Recenze

9 Majitel

Ford Focus C-Max Trend 1.6 TDCi 80 kW

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 3 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6 Ford Focus C-Max, foto 7 Ford Focus C-Max, foto 8
Ford Focus C-Max, foto 9 Ford Focus C-Max, foto 10 Ford Focus C-Max, foto 11 Ford Focus C-Max, foto 12 Ford Focus C-Max, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Maxík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:67300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dalin".

Jedná se o Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi, 80 kW. Potřebovali jsme rodinné auto a jelikož jsem fanouškem značky Ford, tak C-MAX vyšel jako nejideálnější. Auto je dovezené v únoru 2007 z Německa. Pocházi přímo do dealera Fordu (Autohaus Königs v Heinsbergu), kde bylo koupené jako nové, tam servisované a bylo na leasing. Po třech letech leasing skončil, a já si pro něj přijel :-). Na požádání nám vyjeli veškeré faktury a prohlídky, které na autě byly za ty tři roky udělané, takže mám historii auta vlastně jako by od nového. Nebylo bez zajímavosti, že auto mělo německou A1 záruku (snad v Německu dvouletá záruka na ojetý vůz). Auto za tři roky najelo 67 000 km. Jsem s ním až na drobnosti (za které nemůže, jako třeba obrácené namontované zadní destičky ... (značkový dealer Ford!). Auto je ve výbavě Trend a má například manuální klimatizaci, 6x airbag (přední, boční, stropní), elektrická všechny čtyři okna, centrální zamykání na dálkové ovládání, stabilizační systém ESP, hliníková originál kola, variabilní zadní sedadla, palubní počítač a podobné vychytávky. No trošku mě mrzí, že nemá ještě tempomat, ale holt jsem vybíral z ojetých automobilů a když už jsem alespoň trefil barvu a interiér s výbavou jaký jsem chtěl, musím být spokojený. S autem jsem za tu krátkou dobu maximálně spokojený, už jsem dal i dálku a příjemně překvapila spotřeba na tak těžký vůz. Takže zatím spokojenost, uvidíme dál.

Silné stránky

- prostorný interiér
- variabilní zadní sedačky
- neokoukaný design
- příjemné řízení, jistý podvozek
- dobrý motor

Slabé stránky

- tmavě modrá metalíza je po umytí zase hned špinavá, auto náročné na starání, ale stříbrná se mi na tom auté vůbec nelíbila, řekl bych, že tomuto autu sluší tmavé odstíny
- dojezdová rezerva, naštěstí jsem jí ještě nepoužil

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- se servisem naštěstí zatím žádné
- rachotily zadní destičky, byy nové a vyměněny při 60 000 km kontrole, než jsme auto kupovali, pak jsme po rozebrání zjistili, že jsou prohozená levá za pravou a obrácené, takže opraveno doma a už vše funguje naprosto dokonale
- na podvozku cinkala jedna z tepelných štítů výfuku, byla vyměněna za novou a už bez problémů
- dobře když všechno tak všechno, přední pneumatiky sjeté na 2.5 mm a byly vyměněné za nové, teď jsem zjistil, že původce hučení na zadní nápravě jsou ty druhé pneumatiky, tak přijdou na řadu ještě další vě nové, takže komplet obutí nové.
- nefungovala klimatizace, nějaký kamínek se šoupal mezi chladičema a prodřel chladič klimatizace, vyndáno a necháno zavařit, od té doby funguje vše skvěle

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autohaus Königs v německém Heinsbergu. Vše fungovalo tak, jak jsme se dohodli, takže perfektní přístup k zákazníkům, auto nám ukázali, zvedli na zvedáku, takže pohoda. Auto bylo vypucované a bylo jako nové, takže i tady vše v pořádku. Ke všemu jsem dostal spousty příruček a kódů (bohužel na rádio jsem ho nějak ještě nenašel ...). Takže žádný problém. Dokonce byla na auto domluvena i nějaká sleva (samozřejmě dopředu).

 

Novinky v recenzi

5.3.2008 00:00

Tak můj Maxík u mě slouží už celý rok a myslím, že je pravý čas na to, abych se svěřil i ostatním s jeho provozem. Musím říct, že auto i s tímto motorem mi maximálně vyhovuje a jsem s ním maximálně spokojený.
Zkušenosti a závady: Za celý rok jsem ujel 17 500 km a vyskytlo jen pár malých závad. Asi nejvážnější bylo to, že mi během jízdy „umíral“ teploměr chladicí kapaliny. Auto skončilo v autorizovaném servisu Ford, kde po několika hodinách odhalili vadné čidlo teploty (myslel jsem si, že to tím bude). Po výměně tohoto čidla už to nezlobí a rafička ukazuje dobře a „neodpočívá“ si občas za jízdy. Během roku jsem také řešil problém s tím, že mi auto po nastartování vyskočilo na cca 1200-1300 otáček, z výfuku se zakouřilo, ale hned otáčky spadly na normální volnoběžné otáčky. Tento stav se stával jen občas a značně nepravidelně. Celý problém se vyřešil opět v servisu Ford, kdy mi byly zjištěny závady EGR ventilu, ty byly vymazány a pro jistotu nahrán nový software řídící jednotky motoru. Bylo mi to vysvětleno tak, že EGR ještě měnit nemusím (naštěstí), ale tím, že tam bylo spousty záznamů o chybách s ním spojených, tak to nedělalo dobrotu. Naštěstí se tento drobný problém neobjevil. No poslední drobný problém byl, že při prudkém dešti jsem si všiml, že mi zatékají dešťové kapičky dovnitř do auta a stékají po bočním plastu. Rozebral jsem to a zjistil, že při výměně okna to tam v Německu někdo zfušoval, lepící těsnění nesedlo přesně a zřejmě jak jsem horlivě leštil přední okno zevnitř, tak jsem to nadzvedl a pak už to netěsnilo … No tak se přebytečné lepidlo odřezalo, mezera vyplnila silikonem a už do auta zase neteče (no neteklo ani předtím, ale nějaká kapička se dovnitř dostala). Tím je výčet asi u konce. Při servisní prohlídce v 80 000 km mi byl přivařen nějaký utrhlý držák výfuku a doporučena výměna brzdových destiček (po sdělení ceny si to radši udělám sám a originální destičky Ford seženu přes známého také levněji). Jo a ještě jsem zapomněl, že byl prodřený od kamínku chladič klimatizace (popsáno výše). Po jeho zavaření a naplnění klimatizace vše funguje tak jak má. Prasklé dvě přední žárovky a nějaká v osvětlení SPZ beru jako spotřební materiál.
Pneumatiky: Na autě při koupi byly celoroční pneumatiky Hankook Centum H720 a přední měly svůj život už za sebou … Zadní byly jako nové. To že ze zadní části auta se ozývalo trochu hučení jsem připisoval těm celoročním pneumatikám. Rozhodl jsem se na předek koupit tyto pneumatiky nové, aby byly všechny čtyři stejné. To jsem také udělal, ale až po čase zjistil, že na předku jsou maximálně tiché. Při zkušebním prohození předních za zadní a obráceně jsem zjistil, že sice mají vzorku hodně, ale mají ometené plošky a to způsobuje to hučení. No tak se nedalo nic dělat a koupil jsem další dvě nové celoroční pneumatiky a měl vlastně všechny čtyři nové. Kdybych to věděl dříve, mohl jsem mít pořádné letní a ne tyto univerzální celoroční. Takže počkám až je ojedu a pak pořídím pořádné letní. Na zimu jsem pořídil čtyři plechové disky (také 16 palců) a čtyři nové zimní pneumatiky Hankook W300 (když už, tak ať jezdím na jedné značce :-) - v testu nedopadly až zas tak špatně, tak proč ne, cena byla lákavá). Samozřejmě letos nebyl skoro žádný sníh, tak jsem je moc neprověřil.
Komfort cestování: Po roce používání jsem maximálně spokojený s vnitřním prostorem pohodlím při jízdě a všem co potřebují rodinný automobil ho vřele doporučuji. Mám za sebou spousty kraťoučkých jízd po městě jen do práce na nákup nebo také dlouhé štreky na závody nebo na dovolenou. Když bylo potřeba odvézt něco většího, tak se sklopily zadní sedačky, nebo se úplně vyndaly a místa bylo dost. Při delších jízdách ve čtyřech lidech se prostřední zadní sedačka vyndala, zbylé dvě se pošouply dozadu a mírně k sobě a vzadu byl hned komfort jak vepředu. Malinko se zmenšil kufr, ale stan nebo spacáky se vešly mezi dva zadní pasažéry. Když už jsme u toho kufru, tak ten je veliký, ale spíše vysoký = nepraktický. V tomto případě Focus Combi bude s využitím kufru na tom lépe. Ani po delší jízdě člověk nebyl unavený, prostě se s ním cestuje dobře.
Spotřeba: Ta je myslím na tak velké a těžké auto velice pěkná. Při dlouhých trasách, na kterých převažuje dálnice se při dodržování rychlostních limitů (tachometrových 130 – 140 km/h) spotřeba držela někde u 5.5 litru na 100 km (plně naložené auto). Při normální jízdě na normálních cestách a plynulém provozu není problém udržet průměrnou spotřebu mezi 4.5 – 5.0 litry na 100 km. Naopak při delším cestování po německých dálnicích, kdy rychlost konstantně byla kolem 160 km/h a otáčky přes 3000 ot./minutu se spotřeba zvedla jen o nějakou desetinku. I při pojížďkách ve městě, kdy teplota vzduchu je pod bodem mrazu a rafička teploměru chladící kapaliny se ani nepohne se spotřeba pohybuje kolem 7 litrů na každých 100 km. Musím ale říct, že i když jsem fanda rallye, tak nejsem na normálních cestách (už mě to přešlo, vyblbl jsem se dříve dost) žádný závodník a snažím se jezdit plynule (ne pomalu!) a ekonomicky.
Stav podvozku: Tady musím uznat, že když jsem auto před rokem přivezl, tak se od podvozku neozývalo vůbec nic. Ale cesta, která vede k nám domu se nedá nazvat jinak než tankodromem a hlavně dlouhá rekonstrukce hlavních cest u nás ve městě, kdy se jezdilo po rozbitém a zfrézovaném povrchu dala podvozku Maxíka pěkně zabrat, takže současné době se od přední nápravy ozývají takové lehké tupé rány, které jsem diagnostikoval na opotřebované „kosti“ stabilizátorů. Při prohlídce v 80 000 km jsem to přejímacímu technikovi řekl, aby udělali důkladnější kontrolu náprav, ale při přebírání auta zpět mi řekl, že tam prý žádné opotřebení ani vůle zjištěny nebyly. Tak nevím, jen co se oteplí, tak se na to budu muset podívat sám od čeho to je.
Motor: Musím říct, že vynikající volba. Po koupi jsem byl tím motorem nadšený, jak pěkně tahá, jezdí se s ním svižně a jak si pěkně dokáže poradit s autem, které váží skoro jeden a půl tuny (no se mnou za volantem ano …). Jediné co se mě nelíbilo a zdálo se mi to jako nějaká porucha bylo, že to při zahřátém motoru přesně ve 2000 otáčkách měnilo zvuk a jakoby to začalo „rachtat“. Po konzultaci a zkušební jízdě s technikem mi bylo řečeno, že tohle ty „jedna šestky“ dělají a že to není na závadu. Tato silnější 80 kW verze má variabilní časování lopatek turbodmychadla. To mě donutilo poslouchat i jiné motory TDCi a hlavně HDi (přeci jenom 1.6 TDCi u Fordu je převlečený 1.6 HDI od Peugeotu) a zjistil jsem, že tento (pro mě děsivý) zvuk je u těchto motorů zcela normální a není se čeho obávat. I tak ale ten zvuk stále poslouchám. Do koupi Maxíka jsem byl zapřísáhlým příznivcem benzínových motorů a Maxík je můj první“nafťák“. Tady opět jedna výtka. Myslím, že Ford mohl tento motor lépe odhlučnit, aby nebyl při vyšších otáčkách tak slyšet v interiéru. Teď už mi ten motor až zas tak silný nepřijde, ale pro dynamické řidiče je v nabídce ještě 2.0 TDCi.
Závěr: Co říct závěrem? S autem jsem spokojený. Překvapilo mě, jak rychle zmizely brzdové destičky i když nejezdím nijak divoce a že zadní mizí stejně jak přední. Omluvou je to, že Maxík je docela těžké auto a brzdy má vynikající. Drobným mínusem je to, že se to auto strašně špiní na silnici. V kombinaci s tmavě modrou barvou ho člověk umyje, když je sucho, tak je to OK, ale jakmile je vlhká nebo mokrá silnice, tak se všechno rozvíří a zachytí na autě. Zřejmě již dosluhují stěrače (spolujezdcův maže) – zde také docela rána, když za nové aero stěrače BOSCH (nebudu tam dávat nějaké neznačkové, které za měsíc začnou vrzat) chtějí skoro patnáct set českých korun … No holt moderní auto, tak musí člověk sáhnout hlouběji do kapsy. Těším se na další tisíce kilometrů a doufám, že nezačne zlobit a bude stále takto spolehlivý.

11.10.2007 00:00

21.09.2007: Tak mam za sebou prvni zavadu a to, ze mi "umiral" teplomer chladici kapaliny. Po navsteve autorizovaneho servisu a cca 2.5 hodinove oprave se z toho vyklubalo spatne teplotni cidlo. Ted z zase vse funguje tak jak ma.


Další vozy Ford Focus C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v Beskydech! A datum na fotce jako důkaz!

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v…

Pořád rostou! Tuhle parádní sbírku křemenáčů a dalších hříbků si z lesa v Beskydech odnesl Rostislav Bardoň s…

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu: Sado-maso duo způsobilo poprask!

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu:…

Tato dvojice je nepřehlédnutelná. A o to jí také přesně jde! V losangelském supermarketu vyfotil jeden ze…

 

iSport.cz

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme před sebou tajemství

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme…

Dělí je od sebe devět let, ale pouze jedno místo na žebříčku. Jsou nejvýraznějšími postavami tenisu své země a…

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro Součka, VAR ruku neviděl

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro…

Adaptace Vladimíra Coufala na Premier League probíhá i nadále skvěle, porážku nepoznal ani ve třetím utkání. A…

 

Reflex.cz

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale bídná fraška ještě nemá konec...

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale…

Ano, byl to velký den. Velký den, kdy se ukázalo, že profesor plukovník ministr Prymula už nemusí být tak úplně…

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl popraven kolaborant Vidkun Quisling

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl…

Emanuel Moravec, Ioannis Rallis a Vidkun Quisling. Co mají tato jména společného? Všichni se v průběhu druhé…