantino, který jej „obsadil“ ve snímku Tenkrát v Hollywoodu.…