Recenze

9 Majitel

Ford Focus C-Max Trend+ 1,6 TDCi 90k

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 3 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6 Ford Focus C-Max, foto 7 Ford Focus C-Max, foto 8
Ford Focus C-Max, foto 9 Ford Focus C-Max, foto 10 Ford Focus C-Max, foto 11 Ford Focus C-Max, foto 13 Ford Focus C-Max, foto 14 Ford Focus C-Max, foto 15 Ford Focus C-Max, foto 16 Ford Focus C-Max, foto 17 Ford Focus C-Max, foto 18 Ford Focus C-Max, foto 20 Ford Focus C-Max, foto 21 Ford Focus C-Max, foto 22 Ford Focus C-Max, foto 23 Ford Focus C-Max, foto 24 Ford Focus C-Max, foto 30 Ford Focus C-Max, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Maxík Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:46000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.1 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "NerosiK".

Tato recenze byla vymýšlena taťkou, já ji pouze sepsal. Tak aby se někdo nedivil že mám tolik aut a zkušeností v 18-ti letech ;-).

Moje první auto byla Škodovka 120 to byla doba hledat jiné auto byla námaha ;-) za pár let sem si koupil Škodu Felicii 1,3 to byla panečku změna. Jen ten výkon motoru to už se dalo dělat více věcí. Před 6 lety byla nová Škoda Fabie 1,4 16v. Byl jsem věrný značce škoda. S fabií sem byl velice spokojen ale jak časy plynuly děti rostly a babičku s dědečkem jsme začali vozit z chalupy,tak mě to dohnalo k tomu abychom koupili prostornější vůz. Další kritéria byla cena okolo půl milionu a nejlépe škoda na kterou jsem byl zvyklý. Přišel Roomster to byla chvíle,ale nakonec jsem se rozhodl že bych si tím moc od fábie nepomoh a tak jsem usoudil že se podívám po zahraničních značkách. Jako první to byl Renault Scénic,pak to šlo přes Hondu FR-V, Citroëna C4 picasso a Oplem Zafirou a nakonec Fordem C-maxem. Nevěděl jsem si rady a tak jsem začal sledovat testy a rady přátel. Z informací jsem zjistil že je na tom asi nejlépe Ford, protože je to velice spolehlivé auto a Fordi mají vyjmečně dobré motory. A tak jsem měl vybráno. Přijel jsem k prodejně Ford a řekl jsem jim že bych si rád pořídil nového Forda C-maxe...a přednáška začala. Vzhledem k tomu že byl květen roku 2007, tak se c-maxové přestali vyrábět kvůli nového faceliftu a tak už byl jen omezený počet Maxíků. Když jsem měl vybranou barvu (modrá aquaris) a verzi (Trend+) musel jsem vybrat motor a to bylo to nejhorší. Celý život jsem jezdil v benziňácích i když jsem věděl že diesl bude do budouctna lepší. Tak mě pán seznámil s motory fordů. Kvůli pojistného jsem také nechtěl překročit objem motoru 1800cm3. A nakonec jsem se rozhodl pro diesl ale nejslabší tz. 1,6 66kW 90koní. Z povídání se mi to zdálo málo ale pán mě přesvědčoval o opaku.(nevěřil jsem mu ;-))ale diesla jsem si tedy pořídil. Dále jsem si řeknul že bych měl rád na autě tažné zařízení. Asi za týden auto bylo připravené a tak jsem si ho jel vyzvednout. Bylo nádherně vyleštěné. Pán mě provedl autem ukázal mi jak se sklapují sedačky,jak fungují blinkry, světla, klima, kufr, tažné zařízení, motor, rádio...no prostě vše. Když nám popřál mnoho štěstí tak jsem vyjel. Panečku to byla síla hned při rozjezdu jsem to pocítil. Rozjezd jedna báseň. Na semaforech jsem si dělal srandu s ostatních aut jak jsem akceleroval. Nedokážu si představit jak se chovají silnější motory od c-maxe. S tím svým jsem nadmíru spokojen. A tak jsem dojel domů, pohladil jsem Maxíka po rámu a šel si domů odpočinout po dlouhém dni plných zážitků z adrenalinové jízdy v novém autě.

Časem....

Už jsem si zvyknul na motor a tak ho teď trochu rozvedu. Auto má nádherný odpich. Na dálnicích se vám jede krásně. Motor je tichý nežere moc a přitom jedete i rychle. Zato horší je to s předjížděním. Když mám volno tak se to dá,ale v provozu jak rychle zajíždíte a vyjíždíte z jízdního pruhu tak jsem oproti benzínu tohleto poznal. Kdysi jsem vytlačil motor do vysokých otáčet a byl záběr. Ted už jsem trochu pomalejší. Ale to se dá očekávat to je výhoda benzínu ne nadarmo jsou závodní auta poháněna na benzín. Ale když se to naučíte tak si na to zvyknete.
Jízdní vlastnosti bych přirovnal ke sportovnímu vozu než i rodinnému MPV. Auto vám sedí v každé zatáčce at jedete rychle nebo pomalu.( Přispívají k tomu i dobře volené pneu R16 205/55. K c-maxovi jsem dostal letní pneu Continental ktere podle mě nemají chybu.) Kdysi fábijí mě auto celkem házelo a v zatáčkách bylo nejisté. Pocioval jsem to hlavně v zimě kdy jsem několikrát skončil s hodinama v závěji. S Maxikem zatim zimní zkušenosti nemám a tak nemohu posoudit.Ale mohu vám poradit na volbě zimních pneu Goodyear Ultra Grip 7+. Jsou to jedny z nejlepších zimních pneumatik a jejich cena se pohybuje asi kolem 3000,-za jednu pneumatiku.
V létě jsem byl velice spokojen s barvou. Ta nádherná modrá byla úžasná. A bezvadně kryje špinvé auto. Například fotky které mám dole 1.-4. bylo focené když bylo auto celkem špinavé. Věřte mi skoro to nejde poznat z dálky.
Když už jsem u toho špinění tak byste si měli pořídit alespon přední zástěrky. Nejlépe i zadní protože jakmile pootočíte v zatáčce kolem tak máte obhozené celé auto. Zadní kola zase soustavičně špiní zadek auta.Ale to je nevynutelné na to si člověk musí zvyknout. Aspon je v zadu stěrač s tryskou. Sice malý ale pořád lepší než nic. Auto má zabudované mini blatníky ale to jsou jen takové "jako" zhruba 5cm. V předu vám to vubec nepomůže a vzhledem ke štěrku v zimě ty zástěrky velice doporučuji.


Ineriér auta je velice příjemný. Výborně zpracované plasty a co si nemůžu vynachválit je kožený volant. Přístrojová deska vypadá příjemě a sedačky jsou s ní pěkně sladěny v šedém stylu. Sedadla nejsou ani měkká ale spíše tvrdší. Mě se v nich sedí příjemě a ani na douhých cestách jsem se v autě nešiboval. V zadu máte tři sedadla rozdělená v poměru 40/20/40. Dozadu se bezproblémů vlezou 3 dospělí lidé nebo 4 menší ale na 6 osob uto není napsané. Pásy mále v zadu tři, dvapo bocích a jeden vpravo od středu ve střeše (geniální nápad). Místo koberečků mám v autě gumová potahy přímo na c-maxe. Kufr je na rodinné auto akorát, ale nevleze se do něj všechno. Na to je potom lepší Focus combi.

Vybavení: mám v autě 6 airbagů (přední, kolenní,hlavové). Rádio 6006CD přehrává CD-čka ale bohužel ne formát mp3. Výhoda zabunovaného rádia je v tom že pokud ho někdo při kradení vypojí z baterie tak musí zadávat kód a ještě rádio může strčit jen do jiného C-maxe kvuli jeho velikosti (do jiného auta ho prostě nenarvete). Dále vyhřívané zadní a čelní sklo. Klima bohužel manuální ale to se dá přežít. Palubní počítač který ukazuje prům. spotřebu,dojezd, kolik jsem ujel, teplotu celkový počet km.

Doplňky: V červenci jsem pořídil ALU kola O.Z.(ze sortimenu se mi zály nejlepší)jeden mě vyšel na 3800,- a byly dováženy z Itálie.
A v říjnu jsem byl na tmavení oken. Netrvalo to dlouho ..asi 45 minut. Vybral jsem černou baravu a síla zatmavení byla že na ridičových sklech mám jedničky a v zadní část vozu trojky. Tato sransička mě vyšla na 1500,- protože to byla tomu pánovi jako proti služba jinak by to bylo dráž.

Vnější rozměry
Exteriér (mm):

Celková délka 4372
Šířka bez zpětných zrcátek 1825
Šířka se zpětnými zrcátky 2022
Výška (bez zatížení) 1588
Rozvor náprav 2640
Rozchod předních kol 906
Rozchod zadních kol 826

Rozměry interiéru:

Přední sedadla (mm)
Prostor v oblasti hlavy 1021
Maximální prostor pro nohy 1077
Šířka v oblasti ramen 1422
Zadní sedadla (mm)
Prostor v oblasti hlavy 960
Maximální prostor pro nohy 951
Šířka v oblasti ramen 1402
Objem zavazadlového prostoru (l) ‡
5sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 0.550*
2sedadlové uspořádání (naloženo po střechu) 1.620*

hmotnost: 1419Kg

tabulková spotřeba: 6,0/město 4,1/mimo město 4,8/pruměr

Silné stránky

+ jednoznačně motor
+ dá se zde zařadit i spotřeba když jezdím klidně ale když je
razance jízdy větší tak se pohybuje okolo 5.5-6 l/100km
+ auto vyborně sedí v zatačkách
+ spočátku malý kufr ale jak jsme jeli na dovolenou nestačil
jsem se divit co tam oproti Fabii "narveme"
+ zatmavovací zpětné zrcátko
+ dobře viditelná světla a výrazné mlhovky

Slabé stránky

- v létě se čas od času leskne přístrojová deska na čelním skle
- zadní reproduktory jsou u nohou a tak když je nás v autě víc
tak de v zadu špatně slyšet hudba
- přepínání dálkových světel(musí se jít přes dvě fáze aby se
zaply,vyply)
-Ford trochu nevyřešil tažné zařízení, když ho vám namontují tak
vám vyřezají kus blatníku (viz.obrazek)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím vše OK.... nic se zatím nepokazilo

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupované v Ostravě u dealera Ford DANKAR v Mariánských horách. Vše mi vysvětlili ukázali poradili.

 

Novinky v recenzi

15.11.2007 00:00

Postupem času budu dodávat fotky. ;-) tak se těšte tedkom to v té zimě a špíně nemé cenu. Přiumyvání auta bych venku asi zmrz ;-). Tak aspon se máte na co těšit. Zítra pořídím foto na orientaci (možná i se sněhem) jak se podaří.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus C-Max Trend+ 1,6 TDCi 90k

Další vozy Ford Focus C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím mě Maxík podržel ve všech chvílích.

praktičnost
9

Zajimavá variabilita ale po vyjmutí středního sedadla se krajní posunou i dozadu címž se zmenší kufr.

prostornost
10

Prostoru má každý habaděj i 2m chlap nebude mít problém

jízdní vlastnosti
10

Jezdí jak po másle a když řádím tak se vlezu se spotřebou do 6 litrů

jízdní komfort
10

Dobrý povozek. Dostatečně tvrdý aby se auto nenaklánělo. A když jedete vyšší rychlostí tak to málem ani nepoznáte.

provozní náklady
9

Věřím že s tímhle mít problém nebudu ale ještě nemám zkušenosti

výkon motoru
10

Tak tady bych mohl dát aji 20 ;-)

spotřeba
8

Když jedete VELICE klidně tak uděláte spotřebu i 3,7l ale norální jíza tak to je kolem 5l takže tabulky byly poněkud přehodnoceny

hlučnost motoru
9

Hluk motoru moc nepocituji ale přivyšších otáčkách to poznat jde. Ale to tak asi u každého auta ;-)

kvalita sedadel
10

Ani po delších trasách nemám problémy s komfortem.

brzdy
9

Fungují;-) a stěrače stírají ;-)

zavazadlový prostor
9

Kufr je na délku celkem malý ale zato vysoký ale oproti menším vozům s tímhletím nebude problém.






Blesk.cz

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

Utržené končetiny, hadi a vyhřezlá střeva: Záchranáři lákají nové kolegy šíleným videem!

Utržené končetiny, hadi a vyhřezlá střeva:…

Práce u pražské záchranky není jen o „akčním“ zachraňování zraněných lidí na ulici. Aspiranti na tuto životně…

 

iSport.cz

Liberec v pekle koronaviru. Rumuni dokáží pobyt znepříjemnit, ví Hoftych

Liberec v pekle koronaviru. Rumuni dokáží pobyt…

Do Narnie se ve známém díle vstupovalo dveřmi od skříně, Liberec musel do podobně bláznivého světa cestovat dvě…

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste, Kolář nezůstane

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste,…

Do odvety dává Slavii dobré naděje. Zkušený trenér a expert deníku Sport Vlastimil Palička si myslí, že výchozí…

 

Reflex.cz

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská města se vyplatí navštívit v každém ročním období

Jesenicko: Unikátní krápníkové jeskyně i lázeňská…

Pokud uvažujete nad víkendovým výletem, z osobní zkušenosti bych vám rád doporučil navštívit Jesenicko. Tato…

Za přijetí migrantů úplatek, jinak sankce pro suverénní stát. Z EU je obchodník s lidmi a dráb

Za přijetí migrantů úplatek, jinak sankce pro…

Neomarxističtí sociální inženýři a pachatelé dobra ve vedení Evropské unie to budou zkoušet do nekonečna. Už to…