Recenze

10 Majitel

Seat Ibiza Seat Ibiza 1.9TDi Sport

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 96× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18 Seat Ibiza, foto 19 Seat Ibiza, foto 20 Seat Ibiza, foto 21 Seat Ibiza, foto 22 Seat Ibiza, foto 23 Seat Ibiza, foto 24 Seat Ibiza, foto 25 Seat Ibiza, foto 26 Seat Ibiza, foto 27 Seat Ibiza, foto 28 Seat Ibiza, foto 29 Seat Ibiza, foto 30 Seat Ibiza, foto 31 Seat Ibiza, foto 32 Seat Ibiza, foto 33 Seat Ibiza, foto 34 Seat Ibiza, foto 35 Seat Ibiza, foto 36 Seat Ibiza, foto 37 Seat Ibiza, foto 38 Seat Ibiza, foto 39 Seat Ibiza, foto 40 Seat Ibiza, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Ibizka Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5.4 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "seatik".

Auto jsem po předchozí špatné zkušenosti s ojetým autem vybíral jako nové,rozhodoval jsem se mezi 206,fabií a ibizou.Jako nejsportovnější a vzhledově mi nejbližší se mi jevil seat ibiza.
Po nalezení prodejce v blízském okolí sem se vydal na průzkum autosalonu,od své známé jsem měl dobré reference,které jsem si osobně ověřil.
Po projížďce s 1.4 benzinem jsem přistoupil k objednání,byl sem ujištěn dodáním do měsíce.Nakonec to dopadlo s 2 měsíčním spožděním kvůli vyjimečnosti tohoto provedení motor 1.9 TDi,tvrdý podvozek sport,3 dveře.Bylo mi sděleno,že není tolik ,,nadšenců" pro toto provedení,není nikde skladem a čeká se na jeho vyrobení.
Uplynula doba 3 měsíců a já se v den svých narozenin dočkal svého prvního nového auta.
Auto je ve výbavě Sport,to znamenalo především 15 alu,tvrdý sportovní snižený podvozek,kotouče vpředu -vzadu,sportovni sedadla a radio soundsystem 2 s pŕípojkou pro cd changer.Motor 1.9 TDi 81kw s 235nm kroutícím momentem.
Jako příznivce upravených aut sem se pustil v průběhu času do vylepšování stavu svého miláčka počínaje folie,oxenonováním světel pokračujíce předním nárazníkem z modelu Cupra,dodáním budíků měřící teplotu oleje,napětí,tempomatem,podsvětlením pro nohy vpředu-vzadu,chipem a konče sportovními kotouči OZ Zimmermann s deskama ferodo DS2500.Po odzkoušení 5 paprsků elektronu šířky 7.5x16 a pneu 205/45/16 sem skončil u 6x16 s pneu 195/45/16 pirelli zero nero a více paprsky z předchozí verze Cupra.
Co se týče udržby se jí snažím dávat věci kvalitní či lepší než originál a ibizka se za to umí náležitě odvděčit.
Ibizku k dnešku používám jako druhé auto do rodiny a pro rychlý přesun z bodu A do bodu B.Přeci jen kočárek a autosedačka se do ibizy špatně vkládá.
Co bych rád ještě dodal,hodně lidí seatem pohrdá,já na něj ale nedám dopustit,pro mě to auto Má duši,má své Srdce.
Pár technických dat:co by vás mohlo poměrně zajímat...

a) délka (mm): 3876
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1394
g) Objem nádrže (l): 44
h) Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1125 / 385
ch) brzdy přední 280x22 větrané,zadní 232x9 jednoduché


Jezdím se občas povozit do Mostu na okruh a zde bych se rád podělil se zkušenostma ohledně jízdních vlastností mého konkrétního modelu...(pneu 195/45/16 pirelli zero nero,originální podvozek sport,pozměněná geometrie-sjíždí se více vnitřky pneu...v zatáčkách lépe sedí,na rovinách menší odpor)

a)Pokud se přežene vjezd do zatáčky - auto se mění v nedotáčivé,předek se žene ven...jemně přibrzdit a dostat váhu na přední kola,poté vyšlápnout spojku,auto by se mělo po chvilce chytnout...:-)

b)Vjezd jemně nad limit - nejprve se auto hrne pomalu předkem ven,pozvolna přechází v přetáčivý smyk,zadek začíná ujíždět...jemným kontra a jemným přidáním jde auto poměrně dobře zatáčkou vést,pokud chcete více zamachrovat a nechat vytočit zadek více do boku,silně nedoporučuji,protože kontrem se s tím poperete,ale poté se zadní kola chytnou a auto se přetočí nazpět dle rychlosti nejméně o 180 stupňů.Pak je to jak na kolotoči :-)

Abych ve zkratce shrnul podvozek...je poměrně čitelný,nezáludný,nejprve vydá upozornění a pak už to záleží na Vás- uposlechnu a vše je ready,risknu to a pak se děj vůle boží :-))

Brzdy....již v originálu brzdí poměrně dobře,používá je i provedení cupra se 156 ps
Pro zájemce o kombinaci oz zimmerman+ferodo ds 2500-brzdy se ve studeném stavu chovají jako originál v účinnosti,nepískají.Po zahřátí déle vydrží než zvadnou,brzdí s ještě mnohem lepšímy účinky.

Motor...po laboraci s viskozitou oleje 0W-40,5w-50 Mobil 1 sem skončil u 5W-40 Mobil 1,který se pro tento motor hodí nejlépe.U prvního je větší spotřeba oleje,ten druhý není dobrý na zimu,kdy motor potřebujete mít co nejdříve promazán.Po 75 000km jsem se odhodlal k lehkému chipu motoru,abych zachoval výdrž a zároveň zabránil černému čmoudu z výfuku.Nedržím se hesla No smoke,no fun... Turbo jen pro zajímavost je původní...Jak to dělám si možná někdo pokládá jako otázku,že turbo původní?Za studena se snažím s motorem pohybovat kolem 2000 otáček,zbytečně ho nevytáčím a to ani na volnoběh,když už je vše zahřáté..Mám kontrolku teploty oleje a tou se řídím,toto by mělo býti v každém autě,nevím proč to ve většině případů není :-/ Pokud je olej na 90,teprve tehdy plně využívám potenciál motoru,to samé pokud se jede větší ,,palba",nechávám turbo a olej vždy dochladit.


Pneu...v originále se vyjíždělo na 185/55/15 pirelli 6000.
Pro běžné použití slušná guma,takový universal pro všechno.
Po roce sem nasadil 7.5x16 205/45/16 dunlop sp 9000.
Výborná guma sucho mokro,po sjetí na 50 % trochu více hučí,vydržela 60 000km.
Nyní jezdím 6x16 195/45/16 pirelli zero nero.
Na suchu velmi dobrá pneu,na mokru na dunlop ztrácí :-(
Zároveň ale je auto na tomto rozměru nejvíce čitelné.Dunlop více držela auto,řízení však bylo tupější a hůře se korigovalo.Prostě drželo,drželo,pak to přislo a já měl plno práce,co s rukama :-)


Celkový pohled na toto auto:
Co se týče techniky,podvozku,brzd a celkového naladění působí tento hatch jako vyvážený celek,vše působí kompaktně a sladěně.Vše je krom motoru shodné s verzí 1.8T s 156 ps,dle mě ideální odladění pro toto TDi.Nebudu si namlouvat,není to hot hatch,je to spíše auto pro rychlé přemístění mezi dvěma body,přesto nabízí nádech sportovní jízdy a mě hodně často dokáže přivést ten šibalský usměv na rtech :-).

Silné stránky

-silný motor s průměrnou spotřebou 5.4 l/100km
-přesné řazení
-všude se vejdu :-)
-atraktivní vzhled
-dostačující jízdní vlastnosti
-spolehlivé auto
-auto nerezne,pozink kastle,výfuk po 6 letech léto zima původní
-po 102 000km na podvozku výměna čepů a silentbloků pro jistotu(zbytečně,původní bylo v naprostém pořádku...)

Slabé stránky

-tvrdý podvozek
-chybí mi v létě dost klimatizace
-těžký předek díky naftovému motoru
-hlučnější motor a vibrace při volnoběhu
-na zadních sedačkách málo místa
-malý kufr
-malá výkonost audia

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jezdí po 15000km na pravidelné servisní prohlídky do značkového servisu,krom výměny váhy vzduchu a brzdových desek a kotoučů v 75 000km,dále snímače venkovní teploty vzduchu a přepínání blinkrů je vše v naprostém pořádku i po 105 000km :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Šmucler,Horšovský Týn
Zkušenosti mám pouze kladné,přívětivé chování celého kolektivu,od mechaniků až po pana majitele,je to rodinná firma a i díky tomu jsem se rozhodl pro toto auto.Původně jsem chtěl koupit Opel,ale po velké neochotě prodejce sem se otočil na podpatku a vybral raději jinou značku,protože mě to absolutně odpudilo něco s oplem si začínat.

 

Novinky v recenzi

16.2.2010 13:08

UKRADENO

PROSÍM KDYBY JSTE JI NEKDE VIDELI,DEJTE MI VEDET KDE .diky vsem
Aktualní stav na posledních 3 fotkách,zezadu má výřez pro výfuk,tlumič má vsak jedno koncovku dolů,je to originaln neorezly

22.10.2009 23:05

8 leté výročí..a zřejmě asi i poslední :-(

Bohužel už je pro moji rodinu malá,doma už má nástupce z rodu subaru. Ale nikdy na ni nedám dopustit!

24.6.2009 15:13

Nová tvář

Upraven vzhled čelní partie za originál masku cupra,odešel sem z xenonů potkávacích světel ke klasickým halogenům,chci šetřit oči protijedoucích řidičů,tak snad to oceníte :-)

22.10.2007 00:00

22.10.2007
Přidal sem krátké video z Mostu a ukázku,když se to přežene

14.10.2007 00:00

Díky moc všem za Váš zájem,pokud někdo bude potřebovat s něčím poradit nebo se zeptat,tak sem s otázkama,rád poradím,odpovím :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Seat Ibiza 1.9TDi Sport

Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivé auto,nikdy nenechalo ve štychu

praktičnost
7

Méně praktické,přeci jen 2 dveře

prostornost
7

Mohla by být větší,vzadu není moc místa

jízdní vlastnosti
8

Průměrné v přímém porovnání se subaru a bmw,ale to už je přeci jen jiná liga :-)

jízdní komfort
8

Auto tvrdé,mně však plně vyhovuje

provozní náklady
10

Jen leju naftu a průběžně měním kapaliny dle servisní knihy

náhradní díly
8

dražší,je to přeci vw

výkon motoru
10

Dostačující váze auta,podvozku a brzdám

spotřeba
10

Vzhldem k mému stylu je 5.4 hodně moc slušná

hlučnost motoru
5

no je to klasika 1.9TDi

kvalita sedadel
10

Tvrdá s dobrým bočním vedením

brzdy
10

K tomuto autu akorát,nikdy nezklamaly :-)

zavazadlový prostor
7

Ten je menší,přeci jen ibiza je v kategorii malé auto






Blesk.cz

Bzzzzzzzzzz, život včely není žádný med! Recenze Bee Simulator

Bzzzzzzzzzz, život včely není žádný med! Recenze Bee…

Včely patří podle vědců k nejdůležitějším živočichům na Zemi. Jejich život se zejména dětským hráčům snaží…

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou dcerou. Kalouska líbali a posílali na Hrad

„Táhni do p*dele!“ řvali na Klause ml. s malou…

„Mirek na Hrad! Ať žije Míra!“ Miroslav Kalousek (TOP 09) rozdával úsměvy a ochotně s každým zájemcem pózoval…

 

iSport.cz

Otřes v Kometě! Kouč Fiala po debaklu rezignoval, vrátit se má Zábranský

Otřes v Kometě! Kouč Fiala po debaklu rezignoval,…

Pátá porážka v řadě, navíc nelichotivý domácí debakl 2:7 s Karlovými Vary. Kouč Komety Brno Petr Fiala neustál…

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize. Proč je v Česku NEJ?

Za kulisy akademie Liberce. Zázemí, ale hlavně vize.…

Podruhé v řadě Český hokej ocenil liberecké Bílé Tygry nejlepší akademií v zemi. Na severu řeší celý proces…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…