Recenze
Alfa Romeo GT 2.0 JTS SUPER AUTODELTA Distinctive
Technické info
Přezdívka auta Alfa Romeo GT Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 120 / 165 * kroutící moment [Nm]: 206 / 260 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 / 7 * maximální rychlost [km/h]: 216 / 240 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Neznámý Básník".
Alfa Romeo, synonymum pro sportovní vůz. Cuore sportivo. Už od mala mne vozy této italské značky přitahovaly a bylo mým snem si někdy jeden takový pořídit. Něco o Alfě Romeo najdete zde:http://www.alfaromeo.cz/historie.php?lan
Původně jsem měl spadeno na 156, ale GTčko bylo láskou na první pohled a láskou na první svezení. Představilo se na podzim roku 2003 a k zákazníkům se dostalo na jaře 2004. Zprvu panovaly obavy, že se jedná jen o snahu vytřískat co nejvíce peněz na derivátu úspěšné 156, ovšem jedná se o svébytný model, který je podle mne tou nejryzejší Alfou v současné nabídce. Nemá totiž nadváhu Brery a 159.
Design:
GT, Grand turismo. Opravdu Alfa zvolila dobrý název. Již od pohledu tento vůz v sobě spojuje sportovní geny s luxusem. Na první pohled víte, že toto auto je něco výjimečného. Nízká silueta se širokými blatníky, příď jasně značící, do jaké stáje kráska patří a nezaměnitelná záď. Vše podtrhuje nízká linka bočních oken, kapkovité zadní sklo a velká kola s klasickým designem. Ovšem má to i své stinné stránky. Karoserie je značně nepřehledná, což spolu s malým rejdem dělá z parkování noční můru. Díky za parkovacího asistenta! A na semafor taky uvidíte velmi špatně. Prostě tohle není vůz do města.
Motor a jízdní vlastnosti:
Na výběr jsem měl ze všech motorů, které se kdy dodávaly do GTčka a všechny jsem si projel. Diesely (1.9 JTD a JTDm) jsem zamítl hned ze subjektivních důvodů (prostě bych se styděl, kdybych s takhle krásnym autem v zimě před domem klapal jak zetor :-D). Pak mne uchvátil šestiválec. Bomba motor, s ještě lepším zvukem. Ale byl tam jeden problém a motor za něj nemohl. Dnešní Alfa bohužel vyrábí předokolky a takhle silný motor si s touto koncepcí netyká. Mnohem lépe se mi k tomuto vozu hodil motor 2.0 JTS se 165 italskými plnokrevníky. Motor je velmi točivý, s krásným sytým zvukem. Je spjat pouze s 5ti stupňovým manuálem. Na dálnici ten jeden stupeň občas chybí. Při 150km/h motor točí těsně pod 5000 otáček a to už je dost. Spotřeba se pohybuje kole 10 l/100km, což pokládám za rozumné. Absolutorium si AR zaslouží za perfektní podvozek a ještě lepší řízení. Vůz se vrhá do zatáček a přímo vybízí k jejich projíždění nesmyslnými rychlostmi. Je to ovšem vykoupeno sníženým komfortem na našich tankodromech a velmi malým rejdem, který znesnadňuje pohyb po městě. Podvozku zdatně sekundují ostré, dobře se dávkující a nevadnoucí kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu odvětrávané. Ze začátku vám možná radost z jízdy bude kazit trochu gumovější kulisa řazení. Je to však jen o troše cviku a pak jde vše jak po másle. Pokud byste se dostali přeci jen do problémů, tak nad vámi bdí ABS s EBD a vypínatelné a citlivě zasahující VDC(ESP) a ASR.
Interiér a výbava:
Palubní deska je kompletně převzatá z AR 147. Snoubí se v něm kvalitní materiály, nikde nic nevrže, všechny plasty působí kvalitně, schránky se otvírají lehkým dotykem. Skvělá jsou sedadla, která vás obejmou a, hlavně v zatáčkách, nepustí. Muziku tvrdí Bezrámová okna, bíle podbarvené přístroje, řadící páka alá Ferrari tříramenný volant se správně tlustým věncem. Vpředu je místa až nadbytek., vzadu je to pro dva dobré v oblasti kolenou a ramen, ale i já se 186cm nemám kam dát hlavu. Prostě daň za vzhled. Bohužel na obětní stůl designerů padly i odkládací schránky. V autě jsou sice tři popelníky, ale jen dvě uzavíratelné schránky na drobnosti plus nevelké kapsy ve dveřích. Ještě by bylo dobré se zmínit o zavazadlovém prostoru, který je s objemem 320l pro dva více než dostatečný. Zvláště pak, když je skvěle přístupný. Výbava vozu je téměř kompletní, budu jmenovat jen namátkou: ABS,EBD,VDC,ASR, 17“litá kola, xenonové světlomety,6 airbagů, kožené čalounění, vyhřívaná sedadla, okna a zrcátka v elektrice,dvouzónová automatická klima se skvělým pachovým a mlhový senzorem, originál rádio s CD a mp3, hifi Bose, parkovací asistent……atd.
Silné stránky
neokoukaný a originální design
výborné jízdní vlastnosti
přímé a přesné řízení
točivý a přiměřeně výkoný motor
skvělá sedadla a celkový dojem z kvality a vzhledu interiéru
dobře fungující pachové čidlo v klimatizaci
bleskurychle nastupující klima, vyzkoušeno aktuálními vedry
Slabé stránky
tvrdý podvozek na naše cesty
velmi malý rejd kol
špatný výhez vozu(hlavně přímo vzad a nahoru na semafory
gumovější kulisa řazení
velmi velmi nízký přední spojler
náročnost na servis
kůže se na sluníčku stává tak žhavou, že jsem si spálil p....
bezrámová okna, zvyšující aerodynamický hluk
spotřeba oleje!!! a nejvíc mě štve, že všichni říkají, že to je normální!!! U auta s cenovkou přes 1mio Kč!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vůz mám sotva pár týdnů, nechal jsem udělat garanční prohlídku, která byla plánovaná až pří 70 000, ale raději jsem ji uryychlil. Musel jsem nehchat vyměnit jednu trubku v chladícím systém, kvůli úniku kapaliny (10 000Kč), teď mi blbne lambda sonda, takže ji nechám vyměnit. A to snad bude konec nad dlouho. Trochu mi vadí nutnost kontrolovat olej a pravidelně dolévat, budu to sice dělat, ale nesvědčí to o úplné top kvalitě výrobků AR. Ale Alfa se kupuje srdcem, ne rozumem!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u autorizovaného dealera a tam i servisovano, zatím bez problémů
Tuning
Odvážil jsem se pro změnu... Původně jsem si říkal, že mi kobylky chybět nebudou, ale mýlil jsem se. Litoval jsem chvíli, že nemám 3,2 V6, ale jen do doby než jsem narazil na nabídku AUTODELTA. Musel jsem sice vyrazit do Německa, ale vyplatilo se! Auto je jako vyměněné, ale přitom neztrácí nic ze své agilnosti... Technická data o zrychlení a maximálce přebírám z oficiálního zdroje, sám budu ověřovat...Ale na maximálku jsem zvědavej, GTčko 2.0 má rachloměr do 240...:-) A nejlepší na tom je, že mám záruku dva roky! Jenom mám dilema, zda mám jít změnu výkonu hlásit na registr...nic na motoru není vidět, takže se poznat nic nedá...možná by se mi to vyplatilo při dalším prodeji, co myslíte?
Novinky v recenzi
POZOR!!! Udělal jsem tuning od AUTODELTA...zatím bomba...zkušenosti budu sbírat...až Alfinku omeju, tak udělám i nové foto. Jinak jsem rád, že autodelta je velmi diskrétní, i se mě ptali, zda můžou svoje logo na motor nalepit:-)
Ještě doplním, že budu sbírat info a jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou...Ale musím říct, že se hlavně o hodně zlepšil zátah ve vyšších rychlostech...je teď mnohem lepší křivka průběhu točivého momentu a výkonu...Angličani holt ladit umí...
31.8.2007 - tak jsem před týdnem přezul na nové pneu. Do teď jsem jezdil na zimních Michelin, jak mi doporučili v Imofě a i jinde v Alfách. Prý se pak míň ničí podvozek a auto je použitelnější na našich silnicích. Michelinky se ovšem pomalu ztrácely před očima a to by lezlo do peněz, tak jsem koupil GOODYEAR EAGLE F1. Nejlepší pneu, na jakých jsem kdy jel. Jsou tichounké, nádherně drží, bohužel zatím pořádně nepršelo, takže na vodě nezkoušeno. I při hodně ostré jízdě moc nepískají. Očekával jsem snížení spotřeby, ale to zatím nesleduji, spíš naopak. Jak ty pneu zkouším a zkouším, tak jezdím mnohem ostřeji než obvykle, ale to se usadí:-). Jinak jsem si všiml zajímavé vlastnosti, když se pneu pořádně zahřejí, tak lepí i na dotek. To je zajímavé, ovšem uvidím, jaký to bude mít vliv na životnost. Byl jsem před pár dny na týden v Německu. Alfička překonala svojí maximálku podle GPS o 4 km/h. Jinak tachometrově to bylo skoro 240km/h. Ve čtyřech lidech, slušný. Cesta po autobahnách cca 350km tam a 350 km zpět se promítla do spotřeby. A to jak benzínu, tak hlavně oleje! Auto jsem tedy vůbec nešetřil, ale i tak. Musel jsem dolít před litr oleje! Podle mne by se do správného auta věci jako olej neměli vůbec doplňovat. Měl by vydržet od garančky do garančky. V tomhle má u mě Alfa velký mínus. Spotřeba benzínu při rychlostním průměru přes 150km/h(tzn. kde to šlo přes 200km/h:-D) bylo 11,2l/100km, což je o 3l víc než je dlouhodobý průměr. Ale i tak to beru jako dobrou hodnotu. Už mám objednanou novou řídící jednotku od Autodelta, která zvedne výkon, tak pak napíšu.
12.8.2007 Vše ok, spotřeba klesla na 8,5l, PP ukazuje o 0,3 víc, takže docela přesně. Zítra jedu do Německa na pár dní, takže se těším na Autobahn...beru s sebou GPS, takže budu sledovat odchylku rychloměru a TOP speed, pak napíšu...
17.7.2007 - lambda byla vyměněna, vše už je bez problému, mezitím jsme s Alfičkou okusili domácí italské silnice na dovolené. Musím říct, že sedačky jsou ještě lepší, než jsem si myslel, ani po dlouhé cestě (ať žijou zácpy) jsem nebyl ani krapet unavnej. Musim říct, že mne mile překvapila spotřeba, která při dovolené dosáhla 8,2l/100km, a to průměrnou rychlostí 98km/h, což vzhledem k plynulosti provozu není žádný loudání, holt na dalnicích jako doma, Jinak celkový průměr mám lehce nad 9 l, ale poměrně často ji protáhnu na nějaké okresce...:-) Jinak GTčko na sebe strhává pozornost nejen u nás, ale i v Rakousku, kde se na pumpě kolem ní seběhly deutche kinder a já musel vysvětlovat, že to doopravdy není ta nová Alfa s motorem z Maserati :-). V Itálii jsem potkal dost GTček, takový malý ráj, a stejně jako u nás, na mě vždycky blikaly. Je to příjemné, vždycky mi to udělá radost.... Jinak maximální spokojenost, nikde nic nevrže, zatím jsem doléval jenom 0.5 l oleje na asi 8 tis km.
17.7.2007 - právě sháním všechny detaily o úpravě motoru ad Autodelta, vypadá velmi zajímavě...a ten zadní nárazníček je taky lahůdka...nikdy bych si o sobě nemyslel, že to udělám, ale snad lehkej tuning proběhne, snad mi za to cuore sportivo nevypoví službu :-)
20. května - anketka: mám si na Alfičku pořídit duplexní vedení výfuku s celkem čtyřmi kulatými koncovkami originál Alfa Romeo??? Prosím pište do diskuze váš názor...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo GT 2.0 JTS SUPER AUTODELTA Distinctive
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Alfa Romeo GT
-
Alfa Romeo GT (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2008 229 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo GT (2004) Majitel: salazar
Přidáno: 22.5.2016 29 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Alfa Romeo GT (2005) Majitel: Sorki61
Přidáno: 28.5.2014 58 Majitel 9.19 Uživatelé
-
Alfa Romeo GT (2004) Majitel: GeorgeGT
Přidáno: 11.3.2011 610 Majitel 8.44 Uživatelé
-
Alfa Romeo GT (2004) Majitel: r4p70r
Přidáno: 8.4.2017 11 Majitel 5.00 Uživatelé