Diskuse

Renault Thalia (2011)

22.4.2012

Tohle auto jsem si koupil jako nejlevnější pracovní stroj v úplně základní výbavě, protože nevěřím, že se v dnešní době do auta vyplatí investovat víc…

 

Renault Thalia (majki0711)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Nerez

    Nerez 07.10.12  18:03

    « Re: Asfalt

    A co jsi řídil ty silnějšího než Thalia v 16ti letech, hmm?
  • « 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 07.10.12  17:25

    « Re: Re: thalia

    chetoosi, když si auto pořádně prohlednéš zjistíš, že v něm vlastně skoro nic není a kde nic není nemá se co rozbít ;-) Já neustále slýchám jak francouzké vozy neustále zlobí, ale asi jsem jediný, kterému po zhruba 15 letech provozu ,,frantíků" nic nezlobilo (mimo pár drobností v řádech stokorun, to má, ale každý vůz ne? ) ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto hp21

    hp21 07.10.12  17:19

    « Nápis Thalia

    Je možná trochu čínský, ale tvé dodělávky ty taky stojí za to....... Člověče co tě to napadlo s těmi reproduktory? :-O :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 27.07.12  20:55

    « Re: thalia

    S tou spolehlivostí je to asi jak to kdo chytne. Teď mám najeto 18000km a akorát se mi pomalu začíná rozpadat zámek kufru. Teď jsem s tím byl v servisu a bez problémů mi ho vymění. Zatím se objednal zámek a až přijde, během půl hodiny mi ho vymění. Je ale zase pravda, že do kufru lezu asi tak 10x za den, takže auto užívám mnohem víc, než je obvyklé. Jinak nedávno jsem se bavil s člověkem, co má na thalii najeto sto tisíc pouze se závadou ruční brzdy.
  • 00 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 16.07.12  13:33

    « thalia

    nevím,moc mě toto auto nenadchlo. Jedná se o odfláknutý model. Dále se bojím jaká bude trvanlivost vozu, někteří majitelé říkají že už po 15 000 km začíná auto zlobit. Nicméně přejí až se tohle tobě nestane a najedeš hodně km tak jako s trabantem. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 26.04.12  20:47

    « Re: Re: Re: LPG

    To je nějaký divný. že by teď prodejce zdražil plyn? Na jaře je vždycky levnější a ceny aktuálně klesají. V každém případě nedávných 13,90 je hodně podezřelá cena. Nejezdit na revize je šílenství. Jasně že revize jde udělat během chvilky na ulici. Stačí jarová voda a hned se zjistí, jestli to někde neutíká. Jenže tady jde o ten papír. Aparatury na lpg jsou bezpečné, nicméně vždycky je tu šance, že se v případě nehody něco stane a revize je to první po čem se jde.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  10:56

    « Re: Re: LPG

    Ne, to je prostě o inteligenci, pokud na počátku jdeš do LPG proto, že chceš uspořit a pak jezdíš stylem brzda plyn a neuspoříš, tak jsi... no víš co. Totéž platí s čímkoliv.
    Ještě předminulý týden ho měli dokonce za 13,90 kč, teď v neděli šmejdi zdražili na 15,40Kč. Ale snad se to zase vrátí zpět. Ještě předloni tam měli litr za neuvěřitelných 8,90 Kč.

    Na revizní kontroly se přiznám nejezdím, emise jsou dražší o 150 kč, čili po 150 km, což ujedu za dva až tři dny, je investice zpět. Vstřikovače světe div se původní, jen měněné membrány. Pokud spočítám celkové náklady do LPG za těch 11 let, tak jsem na částce max. 50t Kč, když si vemu, že na autě je najeto 300t km, tak jsem v plusu 250t Kč, čili polovina ceny nové výborně vybavené Laguny nebo jedna a 2/3 Thalie a to už jsou prostě objektivně hmatatelné částky.
    Na LPG jezdí čím dál, tím více lidí a servisy, které auta přestavují, mají plno práce. Proč jich jezdí méně než benzínu je jasné... jsou miliony lidí, kteří ročně najedou pod 5t km a to se pak opravdu nevyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  09:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    Tak to máš pravdu. Chci vychytrale zatočit a ošidit kapitalistu, stejně jako on chce ošidit mě. :-) To je ale byznys. Proto jsem si koupil levný auto v základu na kterém má prodejce minimální marži a já minimální náklady na pořízení, abych ho v případě problémů mohl zahodit. S výbavou jsem spokojenej, mám svý rádio, tažný a taky alarm, protože kdybych měl pořád tahat všechny věci z kufru, tak nedělám nic jinýho. Za cenu Bose bych postavil něco mnohem lepšího. Měl jsem v autě dva velmi kvalitní zesilovače od Clarionu, ale muziku v thálii jsem udělal velmi úsporně, protože to nechci za 5 let zas bourat.
    Laguna je dlouhodobě velice bezpečné auto a řekl bych že bezpečnost je její nejsilnější stránka. Mám ale na mysli skutečný stav auta, co má za sebou 300tkm. To je prostě odježděný a při objektivní návštěvě STK bude mít řadu vážných závad. To je zase jiný pohled na bezpečnost. V případě nehody s jiným autem je to jasný. Prostě kdo má kolem sebe víc železa, ten je na tom líp. Jinak thália je postavena na základu clia, co má v nárazových testech 4hvězdy, což v kategorii malých aut není vůbec špatné.

    S úsporou materiálu na autech souhlasím. Nejsem naivní, auta jsou navržena tak , aby výrobci co nejvíc vydělali na servisu. S jakýmkoliv autem stačí najet sto tisíc a už to pomalu začne. Kotouče tlumiče,čepy,rozvody,spojka + to co náhodou odejde. Vůbec nezáleží jestli je auto v kůži nebo má levné plasty typu thalia. Tyhle výdaje si odpustím a než postupně do dražšího auta dávat peníze, tak to radši to levný zahodím. Takhle je to ale se vším. Dneska se výrobcům nevyplatí dělat věci pořádně na dlouhou životnost. Je to jako si koupit drahou televizi, taky nevydrží nějak extra víc než levná. Dneska si člověk nekupuje ani tak výrobek, jako spíš možnost pár let využívat technologii.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  09:00

    « Re: LPG

    To je bez pochyb, že se dá jezdit úsporně i na plyn. Jen prostě ta motivace šetřit není taková jako u benzínu. Tohle s inteligencí nemá nic společnýho. Je to jako svítit úspornejma žárovkama. Taky lidi tolik nezhasínaj, když je menší spotřeba proudu.
    Teda plyn za 15kč, to zas bude nějaká protekce >:D , ne vážně ceny u nejlevnějších čerpadel jsou aktuálně co já vím někde okolo 16,90. Teda aspoň v okolí Prahy.
    Na plyn jsem jezdil poměrně dost a je mi jasný, že to má i další nevýhody, co snižují komfort a efektivitu tak na první pohled výhodné ceny plynu. Třeba jen ta údržba plynového zařízení má taky své náklady. Ona ta revize každej rok stojí pár stovek, musím tam zavolat, dojet, což jsou zase náklady, každý 2 roky musím absolvovat 2x dražší emise a ty vstřikovače plynu taky občas odejdou a nejsou zdarmo. Plyn má své přiznivce i odpůrce. Já tvrdím, že je otázkou priorit. Ostatně to je asi důvod, proč je aut na plyn ve srovnání s benzínem a neftou minimum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  01:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: LPG

    Pardon, ale to už je ale potom o inteligenci. Úsporně se dá jezdit i s LPG, že vás to nenutí, to je nesmysl. Já třeba i s LPG koukám na plynulou a úspornou jízdu, už jen z principu. Litr plynu je mimochodem pořád k shnání za 17Kč a běžně beru za 15 kč a to je prostě chtě nechtě polovina nákladů.

    Ale je pravda, že 1,2 16V se Renaultu povedl, ale ta spotřeba je až moc hezká, hlavně na takové dálniční ježdění s vytočeným motorem.

    Ten rozdíl je pár kilo, pro jízdu na poli je lepší traktor. No každý strůjcem svého štěstí, já jen chtěl ukázat, že jsou to ponejvíce nesmysly, což jsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.04.12  01:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    Samozřejmě, že příplatkové prémiové rádio Bose dělá Bose. Rozdíl je v tom, že si jej musíš zaplatit, ale to cokoliv dnes dobrého. S tím ty ale chceš za každou cenu vychytrale zatočit a proto do auta cpeš vlastní "skvělá" řešení. Pokud se za pár let rozbije, tak jej stále jde vyměnit za Pioneer, díra tam zůstane stejná.

    Mimochodem, nemusíme si vykat, tady nejsme někde na úřadě.

    Tady jde o princip, čili dělat vše, co je v mých silách a možnostech pro větší bezpečnost. Prostě když řídím a vidím, třeba jako předevčírem, že cestující vzadu položil na zadní plato PET láhev minerálky, tak hned nadávám, jestli chce tou flaškou dostat přes hlavu až budu krizově ve 130 km/h brzdit, v lepším případě. A totéž platí ve všem ostatním a ve všech autech, které jsem kdy řídil a to i včetně Favoritu, který neměl téměř žádnou bezpečnostní výbavu.
    Mimochodem, opravdu bych raději byl v mém autě s 300t km než v nové Thalii, krom toho, že mám v něm 4x více airbagů a o 2 hvězdy v NCAP více, tak jde na něm cítit, že se nevyrábělo pro úsporu a nestloukl ho nějaký turek. Samozřejmě tím nedávám najevo nějakou nadřazenost, naopak, kdybych mohl (výměnu docela aktivně plánuju), tak Laguna je vyměněná hned za něco nového, ale určitě ne Thalia, ta je z mého pohledu prostě až moc osekané auto.

    O tom, že se u nás žije na dluh bez rozumu není nutno diskutovat, hrozný nešvar, proto si vážím všech těch, kteří mají rozum a raději volí třeba tu Thalii bez dluhů než olítané BMW a ještě na leasing. Z druhé strany si to musí oba přiznat, že je to jen o penězích.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  00:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    A kdo to rádio dělá? Bose určitě ne a Renault se tím fakt nikde chlubit nebude. Skoro každý rádio je smontovaný z čínskejch komponentů. Osobně mám radši Pioneer, který je tak dobře navržený, že ho ovládám po slepu. Uvnitř je sice taky samá čína, to sinedělám iluze, ale aspoň mám záruku kvality předního japonského výrobce elektroniky. Navíc pokud se mi za pár let rozbije, vyměním ho za nový a nemusím řešit originál atypickej střep, co si bůhvíkde nechala sbastlit automobilka.
    Uznávám, že ta tužka asi nebude úplně top v bezpečnosti, ale to vaše auto s 300tkm najeto taky ne. Určitě totiž nesplňuje všechno co splňovat má, už jen minimálně díky svému přirozenému opotřebení.
    A kolik lidí má na slušné auto a slušné bydlení?
    Nejen u nás v ČR je hlavně běžný jev, že si lidi kupují na dluh to, na co nemají. Pak se zhorší ekonomická situace státu a jsou samá exekuce, protože to neutáhnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 25.04.12  00:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: LPG

    Za půl rok, co auto mám jsem už řešil jednu nepříjemnou situaci, kdy každých pár desítek kilo v kufru vadilo. Jednou jsem potřeboval odvézt vozejk hlíny a trávy na smeťák. Cesta byla trochu rozbahněná ale tam to bylo z kopce takže pohoda. Zpátky jsem se ale dostal do pěknýho maléru a nešlo to vyjet. Nejdřív jsem odpojil vozejk. Poté jsem z kufru vyndal do vozejku věci. Obojí postupně trochu pomohlo, ale k vyjetí to nestačilo. Nakonec jsem musel pravou nohou šlapat na plyn a levou se odrážet od země a tlačit auto za sloupek. Já i auto jsme měli dost a pokud by byla v kufru bomba, auto bych z bahna nedostal. Thalia opravdu není lotus, ale kolik váží motor v lotusu a kolik v thálii? Logicky vzato, když dám do kufru nádrž, co váží zhruba podobně jako motor thálie, tak to ten předek přece jen odlehčí. Plynová nádrž má v podstatě váhu motoru zatěžující výhradně zadní nápravu a tím se určitě zhorší rozjezd na sněhu,ledu či v blátě.
    Na lpg jsem dřív jezdil a ta úspora není taková, protože z vlastní zkušenosti například vím, že člověk nejezdí tak hospodárně. Prostě mě nemotivuje víc předvídat provoz před sebou a ušetřit na 100km litr plynu za 18kč ale litr benzínu za 37kč už je něco jinýho. S thálií se dá jezdit dost úsporně i na benzín. Třeba po okreskách rychlostí kolem stovky za 5litrů nebo teď jsem byl na moravě ve čtyřech lidech s naloženým kufrem za průměr 6,1. Dvě třetiny cesty byla ale dálnice, kde jsem jel pořád 130-140. Tohle moc benzíňáků neumí. Musím uznat že motor je velice hospodárný a výrobci se fakt povedl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.04.12  22:14

    « Re: Re: Re: Re: LPG

    Já jezdím taky spoustu času sám, ale auto bez dálkového centrálu si dnes neumím představit, je to prostě dnes standard.
    Pokud máš strach, že tě někdo obere na křižovatce, tak se každé centrální zamykání dáý nastavit na automartické zamykání po rozjetí, u Renaultu zákla.

    Na méně přilnavém povrchu nemáš šanci poznat přítomnost či nepřítomnost nádrže LPG v kufru, obzvlášť na podvozku Thalie, tohle není Lotus. Dej si do kufru pytel cementu a zkus jezdit, nic se nezmění.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.04.12  22:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    Rozhodně to není pochybné čínské rádio, opět jen tvá omezená neznalost. Můžeš mít klidně BOSE audio systém vytvořený přesně na míru daného auta.
    Ovládání rádia patří co nejblíže rukám, čili pod volant nebo co nejblíže řadící páce, zobrazovaná data z rádia naopak patří co nejblíže k zornému poli, čili do kapličky na vrch palubní desky nebo alespoň mezi budíky. Říká se tomu ergonomie. Tužka a bloček rozhodně nepatří do otevřených prostor vozu, v případě nehody taková letící tužka umí udělat pěknou neplechu, ale to si asi neuvědomuješ, co?

    Design Thalie je určen pro jiné trhy, s Evropským nemá mnoho společného, proto je to sedan, který frčí na východě více, proto ty bambulovité tvary a absence jednoduché dynamiky tak typická pro evropskou designovou školu.

    Ten příměr jsi bohužel nepochopil.

    Mimochodem, ono to není o tom, jestli chceš nebo nechceš dávat peníze do auta, ale jestli peníze máš nebo nemáš, kdybys měl, tak máš i na slušné bydlení i na auto bez kompromisů. Nic špatného není na tom, když nejsou peníze na obojí, u nás v ČR je to běžný jev, jen je dobré si to přiznat.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 24.04.12  21:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    S tou zaprodaností Škodovce a celému koncernu třeba v případě Světa motorů plně souhlasím. Celej koncern dělá drahý, za ty prachy nezajímavý auta, ale skoro vždycky dopadnou jako vítěz testu. A nebo propagace šunek z bazaru AAA. Pokaždé vyjde test ojetiny jako super nákup.
    Taky nevěřím všemu, co se píše.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 24.04.12  21:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odfláknutá práce

    A mě zas přijde blbost mít v kapličce display nějakýho pochybnýho čínskýho autorádia. Rádio patří do místa jemu určenému a kaplička se hodí daleko víc na poznámkový bloček, tužku a na mobil. Pokud jde o design, tak to je fakt hrozně subjektivní. Z boku a ze zadu mi přijde thalia docela pěkná, jen ten předek působí zastarale.
    V tháliích jezdí občas opravdu zjevy. Hodně často se jedná o sváteční řidiče, co jen zdržují a je vidět, že za volantem nemají praxi. Spíš preferuju svižnou ale zároveň plynulou jízdu a tak jsem
    uvažoval i o vystavení platíčka vyfouklých vajec spolu s kloboukem na zadní okno. Prostě jen tak z recese. :-)
    Tohle je auto pro socky a nebo pro blázny jako jsem já. Nechci těm nadnárodním firmám dávat tolik peněz za nová auta. Nemá to cenu. To radši investuju do bydlení, to má aspoň trochu trvalou hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 24.04.12  21:03

    « Re: Re: Re: LPG

    Na co centrál, když jezdím většinou sám? Občas dám na sedadlo spolujezdce nějakej ten mobil či ledvinku s dokladama a nechci aby mi někdo na křižovatce otevřel dveře a vzal si co chce.
    Informace o lpg mám od dealera renault v Praze.
    Je jasné, že lpg thalii v normálním provozu vyváží, ale na méně přilnavém povrchu je to ke škodě.
    Předokolka je třeba na sněhu obecně problém a je jedno kdo ji a za kolik vyrobil. Bohužel za pohon 4x4 si výrobci obecně nechají platit nekřesťansky hodně a dávají ho jen do dražších aut.
    Kufr je sice velkej, ale místa na rozhazování v něm zas není. Spíš jsem uvažoval nahradit rezervu lepící sadou, ať můžu vozit věci i místo ní. Nechci ale riskovat, že bych tu rezervu přece jenom potřeboval.
    E85 je nesmysl, s tím souhlasím, jen mě to lákalo vyzkoušet. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto majki0711

    majki0711 24.04.12  20:44

    « Re: Asfalt

    To trhání asfaltu je myšleno s trochou nadsázky. Závoďák to není a to ani nechci . Mě stačí, když vidím před sebou plížící se kolonu za důchodcem v klobouku, co jede sedmdesát po okresce a při podřazení na trojku mám velice solidní zrychlení, co bych u atmosferického motoru 1,2 nečekal. Prostě kolonu bezpečně předjedu a dál jedu svým tempem kolem stovky. Nebo jedu po dálnici 130-140 ve čtyřech lidech a auto jede pořád kopec nekopec bez nutnosti řazení. Kdysi jsem měl jetou mazdu 626 1998, 2,0i 16V 100KW v kombíku , což je trochu jinej level než thalia. >:D
    Ale žralo to jako každý jiný auto v benzínu týhle velikosti, mělo to dost najeto a už bych žádnou ojetinu nechtěl. Ikdyž kočár to byl náramnej a v plný výbavě. Láká mě thalii načipovat na 63kw, ale nevím jestli v záruce riskovat. Nějací koníci navíc, by bodli. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.04.12  20:25

    « Re: Re: LPG

    Ach jo... zase věříš všemu, co ti kdo nakuká.
    Tady je odkaz na prodejce Renaultu, který dělá přestavby na LPG a to včetně tvé Thalie, dělá to dokonce tak, že ti zůstává záruka u něj
    [odkaz] na motor a kompomenty LPG, na zbytek auta zůstává záruka Renaultu. Je otázkou, jak daleko to máš do Brna, ale podle mě se najde i v jiných krajích prodejce, který toto provádí.

    Motory Renaultu a hlavně jejich ventilová sedla jsou obecně přestavbě na LPG přizpůsobeny, protože velkým trhem Renaultu je Belgie a Holandsko, kde pokud někdo má zážehový motor, tak ho má automaticky přestavěný na LPG. Taky se odtamtud auta na již přestavěné na LPG často vozí, protože je tam prodávají samotní dealeři Renaultu.

    Snížený výkon při sekvenčním vstřikování nemáš šanci poznat, já dokonce pociťuji lepší výkon při jízdě na LPG, sám mám totiž Lagunu II s 1,6 16V a najeto mám 300t km a vše na LPG. Nádrž váží asi 15kg, plus její obsah, čili dohromady je to cca 60 kg, čili asi tolik, co váží průměrná ženská. Samozřejmě připočítj, že díky LPG budeš mít téměř prázdnou nádrž benzínu aneb úspora hmotnosti.
    Co se týče hmotnosti, tak tu nejvíce pocítíš v peněžence, protože tam najednou budeš mít dvakrát tolik peněz po každém natankování nádrže a to se sakra počítá.

    Opravdový problém nastává s místem v kufru, které se zmenší, ale z druhé strany Thalia má kufr docela velký, navíc i tak je dost nepraktický, takže nepříjdeš o variabilitu, jako třeba ti, co mají kombi nebo hatchback.

    Co se týká trakčních vlastností... Na to se musím jen zasmát >:-[] , Thalia v měřítcích dnešních aut je spíše ostudná, pár kilo vzadu... to ji jen vyváží. Pokud jsi chtěl perfektní vyváženost a perfektní jízdní vlastnosti, tak jsi udělal chybu s Thalii, to jsi měl volit něco jiného. Prostě dle mého naprostý nesmysl.

    E85 je samozřejmě nesmysl, při tom ředění, které to potřebuje, jsou úspory nižší, z druhé strany cena benzínu pořád roste a rozdíl se zvětšuje ve prospěch E85 a hlavně LPG. A ona ta potřeba se u Thalie pohybuje kolem 6-7 litrů, což taky není úplně málo, resp. tolik aby se to nevyplatilo.

    Pokud ti jde tolik o peníze, že si do auta nedáš dát ani centrál a přesto najedeš 150t km za 5 let, tak se divím, že už tam LPG nemáš dávno. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…