Ford C-Max (2008)
29.9.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "an". Nového C-Maxe jsem pořídil v létě 2008 po sedmiletém soužití s Renaultem Scénic (odkaz nahoře v…
Ford C-Max (an)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- pěkné auto, 29.09.2008 20:34
- super 30.09.2008 10:39 kobamm
- Porovnání C-MAX a Scenic 30.09.2008 11:03 superkutil
-
Tak to je neskutečný!!!!! 30.09.2008 16:30
-
Re: Tak to je neskutečný!!!!! 30.09.2008 17:12
- Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!! 30.09.2008 18:50 kobamm
- Re: Tak to je neskutečný!!!!! 01.10.2008 08:10
- Re: Tak to je neskutečný!!!!! 30.09.2008 22:30 Dadánek (AlkoholixXx)
-
Re: Tak to je neskutečný!!!!! 30.09.2008 17:12
- Barva 01.10.2008 10:26 Konwi
- dobré 01.10.2008 19:26 cerny.fikus
- Alu disky 01.10.2008 20:30
- Kouzelníci od Fordu 02.10.2008 16:13 Hory
- kryt 04.10.2008 17:19 preston
- hodnocení 06.10.2008 15:07 Kajuška
- piskanie gum 06.10.2008 15:22 kobamm
- přesun!! 28.10.2008 15:34 preston
- Od Fordu raději diesel ! 28.10.2008 18:38 Marker
- Stejný drobný problém s motorem 1.8 29.11.2008 19:31 Thomasino
- Stejnyý drobný problem 19.12.2008 08:56
- Sdružený přepínač světel 11.01.2009 20:05
- Prodám pružiny EIBACH na C-MAXe na benzín 1.6 a 1.8 28.08.2009 12:00 Thomasino
- C max - závady po půl roce 04.10.2009 10:22
- Méně přesné řízení 22.10.2011 19:40 Bud
-
kobamm 30.09.2008 10:39
super
tiez musim pochvalit recenciu... :-)
mam par otazok/pripomienok:
1) aky ma vyznam pouzivat slnecne clony ked skla su uz aj tak dost zatmavene? my mame tiez zatmavene skla a tie clony sa mi zdaju uz zbytocne (o:
2) dufam, ze este nieco pridas o motore...
my mame rovnaky a je to prijemny motor... sice po nastartovani nemam problem s plynom, ale niekedy pri pohynani sa zdochne...
3) miesto:
- kufor - asi ma kazdy ine poziadavky, ale my sme sa 4 dospely v pohode zbalili na dovolenku a este tam kusok miesta aj ostalo (o:
- odkladacie priestory - bohuzial asi najvacsia hanba tohto auta.. skoda, ze sa s tym trochu viac nepotrapili :-(
- zadne sedadla - mne sa nezda ze by tam bolo nejako vela miesta, prave tie vyklopne tacky dost zavadzaju (mam 192cm) ale ked sa sedacky posunu dozadu, je to uz ine kafe.. :-) nastastie moc casto nesedavam vzadu ;-)
- s tou "lepsou" stredovou konzolou si zase ovela neprisiel, mohla byt tiez trochu lepsie premyslena. a s tou 2L flasou by som tiez nebol taky optimista... ja mam problem tam dat aj 1,5L, laktova opierka sa nezatvori uplne.. )o: ale aspon je kam davat CDcka :-)
4) kolesa su asi 16", ci nie? :-) skoda, ze si nekupil uz 17", auto by bolo este krajsie ako je a komfort by tym tiez neutrpel :-)
nech dlho bez poruchy sluzi, pekna farba ;-) :-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 13:31
« Re: super
Díky za pochvalu a hodnocení, tvoje auto je taky super, to je Titanium?
K otázkám:
1)Já mám rád různé blbinky, které možná nikdy nikdo nepoužije, ale mám radost, že tam jsou. Zas tak drahý to nebylo. U Scénica je kupř. podobná roletka srolovaná v zadním platu nad kufrem a má stínit zadní okno. Nepamatuju se, že bych jí někdy použil, ale když to auto bylo nový, každýmu jsem to nadšeně ukazoval jako jednu z vychytávek.
2) Recenzi budu samozřejmě aktualizovat, takže i na motor dojde. Ještě nemám tolik najeto.
3)
- Kufr je objemově sice dost velký, ale ne plošně. Na délku je v podstatě stejný jak ve Scénicu, ale na šířku je fakt o 5 cm užší. Je ale o 10 cm vyšší (měřeno pod plato). Kluk hraje hokej a občas ho vozím i s bagáží. No a do Maxe nacpu jeho hokejouvu tašku jenom na šikmo. Ve Scéniku se díky těm 5 cm navíc vejde na šíř. Na druhou stranu není problém do Maxe naskládat 3 takové tašky na sebe a ještě je dozadu trochu vidět.
- Na těch odkl. prostorech se shodnem.
- Zadní sedadla - v normálním režimu to posuzuju v porovnání s ostatními konkurenty. Vyzkoušel jsem skoro všechno (VW Touran, Mazda 5, Citroen Picasso i nové Berlingo, Scénic mám doma) a v disciplíně sednout si sám za sebe neměl C-Max konkurenci. To platí i pro samotnou velikost zadních sedadel. No a ten komfortní režim je pak samozřejmě třešnička navíc.
- Ta 2l flaška se mi tam v pohodě vejde, samozřejmě vyzkoušeno. Nezapomeň, že já mám loketní opěrku úzkou a jen na straně řidiče.
4) Ano, kola jsou šestnáctky, chtěl jsem se vyhnout otravnostem spojených se zápisem do techničáku (i když vím, že většina lidí na to asi kašle).
Barvu vybírá zásadně manželka pod mým odborným vedením. ;-)-
kobamm 30.09.2008 17:15
« Re: Re: super
ano, my mame vybavu Titanium, ale neviem, ci vsade (v roznych statoch) je tato vybava rovnaka... (nam chybaju napr. parkovacie senzory).
co sa stredovej konzoly tyka, myslel som tym, ze ta "lepsia" sice lepsie vyzera a v podstate by mi teraz uz asi aj chybala, ale zase az taka prakticka nie je... )o: osobne mi trochu chyba potah na tu laktovu opierku.. urcite by sa hodil..
ako to, ze viac rozmerov kolies nemas v technicaku? my tam mame snad vsetko od 15 do 18"...
jo a tomuto autu pasuje snad kazda farba v akej som ho videl...-
"-- skrytý --" 30.09.2008 17:34
« Re: Re: Re: super
Všiml jsem si, že na Slovensku lze koupit Titanium s 1,8 motorem, u nás jenom s dvoulitrem (když chci benzin) a ne za akční cenu. Asi jsem měl zajet nakupovat k vám. Ale zase koukám, u vás jsou v akci pevně dané výbavy, ke kterým nelze nic dokupovat.
Auto jsem kupoval na plecháčích a asi proto mám v techničáku zapsány jen šestnácky.
-
-
-
-
superkutil 30.09.2008 11:03
Porovnání C-MAX a Scenic
Ahoj, docela by mě zajímalo jak to snášíš. Mám občas možnost jezdit s C-MAX a S-MAX a s Grand Scenic. Ten Scenic je v 2.0 benzínu a moc teda nejede a docela žere, ale velikostí se blíží spíše S-MAXu, má úžasný kufr a je pohodlný na jízdu. Je zajímavé, že kufr Grand Scenica je shodný s kufrem Laguny z roku 2000, zatímco třeba kufr Mondea a C-MAXe je výrazně menší. Myslím, že Grand Scenic je C-MAX s kufrem S-MAXe, tedy řešení asi nejvíce oblíbené u Čechů (moc nežere, ale hodně uveze). Dej vědět nějaké porovnání C-MAXe a Scenica.-
"-- skrytý --" 30.09.2008 13:54
« Re: Porovnání C-MAX a Scenic
Uvažoval jsem, že bych napsal taky srovnávací recenzi, jenže já mám první generaci Scénica a srovnávat auta, která jsou o jednu generaci od sebe (když Scénic I končil, tak C-Max začínal) asi nebude moc objektivní. Na druhou stranu Scénic je zakladatel a etalon dané kategorie a myslím, že ona první generace nebyla dosud překonána v poměru vnitřní/vnější velikost a stále je vzorem ve variabilitě. Takže srovnávat by se něco dalo. Asi tedy budu v tomto směru doplňovat recenzi na Maxe.
Nová generace Scénica se mi bohužel nelíbí, jaké má jízdní vlastnosti ale nevím. Předpokládám, že bude tužší, než generace předchozí, ale silně pochybuji, že se vyrovná C-Maxovi. Možná bude lepší v tlumení nerovností. Prostorově je na tom unvitř v podstatě stejně jako generace první, dokonce bych řekl, že v předu je místa méně. Kufr je ale omezen nesmyslně tvarovaným víkem kufru (délka plata nad kufrem zde hovoří za vše). Verze Grand má samozřejmě velký kufr, ale od kufru dopředu je stehjná jako normální verze. Takže ano, kufr má o dost větší než C-Max, ale v prostoru pro posádku C-Max bezpečně vede.
Pokud mám srovnat čistě jízdní pohodlí (tedy tlumení nerovností) mezi Maxem a mým Scénicem, tak Max vyhrává. Sice je tvrdší, ale když dostane ránu, tak to snáší s naprostým klidem. Scénic se otřese, je cítit, že mu to vadí. Takže jízdu po rozbité okresce (oblíbená činnost redaktorů Autocaru) je příjemnější absolvovat v C-Maxu, u Scénica toužíte, aby to už skončilo.-
superkutil 30.09.2008 15:04
« Re: Re: Porovnání C-MAX a Scenic
To je zajímavé, já mám zkušenost opačnou. Všechny Fordy mi hůř vyrovnávaly rázy od vozovky jak Renault. Teď můžu srovnávat Mondeo MKIII z roku 2006 a Scenic Grand z roku 2005. Vnitřní prostor pro posádku je u Scenicu menší jak Mondeo, ale i když měřím 188cm, tak nemám problémy s prostorem. Ani dlouhodobě není problém Scenic řídit a nerovnosti vozovky tlumí špičkově, také posilovač řízení je mnohem lepší jak u Mondea, řadící páka nahoře jde neuvěřitelně lehce a výhled je také velmi dobrý. Ale vzhled je fakt hnusný. :-) Pokud jedu 600km v Mondeu nebo Scenicu, tak Scenic je pohodlnější. Asi udělal Renault velký pokrok mezi Scenic I a Scenic II ale pořád je to v interiéru plasťák. C-MAX mi připadal taky hodně bakelitový a navíc ten kufr je fakt hodně malý.-
"-- skrytý --" 30.09.2008 15:23
« Re: Re: Re: Porovnání C-MAX a Scenic
Já si na Scénica nestěžuju, žil jsem s ním 7 let a ještě dále budu. Jde čistě o srovnání. A taky nezapomeň, že srovnávám fungl nové auto se sedm let starým. C-Max je prostě modernější auto s pevnější karoserií, a to je znát. A nový Scénic je asi taky dobrý. Ale jeho vnitřní prostor je stejný, jako u předchozí generace a já chtěl něco většího vzadu (děti dost vyrostly a kluk mě začíná dohánět).
První verze C-Maxe (před faceliftem) byla uvnitř skutečně nic moc, zejména výplně dveří byly přímo hrozné. Po faceliftu (2007) se to ale hodně zlepšilo, nemohu si stěžovat.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.09.2008 16:30
Tak to je neskutečný!!!!!
Ahoj, perfektní recenze, ale něco mi to připomíná. Mám taky C-Maxe, ve výbavě trend, příplatkovou výbavu skoro stejnou a STEJNĚ ZBASTLENOU! Středovou konzolu se zásuvkou na 230V mi nedodali (ale nezapoměli ji vyfakturovat) a stmívač jasu přístrojovky stejně tak. Prý se s tím ještě nesetkali ;-).Auto mám z konce červencce 08 z AP na Spořilově. Na té středové konzole jsem ale trval, tak ji tam domontovali. Trvalo to sice měsíc a půl a musel jsem do servisu asi 4x, měnilo se spousta dílů (včetně kulisy řazení a ruční brzdy) a vždy zapoměli něco objednat, nebo objednali něco jiného, ale konzola tam je. Jen místo zasuvky na 230V je jen zaslepená dírka, nechtěl jsem riskovat, zásah do elektriky auta. Zdá se, že soudruzi v NSR někde udělali chybu a ne jednou... ;-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 17:12
« Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Ahoj, díky moc za informaci, tak teď už víme, která bije. Zároveň to ve mě ještě více posiluje alergii na věty typu 'to se nám ještě v životě nestalo'.
Napřed ten stmívač - to mi v prodejně (samozřejmě poté, co prý kontatkovali ústředí) vysvětlovali jako nikoli nedopatření, ale záměr způsobený nějakými technickými problémy. Já měl pouze obavy, aby oprava neznamenala nějaký výrazný zásah do elekrtické soustavy, třeba jiné budíky, rozebírání přístrojovky apod. Vyměnili tedy jenom ten sdružený přepínač, což je krabička jejíž předek vidíme v interiéru, zezadu se do ní píchne systémový konektor. Oprava trvající 5 minut. Akorát přístroje před řidičem (tachometr, otáčkoměr, palubní počítač) mají mnohem menší rozsah stmívání než zbytek přístrojové desky (rádio, klimatizace). Tak si říkám, jestli nakonec nemají být jiné i ty budíky. Chci se proto zeptat, zda to máš taky tak. Pokud jsou ty budíky pokaždý stejný, tak nechápu, že Ford vůbec takovou prkotinu řeší jako nějakou spešl výbavu a nemontuje to standardně. V mých očích se tak tuplem dostává na úroveň Škodovky, která kdysi do nejnižších výbav nemontovala víko od kaslíku před spolujezdcem (Fordu zase chybí víko horního kaslíku na přístrojovce).
No a s tou konzolou je to opravdu mazec. Jak to tak vypadá, tak Ford v ceníku nabízí něco, co nejsou schopni dodat. Abych pravdu řekl, už když jsem to objednával, tak jsem pořád prodejce otravoval dotazy, zda se opravdu jedná o tu samou středovou konzoli jako je v Titanium nebo Ghia výbavách a s tou samou loketní opěrkou. V hlavě mi totiž vrtalo následující - Trend má jiné potahy než Ghia i Titanium a stadnardní loketní opěrka u Trend je ukotvená v sedadle, které ma tedy v sobě z boku díru. Pokud by tedy byli schopni montovat prémiovou konzoli i do Trendu, museli by pro Trend mít dva způsoby čalounění pro sedadlo řidiče. A nebo do tý díry dávat nějakou hnusnou záslepku. Zajímavá je i informace o jiné kulise řazení (o té ruční brzdě jsem to věděl).
Máš můj obdiv, že jsi psychicky vydržel, aby se ti v servisu takhle hrabali ve fungl novým autě.
A jak to máš tedy vyřešeno s tím sedadlem. Máš jiné nebo nějak zaslepili díru?
Ještě jednou díky za zprávu a přeju mnoho šťastných kilometrů. Bylo by fajn tvoje auto vidět, třeba taky napiš recenzi.
Mimochodem, 230V se dá řešit externím adaptérem do 12V zásuvky.-
kobamm 30.09.2008 18:50
« Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
ja teda neviem, ale nam to stmievanie podsvietenia pristrojovky funguje v pohode... intenzita vsetkeho osvetlenia sa meni rovnako (ale toto si este preverim pre istotu)..
a k tej odkladacej priehradke na vrchu pristrojovky, ten kryt je asi len od vyssich vybav, lebo my ho tam mame... akurat som nevedel co sa tam da odlozit, kedze je dost "od ruky"... dal som tam vestu :-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 19:14
« Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Já vím, že to horní víko je jen u nejvyšších výbav, zmiňuji to i v recenzi. A v tom je právě ten údiv, že z takovýhle blbosti za pár kaček dělají hogo fogo, podobně jako ta Škodovka.-
kobamm 30.09.2008 19:19
« Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
no to ano, je to hlupost, ze to tam nedali... ale aj tak mi chyba navrchu pristrojovky nejaky mensi otvoreny odkladaci priestor na drobnosti (taky nejaky "vyrez" bezny v inych autach)
jo a s tym podsvietenim som to bol pozriet teraz a meni sa rovnako na pristrojovke, radiu aj klime (vid foto v mojej recenzii)... :-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 19:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Tak to víko urvi a pošli mi ho >:D . Ale vážně, já myslím že otevřený odkladací prostor nahoře pod čelním sklem je blbost, protože se pak ty věci zrcadlí ve skle (pokud nejsou černý). Já mám odkladiště na drobnosti v té obyčejné středové konzoli, a je to i pěkně po ruce. A v tý nóbl konzoli to je myslím taky, akorát s posuvným deklem. Tak ho nezavírej ;-) .-
kobamm 30.09.2008 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
ja som myslel na take miniveci co ma clovek poruke, ako kluce, mobil a tak (najma na kratsie cesty je to celkom fajn).. :-)
a konzolu musim zatvarat, lebo kryt je v podstate aj laktova opierka ;-) a nahadzat vela veci na seba tiez nie je velmi prakticke, no... takze flasu radsej dam spolujazdcovi pod nohy alebo dozadu do schranky pod nohami ked ju prave nepotrebujem :-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 20:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Já myslel takovou tu malou přihrádku v konzoli ne pod opěrkou, ale vedle páky ruční brzdy (viz taky moje fotky). Já tuhle příhrádku mám otevřenou a velikostí je akurátní právě pro mobil, klíče, řidičák apod. A já myslel, že u tvojí nóbl konzole je tahle přihradka taky, akorát krytá posuvnou roletkou.-
kobamm 30.09.2008 22:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
no ta tvoja stredova konzola je praktickejsia... v tej nasej su len 2 male kruhove odkladacie schranocky (jedna kryta - vid foto) a tam sa sotva zmesti mobil, pripadne kluce, prip. to udrzi aj pollitrovu PET flasu... ale pri ostrejsej jazde by sa tam zrejme nic vacsie neudrzalo ;-\ (skusim sem neskor hodit foto s mobilom)
jo a podsvietenie je na max vzdy ked su vypnute svetla, pretoze je predpoklad, ze je den a teda to nebude oslnovat ;-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
No já si taky nakonec říkal, že s tou středovou konzolou sem nakonec měl víc štěstí než rozumu. To, co mi osud nadělil, je zdá se lepší, než to, co jsem si původně objednal.
Ten předpoklad s podsvícením je možná takto myšlen, ale správný mi nepřipadá, třeba když v noci zastavím na parkovišti, vypnu auto, ale chci dál poslouchat rádio apod.
Že ale řešíme dobré chujoviny, co? :-)
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 30.09.2008 20:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Mě se prostě zdálo, že na minimum displej rádia a klimy svítí méně než displej palubního počítače. Ono jinak není moc co srovnávat, protože podsvicení budíků je jiný než podsvícení tlačítek rádia a klimy. Teď jsem to byl ještě jednou v garáži ve tmě zkouknout, to co píšu nahoře platí, ale platí to i na maximum, takže asi v tom je jádro pudla.
Jinak je zajímavý, divný a řekl bych i blbý, že když je auto a světla vypnuté, tak displej počítače i rádia svítí na maximum bez ohledu na polohu regulace.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 01.10.2008 08:10
« Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Tu středovou konzolu jsem pojal stejně jako ty, nešlo mi vůbec o tu zásuvku na 230V, ale o tu konzolu a nejlevnější způsob byl, jak píšeš, právě při objednání se zásuvkou. Sedadlo řidiče tam při výměně nechali původní, dírka po té tenké loketní opěrce je zaslepena plastovou zátkou. Výškově to vychází přibližně do výšky té nově namontované, tak to kupodivu ani moc neruší. Opěrka je namontovaná dobře, nikde nevrže, nerachotí, takže spokojenost. Kdybych ale na začátku věděl, kolik s tím bude starostí a kolik dílů se bude měnit, nešel bych do toho...
O regulaci podsvícení budíků jsem, abych se přiznal, ani nevěděl. To že bych jí tam měl mít taky jsem se dozvěděl z tvojí recenze :-) . Takže budu muset za prodejcem ještě jednou. Jsem tam tak často, že mě jménem zná i recepční >:D . Pak dám vědět, jak jsem dopadl. Recenzi taky napíšu, jen laťka je nastavená hodně vysoko :-)
Ještě jsem se chtěl zeptat, jak jsi přidával tu "deku" na kapotu. Projevilo se to i na hlukovém utlumení motoru ve vyšších otáčkách?-
"-- skrytý --" 01.10.2008 08:33
« Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Ta regulaci podsvícení je součástí paketu zvaného 'Sada pro lepší viditelnost'. Takže dožadovat se toho můžeš jedině pokud jsi tenhle paket objednával.
Deku pod kapotu jsem si nechal namontovat v servisu hned na nové auto, takže nemám zkušenost, jak to vypadá bez ní. Ale s utlumením ve vyšších otáčkách jsem spokojen, alespoň proti Scénicu určitě.-
"-- skrytý --" 01.10.2008 09:14
« Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Sadu pro lepší viditelnost mám, komtroloval jsem to pak i na objednávce, kde je dokonce vyjmenováno, co všechno je součástí té sady. Jinak jsem koukal teď na změněné ceníky C-maxe a "prémiovou" středovou konzolu jde teď součástí Bloetooth 2 handsfree za 10500 a je včetně USB, Bluetooth 1 je za 9000, takze ted vyjde na 1500 i s mnohem praktictejsim USB (nez 230 V).
Možná je to jen naše chyba, že jsme so špatně vysvětlili slovo "prémiová". Třeba tím je myšleno prémiová ve smyslu sázení, buď jí vyhraješ, nebo ne :*)
-
-
-
-
Dadánek (AlkoholixXx) 30.09.2008 22:30
« Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Nebylo by snažší investovat 1000Kč do adaptéru měnící automobilových 12V na 220V?
Tak jak jsem to udělal já... ;-)-
"-- skrytý --" 30.09.2008 22:46
« Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Ta objednávka nebyla kvůli 230 voltům, ale kvůli jiné středové konzoli. 230V je nejlevnější způsob, jak tu 'lepší' konzoli získat i pro výbavu Trend (i když jak vidno čistě teoreticky).-
Dadánek (AlkoholixXx) 30.09.2008 22:50
« Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Jj, četl jsem o té konzoli. a jak se zdá, tak ta 230V není nejlevnější, a hlavně se ani tak získat nedá >:D :no:-
"-- skrytý --" 30.09.2008 23:14
« Re: Re: Re: Re: Tak to je neskutečný!!!!!
Cena lepší konzole je 6400,- (ale samostatně objednat nejde, vždycky jenom s něčím), 230V stojí 3500,-, dohromady tedy 9900,- Kč. Srovnávat cenu zabudované 230V přípojky s cenou samostaného adaptéru je totéž jako srovnávat cenu zabudované navigace s cenou samostatně kupované. Obojí je samozřejmě předražené, jako ostatně většina dodatkové výbavy.
-
-
-
-
-
-
cerny.fikus 01.10.2008 19:26
dobré
super recenze, dobre napsane a fajn foto. za 10. skoda tech nedodelavek a s tou vybavou to ford opravdu prehani ;-\-
"-- skrytý --" 01.10.2008 21:39
« Re: dobré
Díky za pochvalu, tvoje auto i recenze je taky super. Ty disky ta tvým autě jsou přímo od Fordu?-
cerny.fikus 02.10.2008 00:41
« Re: Re: dobré
jj, origo ford. v katalogu focus uz nejsou, ale v cmax myslim sem je jeste videl. tyhle maji chromovy stred, pak jsou jeste bez stredu a v tmavem odstinu. ty sem tam jezdi tady v brne na jednom cmaxu :-) kolega s fikusem z moje.auto se pry ptal a jeden za osm. ale pry by sla mozna sleva na sest. no, fordovska klasika a buhvi, kolik maji cenu ;-\ ale snad by mohly byt dobre. zatim drzi a prezily i jednu silenou ranu, sem prehledl konec vyfrezovaneho povrchu a ten profil toho moc nezachrani 8-s
-
-
-
"-- skrytý --" 01.10.2008 20:30
Alu disky
Také zvažuji dokoupit na Maxe disky z lehkých slitin a plecháče mu nechat na zimu. Tvoje se mi docela líbí, jaké jsi zvolil ET? V TP se uvádí ET 52,5, ENZO X se myslím dodává s ET 43 a 48. Předpokládám, že matky jsou součástí dodávky a na C-max pasují.
Jinak z Tvé recenze vidím, že prodejci Ford patrně nepatří mezi špičku v oboru, mám také své zkušenosti, i když moje problémy byly naštěstí spíše v dokladech, než v technice.-
"-- skrytý --" 01.10.2008 21:53
« Re: Alu disky
Já mám v TP ET50 a plecháče jsou skutečně taky ET50. Enzo X jsem tedy koupil s nejbližším ET48. Koupil jsem je na www.barum-pneu.cz, matky a středící kroužky jsou v dodávce zdarma, šrouby jsou naštěstí pochromované (sice nic extra, ale stačí). Pokud chceš bezpečnostní matice, tak doporučuji McGard plus (typ 24157), uvidíš je taky na mých fotkách. A teď bacha - ty jsem koupil jinde než na www.barum-pneu.cz. Na fotce tady sice mají tenhle typ, ale poslali mi jiný, který se spíše hodí na plechové disky (jsou krátké, nechromované a otevřené, takže je v nich vidět konec šroubu). Tak si je teda nechám pro plecháče a ty lepší jsem koupil na www.autokola.cz.
Jinak pro C-Maxe prý může být bez úprav až ET43.
A s těma plecháčema je to taky zajímavý. Když by si je člověk chtěl koupti na netu, tak skutečně narazí jenom na ET52,5. Jenže já mám fakt v TP ET50 a ty ráfky, co tam jsou z výroby, jsou taky fakt ET50. Takže si myslím, že po faceliftu tam začali dávat ET50 a že to jsou stejné ráfky, co se dávají na nové Mondeo.-
"-- skrytý --" 02.10.2008 19:30
« Re: Re: Alu disky
Díky za informace, vidím, že TP Fordu snese všechno, byl jsem se ještě jednou podívat, jsou tam dokonce 15" 195/55 a ET 52,5. Auto mám z května 2008, tedy hluboce po faceliftu, jsou na něm 16" 205/55. To je ale úplně jedno, důležité je, že se tam s tím ET bez úprav vejdu.
Máš pěkné auto, také jsem o barvě Tango uvažoval, ale rodina řekla - dost bolo červené.
-
-
-
preston 04.10.2008 17:19
kryt
můžes říct,kolik tě stál kryt pod motor a jestli to má nějaký význam? dík,jinak moc pěkné auto,ale červená není barva mého srdce ;-)-
"-- skrytý --" 05.10.2008 12:13
« Re: kryt
Kryt pod motor stál 1800,-, izolace pod kapotu 1762,-. Obojí je dobrý k tomu, že motor po odstavení pomaleji chladne, což ocením hlavně v zimě. Mám dost ježdění po městě, kdy člověk někde zastaví třeba na půl hoďky, a pak je motor pořád teplý. Spodní kryt navíc zabraňuje znečišťování motoru, deka pod kapotou třeba i tlumí hluk, ale tady mi chybí srovnání. K dieselům se prý obojí dodává standardně.
-
-
Kajuška 06.10.2008 15:07
hodnocení
Pěkné autíčko a k němu i pěkná recenze. jo ale myslim, že nejhezčí je ta barva ;-) -
kobamm 06.10.2008 15:22
piskanie gum
hehe... to piskanie gumami ma pobavilo :-) mne sa to teda tiez este nepodarilo a to som tiez minule skusal, co maxik dokaze v zakrutach... som isiel prazdny poza mesto a v niektorych zakrutach (aj krizovatkach, kde hlavna nie je rovno) som isiel aj 2x rychlejsie ako normalne a nic... dokonca mam pocit, ze v jednej ma uz trochu krotilo ESP... :-) (aby ste nekritizovali nahodou, bolo to v prehladnych usekoch, takmer bez premavky, normalne by som si to nedovolil ;-) )
podvozok je proste super... uz ma veru parkrat zachranil a to este nebol ani zdaleka na konci s moznostami :-) aj ked to piskanie je urcite aj typom pneumatik dane... -
-
Marker 28.10.2008 18:38
Od Fordu raději diesel !
Fordy dělají především bezvadný diesely se skvělou spotřebou a výkonem. Zatim s nim máme jen nejlepší zkušenosti :-)-
"-- skrytý --" 28.10.2008 19:00
« Re: Od Fordu raději diesel !
Pro moje potřeby bych diesla neužil, ba přímo by chudák trpěl. Jezdím většinou krátké trasy, a třeba i několikrát za den.
-
-
Thomasino 29.11.2008 19:31
Stejný drobný problém s motorem 1.8
Ahoj,
po kolika tisících ujetých kilometrech ti prosím tě přestal ten problém s motorem po nastartování? Mám stejného C-MAXe 1.8 benzín od dubna 2008 a také to má tendence chcípat po nastartování :-( Má (nebo měl) tady ještě někdo stejný problém??
V servise mi řekli, že k nim jezdí ještě jeden takový, co má stejný problémy, že to řeší s Fordem, ale zatím neznají řešení...
Jinak jsem s autem také velmi spokojen, jen by to chtělo ještě více koníků, nejlépe něco jako Focus ST :-) Ten asi přijde na řadu za 2 roky, už jsem s ním jel a je to fantazie... Před tím jsem měl Mondeo 2,0 TDCi r.v.2003, ale chtěl jsem zpátky benzin. Mimochodem jsem tam dal kola Borbet s ET40 16" a uplně v pohodě, je to akorát srovnané s blatníky, navíc jsou tmavě šedá kola a tmavě šedý auto se zatmavenými skly, takže to vypadá dost dobře :-) (viz.mé foto). Objednal jsem si do něj sportovní sedadla, jelikož ty standardní nemají skoro žádné boční vedení a k tomu perfektnímu podvozku se to hodí a dají se s tím projíždět zatáčky o něco svižněji :-) :-)
Jinak pochvala za hezkou recenzi, snad se k nějaké také dostanu, případně přidám i zážitky s osobním setkáním Focusu RS při testování v Rakouských Alpách...-
"-- skrytý --" 09.12.2008 10:34
« Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Přesně vzato se to u mě výrazně zlepšilo, než aby to bylo úplně bezproblémové. Když teď ihned po nastartování sešlápnu plyn, tak dojde pouze k výraznému poklesu otáček (z 1000 asi na 500, dříve to rovnou chcípalo), což nepostačuje na rozjezd. Kdybych se tedy chtěl rozjet pod plynem ihned po nastartování, tak mi to bude i teď pořád chcípat. Ale stačí nechat motor chvilku běžet (ani ne 5 vteřin), a už reaguje normálně. Do tohoto stavu se mi to usadilo zhruba ve 3 tisících kilometrech. A jelikož jsem si mezitím zvykl vyjíždět z garáže na volnoběh, což kupodivu funguje bez problémů, tak už to neřeším. Navíc se ten problém vyskytuje jen u úplně studeného auta.
V každém případě díky za informaci, aspoň zase vím, že nejsem nějaký exot, kterýmu se furt dějou divný věci.-
Thomasino 11.12.2008 22:20
« Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Díky za info.
Když to nechávám teď také na pár vteřin po startu běžet a pak začnu asi po 5-8 vteřinách teprve couvat z garáže, tak je to v pořádku, když jsem před tím jel krátce po startu (samozřejmě po naběhnutí a zhasnutí všech kontrolek), tak to často chcíplo... Jinak motor v pořádku, mezi 3500-5000 otáčky to má nádherný zvuk, jen pak to začne trochu dunět a už to není ono, to člověk raději přeřadí...-
"-- skrytý --" 30.12.2008 21:26
« Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Potýkám se se stejným problémem, ale už jsem to celkem vychytal. Po nastartování lehce ťuknu do plynu a jedu. Při studeným motoru se mi ještě stávalo, že při dojíždění na neutrál mi začaly otáčky lítat v rozmezí 500 - 1500 a někdy to chcíplo i za jízdy. Teď mi vyměnili svíčky a kolísání už není takový (prý to je podle servisu normální) a díkybohu mi to už nechcípe. Jinak auto je super! :-) -
"-- skrytý --" 15.02.2010 17:07
« Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
No, já bych řekl, že nechat motoru po nastartování ustálit otáčky je dobrá praxe. Taky po zapnutí zapalování před spuštěním starteru nechat zhasnout kontrolky.
Podle toho, co popisujete, startujete nejspíš studený motor ještě se svítícími kontrolkami a hned chcete jet.
Elektronika v řídící jednotce je sice velmi rychlá, když motor běží, ale po zapnutí si potřebuje diagnostikovat všechny součásti, odečíst teploty a podobně. Dokud ty informace nezpracuje a neuloží, tak nemůže pracovat v optimálním režimu. Taky ztuhlé oleje, nenamazané stěny válců, klikovka a další součásti znamenají, že motor má po několik sekund větší vnitřní odpory, než normálně a i tomu se musí řídící jednotka přizpůsobit, aby ho udržela v chodu.
Samozřejmě - špatné svíčky nebo chyba ve firmware to ještě zhorší (přliš silná zpětná vazba rozkolísá otáčky).
Když zapínáte počítač, ze kterého píšete tyhle příspěvky, tak taky musíte chvíli čekat, než se rozběhne.
Takže bych řekl - chyba není ve studeném motoru ale v horké hlavě mezi sedačkou a plynovým pedálem. :no:
-
-
-
Anndy008 15.02.2010 14:48
« Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Hej. Toto je u 1,8 duratec-u normalne chovanie. Neexistuje 1,8, ktora by toto nerobila :(. Tiez mam focusa a robi to niekedy. U mna vacsinou na jar, ci jesen, ci nizkych teplot.
Vseobecne sa to prejavuje tak, ze kratko po starte po pridani plynu otacky klesnu a bud to zdochne, alebo nie. Alebo po starte sam zdochne. A tiez pri volnobehu lietaju otacky.
Normalna vec :(.
an: k spoterbe. mas ju dobru. Ja na focuse mam za 1,5/ roku, resp. 29tis. km 8,3 priemernu spotrebu (je to pocitane), palubak ukazuje viacej. Ten je nachylny najma pri zapchach, resp. ak auto dlho stoji a motor ide na volnobeh, velmi nadsazdovat.
V meste ked sa veelmi snazim a nie su zapchy je to 8,5 ale castejsie je to 9 a ked sa snazim malo je to az 9,5-10l. Mimo mesta - jazda cca 60% dialnica, zvysok okresky, rychlostami +10-20 kmh nad limit (podla tacho) dava spotrebu 8-8,5. Ked sa ide v limitoch a plynulo tak aj 7,5. -
"-- skrytý --" 12.10.2011 21:42
« Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Ahoj,
pěkná recenze. To tedy koukám, že má tolik lidí stejný problém s motorem 1.8. Viz toto vlákno a také ta vlákna níže. Já jsem koupil C-MAX r.v. 2008 letos v létě, s Duratecem 1.8 ještě navíc v provedení FlexiFuel, takže může spalovat kromě benzínu i E85.
Poslední dobou jsem hodně jezdil čistě na E85. Po nastartování kolísají otáčky a jak se dotknete plynu a chcete se rozjet, motor chcípne. A někdy také chcípne už během prvních minut jízdy, než se zahřeje. Myslel jsem že je to tím palivem, protože v návodu se píše něco jako "Při spalování alternativního paliva vám mohou během prvních desítek sekund kolísat otáčky na volnoběh. To je normální".
Myslel jsem, že je to tím lihem, protože ten obecně hůř hoří. No nicméně začal jsem tam pro změnu lít benzín a je to řekl bych stejné. Přemýšlel jsem, že zkusím vyměnit svíčky (mám najeto téměř 100t km). Ale jak to tady tak čtu, asi to nepomůže.
Celkem se mi to podařilo eliminovat tím, že když se po startu motoru rozjíždím, přidám poněkud víc plyn, asi jako když se chcete rozjet do kopce. Potom to nechcípá. Nevím, třeba je to normální vlastnost toho motoru a jen jsem z předchozího auto zvyklý přidávat plyn méně.
...
Jinak další zvláštnost je při řazení zpátečky. Musím chvíli držet prošlápnutou spojku, jinak to začne počítat zuby. Ale i tom se píše v návodu, že to je normální.
A palubní počítač mi také lže, dokonce o 17%. .... jináč ale auto je to pěkný :-)-
Thomasino 13.10.2011 11:38
« Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Ahoj, mě pomohlo to po nastartování nechat běžet naprázdno asi 20-30 vteřin, pak to nechcípalo. To jsi zkoušel? Jako by všechny ty přístroje potřebovaly nejdříve nakrmit a pak teprve začnou fungovat ;-) :-)
Stále mám na prodej pružiny Eibach na ten motor 1,8 benzín (nebo i 1,6 benzín), které zlepší jízdní vlastnosti, sníží podvozek a jen nepatrně zhorší komfort pružení. Viz. moje recenze na C-MAXe. Nabízím je již jen za 1000 Kč :-( Jen cena za výměnu ve značkovém servise je asi 2500 Kč bez DPH, ale nějaký garážník ti to udělá určitě levněji. -
"-- skrytý --" 22.10.2011 13:49
« Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Ahoj, díky za pochvalu. A podle toho návodu se zdá, že další možné vysvětlení problému je, že v Česku je všechno prodávané palivo "alternativní". ;-)-
Bud 22.10.2011 19:52
« Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
Já mám tedy sice 1,6 takže to mi nedělá, ale něco obdobného. Když nastartuji studený motor - krásně naskočí a šlape, ale popojedu jen kousíček, třeba pár metrů, třeba 20merů i víc a vypnu motor. Pro něco si skočím a chci hned startovat zase, tak se mu jaksi nechce, jakoby ta řídící jednotka nedododávala potřebné množství benzínu. Musím tedy podržet klíč trochu déle, než jindy, nebo ťuknout do plynu a je všechno ok!
-
-
-
-
"-- skrytý --" 19.12.2008 08:56
Stejnyý drobný problem
Nazdar cééčkaři ! 7.9 2007 jsem koupi c-maxe 1.8 titanium a mám s tím ten samí problém co se tady dočítám od vás.A ještě k tomu se jemně chvěje zařazená dvojka při nízkých otáčkách.Jemné vybrace cítím od pedálu při zařazené dvojce v nízkých otáčkách ale jenom při dvojce ,žádný jiný stupeń to nedélá nemáte náhodou někdo stejný problém??-
"-- skrytý --" 04.04.2009 22:40
« Re: Stejnyý drobný problem
Ahoj, mam (mel jsem) stejny problem, jenom na dvojce a v nizkych otackach se motor tak trochu chveje. V servisu mi nahrali novy firmware. Dobra zprava je ze casem se toho min a min vsimam... skus vypnout ESP, mne se zda ze to tak trochu souvisi...
-
-
"-- skrytý --" 11.01.2009 20:05
Sdružený přepínač světel
Ahoj, predevcirem jsme koupili novyho c-maxe trend (rv 2008) a mel bych dotaz ohledne rozsvecovani svetel pomoci kolecka. Auto je jiz vybaveno svetlema pro denni sviceni, ale zajimalo by me jak vlastne to kolecko funguje a jak se ty svetla rozsvici? A co vlastne ma svitit za zarovky ve svetlech pri dennim sviceni a co svitit nema??V uzivatelskym manualu se o tomto zminujou jen velice stroze. Dalsi vec je jak je mozne, ze dalkova svetla svitej spolecne s tlumenyma a predni i zadni mlhovky muzou svitit spolecne s dalkovyma svetlama?? je to normalni?? Dekuji za rekce :-)-
"-- skrytý --" 13.01.2009 10:04
« Re: Sdružený přepínač světel
Denní světla fungují automaticky, nic se nemusí zapínat ani vypínat. Denní světla používají žárovky pro tlumená světla, ale s nižším napětím, takže svítí méně, než když jsou tlumená světla normálně zapnuta.
Jestli svítí společně s dálkovými i tlumená nebo můžou i mlhovky, nevím, nezkoušel jsem a po pravdě řečeno, je mi to jedno.-
"-- skrytý --" 22.03.2009 02:48
« Zadní spojler
Zdravím, nechal jsem se unést a nyní mám doma týden starého Maxe zdá se od stejného prodejce jako vy (místní ACR). Jediné co se mi na něm nezdá je ten černý plast vzadu nad oknem. Proto bych se rád zeptal kde vám to lakovali a jestli barvu dodali sami anebo jste ji musel nechávat namíchat jinde?. Předem díky za info i za skvělou recenzi která mi pomohla při výběru i při nákupu. Naštěstí u mě žádná situace typu "to se nám ještě nikdy nestalo" nenastala, zatím se zdá že je vše jak má být. :-)-
"-- skrytý --" 22.03.2009 14:45
« Re: Zadní spojler
Lakovali to přímo u prodejce (ACR Tábor), barvu trefili dobře. Akorát si potom zkontrolujte zadní ostřikovač, já asi po měsíci přišel na to, že nestříká a myslím, že to souviselo s tím lakováním. Spojler je při lakování nutno celý odmontovat a zadní tryska je v něm. Zřejmě byla skříplá trubička, ale to se už nedozvím a oni to nepřiznají - sice zdarma opravili, ale řekli, že to bylo 'nějak ucpané'.
Jakou máte konfiguraci a barvu?-
"-- skrytý --" 22.03.2009 17:28
« Re: Re: Zadní spojler
Vzhledem k aktuální akci (asi z důvodu krize) která je nyní opravdu akcí, jsem vzal verzi Titanium s motorem 2,0 TDCi (kvůli další slevy ještě z akční ceny jsem bral skladový vůz a tak jsem vlastně moc vybírat nemohl) má ještě několik příplatkových drobností (např. tempomat, bluetooth, Sony s MP3,tmavá zadní skla, vyhřív. sedadla, vyhřív. před. sklo atp...). Barva je béžová Chill což asi bude oproti červené metalíze problém, no uvidím. Koukám se po Maxích na okolí a vidím samé černé spojlery, Vaše auto jsem ještě naživo nezahlédl, snad jednou budu mít to štěstí ;-) .-
"-- skrytý --" 22.03.2009 19:45
« Re: Re: Re: Zadní spojler
Jestli máte Titanium, tak by ten spojler měl být lakovaný v základu. Nebo ne?-
"-- skrytý --" 22.03.2009 21:30
« Re: Re: Re: Re: Zadní spojler
Už jsem se lekl že "a je to tady - to se nám ještě nikdy nestalo" :-) ale není to tak "pro mne bohužel". Dle nového ceníku (únor 2009 - pro vozy vyrobené od 2.3.2009) je u Titania spojler v barvě ale já mám skladový vůz (dle ceníku prosinec 2008) ve kterém je zadní spojler v barvě příplatkový i u Titania za 5500.- . Navíc je u bluetooth-u v novém ceníku i USB, já USB nemám(pouze blbej aux vstup na konektor jack) :-( .
-
-
-
-
-
-
-
Thomasino 28.08.2009 12:00
Prodám pružiny EIBACH na C-MAXe na benzín 1.6 a 1.8
Ahoj, prodávám svého C-MAXe a kupec si tam nechá ty původní komfortnější pružiny co tam byly, je to straší pán, takže prodávám ty mé sportovní EIBACH (orig.příslušenství Ford=žádný problém se zárukou apod.). Nechceš je náhodou koupit? Auto pak sedí uplně fantasticky, ale je o něco málo tvrdší, ale ne o moc. Viz.má recenze. Budu je tam ještě v září mít, kdyby sis je chtěl na mém autě zkusit jaké to je. Prodám je za 2000 Kč, montáž pak stojí ve Fordu asi 3500 Kč... -
"-- skrytý --" 04.10.2009 10:22
C max - závady po půl roce
Dobrý den, mám půl roku cmaxe 1.8 DuratecHe Titanium.V současné době řeším stejný problém se startováním po delší době. Nelze nastartovat, při přidání plynu dochází k poklesu otáček. Po rozjetí se tato závada již nevyskytuje. Pouze pokud je vůz delší dobu odstaven. Když jsem to řešil přes servis sdělili mě, že ta závada tam je , ale neví co s tím, protože diagnostika nevykazuje žádnou chybu. Podařilo se to již nějakému servisu vyřešit? Další věc co jsem chtěl vyjasnit je proč při zapnutí klíčku do polohy start se ozývá z prostoru motoru drčící zvuk, který se přenáší do kabiny. Tento zvuk se ozývá po celou dobu i při nastartovaném motoru. Má někdo s tímto stejnou zkušenost? Jedná se o normální jev nebo o nějaký problém? V servise mi bylo sděleno, že se dívali do dvou stejných vozů a že to tam dělá taky. Udivuje mě, že servisní technik neví jestli to je normální nebo ne. Musí to porovnávat s dalšími vozy.
-
"-- skrytý --" 11.11.2009 19:20
« C max - závady po půl roce
Ahoj. Taky mám 1.8ku Titanium, mně začaly problémy asi po třech měs. Nastartovat většinou šel, ale těsně po nastartování jsem se nemohl plynu dotknout, protože klesaly otáčky a mnohdy motor zhasl. V servisu si taky nevěděli rady,diagnostika taky bez výpisu vady a tak si nechali přistavit stejne auto a zkoušeli měnit, co je napadlo. Žádny uspěch. Bylo mi řečeno, že mam auto zajiždet, abych najel nějaké kilometry. Po čase došla do servisu nějaká kalibrace pro řídící jednotku. Takže mi ji přehráli, jenže: auto chvili po startu nechcipalo, ale do přehráni jsem jezdil za 8litru a po prehrani za 11l. A při studeném motoru zustavaly pri razeni otacky viset na hodnotě, kde se dostaly před přeřazením na vyšší r. stupeň (treba i 3000) Při pouštění spojky mi to moc dobře teda nedělalo! Dnes se s lehkou nohou nedostanu pod 9litrů. A řadím tak, že prvně pustím plynový pedál a pak vyšlapuju spojku. No a ktěm poklesům otáček časem taky došlo, ale už nejsou tak markantní. Ted klesaji otačky, když je motor zahřátý a zastavim, asi na tři pokusy si elektronika zkouší snižovat otáčky volnoběhu až kam to jde (treba i na 500 a to se zaklepe cely motor) pak si je zvedne asi na 800 a tam je necha. Trval jsem na svém, že to nemuže být možné, takto jezdit a proto pozvali technika z Prahy, ktery se s autem svezl a zkonstatoval, že je vše v naprostém pořadku a že se s tak moderním autem prostě musím naučit jezdit. Takže jezdím a čekám, kdy se něco změní. To drčení ve tvém případě nevím? Mne se ozyvaji bzučením ruzná serva a cvakaji relatka, prostě si auto něco samo dělá??? Jestli je to posilovač nebo něco??? Prostě ,,moderní" auto, přecpané elektronikou. Koukám přístup servisu je asi všude stejný ;-\ -
"-- skrytý --" 12.11.2009 18:07
« Re: C max - závady po půl roce
Jsem na tom stejně :-( Nastartuju, když je venku pod 5 stupňů tak to chcípne, když už to běží, tak po přidání klesnou otáčky......jak když jedu bez sytiče. Když servis přizná, že ta chyba tam je, ale neví co s tím, není to náhodou důvod k odstoupení od smlouvy a vrácení auta?-
"-- skrytý --" 19.11.2009 14:52
« Re: Re: C max - závady po půl roce
No, důvod to je, ale musel bys to z nich dostat pisemne.
Uz jsem se informoval u pravnika. Trikrat po sobe ti to do servisu s takovou zavadou taky nevezmou, protoze pole nich je to přeci v pořadku a tak zbyvaji soudni znalci. Do toho jsem nesel, protoze mi bylo receno, za se taky muze stat, ze budu i vice nez rok bez auta, ktere bude stat ve zkusebne a tam nakonec nameri hodnoty, ktere soudni znalci porovnavaji podle tabulek a muze dojit k vysledku, ze je vse v norme...tim padem zaplatis zkusebnu i znalce a vse kolem (tj. asi 100-200tis Kč) Dobrý že?
-
-
-
Bud 22.10.2011 19:40
Méně přesné řízení
Tak jsem si přečetl, že po výměně na zimní cítíš méně přesné řízení, než na letních. Já úplně to samé. Navíc se mi začalo zdát, že to auto jakoby plave. Nedalo mi to a změřil jsem si tlak novým digi měřičem z lídlu. >:D A zjistil jsem , že mi to v pneuservise přefoukali, tak jsem si to ještě zkontroloval na agipu a skutečně - 2,6 a tak. Tak jsem upustil a je to o hodně lepší. Ale letní byly lepší, šiřší , větší.... ;-)