Recenze

9 Majitel

Peugeot 205 GTI Gentry

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 205, foto 1 Peugeot 205, foto 2 Peugeot 205, foto 3 Peugeot 205, foto 4 Peugeot 205, foto 5 Peugeot 205, foto 6 Peugeot 205, foto 7 Peugeot 205, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Gentry Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:122000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kazah".

Peugeot 205 GTI byl autem mych snu jeste od malicka. Jsem hodne slysel o vybornych jizdnich vlastnostech, lehkosti a obratnosti toho auta. Ve mnozich casopisech (zvlast anglickych) toto auto je ikona, meritko na vsechny soucasne hot hatche.

Verze Gentry je limitovana edice, jak jsem dozvedel z netu bylo vyrobeno 300 kusu. To bylo takove luxusni provedeni 205 GTI, ktere se od ni odlisovalo tim, ze ve standartu se prodavalo s automatem (a bohuzel kvuli tomu byl zmensen vykon motoru na 102 koni, manual byl dostupny ), kozenym calounenim, panoramatickou strechou, ohrivanymi zrcatkami, drevenym oblozenim, posilovace rizeni, DO, a teke lechce tonovana skla. Tato verze mela pouze 2 barvy: Sorento Green a Champagne. Pro zeleneho byl interier v cernem provedeni a u champagne bezovy. Take tu jsou originalni lita kola, ktera se lisili od GTI. Plastove listy ozdobene chromovany pruhy misto cervenych. A zadni brzdy jsou bubnove z verze 1,6 GTI a take o neco kratsi prevodove stupne nez u 1,9 GTI. Jinak je to jako 1,9 GTI, jen ze nama napisy GTI a 1,9.

Kdyz jsem ho kupoval, tak mel jsem delemu mezi nim a BMW 318i combi (e30) rok 1994. Ale jakmile jsem vyzkousel Peugeot, tak po nasednuti do BMW jsem byl strasne zklamany. Ta BMW zdala se tak tezka a pomala.

Jsem okouzlen jeho vykony, na stovku za 9 s. neni i na dnesni dobu spatne a maximalka 190-195. Motor ma obrovskej zatah uz od 1100 ot. a ve vetsine pripadu to ani ne tocim pres 2000 - neni treba. Jako diesel, fakt. A rek bych ze 102 koni na auto vazici 880 kg neni tak malo. Podvozek je velice tvrdy, ale ta ovladatelnost a sklony k pretacivosti jsou ohromujici.



Tak ze, konecne jsem se rozhodnul a koupil ho v lete 2007, musel jet z Prahy az do C.Budejovic, ale to stalo za to. To auto prodaval 67 lety deda, ktery ho vlastnil od roku 1994 jak bylo dovezeno z Rakouska. Na tomto aute velmi malo jezdilo, rek bych ze prilis malo. A to take neni dobre pro auto. Auto bylo a je ve velmi dobrem stavu, a myslim ze najit GTI od dedecka, ktere nebylo tak tyrano jako mladymi tunery je docela stesti. A jsem hned zamiloval se do neho. Na karoserie (pot'ukam) neni zadny rez.

Vetsina ridicu si mysli, ze to je nejaka 205ka, zadny sportjak. Chyba. To nema nikde napisy GTI nebo 1,9. Pouze mala tabulka GENTRY. A mysleji si ze me predjedou lehce. Ale, neni to tak snadne. A vetsinou predjedu ja. A oni nestaceji se divit. Poradim se s octavkami TDI snadno.

Jsem dal do toho dobrou audio soustavu Kenwood 6534 z vyssi tridy a komponenty JBL 507 do predu a koaxialni JBL 507 do zadu. Ale chybi basak, tak priste. Tak jsem dal na to obousmerny alarm s pagerem. Mozna to je hloupost davat alarm na tak stare auto, ale nechci o auto prijit.

To auta prinasi pri jizde takovou zabavu, jako zadne jine a i kdyz neni potreba jet moc moc rychle. Zadna nedotacivost a okamzite reakce. A ze vazi 880 kilo je take citit, sleduje za volantem lehce. Prevodovka je take perfektni, radi presne. Brzdy dobre, zatim jsem nemel problem s nedostatkem ucinku.

Miluji to auto a staram se o neho.


Silné stránky

Ovladatelnost
Motor
Vybava ( Kuze fakt dobra)
Exkluzivita i kdyz o tom vi asi jen par lidi
Prevodovka
Vzhled
Je prekvapive prostorne uvnitr, 5 lidi do toho vejdou bez problemu. Je jen o neco mensi uvnitr nez 206.

Slabé stránky

Tvrdy podvozek
vrzani plastu vsude
docela drahe nahr dily
Lide podcenujou jeho vykony
Slaba svetla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Typycke pro auto tohoto veku:

Poloosy 2 kusy,
Alternator,
Svicky,
Komplet spojka

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 205 GTI Gentry

Další vozy Peugeot 205



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9

Ikea neni problem, jako i horske kolo.

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
2
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
7
kvalita sedadel
9

Velmi dobre sportovni sedacky

zavazadlový prostor
5





Blesk.cz

Adele poprvé od obří proměny: Sexy štíhlou postavičku předvede oficiálně světu!

Adele poprvé od obří proměny: Sexy štíhlou…

Popová hvězda Adele (32) se opět postarala o pozdvižení. V krátkém videu, kde po boku dalších známých tváří láká…

Pátrání po Janě Paurové: Rodina promluvila o tajemném nálezu! Určitě nežije, tvrdí její teta

Pátrání po Janě Paurové: Rodina promluvila o…

Jana Paurová ze Slavětína je pohřešována už dlouhých 7 let. Zmizela v únoru roku 2013 a od té doby ji nikdo…

 

iSport.cz

Reakce na protest. Černý přišel o prémii 300 tisíc za triumf na Giru!

Reakce na protest. Černý přišel o prémii 300 tisíc…

Josef Černý díky triumfu v páteční etapě Gira d'Italia vydělal svému týmu CCC zhruba 300 tisíc korun, ale prémii…

Šampion Nurmagomedov! Chabib uškrtil Gaethjeho, Whittaker na body

Šampion Nurmagomedov! Chabib uškrtil Gaethjeho,…

Neporažený šampion! Chabib Nurmagomedov v titulovém zápase UFC 254 přejel Američana Justina Gaethjeho, když ho…

 

Reflex.cz

Legendární Houdini riskoval kvůli kouzlům život: Zabil ho zánět slepého střeva

Legendární Houdini riskoval kvůli kouzlům život:…

24. října 1926 se odehrálo poslední vystoupení velkého iluzionisty Harryho Houdiniho. Za týden po něm zemřel na…

Ondřej a Kryštof Pavelkovi: Otec a syn mudrují o světě, divadle, fotbale a dezinfekci

Ondřej a Kryštof Pavelkovi: Otec a syn mudrují o…

Když mne oslovil šéfredaktor, abych udělal rozhovor s mým otcem Ondřejem Pavelkou (65), poněkud jsem se vyděsil.…