Ach jo... zase věříš všemu, co ti kdo nakuká.
Tady je odkaz na prodejce Renaultu, který dělá přestavby na LPG a to včetně tvé Thalie, dělá to dokonce tak, že ti zůstává záruka u něj
[odkaz] na motor a kompomenty LPG, na zbytek auta zůstává záruka Renaultu. Je otázkou, jak daleko to máš do Brna, ale podle mě se najde i v jiných krajích prodejce, který toto provádí.
Motory Renaultu a hlavně jejich ventilová sedla jsou obecně přestavbě na LPG přizpůsobeny, protože velkým trhem Renaultu je Belgie a Holandsko, kde pokud někdo má zážehový motor, tak ho má automaticky přestavěný na LPG. Taky se odtamtud auta na již přestavěné na LPG často vozí, protože je tam prodávají samotní dealeři Renaultu.
Snížený výkon při sekvenčním vstřikování nemáš šanci poznat, já dokonce pociťuji lepší výkon při jízdě na LPG, sám mám totiž Lagunu II s 1,6 16V a najeto mám 300t km a vše na LPG. Nádrž váží asi 15kg, plus její obsah, čili dohromady je to cca 60 kg, čili asi tolik, co váží průměrná ženská. Samozřejmě připočítj, že díky LPG budeš mít téměř prázdnou nádrž benzínu aneb úspora hmotnosti.
Co se týče hmotnosti, tak tu nejvíce pocítíš v peněžence, protože tam najednou budeš mít dvakrát tolik peněz po každém natankování nádrže a to se sakra počítá.
Opravdový problém nastává s místem v kufru, které se zmenší, ale z druhé strany Thalia má kufr docela velký, navíc i tak je dost nepraktický, takže nepříjdeš o variabilitu, jako třeba ti, co mají kombi nebo hatchback.
Co se týká trakčních vlastností... Na to se musím jen zasmát
>:-[] , Thalia v měřítcích dnešních aut je spíše ostudná, pár kilo vzadu... to ji jen vyváží. Pokud jsi chtěl perfektní vyváženost a perfektní jízdní vlastnosti, tak jsi udělal chybu s Thalii, to jsi měl volit něco jiného. Prostě dle mého naprostý nesmysl.
E85 je samozřejmě nesmysl, při tom ředění, které to potřebuje, jsou úspory nižší, z druhé strany cena benzínu pořád roste a rozdíl se zvětšuje ve prospěch E85 a hlavně LPG. A ona ta potřeba se u Thalie pohybuje kolem 6-7 litrů, což taky není úplně málo, resp. tolik aby se to nevyplatilo.
Pokud ti jde tolik o peníze, že si do auta nedáš dát ani centrál a přesto najedeš 150t km za 5 let, tak se divím, že už tam LPG nemáš dávno.
;-)