Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 535dA

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 535dA Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 580 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "robrob".

Auto je podstatě v plné výbavě odpovídající roku 2007, bylo to služební BMW AG DE, koupený přes český BMW zastoupení, najeto 7000km, až na pár drobností bych ani nepoznal, že v tom někdo jezdil.

Z těch zásadnějších věcí nemá snad jenom Night Vision, o jehož přínosu ani nejsem ale přesvědčenej. Oceňuju head-up displej - za jízdy v podstatě nekoukám na palubku, rychlost i navigaci mám stále na očích - bez něj už bych dneska auto nechtěl.

iDrive - spousta lidí tvrdí, že je složitý a nepřehledný. Já si to nemyslím, pár jízd trvá, než si člověk zvykne, kde co najde, některé funkce objeví až časem (aspoň je zase radost z novinky:). iDrive se dá používat i za jízdy, třeba kolega v Lexusu 450h za jízdy nemůže nic, ani ovládat navigaci. Jediný, co nelze za jízdy, je sledovat TV, ale i to se dá patchnout, jak jsem na netu našel:) Jazyk EN,DE,FR, čeština není a nebude.

Aktivní tempomat - rychle jsem si zvyknul, oceňuju hlavně na úsekových kontrolách rychlosti a v kolonách při čtení novin, případně na dálnici. V kolonách auto popojíždí samo, pokud se úplně nezastaví - pak je nutný ťuknout do plynu, aby pokračovalo. Spolehlivost není 100%, nedokáže třeba rychle zareagovat na myšky řidičů v koloně (anebo dokáže a nakonec to ubrzdí, když na to dupne, ale zatím jsem nazažil:)

Navigace - mám DVD 2008-1 v době psaní tohoto textu (květen 2008). Dříve jsem používal Tomtoma nebo iGo, přestože jsou základem mapy Navtequ tak jsem zatim neměl v Čechách problém s pokrytím, o AT a IT ani nemluvě. POI moc nepoužívám, ale když jsem jednou nutně hledal pumpu, bylo hledání příjemnější než v iGO. Navigující ženská má příjemnej hlas když povídá, ztlumí trochu zvuk. Zdá se mi, že navigace trochu hůř odhaduje dobu dojezdu, resp. příliš se mění v závislosti na rychlosti jízdy. Jazyk EN,DE,FR, čeština není a nebude.

Head-Up display - vynikající věc, doporučuju pořídit při koupi. Vůbec už nekoukám na standardní budíky v palubce, všechno mám před sebou promítnutý na přední sklo, včetně navigačních informací. Je to bezpečný a pohodlný. Pozor ale na polarizační brýle - neuvidíte nic :)

Audio Video - mám Hifi Prologic 7 systém, 13 repráků, pod sedadlama subwoofer, hraje to dokonale, bez výhrad. Díky USB konektoru odpadá logistika vypalování CDček, doporučuju. Je tam i redukce na Ipod, nemám, nezkoušel jsem.

Sedadla - mám komfortní verzi, sportovní bych ani nechtěl. Člověk se v nich pěkne uloží, nastavit jde snad cokoliv pomocí asi 10ti tlačítek na boku. Po připnutí bezp. pásu mě pěkně sevře boční vedení sedadla. Nejsou odvětrávaný, zkoušel jsem je v jiném autě a běhal mi z toho mráz po zádech, navíc trochu hučely, ale jde asi o zvyk.

Lane Deviation Warning - systém jako takovej funguje dobře, hlídá vybočení z pruhu na dálnici i silnici, dokonce i když jsou čáry na silnicích vybledlý, přerušovaný, křivý atd. Na vyjetí upozorňuje jemným vibrováním volantu a to je právě ten problém, možná by to mělo vybrovat trochu víc, slouží-li to k probuzení. Ale v praxi jsem ještě nezkoušel a doufám že nikdy nebudu muset. Zapínám to jenom když jedu unavenej sám v noci, tam vidim smysl.

Silné stránky

Silné stránky jsem popsal v předešlý sekci...

Slabé stránky

Bluetooth handsfree - nemyslím si ani, že je to problém BMW, ale hlavně Nokie a Symbianu - mám Nokii N82, telefonovat lze, ale nevidím kdo mi volá, adresář není přístupný v palubním systému. Existuje několik triků na ostatní Nxx telefony, jak to řešit (včetně N95), ale na N82 prostě nejde. To mám ještě štěstí, některý N telefony nefungujou vůbec. Bluetooth spojení se občas rozpojí úplně. S autem jsem dostal i Nokii 6230i hezky uloženou v loketní opěrce, která funguje v symbioze s autem perfektně - ale děkuju nechci, měl jsem ji 3 roky a o návratu neuvažuju.

Spotřeba - dle specifikace má být nižší, v praxi jezdím v Praze za 11, mimo město 9. Ale při tom výkonu to nepovažuju za slabou stránku, ale řekněme spíš rozpor mezi teorií a praxí. (nebo praxí a marketingem?)

Počítač spotřeby a dojezdu - z Passatu jsem byl zvyklej na rozumný údaje. V BMW se mi vzdálenost dojezdu nádrže docela pružně mění v závislosti na aktuální jízdě, trocha průměrování by neuškodila. Na druhou stranu ukazatel průměrný spotřeby je tak zprůměrovanej, že když ho občas neresetnu, tak už se ani nemění. Možná něco přehlížím, ale byl jsem zvyklej na dlouhodobou a krátkodobou spotřebu (nikoliv aktuální), ta krátkodobá mi chybí a dlouhodobá je opravdu dlouhodobá.

RFT gumy - lidi si na ně dost stěžujou a musím dát za pravdu - volant trochu brní, auto je celkově jak na jehlách, půjdou pryč. Zimní nonRFT gumy byly o dost příjemnější musím říct. Rezervní kolo trochu nestandardně mám, takže žádnej problém.
UPDATE 12.8.2008 - dal jsem runflaty pryč a rozdíl je znát, jízda je celkově klidnější.

Skla - velmi doporučuju pořídit determální skla (bacha ale pak na antiradar:) nebo aspon s determálním povrchem. Mám standardní skla a na sluníčku se cejtim jak rajčátko ve skleníku.

Klimatizace - asi jde o zvyk, ale ještě nemám pocit, že jsem našel optimální provozní nastavení. Nestačí nastavit na palubce, hodně nastavení je ještě v iDrive. V Passatu byl jednoduchej Climatronic, kde jsem nastavil 21 stupňů a basta, bylo to optimální. V BMW s tím stále laboruju, někdy se mi zdá že to při stejným nastavení chladí moc a někdy málo, asi to chce ještě čas na pochopení (nebo je to rozbitý nebo jsem blbej).

BMW Assist, SOS, ConnectedDrive - nic z toho v Cechach nefunguje a jen tak nebude. Skoda, surfovat po netu pres iDrive se muze hodit. SOS call pry funguje, kdyz se nepovede volani na DE cislo, tak vola na 112, byl bych rád, kdybych to nemusel nikdy zkoušet.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem dostal v Autobase a pokud nebudu muset, už tam nepojedu, problém mam hlavně s přístupem tamějších lidí, ale i o odbornosti značně pochybuju. Pak jsem byl v servisu v Horimex Vysoké Mýto a naprostá spokojenost, prostě tam pracujou normální lidi a to mi stačí. Montovali mi tažný zařízení na držák na kola. Je to z ruky z Prahy, ale zvažuju, že tam budu jezdit na servis.
UPDATE 12.8.2008: servis se osvědčil, jsou moc šikovný, doporučuju.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Viz výše.

 

Novinky v recenzi

16.12.2010 11:06

16.12.2010

Najeto 90000km
- v autě stále téměř nic nevrže
- iPhone funguje skvěle s handsfree
- 3x se měnila čtečka DVD navigace
- zatím jediná závažnější závada, něco s turbem, auto nemělo výkon, servis ve Vysokém Mýtě stále perfektní
- na sněhu se auto chová jak pytel brambor na ledě, ale dojede téměř všude, při rozjezdu na sněhu je lepší přepnout DTC, po rozjetí vypnout
- BMW bych už neměnil :)

5.5.2009 17:14

40000km

Pár poznatků ve 40000km:
- jakmile se oteplí, smrdí klimatizace. Desinfekce pomáhá na chvilku, stejně jako výměna filtru, stále řešení jsem nenašel. Stejný problém má víc majitelů E60/61. Dle BMW vlastnost, podle mě inženýři udělali někde chybu. V předchozím Passatu jsem podobný problém neměl.

- před skončením záruky provedena prohlídka vozu a nalezeny závady typu únik oleje turba, únik oleje stabilizátorů Dynamic Drive a únik oleje z převodovky. Doufám, že po skončení záruky si dá auto aspoň dalších 40000km pokoj a nebude zlobit.

- princip fungování klimatizace je pro mě stále trochu záhada, když je teplo musím hodně ubrat v teplotě, když je zima tak zase hodně přidat.

- celkově ale naprostá spokojenost, neměnil bych, tohle auto prostě padne do ruky a neomrzí

- servis Horimex Vysoké Mýto skvělej


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9

vzadu méně místa třeba než Passat

jízdní vlastnosti
10

dokonalý na asfaltu, příšerný na blátivý cestě, těším se na zimu a hory :)

jízdní komfort
8

3 za RFT gumy, pak se uvidí

provozní náklady
0

skoro nový auto, uvidí se

náhradní díly
9

srovnání s Passatem - cca 15% dražší

výkon motoru
9

Cekal jsem trochu lepší :) rozhodně je vyšší, vypnu-li DTC

spotřeba
6

11 litrů v PZE, rozpor se specifikací

hlučnost motoru
9

hezky si brumlá, nemám námitek

kvalita sedadel
10

dokonalý

brzdy
10

bez připomínek

zavazadlový prostor
10

bez připomínek






Blesk.cz

Miroslav z Tisé projíždí Nový Zéland na koloběžce: Vybírá peníze pro nemocného Adámka (8)

Miroslav z Tisé projíždí Nový Zéland na koloběžce:…

Sportovec a koloběžkář Miroslav vyrazil koncem října na daleký Nový Zéland. Plánuje tu pokořit rekordy, a přitom…

Miliardář Janeček: Neříkám, že chci být celý život jen s Lilií

Miliardář Janeček: Neříkám, že chci být celý život…

Rozvodové tahanice miliardáře Karla Janečka (46) s manželkou Mariem Mhadhbiovou (35) se podepisují na jeho…

 

iSport.cz

V NHL se chystá česká premiéra, Winnipeg poprvé povolal Špačka

V NHL se chystá česká premiéra, Winnipeg poprvé…

Útočník Michael Špaček byl povolán z farmy Winnipegu k hlavnímu týmu a může se dočkat premiéry v NHL.…

SESTŘIHY: Sparta přehrála Kladno 6:2, Jágr asistoval. Čiliak vychytal Kometu

SESTŘIHY: Sparta přehrála Kladno 6:2, Jágr…

Dvěma zápasy po reprezentační přestávce pokračovala hokejová extraliga. Sparta před vyprodanou O2 arenou…

 

Reflex.cz

Křížem krážem po Thajském království: Neváhejte a nastupte aneb Kouzlo kombinované dopravy

Křížem krážem po Thajském království: Neváhejte a…

Svou rozlohou i počtem obyvatelstva je Thajsko srovnatelné s Francií. Dlouhým přesunům se nedá vyhnout. Je lepší…

Karel Steigerwald: Braňte se, jinak přijdou Češi o svobodu rukama Čechů

Karel Steigerwald: Braňte se, jinak přijdou Češi o…

Když se valila první obrovská demonstrace v listopadu 1989, stál jsem na nábřeží vedle dr. Vodičky, ředitele…