Recenze

10 Majitel

Toyota RAV4 Toyota RAV 4 2,0A

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota RAV4, foto 1 Toyota RAV4, foto 134 Toyota RAV4, foto 135 Toyota RAV4, foto 136 Toyota RAV4, foto 137 Toyota RAV4, foto 138 Toyota RAV4, foto 139 Toyota RAV4, foto 141
Toyota RAV4, foto 142 Toyota RAV4, foto 170 Toyota RAV4, foto 200 Toyota RAV4, foto 215 Toyota RAV4, foto 230
 

Technické info

Přezdívka auta Kravka alebo kravinec :o) Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sportcar".

Toyota RAV4 (kravka)


K autu..............

Toto auto si kupila priatelka ako jazdene ale dost casto ho pouzivam aj ja takze by som sa rad podelil o skusenosti s nim...

Osobne sa mi zdala pre nu kratsia verzia ravky lepsia ale na predaj bola tato s najazdenymi 68tisic km za dobru cenu s automatom tak neodolala...

Interier auta je v modrosivej farbe auto ma klimatizaciu a palubny pocitac a automat, hmlovky dalsiu vybavu netusim pretoze neviem co je standard a co nie :o) Vlastne este ma jednu vlastnost staly pohon 4X4 s rozdelenim 50 na 50 co bolo pri kupe takehoto druhu auta asi najdolezitejsie spolu s automatom nakolko priatelka nevie s manualom jazdit a ja som na to uz lenivy :o)



V aute sa sedi pohodlne aj vdaka nastaveniu sedadla vodica sa da najst rychlo idealna pozicia za volantom.Pohodlne tusim aj na zadnych sedadlach aspon mi to tvrdili ti co na na nich sedeli dokonca sa zadne sedadla daju aj naklapat do polohy pololezmej :o)
Do kufra ktory netusim kolko ma litrov sa zmesti toho vela a po sklopeni pripadne vybrati zadnej rady sedadiel sa do neho zmesti este viac...
Vzhladom ku kupnej cene noveho vozidla sa mi zda interier trosku lacny, ale to bol problem viacerych SUVeciek tej doby na druhej strane vyzera byt neznicitelny a vsetky tlacidla su umiestnene logicky az na zapinanie zadnej hmlovky...


Na ceste sa narozdiel od od testov (tusim ho v programe fifth gear nazvali GT medzi SUVeckami) v casopisoch a inych mediach vobec nechova az tak sebaisto, ale je dost mozne, ze je to dane pneumatikami a mozno aj stavom tlmicov predsa ma auto svoje roky...
Pripadne to moze byt dane aj tym ze som zvyknuty na auta s lepsimi jazdnymi vlastnostami a nizsie polozenym taziskom....
Mnohi ludia tvrdia ze 4x4 je na zimu najlepsie co clovek moze mat ale zdalo sa mi ze na jednom nemenovanom aute so zadnym nahonom boli jazdne vlastnosti na snehu lepsie a brzdna draha podstatne kratsia... ale pravdepodobne to bolo tym, ze to nemenovane auto malo kvalitnejsie a novsie pneumatiky...
Mne z toho vyplynulo ze kvalitne zimne pneu su mnohokrat v zime dolezitejsie ako pohon 4x4... Samozrejme pri jazde do zasnezeneho kopca je pohon 4x4 k nezaplateniu a aj napriek horsim pneumatikam dokaze auto hravo vyjst aj na miesta kde by som zo zadnym alebo prednym nahonom mal aj s kvalitnymi pneumatikami velke problemy..
Pri jazde na zasnezenej vozovke ma auto pri rychlom najazde do ostrej zakruty tendenciu ist bokom tj nie je ani pretacave ani nedotacave jednoducho ustreli cele ale da sa korekciou plynoveho pedalu dostat do spravnej stopy


Pri jazde na suchom povrchu auto v zakrutach drzi dobre, ale ma sklon k dost znacnemu naklananiu.
Po presvihnuti fyzikalnych zakonov (trosku nadsadena veta :o)) zacina prichadzat mierna nedotacavost, ale zase pri rychlom prejazde ostrych zakrut na mokrom porvchu sa vie auto niekedy spravat aj mierne pretacavo z pretacaveho smyku sa ale da jednoducho dostat miernym pridanim plynu

Zrychlenie z 0 na 100 za 10,5 sekundy sa mi javi ako dostacujuce, ale po prekroceni 140 kilometrovej rychlosti zacina motor stracat dych a uz zychluje velmi pozvolne az ku rychlosti okolo 185km/h.
Na nemeckej dialnici pri miernom klesani auto dosiehlo dokonca rychlost 212km/h (tachometrovych podla gps 204km/h)
Vdaka 4stupnovemu automatu zacina pri rychlostiach nad 140km/h prenikat viac hluku do kabiny a nakolko motor pracuje vo vyssich otackach zacina enormne narastat spotreba a zacina sa pohybovat v rozmedzi od 13 az 16 litrov. Optimalna cestovna rychlost na dialnici je medzi 90 az 120 Km/h kedy sa spotreba pohybuje medzi 7,7 az 9 litrami.

Auto je schopne prejst mierny teren s lahkostou. Ku chate s lesnou aj rozbitou polnou cestou sa dostanete bezproblemov....
RAVka je schopna prejst aj narocnejsi teren dokonca aj s blatistym alebo zasnezenym povrchom ale treba davat pozor na vysku podvozku hlavne na vyfuk a zadnu napravu.
Jazdu do prudkeho kopca v 30cm hlbokom snehu vsak nezvladlo.
Nakolko nema uzavierky diferencialov nie je vhodne do narocnych terenov co podla mojich predpokladov od neho nikto ani nebude ocakavat.


Ravka sa citi asi najlepsie v meste.
Prechadzanie nasich "superkvalitnych" vozoviek (spravny nazov nakolko vyzera skor urcena pre konske zaprahy a vozy) pripomina teren cizetam je ako doma.
Najlepsie na tom je ze nemusite sa vyhybat jamam ako na beznych osobnych autach s nizkoprofilovymi pneu ale jednoducho jamu preplavate, nemusite sa bat ze oskriete alebo ohnete disk pripadne rozhodite geometriu o obrubnik v najhorsom sa trochu osuchne pneumatika
Vdaka tejto vlastnosti si do mesta idealnejsie auto neviem predstavit.

Pri jazde mestom si auto vzhladom na jeho konstrukciu a permanentnemu pohonu 4x4 vypyta okolo 9 litrov benzinu.



Teraz vsak ukazovatel priemernej spotreby auto nema nakolko pri jednom dazdi nevedno preco odislo autoradio na ktorom bol aj display ukazovatela spotreby ...

Inak je auto bezporuchove, az na to ze kazdych 10tisic km zasvieti kontrolka poruchy motora a svieti asi tak jeden den a potom zhasne a vsetko ide ako predtym bohuzial na moju vlastne priatelkynu smolu display autaradia spolu s ovladacimi funkciami zhasol nadobro :o)
Na kontrolku poruchy motora som sa bol pytat v toyote a bolo mi povedane ze je to vraj bezny jav pri natankovani menej kvalitneho bezinu...

Na zaver chcem uviest ze toto auto si nekupuje clovek z lasky ale koli praktickosti preto mu mnohe veci odpustam....

Silné stránky

permanentny pohon 4x4

Automat

Jazda po meste nemusite sledovat jamy a obrubniky.

Pohodlne sedadla.

Schopnost prejst lahsim terenom.

Variabilita priestoru (su aj auta s lepsou variabilitou ale pre mna je vynikajuca)

Pre mna aj velkost batozinoveho priestoru


Slabé stránky

Spotreba na dialnici

Vyssia hlucnost pri vyssich rychlostiach

obcas lenivy automat

Automaticka prevodovka ma iba 4 stupne

drahsie nahradne diely

Obcas strajkujuci alarm

Rezerva na zadnych dverach (obcas sa zle odhaduje vzdialenost pri cuvani)


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy v podstate az na to odidene autoradio s displayom palubneho pocitaca neboli ziadne..
Ako som vyssie spomenul obcas zasvieti kontrolka motora ale to moze byt aj nekvalitnym benzinom...
niekedy ked naprsi tak strajkuje alarm auto sa neda zamknut ale po skonceni dazda to uz funguje...(stalo sa to asi 2krat)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predajca bol ochotny potom papierovacky nechal na jednu slecnu ktora nevedela ,ze na vozidlo starsie ako 4 roky treba stkacku tak som musel ist hned po kupe auta na STK...

 

Novinky v recenzi

26.7.2007 00:00

Dnes som pridal nove fotografie fotene uz normalnym fotoaparatom dufam ze sa Vam budu pacit


Přidat názorDiskuse: Toyota RAV4 Toyota RAV 4 2,0A

Další vozy Toyota RAV4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Az na veci popisane nizsie super

praktičnost
10

Podla mna najpraktickejsie auto ake si dokazem predstavit ale mozne je ze mam slabu predstavivost

prostornost
10

Priestoru je dost

jízdní vlastnosti
7

Na ceste sa auto dost v zakrutach naklana ale stopu drzi relativne dobre na druhej strane kto od ravky ocakava extremne jazdne vlastnosti?

jízdní komfort
9

Zda sa mi dobry aj ked nastavenie podvozku je trosilinku trvdsie ako u ostatnych SUV

provozní náklady
9

V podstate minimalne zatial som kupoval iba desticky a menil olej a tie neboli nejako zavratne drahe

náhradní díly
8

original tyota lacne nie su...

výkon motoru
8

150 koni na bezne jazdenie postacuje ale keby som kupoval auto pre seba bral by som americku novu verziu s 3,5 litrovym motorom V6 s 269 konskymi silami...

spotřeba
7

Priemerna je vynikajuca ale na dialnici sa mi zda ze auto zere neumerne vela ale je to dane aj koncepciou aerodynamikou pohonom 4x4 a automatom takze zase az tak vela nezerie :o)

hlučnost motoru
8

Hlavne vo vysokych otackach je ho dost pocut

kvalita sedadel
9

toto nejako nechapem podla coho mam hodnotit ale sedi sa na nich dobre nemaju sice skoro ziadne bocne vedenenie ale to od tohto auta snad nikto neocakava

brzdy
8

brzdia :o)

zavazadlový prostor
10

Ja dam do auta co potrebujem pre mna obrovsky ale to je iba moje subjektivne hodnotenie






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…